Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Baby Dessi..
Forfatter: 
Dato:  01-03-2019 23:04

Trods mit halv triste indlæg herinde sidst, må i have et nyt positivt et også.

 

Baby Dessi er kommet i gang med at blive tilredet. Hun har taget tilridningen så flot. Hun har nu været redet 10 gange og er komplet iskold og lærer ekstrem hurtigt. Hun er 3 år, 165 cm i stg og efter hingsten Don Diamond (tysker).

 

Dessi i skoven med trav for første gang:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Her 10 gang under rytter og første gang rides hun på vores udendørsbane. Den hest er bare så cool altså.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Sienna har det godt og er glad. Vi er godt i gang. Pt uden sadel da vi er i gang med at finde en ny. Hun var vokset ud af den anden vi havde, så det dur ikke da den så ville klemme hende fortil.

 

Billede

 

Billede

 

Derudover er Simme, som er Dessi og Siennas mor - i fol og vi venter føl i april. Vi glæder os.

 

Billede

 

Billede

 

Derudover blev jeg nr. 2 i championatet i dressur i min klub - selvfølgelig på Romse. Det var lidt hårdt.

 

Billede

 


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Baby Dessi
Forfatter: 
Dato:  02-03-2019 09:59

 

Hvor er det dejligt at baby Dessi er så sød og nem. Det hjælper på oplevelsen med Romse. Når det er sagt så gør det mig også ked af at se hende blive redet så meget i så tidlig en alder. Jeg véd godt hun er DV og at man plejer at gøre det på den måde (Har selv i mine unge år siddet på min DV hoppe inden den reelt var 3 år), men der har været meget fokus på hestens udvikling med knogler, led osv. ifht. alder så at se en hest blive redet i holdning i den alder bryder jeg mig ikke om, med den viden jeg har i dag. Det er ikke et angreb, det er min holdning.

Du gør det selvfølgelig på din måde og jeg på min. ;-) I den sidste ende vil vi vel alle gerne have en god og holdbar hest længst muligt.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

2
2
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  02-03-2019 19:39

Hun bliver redet 4 gange i ugen og max 10-15 minutter ad gangen.

 

Og nej det skal vi slet ikke diskutere.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

2
2
Svar på denne tråd
 
 Fine heste
Forfatter: 
Dato:  04-03-2019 08:22
Bestemt fine heste og fornuftig ridning.

Jeg er enig med Shagya.

 

 

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
2
Svar på denne tråd
 
 Ridning
Forfatter: 
Dato:  05-03-2019 07:02

En nyere undersøgelse viser at det vigstigste for at udvikle stærke knogler er tidlig brug, dvs ikke at føllene/plagene tuller rundt på fold, men at de tager nogle voldsomme løbeture flere gange dagligt.

 

Mængden af ridning lyder ok for nu, vi plejer at ride 3-4 gange om ugen, 10-15 munutters skridt, 5-10 minutter trav/galop og afsluttende 10-15 minutter skridt. Det gør man så i 4-5 uger inklusiv den tid man har brugt på ryttertilvæning og så er der dømt fred/ferie indtil 1 måned før kåringen, hvos den så rides igen. Efter kåringen giver vi så fred indtil næste år.

 

Jeg synes hun bliver redet en anelse højt i nakken, især sammenlignet med Sienna som trods alt er LA-hest.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

5
1
Svar på denne tråd
 
 Dejlig baby
Forfatter: 
Dato:  05-03-2019 22:02
Hvor er det bare fedt med en unghest der bare tager det hele i stiv hov, det gør det så meget lettere.
Og Sienna er jo også bare en skøøøøøn hyp!! Har i en sadel i tankerne til hende?

Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2019 08:55

...er lidt en skam, at du får kritik for dine billeder. Det er bestemt en dejlig hest, og hvis det er 10. gang, den har rytter på, så har både den og rytteren vist talent for at gå til ridning.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  17-03-2019 20:32

Tak Mette. Jeg er helt enig. Hun er super fin og det andet skal da nok komme.

 

Men jeg nægter at placere hovedet med tøjlen. Lige nu får hun lov til at ligge hvor hun finder det nemmest at balancere og skulder osv skal på plads. Det skal nok komme.

 

Det er nu 14 gang hun har haft rytter på (hun har lige haft voksepause 14 dage) og hun forbedre sig for hver gang. Jeg er så stolt af hende.

 

Udover det va rdet første gang nogensinde på udendørsbanen. Og at tage en hest første gang udendørs i blæsevejr i efteråret og hun dårligt vipper med et øre er dælme en sejr i sig selv. Simpelthen så fin. Så selvfølgelig spænder hun lidt mere på billederne udendørs da det hele er nyt.

 

Billede

 


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  17-03-2019 20:33

Svensen: Glemte lige at svare. Det gik lidt stærkt haha.

 

Ja vi har købt sadel til Sienna. En Prestige Helen. Den går Dessi også med pt. Indtil hun har lavet lidt mere muskler. Den er fantastisk (og dyr)


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tidig i brug
Forfatter: 
Dato:  25-03-2019 09:01

det bedste man kan gøre for en unghest, er masser af motion som føl og gerne døgnfold, plage gerne løsdrift hvor der er plads til at løbe og lege..

og tidlig tilridning behøver ikke være skidt.. jeg har hørt engang en 3 års rides 3 gange om ugen, en 4 års 4 gange om ugen..

 

Let ridning/træning styrker led og knogler og hurtigtere på de unge end en ældre .. men ja de unge heste er selvfølgelig lettere at lave skader på hvis man ikke træner hensigtsmæssigt.. så det er kunsten at lave træningen så hesten styrkes og ikke nedbrydes..

 

Der er jo også en grund til at en 4 års kun må starte LC..

Jeg græmmes mere over at se en salgsannonce på en 5 års der kun "lige" er tilredet og efter 3 måneders ridning annonceres klar til LA.

 

Iøvrigt dejligt når hesten er cool.. min 3 års blev præsenteret for en sadel for første gang i går (hun har prøvet longeringsjord), det tog hun da i stiv arm.. det var mere at træerne knirkede inde i skoven hun havde fokus på


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider