Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Nyt i plet-dressur
Forfatter: 
Dato:  11-08-2018 13:14

Hej :)

 

Længe siden, vi har opdateret, men vi har intet haft at opdatere. Min 5 års hest, Alberto A Kila, er desværre så uheldig, så vi har snart ikke været rigtig ridende i et år pga. diverse og har holdt en million millard pauser

 

Vi står pt. i sadel"helvede" med 3-4 involverede sadelmagere, der alle mener noget vidt forskelligt, den 4. sadel i år, og efterhånden så udtømmer vi bare deres forslag en af gangen. Min hest har haft ondt i lænd, ryg, bækken, skævt kryds pga. en sadel, der bare IKKE har passet (på trods af tilpasning vel og mærke samt massør, fys, kiropraktor m.m.). SÅ vi er øv, men forhåbentligt er denne sadel - Jeremy Rudge Fusion - den rigtige til ham. Vi mangler sidste tilpasning af den.

 

MEN vi har redet i 14 dage nu (wuhu ), hvoraf han arbejder 5 dage, longe hver anden arbejdsdag og ridning den anden hver anden Så vi rider ikke så meget, MEN derfor synes jeg også bare, han er super sej og en rigtig kammerat :)

 

Vores fys kommer tirsdag og sætter ham "på plads" - hun er endeligt igang efter barsel, og har virkeligt hjulpet ham meget. Kroppen driller desværre stadig, men vi håber og tror på, vi nok skal komme igennem det. Dumme sadel. Min dyrlæge er også inde over :)

 

 

Men lidt billeder af min plettemand Vi er super rustne begge to, men plet gør sit allerbedste

 

Billede

 

Billede

Opvarmning Vi varmer op i gallop efter anbefaling fra fys, men tager altid lige en runde eller to i trav for at mærke, om vi er "friske" i dag

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

Jeg synes, der er rigtig langt igen lige nu Og alle vores fine muskler, de er rejst langt bort sammen med styrke og balance Vi kæmper for ikke at stå på næsen, og det er sådan set, hvad vi har fokus på i øjeblikket

 

Men jeg ved også, at det ikke er mere end 3 mdr., hvor vi må ride, der skal til, før vi rykker igen og får fat i det hele igen. Jeg håber, min plette stopper med at have avs i kroppen, og at vi kan få os arbejdet ud af det og få hjulpet ham det sidste SÅ ved jeg, vi hurtigt kan få meget mere styr på det hele.

 

 

De ungheste altså Og ellers så hygger vi for resten og drømmer om den dag, vi rent faktisk kan ride rigtigt

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

 

 


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke med jeres JR Fusion
Forfatter: 
Dato:  12-08-2018 16:38

åh den sadel er bare fantastisk :) - og passer ofte de heste der ikke er lette at finde sadler til. Har både brugt den på vores lille III'er pony i sin tid - og har også en til min hoppe, hun var også ved at drive alle sadelmagere til vanvid :)

 

han er super smuk - håber I får godt gang i ridningen igen!

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  13-08-2018 18:13
Dejlig med en lille update fra jer. Træls med alle skader og saddel bøvl. Håber for jer, at I nu har fundet en saddel der fungere, uden at plethesten får ondt i kroppen.
Han er godt nok en smuk fyr, og dejlig udtryk.
Held og lykke med det hele.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  13-08-2018 18:51
Dejlig med en lille update fra jer. Træls med alle skader og saddel bøvl. Håber for jer, at I nu har fundet en saddel der fungere, uden at plethesten får ondt i kroppen.
Han er godt nok en smuk fyr, og dejlig udtryk.
Held og lykke med det hele.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  18-08-2018 11:25

Tak for kommentarer :)

 

Jeg er glad for at høre, det er en god sadel! Jeg skulle lige omstille mig - i første omgang prøvede vi med en Frank Baines Omni... og så var det godt nok noget andet at skulle over i en Fusion MEN jeg er blevt super glad for den allerede faktisk!

 

Tak, håber jeg også! Vi havde fys tirsdag, der gav grønt lys for normal ridning efter sidste tilpasning på tirsdag

 

 

Tak :D Håber også vi bare er ridende nu

 


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider