Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Palominoungen er tilbage...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2017 00:50

...for fuld skrue...

 

Billede

 

Efter en mildt sagt skodsommer med regn regn regn og regn - og ingen heste på matriklen i 2½ måned fordi Røde ikke ville komme i fol (GRRRRRR !) så er der nu igen røde og gule farver på folden

 

Billede

 

Jeg hentede selv hestene - og kørte pallealene de godt 4 timer hjem - og for dælen hvor er de bare topseje at køre med!!! Ingen slinger i valsen på noget tidspunkt - så nu er gule trafikvant

 

Havde fået en ven til at komme og hjælpe med aflæsningen - og det var vist godt nok - for der var dælme drøn på dem Efter en masse tossen rundt gik røde ombord i græsset - men det havde gule altså ikke tid til!

 

Billede

 

Billede

 

...og ja - den kan fan.. også (næsten) lave lama-fjæs i fuld galop

 

Billede

 

Det ÆGTE lama-fjæs :

 

Billede

 

I øvrigt så er han blevet voldstor - så hvis nogen ligger inde med et par liter stråforkorter så aftager jeg gerne!

 

3 uger gammel:

 

Billede

 

3½ måned gammel:

 

Billede

 

Hvis springgenerne skulle glippe - så kan han heldigvis allerede lege dressursnude ligesom sin mor røde :

 

Billede

 

Billede

 

...og ligesom far Inox - så er han også "mand" nok til at nå...

 

Billede

 

Billede

 

"MOARRRR - jeg keeeeeeeder miiiiiig" (endnu en grund til at de ikke går med grimer ):

 

Billede

 

Heldigvis for mor røde så kan han også bare være vild på egen hov:

 

Billede

 

Billede

 

Billeder af en tam og rolig gule kan ses på min præsentation

 

I øvrigt så var han ude at køre igen i onsdags for at blive chippet - at mærkeren Svend kan nå at tegne når han har en "kakerlak" foran sig er mig en gåde!!!

 

I dag havde han smed for første gang - og bortset fra et par gange hvor han mistede balancen, så stod han SÅ fint Han har kun prøvet at løfte ben et par gange så både jeg og smeden var MEGET posetivt overrasket! Til gengæld var røde en heks af den anden verden Hun plejer ellers at være ret sød når man tager hendes særheder i betragtning - men det brændte da helt sammen for hende i dag - stakkels smed!

 

Nå - nok palominospam for denne gang

 

Trine (Faxa)

 


10
0
Svar på denne tråd
 
 Der er da godt nok gang i ham
Forfatter: 
Dato:  02-09-2017 08:00

Liv og glade dage på matriklen.

Har du overvejet at stoppe med substral, inden du tager drastiske midler som stråforkorter i brug? Han virker meget stor, og fra ny til 3 måneder stak han da helt af

 

Hvad er forventet slutmål på sådan en raket?

Og hvad er planerne med ham? Er han til eget forbrug eller skal han ud og gøre en frygtløs fartglad rytter lykkelig?

 

Smuk er han i hvert fald og jeg er vild med det sidste billede.

Tak for kigget.


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke en charmetrold.
Forfatter: 
Dato:  02-09-2017 12:46

 

Sikke en dejlig føller. <3 Med al' den regn så er der jo ikke noget at sige til at han er groet godt.

 

Følle vokser og mor-hesten ser fin ud. Når han bliver fravænnet så kan du også bedre styre, hvor meget raket-foder du kommer i krybben.

 

Sidst jeg stod med et fravænnet hingsteføl så købte jeg en legekammerat på præcis samme alder og samme str. (helt anden race). Det var virkelig guld værd og jeg endte med to dejlige, ukomplicerede og velafbalancerede bøller, som nærmest bliver skamrost, i det mindste for deres manere og håndterbarhed.

 

Billede

 

Måske en idé, hvis du og røde i længden ikke er til ræcer-tempoet. :)

 

Man kan jo altid finde en som søger opstaldning til et føl, hvis det er. (Ved godt det ikke var dét du spurgte om, men måske har du ikke tænkt over det... )

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 FJSIØEÆÆ
Forfatter: 
Dato:  02-09-2017 19:52

Nana: Substral - er du vild, du må da ikke engang nævne ordet Er sqi bange for at jeg står med den 1. WPBR "planned to be pony" på 170 i stang hvis han ikke snart bremser lidt op

 

Han SKULLE gerne blive en stor kat I - meeen med mit held så vokser han nok en 2-3 cm over mål Mor er 158-59 på en god dag og far er 134, så hvis ikke der er gener bagude der "blander sig" så KAN det jo lykkes at holde ponymål...

 

Han er jo egentlig lavet til salg - men indtil videre bliver han her, så må jeg jo se når han bliver 4 år om han skal videre til en pony- eller en hesterytter

 

Anette: FODER - han skal OVERHOVEDET ikke have foder før han stopper med det der gro-pjat , spøg til side - mor røde malker rigtig fint og har på intet tidspunkt haft svært ved at holde huld (snarere tværtimod )

 

Faktisk så tror jeg da han er ganske "normal" både i adfærd og vækst - men kors hvor er det dejligt at der er så meget humør i ham selvom han ikke har andre end mor at lege med. Jeg har købt sådan en kæmpebold til ham - og DET var et hit! Han har det megasjovt med at pøle rundt med den - og røde er vist meget tilfreds med at blive aflastet lidt for klatredyret

 

Jeg har tænkt tanken mht en legekammerat - men har bare kun 2 bokse, så der er lidt pladsmangel indendøre. Næste år ryger han nok i engen med en flok andre hingste, så kan røde FORHÅBENTLIG komme i fol igen og han kan få "leget af" inden kastrationen venter... og så kan der nå at blive bygget en boks mere i løbet af vinteren hvis projekt nr. 2 føl lykkes...

 

I øvrigt - hvor er de skønne dine vildkræ

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-09-2017 16:30

Hm... med mit held, står jeg sq nok stadig om 4-5 år uden hest MEEEEN så kan det være jeg ender op med din smukke følle, som ikke kunne holde ponymål og dermed kan blive min

 

dejligt at se tråd fra dig igen - gode billeder!!! Lidt humor i teksten kunne dog have været ønskeligt

 

Tak for kigget!!!!!!!!

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mrsheaven
Forfatter: 
Dato:  04-09-2017 17:44

...jeg HAR gennemtravlet biblioteket og google for at finde nogle fif til at udvikle humor - desværre so far uden held Måske man kan tjene penge på sådan en bog - altså hvis man havde en snert af humor?

 

Men - du er til enhver tid velkommen til at komme og klappe "lille" gule (hvis ellers du tror du kan undgå at blive kedet til døde... )

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-09-2017 18:49

Hm.... mon man skulle sætte igang med at skrive den næste bestseller, for jeg har nemlig en mega fed form for humor Hvis man altså forstår den

 

Pas på med sådan en invitation - er tilfældigvis nogen gange på dine kanter

Så hit med adresse på beskedcenter, hvis du vil prøve at tage mig af med livet

 

Du skal dog på forhånd vide - at ukrudt forgår ikke så let og tidsler blomstre oss sommetider


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 200 procent lækker
Forfatter: 
Dato:  04-09-2017 21:06

han er altså bare sååååå lækker :) mums

 

Kan godt forstå at mor røde ser liiidt opgivende ud fra tid til anden :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 han gror ..
Forfatter: 
Dato:  05-09-2017 09:05

han ser rigtig godt ud og gror da også godt..krydser fingre for han holder ponymål..

 

kender det med de legekammerater.. for to år siden fik jeg et føl der måtte lege alene.. det gjorde hun faktisk ok.. året efter dukkede der endnu et føl op.. hold da op en forskel.. de to kunne virkelig tage nogle ture og tonse rundt..

nu har jeg så 2 1 års og en 2 års og sikke en fest der tit er på marken gerne hver aften...

nu er pony og årets føl kommet ind til de store.. lillefisen er stadig lidt bange for de store heste, men sjovt som hun søger især ponyplagen..

Så en legekammerat kan være guld værd.. jeg har faktisk et år haft to hingsteplage i samme boks og det gik faktisk fint nok.. de blev bare bundet ved fodring og der blev sat en ekstra krybbe op i boksen.. Det kræver dog at der er tale om to jævnbyrdige drenge... og jeg synes faktisk "lige børn leger bedst".. hoppeføl løber mere og hingste tumler mere..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 nfsjekærd
Forfatter: 
Dato:  05-09-2017 18:47

Svensen: Opgivende er slet ikke ordet - jeg tror udelukkende det er fordi hun ikke tør få en til a la "Count" at hun i år nægtede at komme i fol (eller nu må vi jo se i slutningen af oktober når hun håndprøves...)

 

Lene: 1000 tak for de krydsede fingre Følunger har SÅ meget glæde af hinanden og jeg er da også lidt træt af at han skal gå alene med mor røde - på den anden side så virker han nu meget tilpas og røde også efter fodbolden kom til matriklen

 

I øvrigt hvor er det bare SKØNT at blive modtaget af 2 stk. heste der kommer i vild galop nede fra den anden ende af folden (godt 200 meter væk) når man fløjter, samtidig med at gule vrinsker hysterisk hele vejen

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 så skøn
Forfatter: 
Dato:  08-10-2017 11:47

Han er da bare såå skøn.

 

Jeg er ret sikker på han bliver en seriøst lækkerbidsken og en ponypiges bedste ven når den tid kommer.

 

Jeg glæder mig virkelig til at se ham om et par år.

 


 

Ridetanten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Asferg...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2017 16:28

...tror du virkelig at du kan vente med at se ham til om et par år - regner da stærkt med at du kommer på besøg inden da!

 

I søndags havde jeg ham bundet op i kæderne på staldgangen, det er meget minimalt hvad han er blevet trænet i det (som i 2-3 gange), men han har lynhurtigt fanget ideen (bortset fra at når tålmodigheden er ved at være brugt - så ryger bagdelen ud og under kæderne - dog uden der sker andet end han ser lidt fåret ud og så kan skubbes tilbage på plads igen )

 

Han blev børstet overalt, fik klippet troldehår i ørene, fik renset hove og endelig fik han en svamp kørt rundt i hele fjæset - ALT blev taget med ophøjet ro og artighed

 

Billede

 

...og så må jeg erkende at jeg ihvertfald kan se noget pony i mængden at underuld han laver - er I svimle hvor hans pels er tyk når man "graver i den"

 

Trine (Faxa)

 


1
0
Svar på denne tråd
 
 Glæde om ponyer
Forfatter: 
Dato:  09-10-2017 19:08

Hvor er de søde jeg kigger efter en pony vi Hardinger nogen søde nogen men vi finder nok ud af noget

0
0
Svar på denne tråd
 
 lækker lækker
Forfatter: 
Dato:  12-10-2017 22:03

Han er altså bare voldsomt lækker - "godt" min yngste er aaalt for gammel til at vi overhovedet skal kigge efter ponyføl hi hi

 

Er slet ikke i tvivl om at han nok skal gøre en ponypige lykkelig og tage dommerne med storm på stævnebanerne når han når dertil :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er det...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2017 19:01

...dejligt at have fået lavet noget hjemmeavl som andre også kan lide - så er det nok ik´ så ring´ endda

 

Svensen: Det problem er da til at løse - du adopterer da bare en menneskeunge i den rigtige alder

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-10-2017 02:03

 

Jeg er forelsket...! Dybt forelsket!

Hvor er han da skøn. Sikke en spilopmager <3

Send bare den her vej


 Golden Fabia - Min stjerne

Another Prince Skovbo - Min røde prins

Fernando - Min bette mand

 

Golden Destiny 3.3.95-17.11.08 - Elsket og savnet <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vilddyret...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2017 06:08

...ville da også klæde Fabi Hvis du er heldig, så bliver han jo hest (på 151 i stang ) - og så vil han da bestemt gerne flytte hen til dig og dine smuksakker

 

I øvrigt så er jeg som "gammel groom" RET fokuseret på at mine heste ikke kommer til at lide af nogen af de ting som jeg har "bøvlet" med andres heste med igennem årene:

 

  1. Ikke vil have klippe ører
  2. Ikke vil vaskes
  3. Ikke vil løfte ben
  4. Ikke vil sprayes
  5. Ikke vil flytte sig i alle retninger
  6. Ikke vil stå bundet
  7. Ikke vil læsses
  8. Ikke vil følge med når man trækker dem

Så lille gule kan nu som 5 måneder sige "TJEK" til at kunne de første 6 punkter uden bøvl - og de 2 næste er stærkt på vej! Selvom mor røde er meget speciel i hendes adfærd, så er det GULD værd at han har arvet hendes nemme sind mht. træning

 

I går var han ude af stalden uden mor for første gang - og selvom det var lidt grænseoverskridende, så blev han hos mig 100% - og skønne mor røde nøjedes med at stå og grynte lidt inde i boksen

 

Desuden så holdes alle "træningssektioner" på maks. 5 min. - længere tid kan de små ikke koncentrere sig

 

Trine (Faxa)


2
0
Svar på denne tråd
 
 måske hest
Forfatter: 
Dato:  16-10-2017 11:25

ej men hvis han bliver SÅ høj så kan han jo blive en GULD TREC hest :)

Så kan du føje trafiksikkerhed og natur oplevelser samt stå bundet i længere til (20min) til listen af fede ting at kunne :)

Jeg har lånt ponyen et par gange og det er faktisk en ganske god str til TREC - så lige over 150 ville jo være fantastisk..... ikke at jeg er på udkig efter aflæser til Nisha endnu men det kommer jo nok en dag :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svensen
Forfatter: 
Dato:  16-10-2017 23:44

Jeg synes jo egentlig heller ikke det ville være SÅ stor en katastrofe hvis han gik over mål - der er stadig masser af muligheder for at finde en chauffør der kan bruge ham - meeeeeen jeg vil foretrække at han holder ponymål, ene og alene fordi jeg er grisk og der er bare flere penge i en rigtig god pony (...og det skrives velvidende at jeg garanteret slet ikke nænner at sælge krybet )

 

Planen er faktisk at han her i løbet af ugen skal med mor røde ud og kigge på biler i indkørslen. Han er lidt duperet af ting der larmer endnu - men mon ikke det retter sig når mor røde fortæller at man altså ikke dør?

 

Da hun var lille (fra dag 2) gik jeg ture med hende og mor Faxa langs en meget befærdet hovedvej (Faxa stod med en seneskade så hun blev gået med 3x20 min dagligt) - og det har ihvertfald givet pote med en hest der er komplet iskold ligegyldigt hvad der skramler forbi

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-10-2017 11:42

Årh, sikke da en fantastisk "lille" fyr


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2017 17:26

 

Det var da en fantastisk størrelse!!

 

Det kan være vi skal se på det hihi


 Golden Fabia - Min stjerne

Another Prince Skovbo - Min røde prins

Fernando - Min bette mand

 

Golden Destiny 3.3.95-17.11.08 - Elsket og savnet <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 BLONDINEHEST!
Forfatter: 
Dato:  25-10-2017 20:05

Jeeeeez - jeg BURDE jo have sagt mig selv at det ikke er muligt både at være blond, smuk og klog

 

Billede

 

I dag præsterede lille vilde gule at spurte med 280 km/t direkte inmod vandbaljerne - det er der jo i og for sig ikke noget galt i

 

Der hvor problemet opstår, er når flyverfjoget ikke slår bremsen i i tide = pallerammer, vandbaljer og flamingo spredt overalt - og en gule der står og ser noget betuttet ud (heldigvis uden skrammer)

 

Billede

 

Glæder mig SÅ meget til at hjernen gror så meget at det er DEN der styrer hvad benene gør

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider