Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 valg af historiske personer
Forfatter: 
Dato:  02-11-2017 12:30

Hej alle. Jeg har en skoleopgave for om en person der har gjort noget stort, men kan ikke finde på nogen spænende som har gjort noget..... så kom med forslag.


Monty er verdens bedste pony?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Arhhhhh
Forfatter: 
Dato:  02-11-2017 15:03

....det kan vist ikke passe

 

Der er i 1000-vis af personer der har gjort store ting - så kom du bare igang med at reseache lidt

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Store personligheder
Forfatter: 
Dato:  02-11-2017 15:43
Hvis jeg var dig, så ville jeg lave en brainstorm og notere ca 10 opfindelser, hændelser og andre ting, du synes er fantastiske!

Fx
Hvem indførte kristendommen i Danmark? Hvordan overbeviste han folk om at kristendommen var en ægte religion? (Jeg mener munken bar jernbyrd, snød og i stedet for rødglødende jern fik han smeden til at varme hans jern til hvidglødende. Dvs jernet var så varmt at man ikke kan mærke det, og derfor vandt han, fuskerøv!)
Hvordan blev atombomben opfundet? Og hvad med atomkraft? Af hvem og hvorfor?
Hvem har fået æren for at give sømænd citronsaft imod skørbug? Og fattede han selv hvad han så på? (nej, citronsaft forsøget fyldte 1 side ud af et kæmpe værk om skørbug. Vikingerne brugte nålete imod skørbug - men den løsning passede ikke ind i humoral patologien, så den brugte man ikke!)
Hvem var Stalin? Hvad gjorde han?
Hvad med Mao?

- nu stopper jeg, inden vi starter gyserhistorierne...
1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  02-11-2017 18:55

Doctor Who er kommet med rigtig gode forslag....

Men hvad med Charles Ingalls (Laura Ingalls' Wilders (Det lille hus på prærien)
Laura levede IRL
Familien var med til at bygge Vesten. Fra de boede i De store skove på kanten til Canada, rejste med prærievogn sydpå, da de var lovet land af regeringen. Men regeringen havde lovet for meget, og gav landet tilbage til indianerne (Og ændrede det mange år efter igen)
Charles byggede et helt hus uden søm og skruer. Låsen/ klinken var en lædersnørre.
Da familien langt om længe slog sig ned for altid, og børnene kunne komme i skole, ødelagde sygdom de planer. Charles blev tilbudt arbejde som regnskabsfører for arbejderne, der var i gang med at bygge jernbanen mod vest. Så familien var med helt derude. Og var de første der bosatte sig i området (Jernbanen tog jo videre mod vest, og resten af byens kommende indbyggere, kom først efter vinteren)
2 år efter oplevede den lille nye prærieby 7 måneders vinter og gentagende snestorme uden mulighed for forsyninger udefra (Toget blev fanget i snesormenene) Så uden kul, mel og saltflæsk måtte byen levede af hester-havren, som de kværnede på en lille kaffemølle (Så de kunne bage lidt brød) vride halm til briketter for varmens skyld og så bare overleve. Og jeg kunne fortælle meget meget mere.... Der findes masser af folk derude, der har gjort noget stort på så mange forskellige måder......


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilket
Forfatter: 
Dato:  04-11-2017 10:08

Hvilket skole-niveau taler vi om?

 

Mine små poder i 4. klasse arbejder jævnligt med kategorien: "Dem bør du kende" og vi har f.eks været omkring Chaplin, Gandhi og Mandela.

 

Her er en liste over 100 vigtige personer fra det 20. århundreder.

da.wikipedia.org/wiki/ Det_20._%C3%A5rhundrede: _De_100_mest_betydning...r_i_verden

 

Doctor Who kommer da også med gode forslag.

 

Nu vi er på Hestenettet, hvad så med Lis Hartel. Trods polio at blive rytter på olympisk niveau og stå på podiet sammen med mænd. Uhørt i sin tid.

 

Det kommer jo lidt på hvordan dit opgaveoplæg er formuleret.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
1
Svar på denne tråd
 
 Inspiration
Forfatter: 
Dato:  07-11-2017 10:35

 

Min første tanke var, hvem opfandt sarah bernhardt kagen?

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  09-11-2017 02:59

Jeg havde kigget efter J. C. Jacobsen.

Han har udrettet store ting og der findes masser af info om det.

 

Men der er da godt nok nok, at gå i gang med, altså rigtig mange.

Så gad godt vide, hvad du egentlig synes er spændende?


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider