Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Min lille fighter!
Forfatter: 
Dato:  30-10-2017 21:27

 

Hej HN!!

 

Så blev jeg lidt nostalgisk og fik lyst til at snakke med jer skønne mennesker!

 

Meget er sket siden sidst, og jeg fik pludselig en lys til at dele de oplevelser vi har været igennem, som bestemt har været en lang sej kamp!

 

siden sidst er jeg jo startet på dyrlæge studiet, ja nu det faktisk sådan så jeg er snart halvvejs i andet år! Hvor er det altså vildt. Selvom det er BENHÅRDT, så lever jeg min drøm!

 

men studiet tog hårdt på mig, og jeg måtte tage en tung beslutning og sende vito til Skibby i fuldpas og halv pensionere ham. Han var så svær at finde et sted til fordi han er så sart og samtidig havde jeg så lidt tid. Men undvære ham kunne jeg ikke! Så vi fandt en løsning hvor jeg stadig kunne se ham når studiet tillod det, men samtidig hvor han kunne stå med god samvittighed <3 så vi flyttede sidste vinter til en dejlig vandrefold!

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

 

Glæden var dog kort! Efter at have udtrykt overfor mange behandler og dyrlæger i nogle år at jeg følte noget var gslt med vito, så kom skrækken da han begyndte og smide pelsen... vito var skind og ben, uden muskler og ved at bryde helt ned jeg var så ulykkelig!

 

dyrlæge kom på og vi tog alle tænkelige prøver, hvor alt vi kom frem til var at hans blodprocent var virkelig lav! Og så var NOGET galt..

Billede

 

Billede

Disse billeder er taget deromkring da vi opdagede det..

 

 

lang historie kort er vito nærmest blevet behandlet for alt tænkeligt.. vi stadig efter 5 måneder og mange penge fattigere endnu ikke kommet til bunds i sagen. Han er behandlet for mavesår i 3 måneder, fået tjekket alt på blodprøver osv, kigget tænder, og nu behandles han for defekt lymfesystem og lever.. puha det har været og er mega hårdt!! Han har fået medicin sammenlagt i 4 måneder nu og hans humør er stadig som før <3 han er bare guld den dreng!!!

 

Billede

Jeg har løbende holdt godt øje via især billeder. Her ses der endelig noget der går lidt i den rigtige vej! Her har jeg også smidt 1500 kr efter nyt foder

 

 

Billede

Vito får tjekket om tænderne er dem der driller lidt, men ingenting at finde

 

 

Vi fik en ny behandler på og der blev jeg beordret igsng med at lave noget igen, da muskel arbejde skulle aktivere lymfesystemet. Choook! Efter at have stået stille i 4 måneder vidste jeg slet ikke om jeg turde!

 

vores første træning var så hårdt, min lille dreng var så slukket og det var tydeligt hårdt, men igang skulle vi, så vi startede stille og roligt ud med 5-10 min træning

 

 

Billede

 

Billede

Så blid og dejlig!

 

 

Billede

Lidt venner med på gåtur, hjælper lidt på humøret!

 

 

Billede

Første tur for vogn i et år! En tur på 20 min med glæden kunne slet ikke stoppes!!!

 

Billede

En tur i sommers hvor jeg syntes han strålede!

 

 

Billede

Vi prøver virkelig at holde humøret oppe!

 

 

Billede

Og hvis det blev for hårdt måtte en lur lige til ;-)

 

 

 

Billede

Dette billede betyder alt... det var første træning og jeg var så ulykkelig! Min dreng var så slukket i blikket men alligevel tilbød han mig meget mere end hvad jeg spurgte om! <3 han gav ikkr op!

 

 

når men min plan om en tilværelse hvor vito bare stod i Skibby og hyggede stoppede altså brat. Jeg måtte pludselig derop næsten hver dag for at give medicin og tjekke til ham. Heldigvis har jeg fået hjælp af en fantastisk staldmutter og part, ellers havde jeg ikke overlevet disse 5 måneder!

 

 

For en måned siden fik jeg taget nogle billeder af ham der skulle symbolisere en ny start og vise hvor stærk han er <3

det hele er dog stadig meget usikkert da jeg ikke føler han reagere ordentligt på medicinen og nu lurer der en hård vinter forude hvor hans immunforsvar altid dykker.. men vito er en fighter, så derfor giver jeg ikke op <3

 

 

Billede

 

Billede

 

Jeg syntes bare i skulle vide hvor sej han er!!


Sagde Maya med lillefis Vito

 

 

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

20
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  31-10-2017 11:41

Sikke nogle vildt flotte billeder, de sidste!

Hvor er det øv at han ikke trives. I har garanteret testet for det når han har været igennem så meget udredning og behandling, men nu du ikke selv nævner det i teksten vil jeg lige høre alligevel, om han er tests for PPID?

Håber I finder ud af hvad der er med ham, så han kan komme på toppen igen!


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyre...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2017 13:37

Er han tjekket for om nyre funktionen virker som den skal..

 

min hoppe var også lidt diffus i symptomerne for nogen år siden, blev tjekket på kryds og tværs, blodprøver blev tage for tjek af ppid, chrusing osv, det var der dog ingen tegn på, men blodprocenten var lav og calcium indholdt højt og de to ting sammen kunne være tegn på problemer med nyre. Det krævet en indlæggelse og en masse prøver og tjekke op på det.

 

Håber i finder ud af noget så din lille fine fyr kan blive helt frisk igen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for de
Forfatter: 
Dato:  31-10-2017 18:53

Tak for de gode råd/tanker :-) men jeg tænker at jeg vil prøve og undgå for mange "har du prøvet".. det har været et hårdt forløb for mig mentalt pga de mange meninger og "har du prøvet" der aldrig stopper..

 

men han er testet for ppid som var min første mistanke..

nyererne har der ikke været noget på i alle test indtil videre, calcium er normalt, så det har ikke været noget der tegnede på det.

 

lige nu er Anita bakkegård igang med at behandle ham hvis nogle kende hende. Meget anerkendt og dygtig dame, så nu prøver vi det :)

 


Sagde Maya med lillefis Vito

 

 

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 hyggeligt med en lille
Forfatter: 
Dato:  31-10-2017 19:06

 

tråd fra jer to igen - både forandrede og alligevel let genkendelige, begge to - selv om det er en lidt trist udfordring I står overfor. Knæk&bræk med at finde og fjerne årsagen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super.
Forfatter: 
Dato:  01-11-2017 10:50

 

Dejligt at høre fra jer igen , selvom ikke alt er godt nyt.

 

Jeg vil ikke kloge mig i, hvad du kan undersøge, men jeg vil alligevel spørge, om han kan være syg fordi han savner dig?

 

Jeg håber han snart bliver helt rask, for jeg kan ikke undvære dine tråde, selvom der kan gå lidt langt imellem.

 

Flot gået med din drømme uddannelse. Hvor langt er der endnu til du er færdig uddannet? og er der en plan derefter?

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 skønne Vito
Forfatter: 
Dato:  01-11-2017 16:51

Dejligt med en opdatering fra jeres side - håber at I får styr på hans helbred, der er ikke noget værere end når man ikke rigtig ved HVAD der helt er galt og derfor hvordan man hjælper bedst muligt.

Heldigvis er du super opmærksom så han er i gode hænder.

SUPER skønt det billede hvor han stejler i vandet - fantastiske Vito :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak !
Forfatter: 
Dato:  02-11-2017 18:17

Tak alle sammen for de dejlige ord! Det lige så man får en følelse af gode gamle hn :D !

 

selvom han er flyttet langt væk så har jeg altid været der 2 gange om ugen undtagen i eksamens perioden, og de sidste 5 måneder har jeg næsten måtte være der hver dag, med hjælp fra part ;) så tænker ikke det er savn hehe. Han ligner ikke en der vil væk fra sine gode venner ;)

 

puha jeg har 4 år tilbage ;) det jo liiiige om lidt. Planen er at få arbejde på en klinik først og få erfaring, og så senere blive selvstændig dyrlæge :-) bliver super spændende!

 


Sagde Maya med lillefis Vito

 

 

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-02-2018 16:25

Hvordan går det med din lille skønne mule???

 

Har først lige set tråden nu Håber den forholdsvise milde vinter har været med til Vito ikke har haft det så slemt, som frygtet...

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 00:09

faldt lige tilfældigt over min tråd igen ??

 

Men det har været meget svingende siden sidst jeg skrev. Men sunmasumarum har jeg blevet ved med at føle det ikke fungerede som det skulle og Vito har nu stået stille et års tid on/OFF hvor jeg ikke har nænnet at bruge ham. Dyrlægen har været forbi ca hver anden måned og taget prøver men vi aldrig kommet frem til noget.

 

så faktisk kørte jeg ham i tirsdags ind på universitetshospital for at lave en udredning. De scannede, prikkede, lavede biopsier osv.. det skulle være sidste skud i bøssen for at finde et svar eller give mig ro. Og vi venter endnu svar på prøverne men vi har formodentlig fundet ud af han har inflammation i tyndtarmen (som er ekstrem svær at diagnosere) og det lidt vildt at min mave fornemmelse havde ret selvom mange syntes jeg var tosset ;)

så forhåbentlig får vi ham på (livslang) medicin og så ksn vi se frem ad!

 

 

Billede

På vej hjem fra opholdet ;)

 

jeg var så heldig at få lov til at være med til alle undersøgelserne (lidt fordel er der i at være dyrlæge studerende ;) )

 

ellers er han bare sit eget herlige jeg!

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Sagde Maya med lillefis Vito

 

 

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 13:50

Ja, det er en blandet fornemmelse, når andre synes men er "tosset/ser spøgelser" mens ens mavefornemmelse taler et helt andet sprog...

For man vil jo gerne, det ikke er en selv, som ender med at få ret..

 

Det har altid været en fornøjelse at læse dine tråde - så håber på der kommer nogen nye, når vejret bliver bedre

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op....
Forfatter: 
Dato:  25-02-2018 19:32

Hold da op - sikken en omgang for jer begge to

 

Jeg håber virkelig I er ved at finde frem til noget, som virker, for sikken en kamp I begge har haft.

 

Al held og lykke til jer begge.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider