Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Siden sidst...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2018 10:01

 

Det er meget længe siden, at jeg har været aktiv her på heste-nettet. Men inspireret af Sandies opdatering om hende og Sieg zack, så kommer her en opdatering om mit hestehold.

 

Alle os der har heste, ved godt at livet ikke altid går som vi ønsker det. Slet ikke når det gælder vores firbenede venner. For nogle år siden købte jeg Rapsand.


Rapsand skulle hjælpe mig, til at finde rideglæden igen, og gøre mig tryg. En opgave han klarede til UG. Jeg har hele tiden haft en kæmpe kærlighed til Rapsand, han har været en helt speciel hest for mig. Efter et par år sammen, hvor alt gik derudaf, skulle der selvfølgelig komme bump på vejen. Rapsand ændrede volsomt adfærd, og efter et år med pause, massør, kiropraktor, sadelmager og dyrlæge, valgte jeg at sige stop. Verdens bedste Rapsand fik fred for snart et år siden. Alle som har heste, ved, at det er den væreste beslutning i verden - og hvilken skyld man kan føle bagefter. Tak for alting du gav mig.

 

 

Billede

 

Billede

 

Mit heste eventyr er dog ikke slut endnu. Der er heldigvis også nogen gange opture! For også snart et år siden, mødte jeg nemlig Rökkvi. Rökkvi er en islandsk vallak på dengang 9 år - og han var bare alt hvad jeg havde brug for ovenpå alt hvad der skete med Rapsand. Når det så er sagt - så tog det tid for mig at lære Rökkvi rigtigt at kende - og omvendt. Han er en fantastisk dejlig hest, nem på alle måder - men også med meninger.

 

Og sådan gik det til - at jeg pludselig blev islænder rytter! I skal selvfølgelig spammes med lidt billeder, af min lille sorte skønhed.

 

For nogle år siden, da jeg var virkelig blevet bange for at ride - gik jeg hos en psykoterapeut der skulle hjælpe mig. Hun spurgte mig om, hvad mit "Mål" var. Mit mål, har hele tiden været at kunne sadle min hest og ride en tur, alene, uden at have ondt i maven af skræk. Jeg har nået mit mål, sammen med Rökkvi.

 

Tak for jeres tid.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


 

Trine Pilgaard & Rapsand
med Himmelhest Chester <3

 

11
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlige billeder
Forfatter: 
Dato:  07-09-2018 10:36

Hvor er I fine sammen :)

Jeg er ked af at høre om Rapsand, det var sådan en sød hest med et helt skønt, skørt navn - men dejligt at du har fået en ny ven at dele fritiden med.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Rideglæde
Forfatter: 
Dato:  07-09-2018 15:24

Hvor er det dejligt at se at du har fundet rideglæden hos den smukke sorte Rökkvi.

 

Det der med at kunne sætte sig op på sin hest uden en knude i maven er jo netop det vi alle stiler :)

 

Håber vi ser mere til jer!


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Trist...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2018 15:25

...Med din gamle hest. Det er en utrolig smuk islænder, du har fået. Den ser ud til at have en dejlig, afbalanceret galop.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette(fjolle)
Forfatter: 
Dato:  07-09-2018 19:16

Tusind tak. Jeg er også meget glad for ham. Han har den skønneste galop :D :D


 

Trine Pilgaard & Rökkvi fra Staunsbjerg
Rapsand <3 Chester <3Â

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider