Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Vi vandt igen - DSP kåring
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 22:44

For 4 år siden tog min nabo og jeg afsted til DSP følskue med mit første DSP hoppeføl.

Vi anede ikke rigtig, hvad det hele drejede sig om og mest ville vi bare have en hyggelig dag sammen.

Først var en af hjælperne søde at løbe foran os og vise os hen, hvor vi skulle stå med hoppe og føl og under mønstringen måtte naboen tag over, da jeg ikke kunne løbe strækt nok med hoppen

Og ja, så ville hoppemor da overhoved ikke have renset hove, så hun havde "halm sutsko" med ind i ringen. Generelt var vores fremvisning rimelig tydelig en begynder præstation. Men vi havde en fest begge to

 

Da vi så kom til oprangering og blev kaldt ind på midten, var jeg sikker på at vi ville bliver diskvalifiseret he he

Men nej, de to nybegyndere, som tågede rundt havde dagens bedste hoppeføl med og vi blev begravet i gaver, blomster, rosetter og æresbånd.

På vej ud i stalden og hele vejen hjem så vi begge sådan ud he he

Ingen af os havde forventet det overhoved...

 

Sådan så dagens stjerne ud for 4 år siden.

 

Billede

 

Kanon dag i godt selskab med alle de blå smølfer fra DSP.

 

Placeringen gav en invitation til Eliteskuet og afsted det gik. Her var vi noget bedre forberedt og hoppeføllet "Lis" dansede sig til en tredje plads i finalen. Vi var så stolte!

 

Et par år efter spurgte min veninde ( AB newforest ) om vi ikke skulle tage til Aulum dyreskue og det var jeg på.

 

Her var hun den eneste DSP, som blev fremstillet, da det faldt sammen med DSPs eget skue.

Men flotte 23 point fik hun, og meget rosende ord fra dommeren.

 

Sådan så hun så ud som to års...

 

Billede

 

I går stilte jeg hende så til 4 års kåring hos DSP i Ålborg.

 

Hele sommeren har jeg holdt ridefri og derfor valgte jeg ikke at stille hende til sadelkåring. ( det er et krav for at de kan komme videre til eliteskuet )

Jeg tænkte, det kunne være noget for de nye ejere ( gik i salgstanker ) at gøre det senere.

 

Naboen har de sidste tre uger været super sej og løbetrænet med Lis op og ned af vejen.

 

Vi ville endelig bare have en hyggedag og jeg satte kun forhåbningerne op til en SDH kåring.

 

Nå, men kåringen starter på fast bund i stormvejr.. Jøsses det blæste...

Naboen løb så fint med Lis, men glemte da lige at bliver på det hårde underlag ( det kan jo ske he he ) Men fremvisningen blev godkendt og vi fik Lis i boksen igen.

 

( denne gang havde vi også husket kamera - det havde vi ikke til følskuet - flot flot !)

 

Billede

Billede

Billede

 

Efter nogen timer, hvor vi tog over i storcenteret og shoppede ( kan jo ikke tage til Ålborg, uden at shoppe lidt ) vendte vi tilbage til mønstringen.

 

Billede

 

I klassen var de kun to, da alle de andre blev rideprøvet ( jeg har hørt en del for at jeg ikke havde meldte Lis til det også )

 

Anyway, Geden gad så ikke rigtig skridte, men trav og galop ville hun så sandelig gerne vise.

Og hun ville også meget gerne helt op til dommerne, da hun blev sluppen fri.

Naboen løb alt hvad hun kunne i mønstringen, da jeg havde lovet en betalt bytur med aftensmad, hvis hun vandt! OG DET GJORDE DE !!!!!

 

Billede

 

Billede

 

Spørg da lige om jeg var/er stolt!?

 

Da dommeren sagde fantastisk flere gange omkring min pony, så løb min øjne i vand!

 

Så begyndte dommeren også at sige noget med " vi håber at se den under rytter!" JA, JA!

 

Anyway, glade og lettet tøffede vi tilbage imod stalden.

 

Der mødte vi så en, som sagde at vi godt kunne vende om, da vi jo skulle ind, for at kæmpe om at bliver dagens dressurhoppe...

Så tilbage igen det gik.

 

OG GÆT HVEM DER VANDT DET OGSÅ!

Jeg var total paf og overvældet, da jeg blev skubbet ind på banen for at modtage dækken og pokal...

 

Billede

 

Her står jeg så - total paf og overvældet

 

Vi kom nærmest ikke ud af hallen før flere DSP folk lagde gruppepres på os, for at stille Lis til sadelkåring i morgen søndag! I MORGEN!!!!!

Jeg har seriøs ikke redet hele sommeren, men kun et par enkelte gange.

 

Så hjem og melde til samt læse, hvad et endeligt indebære samt lige støve sadlen af.

 

Lis gjorde dog alle mine bekrymringer tilskamme, da jeg bare kunne hoppe i sadlen og ride rundt.

 

Jeg hader at være dårligt forberedt, men kunne ikke sige nej, da naboen var klar på en tur mere og ja, de alle pressede på.

 

Så, nu er jeg lige kommet ind fra stalden, efter at have reden og gjort klar til at kører til Egum i morgen med Lis og naboen.

 

Billede

 

Billede

 

Sådan ser to nybegyndere ud, som virkelig ikke havde forventet det ville gå, så godt

 

Nu krydser vi så fingre for at hun består sin rideprøve i morgen og vi får en invitation til Eliteskuet - man kan jo håbe

 

Er så stolt af min pony og det helt fantastike arbejde min seje nabo har lavet..

 

Så fra føl til 4 års hoppe, har det virkelig været et kanon oplevelse at være afsted med de to!

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

11
1
Svar på denne tråd
 
 eventyr
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 23:30

Sikke et eventyr!!! - og hvor er hun smuk. Krydser fingre for rideprøven i morgen :)

 

glæder mig til at høre om søndagens eventyr :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Så fin...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 23:38

Hvor er hun skøn

Pøj pøj med i morgen....


Mange hilsner fra

Rina B & Misty - det grå lyn

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  12-08-2018 11:45

 

Sikke et dejligt indlæg.


Hvor er det fedt at i klarer det så godt når nu i ikke kommer som gamle gavede avlere, men netop grønne og med masser af gåpå mod.

 

Håber du får en god tur Søndag og husker kameraet.

 

Hvor flot også at du har overskud til at opdatere når du har en ny og spændende dag Søndag. med en ny opdatering Søndag aften.

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 øv øv vi gik ikke videre..
Forfatter: 
Dato:  14-08-2018 09:00

Vi tog chancen og kørte afsted i søndags velvidende, det nok var overhængende fare for at det ville være for stor en mundfuld for hende. Jeg var så hammer nervøs!!!

 

Det blev det desværre også..

 

Vi klarede os godt på opvarmningen, men efter et par min. inde på banen kunne jeg bare mærke, at hun blev for overvældet.

Alle menneskerne, speaker og larm blev for meget og hun ville tilsidst ikke gå videre.

 

Lis har ikke set andet end vores lille matrikkel siden 2 års skuet. Men indefor en uge har hun været ude hos min veninde en kort tur, overnattet i Ålborg og så en tur i Egum.

Hun har heller ikke prøvet at køre alene i trailer før for en uge siden, men hun er bare gået lige op og stået stille.

Jeg har aldrig redet hende andre steder end på vores ridebane eller hallen. Ikke engang fra banen og ned til stalden, så det blev da virkelig vores ilddåb.

Og hun er ikek redet i en mdr. andet to gange, hvor hun bare gik så fint rundt.

 

Selvom jeg selvfølgelig er skuffet over ikke at gå videre, så er jeg super stolt af Lis son virkelig prøvede alt hvad hun kunne, trods ingen forberedelse og rutine...

 

Havde jeg bare haft mere rutine og vidst, hvor god en pony jeg har, så havde jeg grebet det helt anderledes an og redet hende, så hun kunne havde fået sit R.

 

Jeg er ikke skuffet over at Lis ikke kunne klare den oplevelse, men er skuffet over mig selv. Over at jeg ikke besluttede for længe siden at satse på at fremstille hende i både rideprøve og kåring..

Men for bare en uge siden, troede jeg jo bare at hun var en ganske alm. fin pony.. Jeg var glad, bare hun blev ok kåret med SDH, hvilket hun jo så sandelig også blev...

Men som min veninde sagde til mig i går - vi kan jo nemt være bagkloge, men det er for sent nu.

 

Lige et billede fra i fredags...

 

Billede

 

Sikke en weekend for et par nybegyndere som os!

Nu skal Lis ( og jeg ) have tid og ro til at kommer videre.

 

Men måske kommer vi stærkt igen næste år ( og der består vi rideprøven, hvis vi stiller op )

 

Tak fordi i har kigget med

Billede

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

6
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  15-08-2018 06:23

Stort tillykke, jeg så hende jo kun i Egum og der var der tydeligt at det var for meget for hende altsammen. Men du må i gang med ridningen og så stille hende til rideprøve igen næste år, det er da heldigvis muligt. Jeg tror endda at hun stadig kan komme til Eliteskue til næste år efter bestået rideprøve, så jeg kan ikke helt forstå at de har "presset" dig til at stille hende 2 dage senere.

 

Vi havde selv tilmeldt 2 føl på Toftegården, og det gik også over al forventing.

 

Jeg havde et håb om at vores hingsteføl D-peche Mode, der er lille bror til Årets Hingsteføl 2016 kunne klare sig godt og det gjorde han, han blev Dagens Føl og udtaget til Eliteskue.

 

Vores hoppeføl Northern Star tog vi bare med for sjov, mor er Welsh Mountain og ikke lige DSP-typen, men hun blev oprangeret som nummer 3 og også udtaget til Eliteskuet. Men super dejligt at dommerne kan lide hende, hun skal nemlig afløse mor.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var heller ikke planen.
Forfatter: 
Dato:  15-08-2018 08:10

Charlotte, ja, det var i overkanten af hvad hun var klar til.

 

Vi snakkede om det bagefter og det kunne være gået begge veje.

Hun er utrolig cool herhjemme og var det endeligt også om fredagen. Så vi håbede alle på, at hun bare ville gå rundt ( som hun gjorde inden på opvarmningen) Men dommerne var informeret over situtationen og det var et forsøg værd.

 

Selvfølgelig er det ikke en ønsket oplevelse for mig at vise sådan et show, hvor det ser ud som om at jeg ikke kan ride og hun ikke kan rides. Men det er heldigvis ikke et retvisende billede, da hun sagtes kan gå pænt rundt og jeg rider normalt MB klasser:-)

 

Jeg har siden Juni haft lidt ridekrise og bare holdt sommerferie.

Da jeg meldte hende til, var det okay for mig bare at få hende bedøm og så skulle hun sælges.

Men så gik det over alt forventning og på ti min. stod jeg med en helt anden situration end ventet. Tror vi alle blev grebet af det.

 

Nu har jeg brugt de sidste dage til at overveje hendes fremtid. Og vi er kommet frem til at hun bliver et år mere og så bliver en af de store heste solgt istedet. Det har været meget frem og tilbage, specielt da jeg har haft købere til hende.. Men baglandet har støttet mig op i at gøre hende færdig og give hende et års mere ridning.

 

Hun har en invitation i to år nu, til at komme til Eliteskuet.

 

Så nu ser vi fremad imod næste år, hvor hun bliver trænet frem til.

 

Jeg er ovenud stolt over hende, at hun har taget weekenden i storm/ blæst, regn, larm og menneske mylder, så pænt.

 

Nu skal hun stille og roligt med ud til nogen småstævner og lære at være med i byen:-)

 

Tillykke med titlen som Dagens føl..

 

Jeg så desværre ikke nogen af føllene i Egum, men jeg er imponeret over hvor god avl vi endelig laver i dk.

Synes DSP gør et kæmpe arbejde og jeg har da også lidt svært ved ikke at blive grebet af stemningen.

Håber i får en kanon dag til Eliteskuet og måske ses vi næste år til et af kåringsdagene:-)

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kender det
Forfatter: 
Dato:  15-08-2018 11:10

Åh jeg kender det så godt, vi vakler også frem og tilbage, jeg har avlet varmblod i 40 år (gisp!!!, men jeg fik min hoppe i nonfirmationsgave) og sammen med min mand i næsten 30 år. Ponyerne er kommet snigende ind, og vi snakker engang imellem om at sælge en del af hestene, og det ender det jo nok også med.

 

Når man som dig står med en medaljekandidat så ville jeg da også gå all-in. Pøj-pøj, vi satser på at mødes til Eliteskuet et af de kommende år.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Måske vi skal bytte
Forfatter: 
Dato:  15-08-2018 20:39

Charlotte, måske vi skal snakkes ved om et års tid, når vores skal videre ( hvis jeg ikke ender som ponyavler også)

Men måske du har en som kunne have min interesse og så kunne vi da bytte:-)

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

 

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider