Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 R.I.P Savannah
Forfatter: 
Dato:  17-04-2019 12:32

Min elskede unghest som jeg købte tilbage i juni 2018, måtte aflives i fredags, efter et større dyrlæge tjek og røngten billeder

4 år og 12 dage nåede hun og leve!

Hun fortjente ikke den skæbne hun har været udsat for, der gav hende den/de skader der gjorde hun måtte aflives

Men nu giver rigtig mange ting mening for os herhjemme lige pludselig - men hold kæft hvor er det hårdt

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

R.i.p min smukke prinsesse

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej hvor trist. :'(
Forfatter: 
Dato:  17-04-2019 20:54

 

Det er altid trist at miste en ven, men hvad er der sket som har ført til så nedslående en beslutning?

Du har ikke endgang haft hende i et år. Er det noget der stammer fra før du købte hende?


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Angående Savannah
Forfatter: 
Dato:  17-04-2019 21:43

Hej anette

ja det er ikke sjovt og slet ikke på det grundlag her :(

 

savannah fik i december konstateret tætsiddende torntappe, og det var i sig selv ikke noget problem med rette træning men en advokat sagde at når jeg ikke havde ejet hende længere tid burde jeg lade handlen gå tilbage.

Derfor fik sælger mulighed for at hente Savannah og betale mig pengene igen , men hun var stoppet med heste og ønskede ikke Savannah tilbage , men købs prisen betalte hun tilbage uden dramatik.

 

Yderligere i december fandt man en deform torntap i savannahs manke område, men som den dyrlæge ikke kunne identificere som et større problem.

 

men savannahs adfærd som fra dag 1 jeg næsten fil hende , har været voldsomt og til tider livsfarlig gjorde at jeg havde mistanke til at enten havde hun været ude for noget slemt engang eller os havde hun ondt!!

 

Hendes sind/temperament ændrede sig SÅ positivt fra december til i sidste uge, men hendes fysik blev aldrig god.

jeg selv har haft mistanke til hun havde spat i bagbenene men det mente dyrlæge nr 1 i december ikke, men jeg fulgte min mavefornemmelse og i fredags kom så en heste dyrlæge ud.

 

Og Savannah blev tjekket godt og grundigt igennem, og jo venstre bagben havde hun spat og højre ville om nogle år følge med.

Yderligere var hendes torntappe i ryggen begyndt og lave kroge :(

 

den værste skade er dog den i mankeområdet, hvor den deforme torntap var, dyrlæge 2 i fredags kunne tage nogle dybere røntgen billeder og der stod det klart at engang i savannahs ellers korte liv, er der sket noget som har rykket den torntap skæv, og den sad simpelthen og "stak" direkte ned på hendes ryg grad, altså ramte nerverne hver gang hun gik :'(

og dyrlægen sagde at hele savannahs gang og gå på, og bevæge sig viste at hun havde stærke smerter - og pludselig gav ALT mening omkring savannahs tempermeant og voldsom adfærd til tider ... Hun har reageret pga smerter :(

 

heldigvis har jeg lyttet til hende og jeg har forsøgt ALLE former for forskellige behandlere , sågar 3 telepatører som har påstået at savannahs adfærd ikke skyldtes smerter, men bare ung heste nykker (så nu er jeg blevet MEGET skeptisk hvad angår telepati),

 

dyrlægen har mistanke om at Savannah engang har væltet bagover , og derved slået hendes torntap i manken... at torntappe så er blevet beskadiget..

vi får aldrig svar på hvad der har været sket med hende, men jeg selv har en mistanke om at det stemmer meget overens med at Savannah var rædselsslagen for heste trailere og efter købet af Savannah fandt jeg ud af at sælger ALTID havde bedøvet hende ved trailer læsning istedet for at forsøge og træne hende ud af det, jeg trænede meget horsemanship og træning fra jorden med Savannah og jeg kunne til sidst få hende til og spise i heste traileren men vi nåede aldrig til og lukke bagved hende, hun panikkede simpelthen med det samme :(

 

Alt hvad sælger forklarede om Savannah passede ikke overhovedet, det var ikke samme hest jeg modtog , og i starten tænkte jeg at det var nok bare stress over og flytte og nyt sted osv... men nej Savannah har ikke haft et nemt liv :/

 

det der gør mest ondt er at hun var begyndt og stole SÅ meget på mig og vi havde de sidste par mdr et specielt bånd til hinanden, samtidig købte vi i oktober en landejendom vi har gået og sætte i stand og hun skulle være kommet hjem og gå fra 1 juni... Så at hun ikke får lov og opleve dette er bare så trist :(

plus hun var under alle de hårde lag hun havde bygget op , bare det sødeste og skønneste lille væsen :'(

 

dyrlægen sagde at hvis jeg VIRKELIG gerne ville have hende hjem og opleve livet hos os herhjemme så ville det kræve stærk smertestillende og aflivning skulle ske før eller siden, for det var tydeligt hun havde ondt bare ved og gå rundt :(

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 himlen har fået en ny stjerne
Forfatter: 
Dato:  17-04-2019 23:49

Sikke en øv historie - men hvor er det fantastisk at læse at du holdt fast i din mavefornemmelse!!!

Hvor var hun bare en fin hest!!!


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

1
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  22-04-2019 20:20

RIP smukke mule. Sikke en træls omgang for jer. Gid du tros alt, ikke helt midste modet på heste livet. Trøste kram her fra.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 trist...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2019 10:55

æv en trist historie...

 

Men godt at du holdt fast i din mavefornemmelse og fik hende ordentligt udredt.

 

jeg har for år tilbage hørt at der er sammenfald mellem spat og tætsiddende torntappe, men ved ikke om det har noget på sig.

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kæmpe trøste kram
Forfatter: 
Dato:  24-04-2019 20:38
Kæmpe trøste kram herfra, det gør ufattelig ondt, men det er den helt rigtige beslutning.

Jeg har fuldt dig og hesten på HG, du kæmpede og gav Savannah en chance mere, og for en stund så det ud som om at det gik den rigtige vej..
Desværre var det ikke nok, men du skal vide at du har gjort alt hvad du kunne!!

Savannah er et bedre sted nu, fri for smerter.

mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider