Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Ea A Fenris sadelkåring på Ask
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 18:28

Så kom dagen hvor vi skulle til sadelkåring.

Ea er min 4 års hoppe som jeg købte rå i juni sidste år.

Hun er efter Blue Hors First Choice med Gribaldi som morfar.

Hun blev ryttervant i februar og har haft lidt pauser ind imellem grundet hovbyld og vokseværk.

Jeg har haft en pige til at hjælpe mig med tilridning og hun red hende så også til championat på Blue Hors hvor de sluttede med en total på 7.5 herefter overtog jeg Ea selv.. Der ville skæbnen så også at Ea skulle vokse så jeg nåede kun at ride hende rigtigt små 14 gange op til sadelkåringen på Ask.

Men vi tog afsted også måtte det briste eller bære.

Jeg ved jeg skal arbejde med min opstilling ( kigge op, skulderene tilbage, rette mig op etc.), jeg har underviser på og jeg gør mit bedste..

Ea gik i RDH med 8 i helhed og 750 point til sadelkåring og 7.5 i både ridelighed og kapacitet. Så jeg er en stolt og glad ejer.. også var hun bare en drøm at have med

 

Nu lidt billeder fra dagen..

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Beklager de mange billeder

Og ja jeg ved hun er til den runde side.. sagde de også da de speakede, men jeg har en unghest der går på døgnfyld og trives med det så sådan er det

Som det nok kan ses så er jeg en meget stolt og glad ejer.. nu skal vi til championat på Bogø imorgen søndag, så må vi se hvordan det går.. Uanset så glæder jeg mig over at have en 4 års der er så god i hovedet og knokler derud af, også selvom hun bliver træt.. hvilket hun var da vi nåede til testrytteren på Ask, men sådan er det :)

 

Lig endelig en lille kommentar så bliver jeg glad ..

God weekend derude.

 


Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

19
0
Svar på denne tråd
 
 Så smuk..
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 21:25

hest, og ridningen kan du sgu' da godt være bekendt..

Stort tillykke med det flotte kåringsresultat!

 

/Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeez!!
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 22:27

Det der er godt nok en af de smukkeste heste, jeg længe har set! Hun er fuldstændig betagende... Sikke et udtryk! Tillykke med de fine resultater.

 

Venlig hilsen Mitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wooooow
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 23:37

Hold da op, sikke en smuk hest Og hun ser også fantastisk ud under rytter

Glæder mig til at følge hende - Håber du vil opdatere herinde en gang imellem..


Mange hilsner fra

Rina B & Misty - det grå lyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 jubiiiii
Forfatter: 
Dato:  12-08-2018 16:35

hvor er det dejligt at læse at I fik en god tur og et flot resultat. Hun er virkelig en man ikke kan undgå at ligge mærke til :)

flotte flotte billeder !!!!

 

og glæder mig til at læse og se billeder fra jeres tur til Bogø!


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak :)
Forfatter: 
Dato:  12-08-2018 17:58

Tusind tak for de søde ord til Ea - de varmer rigtig meget :)

 

Ea var jo til 4 års championat på Bogø.. Desværre kiggede hun en del og var meget træt, både mentalt og fysisk, så det kostede dyrt på rideligheden også fordi jeg mangler erfaring og rutine i de situationer ..

Men det har også været et hårdt program for den unge dame med kåring i torsdags hvor vi skulle mange ting i løbet af dagen også championat idag..

Synes hun har bevist sit værd på både Blue Hors og Ask :)

hun er og bliver min stjerne.
Vi skal bare tage os tid, og Ea skal fortsat være glad for at gå til ridning..
Hun var som altid en drøm at have med (pånær kiggeriet på banen selvfølgelig :) )
Vi red derinde i skridt sammen med ekvipagen efter os, så der kom hun fordi alt det heste spisende i ro og mag

Det er vigtigt for mig at slutte af på en god måde og jeg skulle set i bakspejlet "bare" have drejet væk fra det "farlige" i stedet for at insistere på at hun skulle fordi for det kostede tid og gjorde at vi ikke fik vidst ret meget af selve championats programmet, men øvelse gør mester som man siger..

 

Lidt billeder fra opvarming skal I ikke snydes for.. de er taget med mobil så ikke super kvalitet :)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Vover pelsen og ligger et par videoer fra championatet ind.. jeg ved jeg sidder meget uroligt og hun mangler energi og ikke er nok fremme, samt trygger sig osv..

But here goes - don´t kill me all together - I´m still learning ;)

 

www.youtube.com/watch?v=IzuWvAkiZhE

 

www.youtube.com/watch?v=r6bAXucX32Y

 


Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

4
0
Svar på denne tråd
 
 Fine billeder...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2018 11:55

... af en dejlig hest :)

Stort tillykke med det flotte resultat!

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  13-08-2018 17:55
Smuk smuk og meget smart hest. Tillykke med det fine resultat og tillykke med din vellykkede opdragelse og uddannelse af din fine unghest.
Keep Up the god work.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wauu smuk hest
Forfatter: 
Dato:  15-08-2018 11:47

Sikke en fantastisk smuk hest <3

Dejligt :-)

 


Mange hilsener

Vibeke Neergaard Rasmussen

 

Uddannet hestemassør

 

Hestemassage tilbydes i Vestsjælland

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak :)
Forfatter: 
Dato:  15-08-2018 14:28

Tusind tak for Jeres søde kommentarer

Og TAK blå ?Brava? for roserne til arbejdet med Ea og hendes udseende - de varmer rigtig meget..

Hun holder lige lidt fri på døgnfold med en masse kys og klap :)

Også satser vi på Egnethedstesten i Billund til Oktober - så har vi god tid til at lære hinanden bedre at kende fra ryggen og få helt styr på grundridningen


Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  19-08-2018 19:38

Flot!! Det ser så godt ud og dejlig hest. Det er et stort arbejde at nå dertil.

 

Louise


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

Avler af grandprix hest :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Louise ( Woolf)
Forfatter: 
Dato:  14-09-2018 00:57

Vi har siden championatet været afsted til 2 stævner - 1 i nærområdet d. 1. september, hvor vi red LD1 og LD2 - der startede Ea ud med ikke at ville ned til de hestespisende mennesker der sad i græsset ved dommerbilen.. men jeg bevarede roen og vi kom igennem 1. program med lidt spændinger .. Vi fik 63.88% i LD1 - helt fair .. vi skulle så ride LD2 programmet lige efter og der havde Ea fået kigget af - så der red vi til 67.14% og fik en 4. plads af 14 ( vi var slået sammen med LC klassen da vi ellers red mod os selv - lidt kedeligt )

Ea havde holdt lidt fri siden championatet så vi nåede kun lige at ride 3 gange op til stævnet hvorfor vi så red LD1 og 2 for ikke at skulle sidde nedsidning og ride galop, og det er vigtigt med lidt tænkepauser for en unghest efter min mening. :)

 

Lørdag d. 8. september tog vi igen til stævne .. Her red vi to LC1.

Den ene klasse var en sløjfeklasse hvor man fik roset hvis man red over 60% - vi fik desværre et anspring i forkert galop hvilket gjorde to øvelser kiksede og fik to 4 taller .. endte samlet på 66.80% og blev nr. 1 af 8

I anden klasse klappede det hele og der fik så 69.90% og en 1. plads af 9 og vigtigst at alt havde jeg en unghest med der bare var super cool og tog alt i stiv hov ligesom da vi red på Ask

 

Lidt billeder fra det sidste stævne

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Og jeg knokler stadig med min opstilling og indvirkning på hende, men ting tager tid

 

Ea fik rigtig dejlige kommentarer med fra dommeren så det var bare en dejlig stævnedag.

 

Om lidt over en uge står den på vores første LC2 også er planen at Ea skal gå egnethedstest i Billund til Oktober.

 

Lig gerne en lille hilsen :)


Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

3
0
Svar på denne tråd
 
 lækre billeder
Forfatter: 
Dato:  14-09-2018 16:17

hvor ER hun altså bare fin :)

 

og slås vi ikke alle med opstilling :)

 

I er bare så fine sammen - nyder virkelig de billeder.

 

Bliver spændende at følge jeres færden på dressurbanerne

 

hov og tillykke med førstepladsen!


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak :)
Forfatter: 
Dato:  14-09-2018 19:35

Tusind tak Svensen, det varmer rigtig meget - hehe ja det gør vi nok.. føler mig bare som en kegle deroppe nogengange

Glæder mig også rigtig meget til at se hvad fremtiden bringer for os :) ikke helt til at forstå at denne 3 års skulle udvikle sig sådan

Da jeg var og se hende

Billede

 

Et par mobilbilleder af weekendes rosethøst skal I også lige have

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Rigtig god weekend derude :)

 


Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

4
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  20-09-2018 21:38

Wauw, hun gør sig SÅ godt under rytter - sikke en udstråling og lækker attitude! Bliver spændende at følge jer fremover :-)

 

Og du er da lidt hård ved dig selv ang. din opstilling, så slemt er det da overhovedet ikke, og du får hende rigtig fint rundt :-D I er et flot makkerpar!

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Paatvaers
Forfatter: 
Dato:  20-09-2018 22:26

Tusind tak :) det varmer rigtig meget .. hehe ja er min egen største og værste kritikker

 

Vi træner frem mod Billund - styrke, muskler og kondition er i højsædet .. :)


Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 smukke svane
Forfatter: 
Dato:  21-09-2018 10:37

Hold da op ! - ikke at hun var "den grimme ælling" - meen hun har godt nok udviklet sig flot!! - og endnu engang tillykke med resultatet :)

 

og sikke fiine rosenknopper :)


Søger opstaldning til Nisha og Strejfer :)

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kegle på ryggen
Forfatter: 
Dato:  21-09-2018 11:31

Fin, fin hest :)

 

Og jeg kender også godt fornemmelsen af, at man karter rundt deroppe - det er sådan noget der sker, når man har en velgående hest med masser af rygsving ;)

 

God fornøjelse med hende!

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak :)
Forfatter: 
Dato:  22-09-2018 13:59

Svensen - mange tak :) har aldrig været god til det med at sy rosenknopper, men øvelse gør mester Jeg er også rigtig glad for, og stolt af, hendes udvikling imens jeg har haft hende

 

 

 

Sif - Tusind tak og du har helt ret, det er lige præcis det der er min udfordring for hun har et kæmpe rygsving og når bagbenene kommer med og ryggen op og svinge så blir jeg skudt til himmels, men hun er så skøn at være på

Mange tak, glæder mig til at se hvor langt vi kan komme derude :)

 


Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt nyt herfra :)
Forfatter: 
Dato:  16-11-2018 11:36

 

Vi har været til lidt stævner igen. 1. gang d. 20/10 hvor vi startede vores 1. LC2 og vandt ud af 16 med 69.37 % og fik 8 i gang i begge programmer i LC blev det til 67.4% og 2. uplaceret af 16 - det var samme klasse en LC1-LB3 procent klasse. Meget stor ros fra dommeren

Så var vi afsted d. 3. November hvor vi fik en 2. plads af 6 med hjem og ret til 69.80 % her fik hun 7.5 i gangarter og 8 i skridt i begge programmer - LC2 red vi til 66.80 og blev 5 af 6 .. Her var det også en LC1 og LB3 procent klasse og igen stor ros fra dommeren :)

Også er hun blevet klippet for 1. gang i sit liv.. det tog hun helt cool.

 

Vi var også til egnethedstest i Billund d. 28. Oktober - her var dommerne ikke så begejstrede men Ea gjorde det godt og tog alt med ophøjet ro. Og jeg har den samme fantastiske unghest med hjem igen.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

 

Billede

 

Billede

Smid endelig kommentar


Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det blev da lidt rodet
Forfatter: 
Dato:  16-11-2018 11:37

Her kommer teksten lige igen

Vi har været til lidt stævner igen. 1. gang d. 20/10 hvor vi startede vores 1. LC2 og vandt ud af 16 med 69.37 % og fik 8 i gang i begge programmer i LC1 blev det til 67.4% og 2. uplaceret af 16 - det var samme klasse en LC1-LB3 procent klasse. Meget stor ros fra dommeren

Så var vi afsted d. 3. November hvor vi fik en 2. plads i LC1 af 6 med hjem og ret til 69.80 % her fik hun 7.5 i gangarter og 8 i skridt i begge programmer - LC2 red vi til 66.80 og blev 5 af 6 .. Her var det også en LC1 og LB3 procent klasse og igen stor ros fra dommeren

Også er hun blevet klippet for 1. gang i sit liv.. det tog hun helt cool.

 

Vi var også til egnethedstest i Billund d. 28. Oktober - her var dommerne ikke så begejstrede men Ea gjorde det godt og tog alt med ophøjet ro. Og jeg har den samme fantastiske unghest med hjem igen.


Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig opdatering
Forfatter: 
Dato:  17-11-2018 21:51

Ih hende Ea er jeg altså helt vild med :)

 

Synes I gør det rigtig godt og hun er da en helt igennem fantastisk dejlig unghest!!

 

håber du bliver ved med at dele jeres oplevelser


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svensen :)
Forfatter: 
Dato:  21-11-2018 08:42

Tusind tsk for den søde kommentar. Den varmer :)

 

I skal ikke snydes lidt billeder fra en fotograf der hedder Photo By Emdal.. Hun skal øve sig så vi har en aftale om billeder engang imellem... så det blev til lidt fra skoven og fra undervisning en dejlig dag i oktober

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Læg gerne en kommentar :)

 


Med Fruerlundens Rosita

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og savnet hver dag ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Der må savles
Forfatter: 
Dato:  26-11-2018 19:13

hold op hun er altså bare lækker!!!!

 

Og den blå (petroliumsblå?) klæder hende virkelig :)

 

Det er altid hyggeligt at lege model - og så får man jo også nogle lækre billeder :)

 

Tak for kigget


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak 😊
Forfatter: 
Dato:  30-11-2018 11:35
Tak for roserne Svendsen :)
Var så heldig at vinde underlaget i en konkurrence på Facebook.. Farven hedder midnight Blue og jeg elsker blå..
Og ja det er skønt at have den mulighed :)

Med Fruerlundens Rosita og Ea A Fenris

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er hun....
Forfatter: 
Dato:  15-12-2018 09:09

Hvor er hun lækker - og hvor ser ridningen nydelig ud - godt arbejde.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak 😊
Forfatter: 
Dato:  17-12-2018 22:41
Tusind tak Charlotte (Morgan) det varmer :)

Med Fruerlundens Rosita og Ea A Fenris

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Yndefuld
Forfatter: 
Dato:  15-01-2019 21:04

Hun er simpelthen så yndefuld, og I klæder hinanden så fint


- Krusedulle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krusedullen :)
Forfatter: 
Dato:  17-01-2019 01:06

Tusind tak det varmer rigtig meget :)

Ville have oploadet lidt stævnebilleder jeg har modtaget, men de er så store så jeg ikke kan få lov af min internet forbindelse

 

Men kan opdatere med lidt nyt - vi var til d. 29. december hvor vi red to LC2.

 

Den ene klasse var en sløjfeklasse, der red vi til 71.81% - spørg lige om jeg var stolt over at vi nåede over 70 % for 1. gang Vi blev nummer 1/10 og fik jo så en roset da vi red over de forlangte 63 % - Dommeren gav 7.5 i gangarter og fik disse kommentarer med på vejen; Dejlig hest, løber lidt i galop, mangler lidt styrke endnu, men giv tid.

I 2. klasse red vi for en anden dommer, efter 1 times ventetid, så Ea var ved at være lidt træt. Vi red her til 68.12 % og blev 7/10 - Her gav dommeren 8 i gangarter og skrev følgende; Pas på tempo 😊 lidt urolig fortil.

- Helt reele kommentarer - hun mangler styrke i galop, men det blir gradvist bedre også skal jeg selv være bedre til at støtte hende fortil.

 

Vi træner frem mod LA1 og C-stævne debut i slut februar, så det blir rigtig spændende -

 

I start december vandt Ea gennem en konkurrence hos NAF På facebook et thermatex dækken med billedet nedenunder .. det er på vej fra England af nu

 

Ingen billeder denne gang, mit internet vil slet ikke samarbejde.

 


Med Fruerlundens Rosita og Ea A Fenris

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og ...

2
0
Svar på denne tråd
 
 Så lykkedes det :)
Forfatter: 
Dato:  17-01-2019 22:31

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billederne fra stævnet er taget af photo by Emdal

 

I får også lige billedet fra naf

Billede

Ea i hjørnet til højre øverst (Ea er BabySpice) ;) de 4 andre heste er fra andre lande

 

Billede

 

Og her det vundne dækken der forhåbentlig snart kommer :)

 

 

Billede

Fra før omtalte Sløjfeklasse :)

 

Billede

 

Billede

 

Også lige billeder fra en dejlig gåtur .. :)

 

Så skal jeg nok stoppe. .Lig gerne en kommentar :)

 


Med Fruerlundens Rosita og Ea A Fenris

~ Min fantastiske basse, Pyrus Rævdal, forlod mig d. 17. November 2011 efter lang tids sygdomsforløb. RIP og tak for alt ~

Pyrus, Wolle og Soya altid i mit hjerte og ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2019 17:32

Skønne billeder, og igen, hun er simpelthen så smuk og udtryksfuld! Tillykke med præstationerne


- Krusedulle

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider