Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Opdatering på Pinot Noir.....
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 10:10

Da jeg har været lidt(noget) væk fra HN igennem lang tid, og nu har været med i et indlæg på Hyggesnakken om at vi skal have lidt gang i sagerne igen på HN - så må det vist være på tide med en update på Pinotten.

 

Pinot Noir er jo min lille - 165 cm i stang i godt vejr og solskin - grønt pas ukendt afstamning hest, men mon ikke der har været en ollebolle eller mange forbi hans aner

 

Indkøbt til den horrible sum af 8000 kr OG en pakke smøger, som selskabsplag til min anden plag Caspian.

"smukke" Pinot som 1 års.....kun en mor kan elske så grimt et syn

 

Billede

 

Da han blev tilredet var tanken at han skulle sælges ASAP - men nøj hvor var han bare dejlig at være på - min første unghest

 

Og slag i slag er træningen så gået der ud af - B-hest som 8 års med min berider Lene på ryggen.

Og vi har så bare fortsat sammen Lene, Pinot og jeg med at træne og træne og træne......

 

Pinot bliver nu 11 år i år - og har forlængst overhalet mig i uddannelse, og er i den grad blevet min lærerhest

 

Det skal sige, at jeg på min gamle hest Medoc har sneget mig ud til et C-stævne, hvilket resulterede i.....56;2% i LA1 og 52,8% i LA2

Jeg har nu sneget mig ud i nogle enkelte MB0 og MB1 på Pinot til 60-63% på C-plan, nok ikke afhjulpet af en stævnenervøsitet,som er helt ude af propositioner

 

MEN Pinotten er en bedre hest, end hans ejer er rytter - så heldigvis synes min berider Lene, at Pinot er verdens sødeste, nemmeste og ikke mindst mest arbejdsvillige hest hun længe har siddet på, så hun vil gerne starte stævner på ham - og det synes jeg er fantastisk

 

I 2017 blev det således, at han fik sin første placering på C-plan i en MB-klasse - noget hverken Lene eller jeg har troet mulig.

Her er video fra dette ridt :

m.youtube.com/watch?v=U9cmYaSYx5M

Og her fra MA klassen, hvor han blev første uplaceret 0,14% fra placering

m.youtube.com/watch?v=3fbKywDqc9I

 

Og i november 2017 startede han sin første INT1 i en showklasse, og fik 66,2%, og var for første gang til start mod heste, som havde gået DM på Broholm.

 

I år er det så blevet til Landsstævne - denne gang til 66% i MA1, og 62% i PSG, hvor han desværre kom til at sparke sig selv undervejs, og fik en del taktfejl på den konto.

Her billeder fra lansstævnet :

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Lige nu er planen at gøre ham klar til landsstævne i Vejle om 1 måned, og måske debut i INT1 til B-stævne, men det kommer an på dagsformen.

 

Jeg NYDER at have sådan en dejlig hest, hvor jeg kan ligge og træne de svære øvelser - og vil jeg til stævne, så er han jo den sødeste guttermand, når jeg glemmer programmet flere gang ect

 

Vi er gået i gang med 1'er ch'er, piaff og passage træning, hvilket er hårdt for den bette, men vi leger det ind i han, og er yderst opmærksom på, at han hele tiden skal synes det er sjovt at gå til ridning, for hos ham er det viljen som bærer, ikke hverken eksteriør eller gangarter. Så Lene og jeg deles om træningen - han er ca hos Lene en gang om ugen, og så 2 uger i fuld ridning op til et stævne - resten af tiden har jeg fornøjelsen af at træne det Lene siger, og ride skovture, longerer og give ham fridage på folden - alt for at holde ham glad.

 

Så det var updaten på Pinotten og jeg - håber I får en dejlig kold weekend.

 

Mvh Charlotte

22
0
Svar på denne tråd
 
 Hyggehest
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 11:10

 

Ham er du vist ikke blevet snydt med.

 

Er også tilhænger af at man køber sin hest som føl eller plag.

Det er godt gået.

Sikke en dejlig historie, lidt H.C.Andersen agtigt.


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

2
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlige Pinot
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 11:29

Ja, han har jo altid været min favorit af dine to heste

Det kan godt være, at han er "gammeldags" bygget, men han vender jo i den grad rigtigt alle steder. Skøn hest!

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 12:38

Kan godt forstå, du ikke fik ham solgt

 

En fornøjelse at læse din tråd!!!!!!!!!!!!!!!

 

Tak for kigget!!!!!!!!!!!

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig historie
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 12:53

Det er dejligt at høre, at det går så godt med Pinot

 

Hvad med den langbenede brune - har du stadig Caspian eller blev det ham, der blev solgt?


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så skønt at..
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 13:10

se, at der stadig er plads til, at korrekt ridning og management af en velfungerende (ikke mindst mellem ørene ) hest, belønnes på stævnepladsen!

 

Dorte

2
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 13:25

Historien om dine to heste synes jeg er til større inspiration end dem med de dyrt indkøbte hest og deres fine afstamning, pengestærke ejere og dyre trænere.

Det er da meget federe at ride en alm. Hest op til de sjove klasser og trække procenter hjem på ridningen fremfor overdrevne gangarter.. også selvom man ikke ligger i toppen.

Jeg håber, du bliver ved med at lægge videoer herinde til inspiration for os andre:-)


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Kære alle....
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 14:21

Kære alle der har skrevet indlæg - I har fået en af mig

 

Tak for rosen til notten - og ja han vender rigtig, og hans hoved er i den grad med ham - og så er han en af de heste man skal ride gangarter i, men det responderer han også på

 

Jeg er så benovet over, at dommerne til landstævnerne rent faktisk kan se den ridning der ligger i ham, og belønne det han kan - lad os sige det er lidt sværere på c-plan eller D-plan

Pinotten har verdens mindst prangende middeltrav - som ofte udløser 6 på C-plan, men til landsstævner udløser den 7-7,5 - for han er så teknisk korrekt redet, og laver verdens bedste overgange, og det får han kredit på af dem som dømmer B-plan.

 

Caspian går hjemme og fiser husleje af pga en gaffelbåndsskade

Han er nu på 7 måned pynteplæneklipper, heldigvis med 3/4 del opheling nu, og intet arvæv og ikke halt - så doc dyr har sagt, at jeg skal have tålmodighed og give ham 3-5 måneder endnu, da litteraturen siger 12 måneder før opheling.

Til gengæld trives han som foldbums - ser knaldgodt ud, og min kiropraktor/KST er benovet over så god muskulatur han holder sig, jævn og ensartet - så jeg satser på at han kommer igen

 

mvh Charlotte

6
0
Svar på denne tråd
 
 God bedring
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 15:10

God bedring med Caspian - og fortsat held og lykke med Pinot.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fedt fedt
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 18:56

 

Det er en nydelse at læse om det arbejde, du lægger i dine heste. Især Pinot har jeg altid nydt at læse om - det er en dejlig inspiration for os, som gerne vil ride god dressur, men ikke er til de store DV-gangartsmaskiner


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Godt nok...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 19:09

et sidespring i forhold til trådens emne, men så alligevel ikke helt: Masser af heste aflives formentlig pga. skader, der kunne have været helet op, hvis de havde fået tid nok...

 

Jeg er overbevist om, at Caspian har alle chancer for at komme stærkt retur!

 

Dorte

2
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidumdidej.....
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 01:46

Atter en gang tak for ros og held og lykke

 

Og Dorte jeg er helt enig i,at mange heste ikke kommer sig, fordi man ikke giver dem nok tid.

Jeg er jo så heldig, at have hestene hjemme, så udgiftsmæssig er det tåleligt at have en plæneklipper - og så har jeg jo Pinotten at ride på.

Men jeg kan godt se frustrationerne ved at have EN hest, som står opstaldet ude til en dyr pris - så er 1 år sørme lang tid.

Og samtidig loves der guld og grønne skov, og ikke mindst hurtig igangsætning, hvis man behandler med IRAP, plasma og jeg ved ikke hvad - og her tror jeg mange heste mistes, fordi man går for hurtig i gang.

 

Jeg føler mig heldig, at jeg kan have Caspian gående - og at han tager det ganske pænt temperamentsmæssigt. Jeg har dog også valgt, at han må gå på fold, og så må det evt tage længere tid - det skal være et rimeligt hesteliv, selvom man er skadet.

 

mvh Charlotte

3
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 11:54

Skøn hest, jeg elsker at se de heste, der ikke på forhånd er skrevet op til de klasser, men som alligevel "klarer turen" :)

 

Tak for kigget. Han er bare skøn :)

 

Nogle gange bliver man lidt træt af de heste, der har ekstrem kvalitet, gudesmukt eksteriør og med gangarter ind i himlen - de er så fine JA, men af og til er det fanme rart at se, at også "almindelige heste" kan være med Så tusinde tak for inspiration :)

 

Så smuk han er. Held og lykke med landsstævne. Sikke et godt køb, du gjorde dengang


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig hest
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 12:20

Har jo sskrevet det før, men han er simpelthen sådan en dejlig hest. Og lvende bevis på, at det de har mellem ørerne tæller MINDST lige så meget, som gangarter og hvad man nu ellers vanligvis kigger efter ved køb af konkurrencehest


 

Mvh Michelle

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-02-2018 04:25

Hvor er det dejligt at se alle "de gamle" så småt kommer på banen igen, dejligt med lidt nyt fra Pinot og Caspian som er nogen af dem jeg husker med glæde.

 

Krydser fingre for at Caspian heler op og kommer tilbage for fuld skrue når tiden er til det :-)


Mvh Naja

 

Ydmyg tjener for Donna

og lykkelig ejer af Cirkeline

 

Vm's Showtime hingsteføl efter Sunnyboy/Bernstein

er til salg, ved interesse skriv pb

 

Vm's Zolero er pt udlånt til ung springrytter

2
0
Svar på denne tråd
 
 PinotPinot
Forfatter: 
Dato:  26-02-2018 13:42

Årh, ham Pinot .. Han er simpelthen min ynglings hest herinde på HN. Han giver håb for alle os som er ganske almindelige mennekser med en ganske almindelig indkomst (læs: ikke har råd til at købe en 100.000 kroners hest) godt kan komme til at præsterer med god undervisning/ridning og at det ikke er alt afgørende at have en wow-hest med den fineste stamtavle osv.

 

Samtidig synes jeg det er fedt, at se at korrekt grundridning betaler sig og at det ikke kun er hestene med spjættende forben (og nogle gang ikke bruger sig korrekt) der hiver point hjem.

 

Kæmpe til dig og din underviser for et fantastisk stykke arbejde.


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

3
0
Svar på denne tråd
 
 han er så fin
Forfatter: 
Dato:  27-02-2018 16:38

jeg kan godt forstå at du nyder at ride ham.

Han lyder i den grad som en guttermand, og indkøbspris eller manglende afstamning, gør ikke en god hest. Det gør hestens sind, og rytterens indsats.

Både du og din berider har lavet et rigtig godt stykke arbejde med ham, og det er så dejligt at høre dine beskrivelser af jeres rejse.

 

Han er ikke let og langbenet, men er det den endegyldige sandhed på en smuk hest? Jeg syntes at han er smuk.

 

Jeg glæder mig til din næste opdatering, og god bedring til dit dampbarn.

 


Hilsen Nana

2
0
Svar på denne tråd
 
 Lækkerier
Forfatter: 
Dato:  28-02-2018 19:00

ihhhhhhh nyt om yndlingshesten <3 Han er bare en historie for sig og som sagt før er I en af grundende til at jeg stadig følger dressur en smule :D

 

Håber Caspian kommer sig snart, skulle jeg være syg hest, ville jeg nok vælge at være det hos dig. Er ikke i tvivl om at du passer dine heste til UG og giver dem den nødvendige tid :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tak tak tak....
Forfatter: 
Dato:  28-02-2018 19:20

Tak for de rigtig pæne ord - og ja jeg synes også det er skønt, at man ikke behøver at købe heste for 1000 vis af kroner, for at kunne få fornøjelsen at ride på højt plan.

 

Lene og jeg har da også ofte vendt, at Pinot hos mange andre ryttere aldrig ville have fået chancen for at blive uddannet - det er dyrt at kører efter undervisning og sætte i træning, og her vil folk nok hellere ofre pengene på en hest, som af eksteriør og stamtavle kan give den største chance for succes, samt den største tænkelige pris ved et evt salg - så på den konto er de5 jo rent held at Pinot og jeg mødte hinanden

 

Jeg skal nok prøve at huske at lave opfølgningsindlæg.

 

mvh Charlotte

3
0
Svar på denne tråd
 
 dressurmule
Forfatter: 
Dato:  03-03-2018 11:47

Det var lige præcis det jeg tænkte på vej ned igennem tråden. Det kan da godt være at indkøbsprisen ikke har været dyr, men der er jo lagt rigtig meget arbejde og penge i den trænning og det burde alle heste ha med i bagagen det er en gave og se en tillidsfuld guttermand det er endt op med..

1
0
Svar på denne tråd
 
 din lille lækre pony
Forfatter: 
Dato:  02-04-2019 08:56

er godt nok blivet fin Charlotte :).

 

Hold da op....sikke en hest....var det ikke ham der var lidt olde i :). Kan godt huske ham for mange år siden, da du købte ham. Godt du valgte at prøve og satse på ham....;). Ja det er også længe siden jeg har været herinde....det skyldes af mere eller mindre af trælse personlige årsager.....men nu er jeg her :). Håber du og hypperne har det godt ;)

Knus, Lotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 ovrskrift
Forfatter: 
Dato:  03-04-2019 19:29

godt sind+ tid+ træning= noget som er værd at ride på.

 

Man kan få meget foræret gennem flotte gangarter og gode gener, men den rette indstilling og det at ivestere en stor mængde tid, lønner sig altid

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ham husker jeg
Forfatter: 
Dato:  11-04-2019 11:47

Åh ja, husker godt, da du købte ham. Sikke en smuk svane, han er blevet til. Men 11 år! Så hurtigt kan jeg slet ikke forstå, at tiden er gået

 

Hvor er det dejligt at se, at han bliver redet så fint


TiNA
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider