Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Det blir bedre og bedre...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2018 16:00

Vi var til DOA stævne i går søndag, og vi havde en super fin tur. Vi var kun 0,5% fra en sløjfe, en 5 og en 8 plads ud af 15. vi red til 67,71% og 65,5%, der var små skønheds fejl, og et par dyre fejl feks 2 trav volte, som jo skulle være 15 meter, ja dem red piloten så lige på 12 m, he... He... Pony volter på min "lille" hest.

Jeg følte jeg red med overskud hele vejen rundt, da vi først var kommet igang.

Men vigtigst af alt, så fungerede opvarmningen for os, også selv om vi var en del ryttere på banen. Da jeg kom hjem, gik det op for mig, at jeg ikke en eneste gang, havde været presset eller følt vi ikke kunne være der. Så mere selvtillid, og at hesten er bedre og bedre i rammen, gør åbenbart underværker for den lille pilot på den store hest, når vi er ude i verden.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Jeg syntes selv at vi ser helt godt ud, trods størrelses problematikken.

Og så får da også lige et dejligt billede, fra en skøn skovtur i sidste uge.

 

Billede

Tak fordi du kiggede med.

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ta'r...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2018 20:03

dæleme hatten af, for hvad du får ud af ham, til trods for det ikke helt optimale størrelsesforhold!

Især på det 3. billede ser han rigtig fin ud - tilpas rejst fortil, og bagparten på plads - glæder mig til næste kapitel..

 

Dorte

2
0
Svar på denne tråd
 
 iiiiiiiiiiiiii
Forfatter: 
Dato:  15-08-2018 09:44

Uhhhh Tillykke med de fine procenter, billede 3 er da bare lige i øjet og skøn energi Elsker de store men det kræver ekstra som rytter at få dem rundt og holde dem smidig og i balance, total flot arbejde du ligger i ham, han er baaaare lækker .


Stor smuk og blid Østerhovs Blue Star.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  15-08-2018 14:29

Stort tillykke med de flotte procenter :)

Dejlig ekvipage - al held og lykke fremover - ser frem til at følge Jer :)


Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2018 21:36

Mange tak for jeres kommentare.

Dorte det var sødt sagt, jeg er også selv lidt stolt af, hvor vi er nået til i dag, sidste år ved denne tid, var jeg næsten ved at opgive projekt "dressur ekvipage" det trak skisme tænder ud, og jeg mindste lidt troen på, at jeg kunne få styr på båden hans store krob og mine hjælpere på samme tid.

 

Takker Charlotte, ja den store hest med sin store bevægelser, er virkelig noget andet end hans mor på 163, hun var en kort kompakt hest, med langt mindre rygsving, jeg lærte at ride "rigtig" dressur på hende, jeg havde mest været spring og tur rytter i mine helt unge dage. Hun var en rigtig sofa hest, og jeg troede vist, at jeg bare kunne ride videre på ham, og hurtigt komme op i klasserne, fordi jeg jo havde lært en masse mere på hende, end jeg kunne før. Vi sluttede på MB plan, da hun blev pensioneret.

Men næ nej.... At ride dressur på sådan en supertanker, er virkelig noget andet. Og jeg har ind i mellem følt mig helt på bar bund. Men med god kvalificeret hjælp, som jeg efter flere "blindgyder" heldigvis har fundet nu, føler vi os på rette vej.

 

Tak Maria, vores procenter er heldigvis på vej i den rigtig retning, jeg fik et råd her inden sidste år, vedrørende stævne nerver og mål sætninger, som har hjulpet mig meget,

I stedet for at fokusere på den endelige % eller placering, sætter jeg små del mål, feks at ride efter at undgå 5 taller. Eller at forbedre en enkelt øvelse fra det ene stævne til det næste feks indridning. Og det er lykkes. Ingen 5 taller ved mine sidste to stævner og indridning forbedret fra 6 til 6,5 og 7

Og denne gang, var mit mål at opvarmningen skulle fungere bedre end sidst, dvs jeg skulle blive ved med at "ride" selv om pladsen evt var trang, eller de andre set super skarpe ud, samt at ride mere præcist i programmet, hvilket også fungere rigtig godt,

jeg kan på den ret fokuserede måde, give lidt slip på den overordnede præstations angst, placerings ræs, og hvad dommeren mon kan lide eller ikke lide.

Jeg kan bedre fokusere på det, jeg rent faktisk har indflydelse på, nemlig min egen ridning, uafhængig af dommer, bane forhold og de andre ekvipager.

Realistiske forventninger og fokus på hvad vi gør godt, fremfor det der er svært, har virkelig gjort noget for mit mentale overskud på stævne pladsen.

Vi skal afsted igen d. 26 og glæder mig helt vildt til en ny chance, for at forbedre de små detaljer. Tror jeg vil fokusere på at forbedre ridning på buet spor, og så indridning igen.

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider