Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Ny opdatering fra mig
Forfatter: 
Dato:  14-02-2019 01:38

Den er desværre ikke voldsom positiv kun.

 

Romse, min skønne Romse er her ikke mere. Hun er kommet i hestehimlen hvor hun ikke har nogen smerter mere. Det er en trist historie.

 

Det endte med at Roms pludselig en dag ikke ville gå til ridning overhovedet. Hun nægtede at gå frem og bakkede og sparkede bagud.

Vi kørte selvfølgelig til dyrlægen for at få hende udredt. De tjekkede først livmoder og æggestokke og hele baduljen og der var intet at se. Pæn. Så fik vi tjekket hende for mavesår og hun havde et lille bitte mavesår. Så troede vi det var dét og vi havde fundet grunden til hendes manglende ridelyst.

 

Roms var meget sur, nedadlagte øre, hun var også hævet i forrest del af ryggen og vi spurgte flere gange dyrlægerne om det måske kunne være ryggen. Men det afviste de. De mente hævelserne i gjordlejet og ryggen kom pga spændinger fra mavesåret.

 

Da vi skulle starte hende op (på mavesårs medicin) til ridning igen skulle hun derfor gerne være bedre og mere villig. Det var hun tværtimod ikke. Hun nægtede at gå, bakkede, sparkede ud og stod nu også frusteret og skrabede med det ene forben. Noget var helt galt.

 

Vi tog retur til dyrlægen og blev igen tjekkte for mavesår 3 uger efter og mavesåret var helet flot op. Så fik vi de røngtgenbilleder af ryggen. Vi insisterede selvom dyrlægen mente det var spild af penge og næste skridt nu var at prøve, at ride hende på smertestillende. Der satte vi bremsen i. Røntgenbillederne viste 5 sammenvoksede hvirvler i hele sadellejet. Hesten havde SÅ ondt. Roms havde så mange smerter. Vi prøvede at behandle med insprøjtninger, desværre uden succes.

 

Det er muligvis sket helt tilbage fra den gang hun havde den store nerveskade i skulderen. Og hen over årene herefter er det ryggen der er slået "skæv" og så har hvirvlerne rykket sig mere og mere.

 

Vi er sønderknuste og jeg savner hende hver eneste dag.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Sienna har det heldigvis godt. Hun har været lidt uheldig dog. Hun har ellers været rigtig fin og flyvende på det sidste. Fine stævner hun har gået og dejlige træninger med fokus på changementerne og det har hun faktisk taget super flot. Føler endelig jeg når lidt ind til hende uden hun hidser sig for meget op.

 

Hun blev lige ramt af en skævhed i hoften her, men er kommet i gang igen nu :D


Ingen nye billeder da vejret er ja - skod, men i kan se videoer og billeder af vores hverdag, stævner, træning osv inde på min facebook side Dressurrytter - Sandra Charlotte Kempf hvis i har lyst.

 

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Nå. Vi er nu gået i gang med tilridning af Destiny. Hun er nu 3 år og hun tager det SÅ flot at være ridehest. Vi tager det helt stille og roligt. Hun skal synes det er sjovt at gå til ridning og hun er virkelig kvik oppe i hovedet.

 

Billede

 

Billede

Billede

 

Billede

 

Tak fordi i læste med trods en rigtig skod nyhed herfra.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

2
1
Svar på denne tråd
 
 oversrift...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2019 15:13

Øv det er jeg ked af at høre, det er altid så træls når de ikke har det godt. Og værre når det så ikke ender godt :'(

Man skal huske at lytte til sin mavefornemmelse, jeg havde en hest der blev pludseligt halt, jeg var sikker på det sad i ryggen, men kiropraktoren kunne jeg ikke få ud akut, så jeg fik fat i en anden dyrlæge, så dyret kunne få smertestillende indtil kiroen kunne komme. Den dyrlæge der var ude begyndte med det samme at snakke spat, og ville have gang i den helt store udredning. Inden kiroen kunne nå ud og kigge på dyret, var han stort set i orden igen. Kiroen fandt et hold i ryggen...

 

Tak for nogle dejlige billder, det ser ud til at du har nogle dejlige rideheste, selv om du mistede Romse..


Hilsen Nina



R.I.P. Bøgelys Capri 2. juni 1998 - 23. oktober 2013

Betty 22.04.1994-30.08.2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Romse..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2019 19:17

 

Årh nej ikke skønne Romse Sikke da en trist opdatering.

 

Men godt at I holdt fast i at få kigget på ryggen

 

Hende Destiny ser nu ikke helt tosset ud

Hende glæder jeg mig til at følge, nu Romse ikke er her mere


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Møg trist opdatering.
Forfatter: 
Dato:  18-02-2019 10:51

 

Jeg har fulgt lidt med men derfor er det alligevel noget at et chok med Romse. I havde dog tid til at vænne jer til tanken og tage ordentlig afsked, det havde jeg ikke da jeg mistede min sidste varmblodshest. Det var bare lige pludselig og meget voldsomt.
Håber de andre kan fylde jer med masser af dejlige og positive oplevelser i mange år frem over uden flere ubehageligheder.

 

Måske der kommer føl i år? For det er altså bare i orden at du opdatere her på HN selvom det er mest hyggeligt når det er sjovt og positivt

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig opdatering trods alt
Forfatter: 
Dato:  26-02-2019 22:06

Er ked af at høre det med Romse!!!

 

Men dejligt med lidt opdatering på de to andre - og spændende med Destiny - hun er da godt nok en fiiie brun musse!!!!

 

håber at se mere til hende!

 

Sienna er også virkelig lækker - og jeg bliver så glad når jeg læser hvor godt I passer på dem og er obs på om der opstår problemer i deres kroppe. Det sker jo desværre ofte med de heste.....


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 sssssssssss
Forfatter: 
Dato:  01-03-2019 22:57

Tak alle sammen. Hyggeligt i gider at svare :D

 

Jeg savner Romse så meget, det kan ikke beskrives. Jeg har grædt og grædt og græder stadig når jeg tænker på, at jeg aldrig skal se hende igen. Jeg trøster mig med at jeg har Sienna og Dessi.

 


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider