Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Røde og gule news
Forfatter: 
Dato:  08-10-2018 19:42

Ja ok - egentlig så sker der jo ikke så meget med de 2 - altså andet end at de prøver at konsumere så store mængder mad som muligt dagligt

 

Men - lidt nyt er der da...

 

Røde har været til kåring i DV - og nej, ingen DH fløjhoppe med 10 i helhed at vise billeder af - meeeeen det havde jeg heller ikke sat næsen op efter . Trods alt, så er hun jo en lille rød dværg (selvom den supersøde måler fik hende helt op på 159 cm efter 3-4 forsøg ) - og småheste falder jo bare traditionelt ikke just i DV´s smag

 

Hun gik i DS som forventet - og endte sidst i hendes hold (ja ja - nogen skal jo have den ære...) - men heldigvis kom hun ikke allersidst når man regnede begge hold med 4-års og ældre hopper sammen .

 

Hun sluttede med 6,5 i helhed, 7 i skridt og forlemmer og så resten primært 6,5 - dog valgte hun så lige i lørdags - af alle dage - at ligne en ko i galoppen IKKE RET IMPONERENDE!!! Dommerne kunne jo ikke andet en give hende et flot 6-tal for den oplevelse SUK ! Normalt galopere hun ganske fint og villigt - og fik da også 8 både som føl og som 2-års.... øv øv...

 

Noget der dog undrede mig var, at DV har brugt umådelige mængder tid og penge på at lave liniær registreringsskemaer til både spring- og dressurheste - alligevel vælger de at alle hopper der fremstilles til eksteriørkåring bliver bedømt ud fra dressurskemaet - på trods af ren springafstamning Meget mærkeligt - og meget lidt brugbart for avlerne! Skemaerne er ellers supergode - men de er jo ikke ens af en grund...

 

Min søde venninde Helle var blevet lokket til at stå op før fanden fik sko på for at løbe med hende - og det klarede hun og Røde bare til UG! Røde har ikke altid stået på Helle´s liste over heste hun synes om - men jeg tror faktisk det vendte lidt i lørdags

 

Lidt billeder fra dagen:

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Gulemule laver ikke en bjælde - han æder, leger med sin låneven Mikkel og bliver nusset - that´s it! Men alt det er han til gengæld også supergod til

 

Billede

 

Billede

 

Til sidst et par sommerbilleder af en nyvasket røde:

 

Billede

 

Billede

 

Det var det for denne gang - ikke meget - men lidt har også ret

 

Trine (Faxa)

 


12
0
Svar på denne tråd
 
 Løsspringning?
Forfatter: 
Dato:  08-10-2018 21:10

Hvorfor fremstillede du hende ikke med løsspringning, så var hun blevet bedømt som springhest?

 

Men tillykke med kåringen (og målingen ;-) )


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Løsspringning
Forfatter: 
Dato:  09-10-2018 18:06

Har svaret Charlotte privat ang. løsspringning - da jeg desværre er nød til at "hænge" en person lidt ud...

 

Trine (Faxa)


1
1
Svar på denne tråd
 
 flotte røde
Forfatter: 
Dato:  09-10-2018 21:54

hun er da super fin!! - og spørger du mig en ganske god højde :)

 

gule mule begynder da også at ligne en rigtig voksen hest :)


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svensen
Forfatter: 
Dato:  15-10-2018 06:06

Tak for rosen - jeg synes jo heller ikke hun er såååå forkert - den smule der er - men korte ben, det har hun jo

 

Gulemule ser så fin ud på de billeder jeg har lagt ind - de lyver ! Pt. ligner han en forvokset trold med hår overalt (og alt håret er grumsebeskidt... ) SUK ungheste er bare ikke pæne hele tiden - håber skønheden kommer frem igen engang...

 

Trine (Faxa)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-11-2018 09:24
Røde er ikk på min top ti liste over ynglings heste - men det er hun heldigvis bedøvende ligeglad med :)
Gule er derimod i højeste grad på top fem listen (top tre må vente til han er ældre og uden puls) :) :)

Mht Røde, så kan det være, hun havde brug for lidt opvarmning for at vise en bedre galop ;)

Tak for kigget!!!!!!!

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Weird.
Forfatter: 
Dato:  12-11-2018 22:02

 

Sorry Trine. Den bemærkning oven over er simpelthen den mærkligste jeg længe har set på HN!

Hvis det er nogen trøst eller opmuntring, Trine, så er Røde i højeste grad på min top 10 og det er blegfisen også.

 

Ja, jeg er vild med dem begge OG din måde at have hest på og skide god humor når du skriver.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stadig liv i tråden...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2018 16:44

...dejligt

 

Mrsheaven: Hun har da været høflig de gange du har været her ellers

 

Mht. galop - så var hun ligeså meget varmet op som de andre - og hjemme galoperer hun fint fra start. Tror hun blev lidt trykket over hallen (den er ikke mere end ca. 20x35 m og temmelig mørk) - og selvom jeg netop havde trænet hjemme på samme størrelse bane for at undgå dårlig galop, så er det bare ikke det samme at være i det fri på 20x35 m som i hal på 20x35 m SUK

 

Shagya: Bare rolig - jeg kender Mrsheaven privat - derfor tager hun sig nogle friheder

 

Men superdejligt at høre at du (også) er lidt forelsket i pelsboldene! Var lige inde på din side og smugkigge - for dælen da nogle skønne heste! Især faldt jeg med et brag for Semir - mage til skønt fjæs skal man da lede længe efter!

 

I øvrigt så har gulemule lært noget nyt siden sidst - han har haft trense på (ja ja mega dyremishandler sådan at putte trense på den stakkelt 1½ års fyr.... ). Men med tanke på at han var 3 uger gammel før jeg kunne luske en grime på ham og næsten 1 år før det kunne ske uden store øjne - så starter træningen med nogle ting altså i god tid her på matriklen

 

Som med det meste andet efterhånden, så tog han det heldigvis med ophøjet ro - så nu har han haft den på et par gange i nogle minutter, og så bliver den pakket væk til næste sommer hvor den kommer lidt frem igen.

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 For den da..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2018 19:35

 

Det stod der ikke lige.. Sorry! Men frækt alligevel.

 

Tror måske du ikke har haft det rigtige 'navn', det er tit noget der tæller ved kåringer. Uanset hvad, så har du den samme hest med hjem. En anden gang kan man måske starte med at give dommerne nogle pudseklude til brillerne..

 

Åhh ja, den side trænger vist til at blive opdateret. Skønne Semir er død for lææænge siden. Han var desværre ikke så heldig med sin ejer. Der er vist ikke ret mange af dem jeg har nu, der har en profil .. Det kan da være jeg skal få kikket på det.


Havde jo ham følle til registrering/ bedømmelse i år og kørte med en proff hestetransport. Det var bare en god beslutning at lade andre stå for det og en kanon oplevelse. Rex har været i hænder fra dag 1 og er trukket til og fra fold HVER dag! Det gik super nemt at læsse, både på og af. Han er utrolig nysgerrig og nem.

 

Under vejs så holder lastbilen ind og da jeg kører lige bag ved så stopper jeg for at høre om der er noget galt. Så siger chaufføren, er det dig der har et gult føl? Jeg når lige at tænke @!#$! Så siger hun, han er gået på opdagelse i lastbilen... SÅ typisk ham! Heldigvis skete der ikke noget og han kom ind til sin mor igen.

 

Fik du egentlig Røde på sommer"ferie" i år?

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farvespil
Forfatter: 
Dato:  14-11-2018 20:26

De er så fine begge to Nyvaskede eller ej...

 

Og Røde er så absolut på listen over mine top10 HN heste. SÅ meget personlighed i én og samme hest, det tror man næppe er muligt, før man møder Røde Hun er en af de heste, hvor man kan se i deres øjne efter 5 minutter, at de har luret, at de er én intelligensmæssigt langt overlegne

Dejligt (for os der ikke skal arbejde med ham) at hun har givet noget af det videre til æblet

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 øjet der ser
Forfatter: 
Dato:  15-11-2018 16:32

det med bedømmelser er jo en sjov ting og det er jo dagen der tæller..

min 2 års har været udstillet to gange til dyrskue i år.. to forskellige dommere.. den ene brugte ord som særdeles god type, højtforædlet, god skulder, overlinie, og andre flotte rosende ord..

 

blot to måneder efter brugte en anden dommer, knappe rammer, kort dit og kort dat osv..

 

så det er jo øjet der ser..

din hoppe er jo knap højtstillet, og de skal jo helst være super ædle og langbenet i dag..

som en dommer engang sagde til om min gamle hoppe, det er en harmonisk hest, men der er bare kommet en ny type siden.. og når de er knap i højden af hvad der ønskes så er dommerne måske knap så milde i det.. og så kunne en løsspringning måske have givet lidt mere.. :-)

men derfor er det stadig din hest og den er i top ti hos dig og sådan skal det også være.. du skal kigge på den til dagligt og være sammen med den.. nårh ja så ham den gule er da rigtig fin.. så når du siger han er grim så skjuler han det godt på billederne


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 HN´erne er vågnet!
Forfatter: 
Dato:  15-11-2018 23:50

Skønt at der kommer så megen tilbagemelding på en (synes jeg selv...) halvkedelig tråd

 

Shagya: Tror faktisk Mrsheaven tager det som en form for kompliment at man synes hun er fræk

 

Røde har holdt sommerferie hjemme i år - hun blev desværre hamrende uren i den 1. brunst efter hun tabte "vinder-føllet" - så det brugte dr. dyr så de følgende 3 brunster på at skylle/behandle på

 

Godt der ikke skete noget med din udbryderkonge - kunne godt forestille mig at hjertet lige kommer op at vende i halsen

 

Kirstine: Ja du har jo lidt førstehåndsviden om Røde - og du har HELT ret - hun er hammer intelligent! At jeg så godt til tider kan synes hun bruger det på en lidt kreativ måde - det er jo noget helt andet

 

Jeg har f.eks. lige klippet hende i dag - gimpen kan jo ikke fordrage at blive striglet (som i "I KILL YOU madmor (- hvis jeg altså ikke var så godt opdraget at jeg godt ved jeg ikke må sparke folk)" )

 

Til gengæld så ELSKER ELSKER ELSKER hun at blive klippet - særling Så hvor det er lidt med livet som indsats at børste hende bag mankepartiet, så står hun og snorksover når hun bliver klippet - og det gælder overalt, også i hovedet, under maven, på indersiden af bagben osv....

 

Gulemule som jo ellers er noget støjsensetiv - stod og hang ud over bokslågen og han skulle da også lige snakke lidt med klipperen, så der er håb for at "I love pelsning-genet" er givet videre (nok ret heldigt med den vilde pels han gror )

 

Lene: Jeg kan ikke tillade mig at være uenig med dommerne - så de får ingen kritik herfra. At kræet vælger den eneste dag i 11 år at galopere som en ko - det er jo bare VIRKELIG dårlig timing

 

Da jeg meldte hende til, var jeg jo godt klar over at hun er mindst 2 generationer bagud på point fra start. Hun ER bare lavbenet, og det kan selv den flinkeste dommer jo ikke se gennem fingre med. De andre karaktere bærer måske lidt præg af det på den måde, at havde hun haft lange modelben, så havde hun måske kunnet snige sig ½-1 karakter op i nogle af punkterne. Men helhed på 6,5 for en 11 års hoppe, med korte ben og ingen galop det kan jeg godt leve med

 

Lille gulemule er en totalt linselus, og god til det . Så selvom han ligner en møgbeskidt bjørn pt, så kan man faktisk stadig få gode billeder fordi han bare vender sit kønne ponyfjæs mod en og blinker sødt

 

Trine (Faxa)

 


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider