Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Min første EGEN hest
Forfatter: 
Dato:  04-03-2018 12:15

Hej med jer!

 

Hvor er det hyggeligt, at der begynder at komme lidt indlæg her igen - det vil jeg da også gerne bidrage til.

 

Ved ikke hvor mange der husker mig. Dem der gør, er nok mest for min gamle dejlige parthoppe og hendes smukke søn:

Billede

 

Billede

 

Jeg endte med at låne sønnike her, og flytte ham tættere på København, hvor jeg bor. Men han faldt desværre aldrig rigtig til, og efter næsten et år med små sygdomsforløb kom han hjem igen.

 

Jeg har af flere omgange haft kigget på hest for selv at købe, men har ikke kunnet finde den helt rigtige - de er simpelthen for dyre i øjeblikket. Det har været et langt forløb, hvor jeg er blevet MEGET klogere undervejs. Jeg er dels blevet klogere på hvad jeg reelt kunne få for mine penge (det er rigtig svært, når man har været så heldig at have enormt gode heste at ride på - for der var ingen chance for, at jeg havde råd til at købe noget, der var lige så godt ). Men jeg er også blevet klogere på, hvad der egentlig var vigtigst for mig i en ny hest.

 

Heste-kiggeriet var egentlig sat på pause fordi afslutningen på mit studie nærmede sig, så der var rigeligt at se til med specialeforsvar, jobsøgning osv. MEN så fik jeg set den her annonce på en hest, som ikke stod ret langt væk Jeg er endt med at købe en HELT anden type end jeg havde regnet med Valget faldt på en 5 års oldenborg vallak, 170 cm og redet i dressur i 3 mdr. Han kom hjem for en måneds tid siden, og er bare faldet så godt til. Så må jeg præsentere Møllemarkens Harry:

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Klippet ud fra video fra jeg prøvede ham 2. gang.

 

Billede

 

Billede

Første ridetur hjemme

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede


Det afgørende blev i sidste ende hans helt enormt gode temperament. Han er den første unghest jeg skal forsøge mig med at uddanne, og jeg tror det bliver SÅ meget nemmere med et godt hoved. Og nå ja.. så kostede han det halve af de varmblodsheste vi ellers var ude og kigge på

 

Det er et mega spændende projekt, og jeg glæder mig bare helt vildt til frosten slipper sit tag så vi rigtig kan komme i gang med ridningen Og nå ja, så blev jeg i tirsdags færdig med min uddannelse, så lige nu nyder jeg bare friheden, og leder efter mit første rigtige voksen-job


 

... Sofie

 

21
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  04-03-2018 13:31

Tillykke både med hesten og uddannelsen

 

Han er da en rigtig køn fyr og sikke et spændende projekt med selv at skulle uddanne helt fra bunden - meget arbejde, men det hele værd, når tingene så begynder at lykkes


 

Mvh Michelle

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  04-03-2018 13:42

 

Tillykke, med din nye hest og uddannelsen.

 

Det var en klog beslutning og en dejlig eksamens gave (?).

 

En oldenborg er en dejlig hest. Ham skal du nok blive glad for. og jeg vil se frem til at følge jer her på sidelinien.


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-03-2018 16:47

Jo, dig husker jeg godt!!

 

Tillykke med din hest - han ser MEGA rar og dejlig ud!!!

 

I ser også ud til at passe godt sammen!!

 

TAK for kigget!!!!!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 Godt valg
Forfatter: 
Dato:  04-03-2018 20:38

Oldenborger er et rigtig godt valg - tillykke med ham.

Jeg håber på hyppige opdateringer om, hvordan det går med træningen af ham.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-03-2018 21:37

Tillykke med hesten :-)

Oldenborgere er fantastiske heste - og så får man bare meget mere for pengene.

 

Pøj med uddannelse af ham samt jobsøgning.

 


Mvh

Mette

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  04-03-2018 22:47

Tusind tak for jeres søde svar!

 

Han er nemlig lige så rar som han ser ud

En forvokset labrador, som bare gør alt for at please, vil gøre ALT for en kiks, og i øvrigt helst hele tiden skal være i centrum for al opmærksomhed

 

I eftermiddags læssede vi ham sammen med en anden hest fra stalden og kørte i ridehus for første gang. Harry klarede det hele eksemplarisk, og var både dygtig til at køre i trailer og til at gå til ridning. Men så var han også TRÆT da vi kom hjem igen - sådan har jeg ikke set ham før, men det var også virkelig mange indtryk at bearbejde

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


 

... Sofie

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  05-03-2018 13:27

Både med hesten og med uddannelsen. Meget passende gave til en selv, efter endt uddannelse.

 

Han ser rigtig rar ud. Hvor meget old er der i ham?


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Han er godt nok
Forfatter: 
Dato:  05-03-2018 16:05

fin! Tillykke med ham og uddannelsen - håber der er bid på jobfronten inden alt for længe


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  06-03-2018 09:30

Elvagården: Mange tak! Og ja, det tænker jeg også Så vidt jeg lige kan se er han 75% (fuldblods morfar), men mener der står 63% i passet - jeg har ikke helt styr på det der udregning Han er efter Sanddallunds Coney og med Continental til morfar. Han var bedste forædlede hingsteføl på eliteskuet i 2013 - og igen, aner ikke hvor meget det siger i oldenborgregi. Måske var han det eneste?

 

Sine (Aslan): Mange tak! Det håber jeg også!


 

... Sofie

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-03-2018 10:34

 

Stort tillykke med både uddannlse og lækker hest. Må joine koret, for han ser bare så rar og dejlig ud Og held og lykke med at finde voksen-jobbet


Mvh. Pernille

Majjar APN OX & Aastrupgaards Shadow

 

<3 Himmelhesten Raashan APN <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 skøn olle
Forfatter: 
Dato:  07-03-2018 22:26

hold da op han ser flink ud - en rigtig guttermand! - ham kan jeg godt forstå du faldt for!!

 

Glæder mig til at følge jer :)

 

Sådan en Olle er et fantastisk valg :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlige billeder...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2018 11:15

Sikke en dejlig hest :) Hvis jeg nogensinde skulle svigte guldhestene og ende med noget større, så ville det helt sikkert være en oldenborger.

 

Han ser simpelthen SÅ sød og rar ud Held og lykke med ham, jeg er sikker på, at du får rigtig meget fornøjelse af ham.

 

Og ja, når man kører i ridehus med en unghest/urutineret hest, så er ridningen faktisk det mindste af det hele ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bedste føl
Forfatter: 
Dato:  08-03-2018 16:13

Nu læste jeg lige din tekst om bedste forædlede hingsteføl, og du skriver, at han jo godt kunne være den eneste - og ja, det var han åbenbart, så fløjpladsen var jo givet. Men sikke nogle flotte tal han fik med sig - dem får man ikke forærende ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  15-03-2018 12:51

Stort tillykke med både hest og uddannelse, hvor er det bare en lækker tid for dig pt :-D

 

Jeg kender godt det der med og kigge heste, det er bare ikke som det var da man var "ung" og kiggede på heste, mange ting er ændret siden :-P

 

Men hold op hvor ser Harry bare sød og vildt godmodig ud :-D

 

Mig og min søster har lidt spontant købt en ældre rideskole pony-dame, og det er for os begges vedkommende første gang i 11-12 år vi skal have egen hest igen :-D Hun leder dog også efter noget yngre, end den vi har købt nu, og det er seriøst en jungle og købe hest nu om dage..

Men hold op hvor er det altså en lækker følelse igen, og få denne mulighed, og de oplevelser der følger med :-D

 

og forresten, bliver nødt til og sige, at det ser ud til og være nogle lækre faciliteter du har der hvor Harry står, eller har du ham hjemme ved dig selv? (sorry er ikke helt opdateret herinde længere hehe) ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2018 22:35

Endnu en gang tusind tak - hvor er I søde

 

Horseback: Det er en rigtig dejlig tid - men også virkelig underligt lige pludselig ikke at have en "plan" efter at ALT stort set har været planlagt i 25 år
Det lyder da også som et rigtig spændende projekt I har kastet jer ud i! Og ja, virkelig en junge med hestekøb, og man er nødt til at følge med 117 forskellige steder (både herinde, ridehesten og især Facebook) og så i øvrigt være hurtig når der dukker noget spændende op.

Jeg var heldig at finde et fantastisk dejligt opstaldningssted til Harry, som helt rigtigt har nogle rigtig dejlige faciliteter! Stalden er skøn, Harry har en boks på ca. 5x3,5 meter med hele 3 vinduer, som kan åbnes. Foldene findes ikke bedre, og der er MASSER af foldplads og -tid. Og så er der en virkelig dejlig 20x60 bane, som er fantastisk godt drænet og absolut super at ride på. Det eneste vi mangler er det der ridehus - så vi glæder os til det snart bliver lidt varmere!

 


 

... Sofie

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider