Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Engelsk disposition om hest
Forfatter: 
Dato:  16-04-2018 13:52

Er der en herinde der ved meget om heste på engelsk eller er god til engelsk. Skal op til mundtligt engelsk og har valgt at snakke om heste. Og skal have lavet en disposition.
Håber virkelig der er en der kan hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2018 16:43

Jeg er da OK til engelsk, også når det kommer til heste - men heste er jo et vidt begreb :)
Hvad vil du gerne ind på i dit oplæg?

Er det om biologi og heste i naturen, udvikling, kroppen osv., er det hestesporter, eller er det måske mytologi og symbolik?


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2018 17:33

noget om heste i naturen, da det helt store overemne er the blue planet. Altså jeg vil gerne fortælle lidt om hvad vi bruger hesten til og hvad vi har brugt den til. Men også gerne lidt om hvad det kræver at have en hest. Hvilket forhold man får til dem. Racerne, hvilken race er mest populær og hvorfor?. Sådan lidt rundt omkring det hele, men hest det om selve hesten, ikke så meget hestesporten.

 

Hvad mener du med mytologi og symbolik?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2018 19:51

Det kunne jo godt være, du gerne ville fortælle noget om, hvordan man har brugt hesten i mytologier, fx. historierne om de nordiske, græske, asiatiske osv. historier :)

 

Men hvad er det, du skal have hjælp til? Er det både dispositionen, eller er det mest det engelske?

 

Har du læst noget i forvejen, eller skal du lige til at gå i gang med det hele?


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2018 10:12

vil gerne have hjælp til så meget som muligt. Er først lige begyndt, men har kun 1 måned. og nej jeg har ikke læst noget i forvejen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2018 12:38

Jeg vil gerne hjælpe - men det er også nøgleordet :)

 

Jeg synes, du skal gå i gang med at læse en hel masse om dit emne (heste). Så får du en bedre ide om, hvad der er det vigtige eller spændende, og som du vil fortælle videre.

 

Så - læs, læs, læs! :)


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

2
0
Svar på denne tråd
 
 blue planet...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2018 16:55

Når du skriver overemne Blue Planet tænker jeg på dyrelivet i verdenshavene - så min første tanke var lige er heste den forkerte vej at gå - men tænker du vel har en lærer der godkender dit emne?

 

en.wikipedia.org/wiki/ The_Blue_Planet

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar til blue planet
Forfatter: 
Dato:  17-04-2018 19:19

Mit lærer har sagt at jeg godt kan snakke om hesten under emnet blue planet, da hesten jo har haft en stor indflydelse på os mennesker, vi brugte den jo til rigtig meget i gamle dage.

0
0
Svar på denne tråd
 
 heste og hav
Forfatter: 
Dato:  20-04-2018 13:34

jeg ville begynde at studere nogle af de racer som typisk har været brugt til kyst fiskeri (Belgien og England har nogle bestemte racer der blev brugt), eller til at trække både op eller fx studere hesten som brugs dyr på redningsstationerne på vestkysten og op imod SKagen, hvor hestens krafter var afgørende for menneskerne imod havets stærke krafter, og den indflydelse den form for 'industri' har haft på kyst strækninger, og så lede det frem til at hesten i dag er et kæledyr fremfor et brugs dyr og det tætteste heste typisk kommer på havet i dag, er ved ridetur på stranden.

 

Bare en ide

1
0
Svar på denne tråd
 
 links 5 min
Forfatter: 
Dato:  20-04-2018 13:49

www.horsenation.com/2014/09/15/sea- horses-a-look-at-belgians-horse- fishermen/

 

munchies.vice.com/en_us/article/ kbxkdm/shrimp-fishing-is-better- when-horses-are-involved

 

www.horsejournals.com/life-horses/ horses-jobs-harvesting-sea

 

en.wikipedia.org/wiki/Horse- drawn_boat

 

google er din ven. Det tog mig 5 min at finde ovenstående. Spørgsmålet er om du vil tale om heste eller blue planet. Lad være at forvirre emnerne eller bruge hestevinklen hvis du bare vil tale om heste. Så drop hestene og find en anden vinkel, fx. industri fiskeri og indflydelse på havene, eller plastic forurening der slår vores have ihjel, og hvordan man kan organisere genbrug af det plastic der flyder i havene hvis man kunne organisere en struktureret indsamling osv.

 

Det virker ikke til at du har gjort noget forarbejde eller tanker om emnet, men mere bestemt at du vil tale om heste. Beklager hvis det ikke er tilfældet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste og hav
Forfatter: 
Dato:  22-04-2018 16:14

hellig ^ det må du meget gerne, det ville hjælpe rigtig meget. :)

0
1
Svar på denne tråd
 
 Misforstå
Forfatter: 
Dato:  22-04-2018 17:57

jeg mente at du skulle gøre det :-) Jeg kom bare med et forslag til emne. Du er nødt til at søge information og læse og forstå det. Det er dig der skal fremlægge. Ikke mig

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider