Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Første TREC T3 start i DK
Forfatter: 
Dato:  13-09-2018 18:08

Synes lige jeg vil vise lidt billeder som Sasha to af Strejfer og mig da jeg (vi) red vores første T3 i Danmark :)

 

Vi har jo været i hhv. Holland, Tyskland og Sverige i år og starte T4 - men i Danmark har der ikke været holdt højere klasser end T2, så da der dukkede en mulighed op for at ride en T3 til TREC Cup stævnet i Hedeland i sidste weekend måtte vi afsted :)

 

Vi var 5 ryttere i klassen, heraf to af vores svenske TREC "kollegaer", vildt fedt at de kom ned og startede!

 

Lørdag red vi POR (orienteringsridt efter kort 1:25.000 og kompas). Det var en super fin rute med både "det kan jeg da sagtens" og "whaaat - det er svært det her", så lige som det skal være, og vi blev jo ikke væk - sådan rigtigt Denne gang lykkedes det mig at holde et rimeligt tempo - så jeg kom for en gangs skyld ikke sidst i mål hi hi - og til min store overraskelse endte jeg som vinder af POR med 104 point.

 

Søndag skulle vi ride PTV (forhindringsbane) og MA (gangartstest). Havde besluttet mig til ikke at lade mig gå på af jeg for første gang på dette niveau rent faktisk lå godt placeret inden PTV og MA Så valgte at tage de sikre valg så det blev en god tur rundt for os begge.

Der var mange spændende forhindringer og flere med svær tilridning eller placering - men Strejfer var rimelig cool.

 

Sasha fik nogle fede billedserier af vores "ride ned af trappe" - first time ever vi rider ned af trappe! og "lavthængende grene"

 

Ride ned af trappe - forkus på at blive tilbage og kigge lige frem, synes selv det lykkedes super fint:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

og så en af Strejfers ynglings - lavthængende grene woummmmm:

 

Billede

 

Billede

ja min flap på vesten tog en gren da jeg får krummet ryggen for meget..

Billede

 

Billede

 

Billede

 

og ja vi drejer af - hvad man ikke kan se er at der ligger en lille grøft lige efter lavthængende grene - og klog som Strejfer er tænker han at den vil Ponymor skisme ikke springe, så han drejer pænt af lige som jeg ønskede :)

 

PTV'en gav 89 point og dermed lå vi stort set ligeplaceret med nr 2 - så resultater i MA'en ville afgøre placeringerne.....

 

Strejfer var en guttermand - tog maks point - 30 - i galop, i skridt var han knapt så hurtig som normalt, så her måtte vi nøjes med 2 point :)

 

Totalt gav det os en uvendtet 1. plads :) - det havde jeg ikke set komme.

 

Håber I nød billederne og vores lille TREC beretning.


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

15
0
Svar på denne tråd
 
 Inspirerende
Forfatter: 
Dato:  14-09-2018 14:47
Jeg synes at dine billeder og beskrivelse er inspirerende.

Og nu tænker jeg på det dumme, sigende spørgsmål :
Hvad skal der til, for at blive en TREC ekvipage?
0
0
Svar på denne tråd
 
 TREC stævne
Forfatter: 
Dato:  14-09-2018 16:31

tusind tak :)

 

Jamen hvad skal der til? - at man har lyst til lidt af hvert og at man synes det med at komme ud og opleve naturen er fedt.

 

En alsidig hest, der er frisk på oplevelser er et plus. Strejfer som jeg rider på billederne er egentlig ungernes pony, men jeg får lov til at låne ham en gang imellem da min egen ikke kan bruges på dette plan. Strejfer til gengæld er en Duracell pony med mod og ja-hat :)

 

Selve orienteringsdelen er jo en "rytter øvelse" forstået på den måde at hesten/ponyen selvfølgelig skal være indforstået med at komme på tur - men det er dine evner som menneske der bliver testet - det er kortlæsning og vurdering af egne evner der testes og senere evnen til kompaslæsning og små sjove kompas og kortøvelser som selvfølgelig bliver sværere og sværere.

 

Så er der MA, gangartstest, hvor man skal vise en kort galop (eller trav i de små klasser) og en hurtig skridt - tja... nogle gange får man point, og andre gange ikke.....

 

PTV, forhindringsdelen, er nok den der er lettest at træne forstået på den måde at øvelserne kan findes på DRF's side om TREC og så er det jo "bare" at gå igang med træningen.

 

Personligt så tager jeg generelt ikke spring - da jeg er jordens største kylling - men det fede er at man kan stoppe op og takke nej til en øvelse til dommeren, og herefter fortsætte. Man får selvfølgelig 0 for den pågældende øvelse.

 

såå det er bare om at komme ud til et stævne eller til en træning, det er suuuper hyggeligt og i den grad en disciplin der har fanget mig.

 

Netop det at mine evner har så stor betydning for resultatet, og ikke om min hest kan hoppe huse eller danse ballet - alle typer af heste kan være med - er det der gør det SÅ fedt.

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

5
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for kigget....
Forfatter: 
Dato:  14-09-2018 20:15

Det er en af mine drømme at starte TREC en skønne dag.

Det er klart den disciplin der tiltaler mig mest.

Desværre har jeg en hest, der får medicin, som gør at jeg ikke må starte stævner.


Mange hilsner fra

Rina B & Misty - det grå lyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fede billeder
Forfatter: 
Dato:  14-09-2018 21:34

Lækre billeder :) dejlig harmoni mellem hest og rytter - kender ikke til TREC men ser super spændende ud .... del endelig flere billeder :)


Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det ser skønt ud...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2018 09:27

... og det er jo også en dejlig bane de har i Hedeland!

Jeg synes det er fedt - og fuldt fortjent - at du og Strejfer vandt. I har arbejdet for det og kastet jer ud hvor der er virkelig dybt vand - med gode resultater.


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 rødme rødme
Forfatter: 
Dato:  21-09-2018 10:41

Ih tak Lisbeth.

 

Strejfer er bare en guttermand og ville ønske jeg kunne klone ham og ligge 10 cm på i højden :)

 

prøvede at tage et billede af os efter POR'en - det er jo svært undervejs når ens telefon er plomberet :)

- og man for øvrigt rider rundt med et kort i hånden hele tiden....

Billede

 


Søger opstaldning til Nisha og Strejfer :)

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det med billeder...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2018 10:22

... har jeg også nogle gange haft lyst til - jeg har sågar overvejet at tage et lille kamera med. Men som du siger - man har jo i forvejen hænderne fulde (og har egentlig heller ikke tid til billeder)

Vi må bare prøve at gemme alle de gode oplevelser og fine steder i hukommelsen frem for på telefonen :)

Hvis du finder en måde at klone Strejfer, vil jeg også gerne have en!

 


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 POR billeder
Forfatter: 
Dato:  02-10-2018 16:11

Jeg blev gjort opmærksom på at der faktisk blev taget billeder af os på PORen i Hedeland - så her er et par stemningsbilleder af Malene, MF foto, af Strejfer og mig

 

Billede

 

Billede

og dette skønne billede da vi rider mod mål i PTV'en har hun også taget:

Billede

woummmmmmmm

hvem sagde at man er en gammel pony som 23-årig :) :)

 

Lisbeth - om nogen så er det vidst os der ønsker at han kunne klones....... han er skisme en ener :)

 


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2018 06:11

...misundelig !

 

Tænk at få så mange skønne oplevelser med verdens bedste Strejfer!

 

Jeg synes I er topseje sådan at kaste jer ud i projekt TREC - og endnu mere sejt at I gør det så flot!

 

Jeg synes jeg er sej bare jeg får redet 2 gange i ugen - i 15 min - hvoraf de 13½ er i skridt

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Seje Strejfer
Forfatter: 
Dato:  15-10-2018 16:08

Tak Trine :)

 

Det er en vidunderlig gave at have så skøn en pony! - Han giver så fantastisk mange gode oplevelser

 

Kender godt det med de korte ture et par gange om ugen på min egen hyp - hun kommer rent ridemæssigt tit i anden række når min tid går med at være ponymor. Til gengæld så nyder jeg også de par gange om ugen jeg får redet hende selv om det ofte er ret begrænset hvad vi når :)

 


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-10-2018 10:15

TILLYKKE!!!!!!!!!!!!!!...!!!!!!!!!!

 

Hyggelig og skøn tråd!!!

 

Tak for kigget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 super hyggeligt
Forfatter: 
Dato:  05-11-2018 20:35

Taak - det var en skøn oplevelse at få lov til at være med :)


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Inspirerende
Forfatter: 
Dato:  07-11-2018 13:48

Det er virkelig inspirerende! Så seje er i

 

Jeg overvejer selv om datteren og jeg skal prøve at træne op, vi har 2 heste (isheste str pony, men i hovedet er de heste) som har ja hatten på i den grad, så når jeg er ovre min operation (håber på inden jul) så tror jeg vi vil igang :D

 

Så må manden få taget trailerkort, så vi kan køre (han mener vi skal vinde i lotto og få en autocamper, vi kan trække med, så vi kan køre rundt :D )


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afsted med jer
Forfatter: 
Dato:  07-11-2018 22:18
Karen, i skal bare hoppe ud i det! Nu ved jeg ikke hvor i landet i bor. Men nu er PTVinter Cup sæsonen starter, skal selv afsted på søndag til Kgs. Lyngby. Det er super hyggeligt og en god måde at snuse til TREC på...
Åh jeg drømmer også om en lille transporter med plads til det hele... Living og det hele, men mindre kan gøre det. Elsker nu alligevel min gode Brenderup trailer især nu hvor jeg har fået trailer kørekort og en bil der må trække 2000kg.

Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

1
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre
Forfatter: 
Dato:  13-11-2018 08:10

Vi er "desværre" jyder, men jeg har lige fundet ud af at vi kun er 1 times kørsel fra en trec træningsbane her i Jylland, så nu SKAL manden have kortet (autocamper osv må jo vente).

 

Jeg er spændt på at afprøve, og se om det ikk er noget for os, vi vil tage ud og se nogle stævner, når de første kommer efter jul :)

 

Lige pt er min operation overstået, så jeg surfer trec-træning ideer fra sygesengen


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider