Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Placering af eng-brandbæger
Forfatter: 
Dato:  17-10-2017 13:26

Hej,

Jeg er studerende ved Københavns Universitet og jeg er lige gået i gang med at skrive mit speciale, som omhandler planten eng-brandbæger. Planten er, som nok mange af jer ved, især problemtisk for heste og de kan dø hvis de indtaget den i alt for store mængder. Jeg vil derfor høre Jer om I kender nogle områder hvor disse planter vokser (specifikke områder på sælland, og meget gerne tættest muligt på København) - da jeg har brug for at udtage prøver, som jeg videre kan undersøge.


På forhånd tak.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas på fingrene
Forfatter: 
Dato:  18-10-2017 10:21

Det er nu ikke kun heste, der tager skade af den. Det gør andre dyr også - og vi mennesker kan heller ikke tåle den. Pas på, npr du håndterer den, og sørg for at bære handsker.

Hvis du vil have det menneskeligt aspekt med i din opgave, så var der en større sag i Nordtyskland for et par år siden, hvor man fandt doser af den i bihonning - det kan sikkert googles.

 

Jeg ved ikke, hvor du kan finde den i nærheden af Kbh., men jeg fristes til at sige: kig på en græsmark, en grøftekant, eller et af kommunens grønne områder... Så udbredt er den i store dele af Jylland, og mon ikke det gælder resten af landet også.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vassingerød
Forfatter: 
Dato:  25-11-2017 22:17