Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Husker I Kærvang? Hestene er tilbage...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 15:31

Hej med jer,

For nogle år siden var jeg ret aktiv herinde - det var dengang jeg avlede lidt på vores lille hobbyejendom Kærvang.

Avlen har ligget stille i en række år, men nu venter jeg hele tre føl næste år...

Jeg har oprettet en facebookside om hestene og Kærvang, og hvis I har lyst til at følge med, så er I meget velkommen :-)

I finder siden her:

www.facebook.com/kaervang.dk/

 

her er de tre damer, der venter føl:

Billede

Kærvangs Roma Nova

 

Billede

Kærvangs Prima Donna Light

 

Billede

 

Dream Girl (mor til de to ovenover)

4
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 16:11
Og til os (ved nemlig jeg ikke er alene) der ikke har FB, laver du tråde herinde :)

Velkommen tilbage og god vind med alle føllebøllerne ;)

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 16:26

Jo, det skal jeg nok gøre, når der er føl. På FB vil jeg mere fortælle om dagligdagen med hestene ? Det bliver vist for voldsomt herinde ?

 

Mvh Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke 3 dejlige damer
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 19:40

Sikke 3 dejlige damer! Hvem er de idolet med?

Jeg har hellere ikk Facebook, så jeg håber også på opdateringer herinde! :-) Husker dig/jer desværre ikke, men det er da nogle lækre damer du har.


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 SQI...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 20:51

...da dejligt at have sådan en skøn mor-hoppe når afkommene nu er som snydt ud af snuden på hende Skønne damer - og ja, vi mangler da lidt afstamningsinfo både på hopper og kommende føl

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen tilbage
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 22:12
Sikke nogle fiiine damer. Det bliver da spændende at høre mere om deres ifolinger!!

Fra en som heller ikke er på fjæsen....

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt info
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 23:20

Tak for de fine ord :-) Når man nu selv er aktiv bruger på Facebook, så glemmer man jo, at det ikke gælder alle - sorry.

Her er lidt mere info:

Billede

Kærvangs Roma Nova har jeg selv avlet. Som føl blev hun bedste hoppeføl i region 4 og på Blue Hors og deltog på eliteskue. Som 2-års blev hun også udtaget til eliteskue, men jeg solgte hende inden skuet, hvor hun ikke deltog.
Jeg fik tilbud om at købe hende tilbage for knap to år siden, og det takkede jeg ja til. Jeg har så brugt hende som ridehest, og jeg har nået at starte fire stævner på hende (kun LC-klasser, da hun ikke havde været redet ret meget, da jeg fik hende tilbage - og så får jeg heller ikke altid redet alt det jeg kunne ønske).

Nu er hun i fol med Gørklintgaards Santos. Hun er ti år og efter Romanov/Don Schufro/Primus AA.

Billede

Kærvangs Prima Donna Light (ja, hun er tyk !) er halvsøster til Roma Nova. Hende har jeg også selv avlet, og jeg solgte hende som 2-års, men fik hende tilbage i august sidste år, da hun havde fået en seneskade og ikke kunne holde til at være dressurhest længere - hun var uddannet til M-dressur.
Hun er efter Midt West Ibi-Light/Don Schufro/Primus AA, og hun ventr også føl efter Gørklintgaards Santos.
Hun er 12 år.

Billede

Dream Girl (aldrig kaldet andet end Mikki) er de to hoppers mor. Jeg avlede i alt tre føl på hende, hvorefter hun var lånt ud et år til min veninde, og så valgte jeg at sælge hende.
Hun har været i avlen på et stutteri siden da og lavet nogle rigtig fine føl, hvoraf et par stykker har været med på DVs eliteauktion.
Hun er ikke kommet i fol sidste år og i år hos stutteriet (en biopsi viste, at der var under 10 procent chance for, at det ville lykkes), og derfor fik jeg hende tilbage. Men sørme om det ikke er lykkedes at få hende i fol med råsæd og en dygtig dyrlæge - så nu venter hun føl efter Bøgegårdens Santiago (der er dog risiko for, at hendes livmoder ikke er god nok til at beholde drægtigheden, så kryds fingre !)
Hun er efter Don Schufro/Primus AA/Woermann og 18 år.
Hun har ikke været redet i cirka 10 år, men jeg har været på et par små ture på hende, og hun opfører sig eksemplarisk :-)

Vh Lone


 

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-08-2017 10:39

Jeg hygger mig, når folk gider lave tråde herinde :)

 

TAK for du smed lidt ekstra ind!!!

 

Og jo, det vil blive for meget med hverdags-halløj, som mange bruger FB til - men en opdatering, kortet en smule ned som her er super nice!!!!!!!

Så føler jeg mig hvert fald ikke ladt helt udenfor


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke en historie!
Forfatter: 
Dato:  08-08-2017 11:12

Du har simpelthen solgt og fået alle tre hopper tilbage igen af individuelle årsager? Det er da lidt en unik historie! Så er der også håb for mig endnu Jeg solgte to hopper for år tilbage, og jeg håber stadig lidt på, at jeg en dag får en opringning om, at nu må jeg gerne købe dem tilbage igen... Ønsketænkning, men de er nu noget særligt, dem man selv har avlet. Også selvom man har solgt dem på et tidligere tidspunkt.

 

Held og lykke med at "genstarte" dit stutteri!

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider