Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 I dag var en stor dag for mig..
Forfatter: 
Dato:  24-08-2017 12:08

... knap så stor for Calypse, men for mig.. Var den kæmpe! :-)

 

Jeg besluttede og for at købe Calypse da hun var en uge gammel. Dengang havde jeg ambitioner om at ride military, så det var en lang ventetid.

Billede

 

Mens jeg ventede lavede vi, selvfølgelig en masse ting. Calypse har været en stjerne - for det meste, men samtidig altid en DAME med sin egen mening om tingene. Næste gang, så vælger jeg en vallak tror jeg! ;)

 

Set i bagspejlet blev hun hurtigt stor, og skæbnen ville at jeg blev gravid, og blev mor til min skønne søn sidste år - året hvor Calypse blev 3. Hun trængte til opmærksomhed, træning og havde nogle unoder, så jeg er heldig at jeg fandt Jette!

 

Billede

Jette er super opmærksom på Calypse og i den tid de har været sammen, har Calypse ændret sig meget. Hun har noget skævhed i kroppen, som Jette er super opmærksom på, og Jette er lige begyndt at ride hende igen - i Calypses tempo.

 

Calypse har derudover fået en castlick operation, hvilket har hjulpet meget på hendes hoppede adfærd. Den ene dag, kunne hun være den sødeste hesy og den næste dag var hun livsfarlig. Dyrlæge der syede hende, sagde at hun var så åben, at man næsten kunne se op i livmoderen på hende, og hun var meget rød og irriteret. Efterfølgende er hun faldet så meget til ro, og hun er helt nede på jorden.

 

Nå, men hvad er den store oplevelse så? Jo, nu skal i høre. Jeg ar brugt det sidste år, snart halvandet, på at være den bedste mor jeg overhovedet kan være, og så har jeg en bachelor-uddannelse der lakker mod enden (Januar 2018), så jeg har næsten ikke været aktiv i stalden, hvilket har kostet mig venskaber, men også relationen til min heste og alle de års ventetid på hest, dårlig erfaring med tidligere hest, samt mit nye mor-gen har simpelthenn gjort at jeg har følt mig overbevist om at Calypse ville gå amok, så snart jeg satte mig op. Jeg har været oppe på hende, mens Jette har været der og følt mig tryg.. men den irrationelle følelse hænger selvfølgelig ved. De sidste måneder har jeg tænkt "Hvad er min plan? Vil jeg stadig ride? Hvem er jeg? Skovtur? Military?".. Da Calypse står i Ringsted, og jeg selv bor i Slagelse, så overvejede jeg om jeg skulle starte på en rideskole i Slagelse, om den kortere kørselstid, og opstart på en "flink" rideskoleheat ville hjælpe, så jeg kontinuerligt kunne komme igang, men det er måske også list fjollet. I dag kørte jeg min søn hjem til hans mormor i Ringsted og ville besøge Calypse.

 

Jeg ved hun er sød, jeg ved at Jette kan ride ture på hende, med og uden sadel. Ja, hun er generelt nem.. så jeg blev modig. Jeg sadlede hende op, trak hende over i ridehuset, satte foden i stigbøjlen, turde ikke. Trak igen, prøvede igen, men der var for meget uro i min mave.

Men jeg tog beslutningen "Det væreste der kan ske, er at jeg falder af, og nu sætter du dig altså op!).. så op på skamlen, foden i stigbøjlen og bum. Så sad jeg der.

 

Calypse var SÅ sød, vi red (Læs: skridtede) både inde og ude, men det var en kæmpe skridt og succes-oplevelse for mig. Det havde jeg brug for.

Så i dag, blev dagen, hvor jeg efter 4 års ejerskab, satte mig op og følte min heat under mig. Helt alene

Næste skridt bliver selvfølgelig at holde det ved lige.

Nu vil jeg i hvert fald, med glæde helt ud i tåspidserne, køre hkem

til mormor og hente min søn, som har en mor der kunne flyve :D

 

Billede

 

Billede

Nu vender den selvfølgelig ikke billederne rigtigt. Jeg har kæmpet mod min iPhone for at skrive indlægget, så nu må i få det, som det er! ;)

 


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

12
0
Svar på denne tråd
 
 Hov ups undskyld
Forfatter: 
Dato:  24-08-2017 12:26

Jeg beklager at indlægget blev kilometer langt

det var slet ikke meningen, det var jo bare en lille skridttur


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  24-08-2017 13:38

Det er da rigtig ærgerligt, at ridekarrieren er blevet sat på standby - men lyder nu også som nogle gode ting, du ellers har fyldt dit liv med, så forståeligt nok Jeg håber, at du stille og roligt kommer tilbage til rutinen og bliver tryg ved at ride igen. Nu er du da i hvert fald kommet i gang :-D

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Taktaktak!
Forfatter: 
Dato:  24-08-2017 13:58

Tak for din besked <3

På trods af mistede venskaber og hvad det ellers har medført, og uanset hvor vi ender, så vil jeg aldrig fortryde mit valg. Ret kliché-agtigt, men min søn er alt værd

 

Billede

 

Jeg håber dog at Calypse snart er helt for-for-fight og noget mere overskud til stalden

 


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Små skridt kan være store
Forfatter: 
Dato:  24-08-2017 22:17

Ej, hvor er det bare en skøn tråd :)

Jeg er så glad på dine vegne - kan man ikke godt sige tillykke med sejren :)

 


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 kæææmpe tillykke
Forfatter: 
Dato:  24-08-2017 23:11

åh hvor er det SKØN læsning!!! - glæder mig allerede til at de se næste billeder af jer og høre om jeres første trav og galop tur!!!

 

Det skal nok bliver godt :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rideglæde
Forfatter: 
Dato:  28-08-2017 08:27

Dejlig læsning :)

 

Der sker altså noget, når man bliver mor. Det tror jeg at alle mødre oplever. Andre prioriteringer, mindre tid - og man kommer "ud af vanen" med ridningen. For nogle er det bare at sætte foden i stigbøjlen igen - for andre er det lidt sværere.

 

Godt at du kom så vidt, nu skal du så "bare" sørge for at sætte tid af til vedligehold :)

 

Hilsen Sif

 


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-08-2017 16:18

TAK for alle dine linjer - det er rart, andre også kan have en succes oplevelse pga en "simpel" skridttrur!!!!

For som din historie beskriver - så er det ikke altid tingene er helt så simple endda!!

 

Kanon godt gået og fortsat god ridning!!!!!!!!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-08-2017 19:33

Uha, jeg er selv lige inde i en periode, hvor jeg tænker meget over min fremtid de næste år. Tankerne flyver om at få hest/starte til ridning igen, og måske børn engang.

Så dit indlæg ramte lige et ekstra sødt sted hos mig, hvor er det dejlig læsning :)

 

Sød søn du har, og Calypse er som altid smuk med sine aftegn.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for alle
Forfatter: 
Dato:  03-09-2017 19:42

Tak for alle jeres søde svar. De varmer utrolig meget

Jeg har kunnet mærke at ridningen og Calypse har fyldt meget mere hos mig, siden jeg var oppe og skridte på hende.

 

Så i dag havde jeg en aftale med Jette. Heldigvis for mig, er Jette et NATURMENNESKE! Så vi tog en tur i skoven, som ligger 100m fra stalden, ned af en privat vej. Mig på ryggen af Calypse og Jette til fods. 5,4 km blev turen. Og der var både plads til skridt og trav.

 

Calypse er en stjerne

Hun var helt nede på jorden og traskede derud af - fuldt styrbar og cool. Og vi mødte både mennesker, hunde, fugle der fløj pludseligt op. Hun trykkede sig enkelte steder, hvor der holdt en bil, og et andet sted hvor der var nogle store maskiner. Det var en utrolig dejlig tur, og hvor var det skønt! Tror det er 8 år siden jeg sidst var på skovtur. (Tiden flyver. Godt man ikke bliver ældre, sagde hende der har fødselsdag på tirsdag. )

 

Billeder fra i dag kommer i en rodet rækkefølge. HN og iPhone er ikke gode venner. Og ja, mine ridebukser er stukket af :( Forhåbentligt dukker de op snart.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

 

 

 

 

)

 


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-09-2017 19:49

Hvor ER det sejt og dæleme skøn læsning!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg kan ikke få armene ned på dine vegne - det SÅ fedt!!!!!!!!!!!!!!

 

I ser ud til at være et godt par!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Uuuuh det er i overmorgen du ikke bliver ældre - tillykke herfra på forhånd - jeg er nemlig blevet ældre som årene er gået så hukommelsen er ikke, hva den har været og tør dermed ikk satse på, jeg husker at smide en kommentar i din tråd om SÅ lang tid

 

TAK for kigget!!!!!!!!!!!!!!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider