Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Hestemaleri
Forfatter: 
Dato:  31-12-2017 05:36

Hej med jer

 

Det er nu ikke fordi jeg får brugt for meget tid med penslerne, men nu hvor jeg har juleferie, så kom de lidt i brug igen.

Dette maleri var en udfordring til mig selv, da jeg ikke rigtig har gjort mig i portrætter. Samtidig har hesten så mange farver, at jeg ikke har vovet mig ud i det før :) Men i får da lige resultatet:

Billede

 

Og rigtig godt nytår til jer alle :)

 

VH Jannie

 


.

18
0
Svar på denne tråd
 
 Flot flot
Forfatter: 
Dato:  01-01-2018 10:12

Hvor er det bare flot. Dejligt udtryk du har fanget.


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  05-01-2018 20:41

Hold da op hvor er det flot. Jeg synes virkelig at du har fået fanget noget sjæl og virkelig et flot mønster på hesten. Det ville jeg ikke have noget imod at have hængende på min væg. For søren da, mega flot arbejde.


//Hilsen Sofie
Glad bogblogger på www.bogslottet.wordpress.com

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  06-01-2018 17:49

Mange tak skal i have Det er malet efter dette foto - selvom farverne ikke ser ud til at matche så godt, når man ser foto og maleri ved siden af hinanden på skærmen. Måske fordi jeg forstørrer fotoet op, når jeg maler efter det - for bedre ar kunne se nuancer og detaljer. Uanset hvad, så er jeg glad for resultatet.

Billede

Veblig hilsen

Jannie

 


.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Der sker mange ting
Forfatter: 
Dato:  08-01-2018 18:12

 

... fra virkelighed til kamera til billedbehandling til billede til HN og tilsidst tilbage til skærmen, så det er nok for meget at forvente at farverne bliver helt ens for os tilskuere - for dig som har det oprindelige foto sker der lidt mindre (og det bliver vist på samme skærm), men du kan stadig ikke sammenligne farverne med sikkerhed. Uden at sige noget skidt om fotografiet synes jeg faktisk maleriet er bedre.

 

(Forresten imponerende at du har oprettet din profil 12 år før du blevt født - dine forældre må have tilrettelagt dit liv ret grundigt?)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hahaha..
Forfatter: 
Dato:  10-01-2018 18:11

XY: oprettet i 1970, de må have været usandsynligt fremsynede, både med interessen for heste og for oprettelsen af Heste-nettet og in profil. Har ellers fået at vide jeg var et uheld..

Men ja, du har helt ret. Der sker meget med farverne. Jeg synes egentlig jeg havde ramt fotoet meget godt, men herinde ser det ikke sådan ud.

 

VH Jannie


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-02-2018 16:40

Det med farverne kan læres (øvelse gør mester agtig (tror jeg)) MEN at fange hestens personlighed/udtryk som det er sket i dit maleri - det kan ikke læres.

 

SUPER flot!!!!!!!!!!!!!!!!!!...!!!!!!!!!!

 

Mon ikke du bliver løbet over ende, af folk, der vil have potræt maleri af deres kræ


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 17:20

Tusind tak, Mrsheaven Det synes jeg i hvert fald er lykkedes mig godt. Jeg øver mig, og dette maleri har jeg haft i tankerne længe, men har altid syntes det var svært med ens egne dyr.

 

Løbet over ende med den slags ønsker - nej, det må vist være ønsketænkning. Men ellers er folk velkomne til at sende en pb.

 

Venlig hilsen

 

Jannie


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 21:10

 

Har kun én ting at sige og det er wauw Det er virkelig et flot maleri og farverne er fantastiske sammen Det kunne man godt holde ud til at kigge på i længere tid ad gangen


Mvh. Pernille

Majjar APN OX & Aastrupgaards Shadow

 

<3 Himmelhesten Raashan APN <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  24-02-2018 07:31

Mange tak Pernille Dejligt, når der er nogle, der synes om det man laver.

 

Jeg fortsætter med at øve mig, når jeg har tid og lyst til det.

 

Venlig hilsen

Jannie


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Siden sidst
Forfatter: 
Dato:  08-03-2018 17:52

Hej med jer.

 

Jeg håber i kan tåle at se endnu et maleri fra min hånd:

Her er det gået ud over min kat Nova. Det er første gang jeg maler en huskat, så jeg er ret tilfreds med resultatet.

Billede

 

Vnelig hilsen

Jannie


.

6
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-03-2018 20:09

 

Altså af at det er første gang du har malet en huskat, så er du sluppet uforskammet heldigt fra det Og smuk kat du har, der er et eller andet over de trefarvede


Mvh. Pernille

Majjar APN OX & Aastrupgaards Shadow

 

<3 Himmelhesten Raashan APN <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maleri
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 10:06

 

Er du gal du er godt nok dygtig.

 

Hvordan er du blevet så god?

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg takker
Forfatter: 
Dato:  09-03-2018 12:13

for rosen

 

Pernille: mange tak, ja, lige hende her er jeg sluppet heldigt fra. Min moand mener i hvert fald at det ligner ret godt, og at jeg har fanget hendes lidt stirrende øjne godt. Hun kan virkelig sidde og kigge længe uden at blinke! Ja, der er noget specielt over de trefarvede katte - omend de ifølge dr. dyr er nogle meget bestemte damer.

 

Anette: Mange tak. Tja, altså jeg har jo sindssygt meget at lære endnu. Men jeg prøver mig frem indtil jeg har fået det resultat/udtryk som jeg ønsker - eller maler over og starter forfra.. Jeg får ikke malet ret meget pt. men der sker da lidt udvikling fra gang til gang. Øvelse og tålmodghed - tror jeg.

Men lige i forhold til det, der skal ligne noget som disse to malerier, så hjælper det nok, at jeg altid har tegnet meget fx efetr fotos.

 

Venlig hilsen

Jannie


.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider