Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Indkøbsoplevelse
Forfatter: 
Dato:  21-10-2017 19:00

Hej alle. Jeg er ny her på heste-nettet som debatør, men har efterhånden læst en del tråde når jeg har søgt Google efter hjælp. Og eftersom heste-nettet har hjulpet mig med mange svar, tænkte jeg at det måske også kunne hjælpe mig lidt nu.

Jeg er igang med et projekt hvor vi kigger på indkøbsoplevelsen dagligvarehandel. I den forbindelse vil jeg gerne høre jer hvad I tænker om selve indkøbsoplevelsen? anser i det som en sur pligt der skal overstås, eller synes I det er hyggeligt? fortæl gerne hvad der gør et surt, eller godt :)

Håber I har lyst til at svare

Hilsen Line

0
4
Svar på denne tråd
 
 Jamen velkommen :)
Forfatter: 
Dato:  22-10-2017 11:28

 

Nogle gange er indkøb en sur pligt og andre er det hyggeligt.

 

Jeg handler som regel stort ind een gang om ugen i en lidt større by, hvad der mangler af hestefoder, i husholdningen, special varer feks. elektronik (altså specielle batterier, er tandbørsten gået død) osv. og så køber vi ind tættere på flere x i ugen, som mælk og lign.
Internet dagligdags varer butikker er jeg ikke faldet for (endnu) jeg kan godt li' at se den vare jeg køber til køkkenet. Nogle ting får jeg fra avler eller vi dyrker det selv, men det kunne være bedre.

 

Det er (for mig) ALDRIG fedt at stå i kø ved hassen. Jeg bryder mig generelt ikke om kø, mange mennesker og den type stress. Derfor handler jeg på tidspunkter, hvor der ikke er mange mennesker i butikkerne.

 

Jeg prøver også at vænne mig til at gå på nettet og shopper i ro og mag ting som hunde og kattefoder, børnetøj og ting til hesten. men det kommer også i takt med at butikkerne lukker. I de senere år er der 3 store rideudstyrsbutikker som er lukket i mit nærområde. Man kan dog godt få en god eller dårlig oplevelse i en internet butik.
En gang købte jeg hundefoder og af en eller anden grund (har glemt forfor) lagde sælger lige et par grisseøre i pakken og en anden gang var de ridebukser jeg bestilte ikke i den rigtige str. så spurgte de om det var ok de sendte et andet par i den rigtige str. uden ekstra omk. (de var dobbelt så dyre...) Jamen selvfølgelig så handler jeg der igen.

En dårlig oplevelse får mig så tilgengæld også til at black liste butikken, live eller online, omg! Jeg gider ikke komme i en butik hvor jeg som kunde føler jeg er i vejen fordi de lige skal sætte varer på plads feks.

 

Men man kan jo heller ikke rigtig komme uden om at der skal handles ind i ny og næ.


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak :)
Forfatter: 
Dato:  22-10-2017 13:46

Tusind tak for dit svar :)
Jeg er helt klart med på den med de positive oplevelser online, man bliver så overrasket når der kommer en lille ekstra ting med i pakken, om det så bare er nogle klistremærker :P
Og jeg kan også bedst lige at se min vare, og kigge på dato osv før jeg køber den, dog tror jeg så heller ikke onlinebutikkerne leverer til udkandts - Danmark endnu.
Når nu du har blacklistet en butik, hvad skulle der til for at du kom igen? både de live, og dem online.

Handler du ind alene eller med nogen?

 

Hilsen Line

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ekstra ting?
Forfatter: 
Dato:  22-10-2017 18:39

Hvor får man det henne ad? Jeg handler mindst 1-2 gange om måneden via netbutikker, men jeg har da tilgode at få så meget som et klistermærke ekstra, så hvor får man dog dette?

 

(Jeg har oplevet at få en røgelsespind, da jeg købte noget 70-er hippie musik, men det er vist det- og 10 år siden mindst.)

 

"Indkøbsoplevelsen"- hvad er det?!

 

Jeg handler som regel på tidspunkter, hvor der ikke er mange mennesker, men hvor udvalget i kortdagsvarer er stort. Hvis jeg står i kø- må folk med få varer også gerne komme foran mig. Det er god karma! :-)

 

Min lokale biks har et kort, der mod 100 kr/pr måned giver 10 % rabat på alt. Det har jeg meldt mig til, da vi handler for over 1000 kr/mdl. Det kan klistermærker vist ikke konkurrere imod. ;-)


Mvh

Tine

1
0
Svar på denne tråd
 
 klistermærke
Forfatter: 
Dato:  23-10-2017 09:22

De der klistermærkene er nu mest når vi handler tøj, da det hænger på tøjet ;)tit udenlands butikker. Og hvis man havde kunne få et 10% kort til indkøb af tøj i stedet for klistermærker vil jeg da heller have haft det :)

 

Vores tanker bag "indkøbsoplevelsen" er alt hvad der foregår op til, under og efter ens indkøb. Hvilke følelser, tanker og processer går man igennem.

Hvordan kan man gøre dette til en bedre oplevelse, hvis man kunne lave om på lige hvad man ville.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 indkøb...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2017 16:30

Indkøbsoplevelsen afhænger af butikken. F.eks. handler jeg altid i Super Brugsen på Vesterbro Torv i Aarhus C, som vidst lige for nylig er har fået prisen som kundernes yndlings-Brugsen i hele DK , fordi der altid er et stort og friskt udvalg i grønt-afdelingen og slagterafdelingen, og der er generelt stort fokus på økologi og fordelagtige tilbud hver uge. Derudover har de ansat medarbejdere, som fatter at sætte en ære i kundeservice, og som altid er behjælpelige på gulvet, smiler og kigge kunderne i øjnene, når de ønsker en fortsat god dag. Står der mere end 2 mennesker i kø ved en kasse, åbner de ALTID en ny. Derfor er det altid en supergod indkøbsoplevelse og aldrig en sur pligt at handle netop dér!

Faktisk er det sådan herhjemme, at min kæreste og jeg altid handler sammen begge to, fordi "man ikke vil gå glip af en tur i Brulle" - det spiller selvfølgelig også en rollo at vi bor 80 meter derfra, så det er ikke noget stort projekt at handle.

Jeg kan sagtens forstå for de travle typer, som skal langt og sætte 1 time+ af for at komme til et supermarked, at det er en rigtig sur pligt at handle, men det er jo ikke rigtigt noget man skal holde butikkerne ansvarlige for. Til gengæld kan de gøre en forskel med at levere lækre råvarer og ansætte folk, som forstår at efterlade kunderne med en god oplevelse inden de forlader butikken og kører hjem igen.

Nu har jeg selv arbejdet i service-brangen i mange år, så jeg er måske lidt ekstra emsig, men sådan nogle 16 årige møgunger der sidder i Netto og tager deres job forgivet, med hovedet nede i smartphonen, som man skal TVINGE et ansigsigtudtryk ud af, som bare afviger lidt fra "@!#$, hvor jeg bare ikke gider være her"-attituden, kan jeg slet ikke ha'. Det ødelægger inkøbsoplevelsen uanset hvor fed butikken så er. Det er virkelig ikke rocket-science. I virkeligheden ligger ansvaret jo hos ledelsen, som burde give dem et spark i røven og bede dem tage sig sammen. Der sidder så mange arbejdsløse her i Danmark, hvis arbejdskraft ville være langt bedre givet ud.

 

Hold da op, så kom jeg også lige af med et surt opstød. Beklager! Håber du kan bruge mit svar til et eller andet, eller skal jeg gerne uddybe som den gamle gnavpot, jeg åbenbart er


1
0
Svar på denne tråd
 
 idéer og kreative tanker
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 09:53

Tusind tak for dit svar. Og sureopstød er helt ok :) de er med til at hjælpe os med at forstå kunden med de problemer der kan være ved indkøb.


Hvor er det dejlig at I tager jer tid til at svare :)

De "problemer" I nævner, kunne man løse dem?

 

- kunne du tilføje noget teknologi i indkøbsoplevelsen

- kunne du tilføje underholdning eller spilelementer i indkøbsoplevelsen

- kan du gøre indkøbsoplevelsen mere social

 

eller kan du dele dit bedste shopping hack med os?

 

:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 løse problemerne...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 14:35

- I forhold til dårlig kundeservice, så er det problem jo let løst med f.eks. selvbetjeningskasser, som Føtex praktiserer, hvilket er smart og effektivt. Det er også rigtig ærgeligt hvis man spørger mig, fordi alting bliver mere og mere teknologisk hele tiden, og snart har vi ikke noget socialt at gøre med andre mennesker, end dem vi selv vælger at kommunikere med privat. At teknologien udvikler sig så eksponentielt, er fedt på mange områder (medicinsk/generel forskning bl.a.), men det betyder altså også at maskinerne i mange tilfælde kan erstatte hårdtarbejdende mennesker, og det kan altid betale sig for virksomheden, men ikke for samfundet. På flere caféer og barer i Japan er foregår al betjening allerede på computere, ingen bartendere til at lave drikkevarer, men istedet en maskine der spytter det ud. Anyways, jeg kunne ævle om det her indtil påske, så nu skal jeg nok lade vær med at komme for meget på afveje. Stod det til mig, skulle samtlige butikker istedet prioritere en grundig oplæring/kursus i kundeservice (selvom det, igen, virkelig ikke er rocket science at yde en bare middelmådigt god service ).


0
0
Svar på denne tråd
 
 både godt og skidt
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 18:12

JEg giver dig ret! det er skræmmende hvor hurtig udviklingen går, og når man tænker på feks den lokale slagter vi har kun en tilbage hvis man ser bort fra kvicklys og superbrugsens, den forsvinder jo snart ligesom alle de andre har gjort, hvilken slagter kan hamle op med en maskine? :/
men på den anden side er jeg vildt facineret, feks har amzone lavet en butik hvor du bare går ind i butikken tager dine varer og går ud igen, samme vej som man kom ind. Ingen kø, ingen betjening. MEn scanner/sensor registrer dit køb ved hjælp af telefon osv.
eller en anden butik hvor man scanner nogle qr koder, og bestiller, og sim sala bim så bliver dine varer stillet ved din bil. Det er ret facinerende. Dog kan det jo ikke hamle op med at gå ud og mærke, føle og dufte på varene. .

MEn vi skal prøve at lave en innovation herunder, derfor alle de dumme spørgsmål, så for min skyld må du gerne flyve ud ad en tangent, så kan det være jeg kan samle noget godt ;)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indkøb
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 19:39

Generelt har jeg ikke noget imod at handle ind, dog med de få forbehold at der ikke er andre kunder, der ikke roder, de har hvad jeg skal bruge, at personalet ikke overfalder mig og at jeg ikke skal bruge selvbetjeningskasser...

 

Det jeg har mest imod at handle er faktisk når jeg render ind i overemsigt personale - I ved dem der der render rundt i halen af en og ikke fatter et "jeg kigger bare"

 

Et surt teenagefjæs kan også gøre mig NOGET tvær at have med at gøre - ikke at jeg bliver uhøflig - jeg finder såmænd bare et andet sted der kan få mine penge

 

Jeg har FULD forståelse for at man ikke altid er overskudsagtig og glad - men som ansat i et servicefag så må man squ fake det!!! Det kan ødelægge en kundes dag at blive mødt af en tvær teenager (og de findes tilsyneladende i alle aldre )...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg handler sjældent
Forfatter: 
Dato:  25-10-2017 07:44
....
Jeg handler sjældent ind... For jeg bliver hidsig og frustreret!

Jeg kan simpelthen ikke lide den manglende respekt der er for akustik, der er i mange butikker, især de store. Hvis jeg er træt efter en lang dag, sniger et højt lydniveaue af hårde, skramlende lyde sig lige ind på rygmarven og jeg bliver anspændt...

Jeg kan ikke lide, at man skal zigzagge igennem alle butikker. Ja, butikken gør det for at optimere mersalg - men jeg ville vende oftere tilbage til en butik, der synliggjorde de ting, som man faktisk skal bruge, og så slipper jeg for 50 hyldemeter af slik!
Men hvis man ikke kan finde det produkt, som løser ens problem, så køber man altså ikke det produkt...

Jeg forventer egentlig, at det personale som er der, kender deres butik, er bedre til at finde rundt og ved mere om deres produkter end jeg gør.
Og så har kunden ikke altid ret, hvis personalet har mere ret skal de altså afbryde mig før jeg gør noget, jeg ikke får glæde af og så skal de vise mig det jeg får stor glæde af!

Men her på falderebet kommer en god anekdote, om super betjening :
Jeg var ude at købe vinduesvisker til min bil i går. Fortalte registerings nummeret, ekspedienten slog op i sy, hvilke viskere der virker. Han spurgte ind til om jeg var tilfreds med et produkt jeg havde købt sidst - hvad, han kunne huske mig!? (Det var jeg så ikke, bilen kørte ikke anderledes af magisk brændstof produktet. Og han accepterede det svar. )
Jeg fortalte, at det er første gang jeg selv skifter. Jamen, han gik da lige med ud og viste mig, hvordan man gjorde. Heldigt, for de viskere han havde fremsøgt kunne ikke sidde på min bil.
Han gik ud bagved, fandt nogle der gjorde, opgraderede, jeg fik lært at skifte viskere og han var med til at give mig en rigtig god dag!

Jeg har nok lidt den grundholdning, at man skal stemme med fødderne.
Dvs når vi kunder ser en butik vi kan lide, og vil have skal blive, skal vi også bruge dem, og lægge pengene i den!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige en ting mere...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2017 14:30

Ej okay, nu jeg er igang, kan jeg lige tilføje endnu et irritationsmoment ved indkøbsoplevelsen .

 

Når man som kunde har lagt sine varer på kassebåndet, og IKKE sætter en "opdeler" (aner ikke hvad det rigtige ord for det er) til sidst, kan jeg godt få lidt knopper. Jeg kan forstå hvordan det er en detalje mange overser uden at mene noget ondt med det, men jeg ser det lidt som mangel på hensyn og respekt overfor personen bag dig.

Jeg var en dag ude at handle i dårligt humør, hvor personen foran mig i køen ikke lagde en opdeler, og jeg fik i min frustration udbrudt noget med, at med mindre hun havde tænkt sig at betale for mine varer også, anbefalede jeg at hun tænkte ud over sin egen næsetip, og satte en opdeler efter sine varer.

Jeg kunne godt mærke i situationen, at det var mig, der var den sure kælling med et problem, men jeg mener nu alligevel, at det er forventet og god stil, at man lige sætter en opdeler, og gør kassebåndet klar til næste kunde .


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider