Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Må jeg se jeres heste?
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 10:31

Må jeg se jeres heste & ponyer? :) Hvad race de er, og deres alder?

Billede

 

Izmo er min savnede shetlænder vallak på 3 år. Måtte sige farvel sidste sommer :'( Pga akut kolik.

Den anden er min 11 årige travhoppe, som jeg stadig har og elsker rigtig højt :)

 

Billede

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 To styks
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 11:17

Jeg har to dejlige guldklumper. :)

 

Min første pony og min første hest.

 

Billede

 

Billede

 

 

Nuller - 22 år, shetlænderblanding og har været i mit liv i 19 år.

Billede

 

Maphard - 17 år, engelsk fuldblod og har været min i 10 år.

Billede

 

De er mit ét og alt, og jeg kan ikke undvære dem i mit liv.


Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper M & N <3

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Fine ❤️
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 12:11

Hvor er nuller dog kær :o :)

Og Maphard er vildt flot. Når de har være dine så længe, må de ogdå have en kæmpe betydning for dig ja! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 12:48

Mange tak, de betyder alverdens.

Dine ser godt nok også dejlige ud. Trist at du måtte sige farvel til din shetlænder i så ung en alder.


Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper M & N <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 21:54

 

Skønne heste I har

Herhjemme husere Majjar APN, en 6 års ox araber og Aastrupgaards Shadow, en 5 års welsh sec. f. Har haft dem siden de var henholdsvis 9 og 15 mdr. Begge to super skønne heste med hver deres herlige personlighed Billerne er et par år gamle, men med alt den regn og grå himmel, så synes jeg at vi trængte til lidt sol og sommer

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Mvh. Pernille

Majjar APN OX & Aastrupgaards Shadow

 

<3 Himmelhesten Raashan APN <3

4
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen, så kommer
Forfatter: 
Dato:  25-10-2017 09:38

...der lige et par billeder af min dejlige Dolce.

Dolce er 10 år, og har boet hos mig i bare 6 måneder. Vi arbejder på at blive gode i dressur.

Billede

 

Billede

 

Billede

 


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

5
0
Svar på denne tråd
 
 Only Epice
Forfatter: 
Dato:  25-10-2017 11:54

Ja, jeg er ked af han skulle igennem alt den smerte.. :(

 

Super smukke heste i har, hold da op. :o

 

-Jeg har også en ældre dame på 26 år, hun hedder Mette.

Billede

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2017 17:51

Sikke nogle dejligeheste i allesammen har :D

Jeg har to skønne damer, Amina Bint Charm Ox som er en hoppe fra 2010 og som jeg har haft æren af siden 2011. Derudover har jeg hendes føl fra i år, Tayisha Van Charm Ox som er hoppens og mit første føl, så det har været en kæmpe oplevelse :)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Mvh Sarah, og et vrisnk fra Amina pigen.

8
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  25-10-2017 18:25

Dansk pintovallak, Alberto A Kila, 4 år gammel og sin mors øjesten Har haft ham, fra han var 2 år gammel.

 

Billede

 

Billede

 


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  25-10-2017 23:59

Billede

Goe gamle pensionerede Pølle, 22 år og nyder livet.

Hun er Trakhener, ja det ka man jo se :)

Billede

Ret nye og unge Bølle, 4 år og fuld af bøllestreger.

Han er DV.

Billede

Og smukke Cali, der desværre fik et alt for kort liv.

Blev 11 og var DV

 


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 1 stk. barbiehest....
Forfatter: 
Dato:  26-10-2017 15:18

Grenanda - 8 år gammel og trakehner.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

 

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

7
0
Svar på denne tråd
 
 skønne heste
Forfatter: 
Dato:  26-10-2017 21:47

herlig tråd :)

 

Jeg har denne plettede skønhed sammen med min søster:

Nisha af Frøsanggård på18½ år - vi har haft hende siden hun var 6½...

Billede

 

og Skønneste Strejfer på "bare" 22 år - vi har allerede haft fornøjelsen og daglige glæde af ham i 2½ år!

Billede

 

Billede

 

og himmelponyen Skønneste lille Sorteper som vi sendte "over broen" for 2½ år siden....:

Billede

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

6
0
Svar på denne tråd
 
 Åååårhhh
Forfatter: 
Dato:  27-10-2017 00:13

iiiiihhh, hvor har i godt nok nogen flotte og yndige heste allesammen. De ser så skønne ud!! :o

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åååårhhh
Forfatter: 
Dato:  27-10-2017 00:14

iiiiihhh, hvor har i godt nok nogen flotte og yndige heste allesammen. De ser så skønne ud!! :o

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordheste
Forfatter: 
Dato:  27-10-2017 10:27

Vi har Fjordheste - og dem er vi rigtig glade for :)

Du kan se billeder og data på min profil, bare klik på mit navn.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
2
Svar på denne tråd
 
 Kun en hest har jeg/vi haft
Forfatter: 
Dato:  28-10-2017 15:28

Jeg har kun haft fornøjelse at have éen hest, men sikke en hest vi havde

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Hun døde maj '05 og vi nåede (desværre) kun at have hende i knap to år, da hun havde et ulykkeligt styrt sammen med daværende part der kostede hende (altså hesten, ikke parten) livet .

 

Navnet var: Frøken Stjerneskud

Gammel gallophest (så en fuldblodshoppe). Vi kendte dog ikke hendes navn på papirene, da disse ikke fulgte med da vi købte hende hos den hestehandler vi kom hos, men har sidenhen fundet ud af en del om hende.

 

Hun var en kæmpe (synes jeg dengang og synes jeg stadig), men lige så stor som hun var lige så god var hun


Mvh Maia

Frøken Stjerneskud - I hjertet gemt, men aldrig glemt! (1999- 9/5/2005)

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er hun smuk
Forfatter: 
Dato:  28-10-2017 22:34

Årh jeg er ked af at styrtet gik så grusomt galt.. :(

Men hun var utrolig smuk, og har nogle skønne blide øjne! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gør det selv...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 11:03

 

Sif/ Det var da en billig omgang. De fleste har profil af deres heste på præsentationen. ;-)

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det må du godt Lærke
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 12:33

 

Min hest hedder Mejse, hun er en Haflinger. Hun er 14 år og 151 cm i stg.

Billede

Jeg har haft hende i lidt over 1½ år.

Hun efterfulgte min Frieser som jeg havde i ca. 24 år og jeg ønskede absolut ikke at få en ny Frieser, da ingen ville kunne måle sig med hende jeg havde.

 

Min datter har islænderen Atli. Han er født hos os for 9 år siden.

Billede

Atli betyder Lille Gud. Han er ca. 137 cm i stg. Laura var 1 år da hun fik ham af storebror, som havde hans mor. Hun elsker ham højt, men vil nu også gerne lidt mere så hun er gået i gang med at tilride vores Fjordhest, Futte. Atli har sin egen profil på HN.

 

Futte er 3 år og ca. 150 cm i stg. Han bruger str. Full i grime og trense og hans bid er 15 cm.

Billede

Efter han blev vallak er han blevet så utrolig nem og rar og nede på jorden. Hans kastration var lidt kompliceret og den første dyrlæge rådede os til at aflive ham... Så fik vi en dygtig HESTEdyrlæge ud som fiksede ham no time. (Den første dyrlæge var der vist ikke ret meget hestedyrlæge over, selvom de profilere sig som sådan...!!)

Vi var egentlig ved at sælge ham, men bestemte os om i sidste øjeblik. Sadel, trense og rytter tager han imod med den største selvfølge. Hvis vi alligevel skal ud og finde en anden til den store pige, så véd vi jo hvad han bar oplevet siden vi købte ham 6 måneder gammel. Han er velopdragen, velhåndteret, nede på jorden og han er passet og plejet og børnene kan hente ham på fold eller trække ham ud og de børster og renser hove osv. og en tilsvarende hest / pony, er bare ikke særlig nem at finde!

Vi søgte længe inden vi fandt en dejlig NF hoppe på 4 år og 145 cm i stg, til Pernille, som er den yngste.

Billede

De var bare så gode sammen, men det viste sig at den havde voldsom knæskalslåsning så efter mange overvejelser og søgen efter råd og vejledning hos dyrlæger mf. så valgte vi at ophæve handlen.

Vi er så småt gået i gang med at finde en anden pony, men orker det næsten ikke, efter at have brugt 3 måneder og en masse penge på den!

 

Pernille startede på Shetlands ponyen Diamant.

Diamant er 10 år og har også været kørt for vogn og været på børnedyrskue oma. Jeg mener hun var 2 år da vi købte hende. Desværre har hun været ude for en ulykke og er i dag blind på det ene øje. Det forhindre hende dog ikke i at mene at HUN bestemmer alt her. Hun har vildt meget personlighed og så er hun vildt smuk på sin egen charmerende måde.

Diamant har sin egen profil på HN.

Billede

Pernille

Rykkede videre til Bella

Billede

Lige nu er hun meget ked af at have sagt farvel til skønne Bella som hun havde fra hun var 4 til hun blev 9, og fået en ny pony som var så syg at hun ikke kunne beholde den; Men som jeg sagde til hende, der står en pony et sted derude som en dag bliver din, i skal bare lige finde hinanden.

 

 

Endelig så har vi Flora som er 8 år.

Flora er også Shetlænder ud af skotske linier. Hun er ca. 100 cm i stg. Flora var næsten sort da vi købte hende i dag er hun næsten hvid. Hun har også været til børnedyrskue men hun er lidt mere reserveret så hun er mere en voksen shetter.

Billede

Flora har sin egen profil på HN.

Flora og Diamant har en lille løsdrift som de kan gå ind i.

Billede

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

4
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for kigget
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 16:57

Sikke en masse dejlige heste og ponyer i har

Jeg er selv så heldig at have en lille flok på 5:

Gizmo, 11 år. Efter sigende halv araber og halv knabstrupper: ham har jeg haft i 10 år.

Billede

Felix 22 år. Efter sigende blanding med gammeldags type oldenborg i sig. Ham har jeg haft i 10 år.

Billede

Bonansa, 9 år (hvis jeg husker korrekt). Shetlænder. Ham har jeg haft siden han var ca. 10 mdr. gammel.

Billede

 

Billede

Bella; ca. 13 år. Ukendt afstamning - shetterstørrelse. Hende har jeg haft i 7 år.

Billede

 

Sidst men ikke mindst Filur, 7 år. Efter Bella men ellers ukendt afstamning. Har haft ham siden den dag han blev født. Her er vi ved at prøve en køresele, en sød kollega forærede mig.

Billede

 

Det var så min lille brogede flok :)

 

Vh Jannie

 


.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Lark 1:
Forfatter: 
Dato:  30-10-2017 09:35

Lark 1: Tak skal du have. Ja, hun havde meget blide øjne og jeg elskede virkelig den hest af hele mit hjerte

Hun havde dog et lidt specielt temperament, men lærte man det at kende, så var hun egentlig ret forudsigelig


Mvh Maia

Frøken Stjerneskud - I hjertet gemt, men aldrig glemt! (1999- 9/5/2005)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Om du må se mine heste?
Forfatter: 
Dato:  30-10-2017 13:10

Ja det må du da gerne.

Erna er Norsk koldblodstraver og hun er 16 år.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Silver (Silvermoon) Er en blandingspony, importert her til Norge fra Danmark. Hvad han er blanding af er uvist, der stå bare blanding i hans pas. Han er 17 år og rides af min datter. Han er ikke våres egen, men han er lånt ud til os, på ubestemt tid, efter han var blevet træt af at være rideskolepony.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Remmick er hollansk sportspony på 19 år, han er nu mer eller mindre pensjoneret pga forkalkninger i begge forben (hovben) Men han får sig nogle små ture og hygger sig med at være lærepony (stort set skridt) for en lille pige på 5 år, en gang i mellem.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Hilsen Pia

 



If the world didn't suck, we'd all fall off :)


4
0
Svar på denne tråd
 
 Ruffie og Easy
Forfatter: 
Dato:  03-11-2017 11:17

Så mange fine heste

 

 

 

Vores to basser er quarter horses.

 

Easy til venstre er 7 år gammel og Ruffie (som vi har til låns) er 10.

 

Billede

 


 

Marlene

 

Westerntosse under indlæring

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ponyhest
Forfatter: 
Dato:  11-11-2017 11:56

Dejligt med en heste-/ponybilledtråd

 

Her er min hoppe Ella, 8 år gammel og stor I'er af ukendt afstamning men nok araber/Irish cob eller deromkring. Hun blev fundet misrøgtet som 2-års, blev smidt i nakken på min veninde, da hun købte en anden hest, og er efterfølgende foræret til mig. Det er 4 år siden og det er både jeg og Ella vist glade for. Man skal lede længe efter en mere trofast og kærlig hest

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Og her er Nano T, en 9-års Quarter efter Tivio's Peppy Badger, som jeg har haft i 2 år. Jeg bruger ham til skovtur og alm. dressur på hyggeplan, og han er en af de nemmeste og mest fornøjelige heste, jeg nogensinde har redet.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Og så er de også ret glade for hinanden

 

Billede

 


Nu med skovtursquarter

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Min lille grå
Forfatter: 
Dato:  11-11-2017 16:11

Billede

Misty 19 år - fjord/oldenborg/XX blanding

 


Mange hilsner fra

Rina B & Misty - det grå lyn

2
0
Svar på denne tråd
 
 Aidan:)
Forfatter: 
Dato:  11-11-2017 20:02

Jeg har Aidan <3 En fantastisk sød irish cob vallak på 9 år!

 

Billede

 

Billede

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Mine to stjerner...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2017 20:09

Min smukke ridehest, Raungårds Dina på 10år, har haft hende siden hun var 3år og selv redet hende til og op. Vi har været rigtig uheldig med nogen trælse foldskader. Det har givet som mulighed for at lave alt mulig andet end dressur. Fx er hun en fantastisk tur hedt trods hun ellers fra naturens side en en vågen dame. Hun er altid til at stole på og kunne aldrig drømme om at løbe hvis hun ser noget farligt.

Billede

 

Min nyeste stjerne som kommer hjem her start december når hun er vænnet fra mutti, Ana Imprezz Firfod. Har kun mødt hende engang 3uger gammel og helt utrolig smuk og en lille gummibold forhåbentlig bliver hun en fantastisk ridehest og afløser til min elsker Dina en dag når hun bliver gammel nok. I første omgang skal vi bare hygge og lære hinanden og kende, og behøver jeg og sige jeg glæder mig til at få hende hjem efter mange måneds venten

Billede

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Smukke Winston
Forfatter: 
Dato:  14-11-2017 22:07

Billede

 

Smukke Winston.

Sjov, dejlig og smuk.

7 år, efter Winterling.

 


2
0
Svar på denne tråd
 
 Irish cob
Forfatter: 
Dato:  02-04-2018 03:25

min pige på 7år også irish cob

Billede

 

Billede

 

her min dreng på 2år race irish cob

Billede

 

Billede

 


Irish cob ??

3
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  02-04-2018 16:54

Skønne heste og sikke en mangfoldighed.

 

Billede

 

Sjovt at se hvor forskellige heste og heste ejere der er her på HN.

Min hest er en 7 års oldenborg vallak af egen avl. Han er 174 cm og efter Galant horbæk og buster kærgård. Jeg har haft både hans mor og mormor, så han er 3 generation hos mig.

Vi rider dressur, rider masser af turer, vi springer og leger også med lidt terræn/military spring .

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Blue og Lotte
Forfatter: 
Dato:  04-04-2018 08:33

Viser gerne min smukke store dreng frem, han hedder Blue,er palomino og snart 8 år,han er 182 høj og har vel efterhånden en kamp-vægt på 750 kg Vi ridder dressur og tur og laver også en del fra jorden,han er bare det største nusse-hoved

Billede

 

Billede

 


Stor smuk og blid Østerhovs Blue Star.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider