Logo used for printing

HN afstemning
Køber du dyrt udstyr for hestens eller din egen skyld?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Noget er der sket siden...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2017 23:42

Det er længe siden i har fået en update fra mig, der er sket en del ting siden. Både dårlige og gode.

Vi tager den lige fra begyndelsen:

Vi var rimelig flyvende, desværre skete der det, at vi prøvede en ny smed. To smede perioder og begge heste fungerede ikke. Sienna var gentagende on/off halt og Roms begyndte at gå småt på sine forben og hænge i højre skulder igen. Ikke godt. Der gik lidt tid før vi begyndte at tænke på, at det kunne være deres sko den var gal med. Sienna kunne slet ikke gå på sine ben til sidst, så vi tog til sverige. De konstaterede alt for små sko, forkert beskæring og meget stramt satte sko. Vi fik besked på at tage skoene af alle hestene der var skoet af smeden og det gjorde vi da vi kom hjem.

Dette har resultateret i at Sienna pt står stille og skal stå 4 uger. Den 1. august skal vi til sverige med hende igen da hun er halt på alle fire ben pga de stramme sko :(

Roms havde også for stramme sko på og fik en uges pause uden sko. Herefter har vi haft ny smed ude og nu er hun gudskelov flyvende igen, så godt.

Men inden det skete var vi til et par stævner:

Roms har fået nyt hovedtøj:

Billede

Billede

Billede

Så smuk hun er.

Herefter nåede Sienna også at gå sin LA4 debut til 65,87% og det var ganske tilfredstillende trods nogle fejl i kontra galop.

Billede

Billede

Roms gik LD2 på Vindinge til 2. plads og 71.87% så det var ganske flot.

Billede

Billede

Sienna gik også på Vindinge og red 68% i LA2.

Billede

Billede

Sienna gik også på Glostrup - LA1 og LA2, ikke fantastisk godt den weekend, da hun kiggede. Første udendørs stævne i år, men hun gik okay :)

Billede

Billede

Billede

Roms gik også i Strøby og fik en 2. plads i LD2. Der var hun dygtig :D

Billede

Så klædte jeg Roms ud som en zebra fordi vi skulle på skovtur og jeg tror hun tænkte sit :D

Billede

Destiny vokser og vokser. Nu er hun 1 år og 4 mdr :D

Billede

Vi var i weekenden ude og starte LC1 efter vores pause og alt det med sko osv - Roms var noget trykket og gik i mod mig, synes det var farligt og var noget væk. Men vi gjorde det kun for trænings skyld :)

Billede

Billede

Så der var ikke så meget fra Sienna denne gang, men håber hun er gående når vi har været i Sverige igen og har genoptrænet :) Derudover skal Roms ud til nogle flere stævner, få noget mere rutine i hendes røde hoved :D

Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

4
4
Svar på denne tråd

Ganske enkelt
Forfatter: 
Dato:  24-07-2017 09:29

Nydelig ridning og flotte billeder!

~ Anette

vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd

god opdatering trods alt
Forfatter: 
Dato:  25-07-2017 22:11

godt at I trods alt har fundet årsagen til problemerne - og dejligt at se lidt billeder!!!!

Roms bliver da finere og finere :)

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-07-2017 07:37

Nu spørger jeg altså (hellere dum 5 minutter end resten af livet )

Vil du forklare lidt mere om "for stramme sko" - har aldrig hørt udtrykket altså mht hest mener jeg...

Det er træls med endnu en stille periode - synes du har været noget uheldig, faktisk.

Håber alt ordner sig!!

Og du sidder stadig rigtig pænt på hesteryg!!

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  26-07-2017 21:11

Shagya: mangextak for dine kommentarer i mine indlæg. Det er super hyggeligt du altid vil ligge en kommentar hos mig

Svensen ja det godt problemer blev opdaget rimelig hurtigt. Roms hun udvikler sig virkelig meget pt, det går virkelig fremad nu. Glæder mig til endnu flere stævner og udvikling.

Mrsheaven, jo altså når smeden ligger sko på skal skoen jo passe str mæssigt. Smeden her har lagt for S,å sko på, ligesom hvis du selv gik rundt i to str for små sko. At smeden strammer skoene. Det gør de bl.a i optoget på skoen. Dvs de banker den ind i hiven. Normalt skal en optog kun lige ligge let til , men smeden her havde altså vold banket dem ind i deres Hove på alle fire. Derudover strammer smeden jo sømmene når de slået i, for at skoen ligger stabilt og korrekt og der har han ikke givet den for lidt.

Synes også vi hsr været lidt uheldige med skod smeden, skævheder, tandspiser og sådan. Men satser på det går den rigtige vej nu og mange tak.

Følg mig på Facebook:

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

1
0
Svar på denne tråd

skoning
Forfatter: 
Dato:  26-07-2017 22:21

Det der med forkert skoning kender jeg godt. Min fik en skade i hoven før jul. Den skulle have ringsko på. Jeg har ingen forstand på hvordan de skal ligge. På et tidspunkt kommer dyrlægen til kontrol af hesten. Da haltheden stadig ikke er helt væk tager hun nogle billeder af sko/hove og sender dem til en anden smed for en second opinion. Dyrlægen syntes der skal prøves med større sko eller nogle med sideoptå der skal ligges lidt længere tilbage. Smeden er ikke meget for det for han mener hesten træder dem af. Men lægger alligevel nogen på der er et nummer større. Efter et par dage begynder hesten at blive mere og mere øm. Ringer til smeden og fortæller det, men får bare et halv muggent svar med at han syntes der lige skal slås koldt vand i blodet for det kunne være det var fordi han havde beskåret den lidt hårdt for at rette den op !!

Ringer efter nogle dage til dyrlægen som er ude. Tager nye billeder som hun sender til en anden smed. Det ender med at den smed dyrlægen kender kommer ud og kigger på hesten. Det viser sig at min smed har lagt ringskoene så de har trykket på strålen specielt den højre. Højre sko var helt blank slidt der hvor den havde trykket på strålen.

Hilsen

Lonni

The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now

Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot

www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ridning
Forfatter: 
Dato:  27-07-2017 10:06

Sandra/ Jeg vil ikke opfattes som en rygklapper. Men jeg syntes det er virkelig beundringsværdigt når nogen er så passioneret og omhyggelige omkring deres hobby og samtidig tager sådan nogle gode billeder!

Der er jo hele tiden en udvikling i dine opdateringer, som du også lige får en for!

Min ene pige er i disse dage ved at få en ny pony. Jeg føler lidt at hun er ved at flytte hjemmefra, altså nu kommer hun vel til at bo mere på rideskolen end herhjemme... Der går meget tid med at nå dertil hvor du er, men som sælger af ponydyret sagde, hellere se ens datter gå gennem byen med en dejlig pony end en tvivsom fyr!

~ Anette

vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd

lllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  05-08-2017 19:19

Hvor er du dog sød Anette, nu rødmer jeg da helt. 1000 tak for dine fantastisk søde ord :)

Billederne kan jeg jo ikke altid gøre da jeg sidder på ryggen, men det er min veninde som er sød at tage dem, dog med mit Canon spejlrefleks kamera :D

Uh hvor lækkert med en pony, ej hvor spændende. Det må vi se billeder af. Er sikker på i nok skal blive glade for den.

Derudover gik Romse - the red one - lige 74.54% og 75,65% til stævnet i onsdag. Dygtig pruhest.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Derudover er Sienna kommet i gang igen. Så nu håber jeg det fortsætter den rigtige vej :D

Billede

Følg mig på Facebook:

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 16:15

Tak for forklaring!!!!

Dejligt begge heste er gående igen ;)

0
0
Svar på denne tråd

stramme sko
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 18:13

Det kan altså være et stort problem, når skoene lægges for stramt på.

Kender en hesteejer og hest, hvor de stramme sko udløste en masse små hovbylder i begge forhov, det tog et år før hesten var ridehest igen og kun takket være ejerens tålmodighed og optimisme lykkedes det at gøre den til ridehest igen.

Der gik nogen tid før problemmet med skoene blev opdaget, først var der mistanke til skulder mm. Hovbylderne var heller ikke overstået på engang, men kom over en længere periode, (også efter skoene var taget af). Stakkels hest!

Det at vælge beslagssmed er virkelig en tillidssag.

0
0
Svar på denne tråd

Dejlige billeder
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 19:42

Dejlige billeder fra dig, Sandta. Nogle dejlige damer og fin ridning fra sig igen. :-) Nogle fremtidige stævner i kalenderen?

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.

www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

0
0
Svar på denne tråd

Jjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  13-08-2017 21:33

Tak skal i have alle sammen, dejligt i vil bruge tid på at smide en kommentar.

I dag var vi i Smørum og der gik hun sørme til en fin 1, plads.

Billede

Billede

Dygtig lille røde hest.

lige nu har jeg ikke meldt til flere stævner, men har en del i ærmet i september.

Følg mig på Facebook:

1
0
Svar på denne tråd

godt gået
Forfatter: 
Dato:  13-08-2017 22:10

Hold fest hvor er I seje :) Så stort arbejde du har lavet med den smukke røde :)

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

det er altid dejligt at følge dine tråde
Forfatter: 
Dato:  14-08-2017 06:41

For der er altid en tydelig udvikling.

Jeg er også altid så imponeret over den tålmodige sjæl, der altid er der til at tage billeder og filme.

Tak til hende Det er altså mere spændende at læse om de små fremskridt, når der er noget visuelt med til at underbygge det.

Som altid sympatisk ridning, og et par meget fine heste.

Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-08-2017 22:26

Tak Svensen :D

Elvagården: Mange tak for din søde kommentar. Og ja, det er fedt mine kamera og video mænd gider at filme og tage billeder konstant haha. :D

Følg mig på Facebook:

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-08-2017 16:22

Video osse - hvor?? må vi se??

Tillykke med sejren!!

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  03-09-2017 19:02

Mrsheaven: Du kan se masser af videoer inde på min Facebook side - hvor der pt også er en give away i gang. Kom ind og vær med :D

Følg mig på Facebook:

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-09-2017 19:56

Tak for info - men jeg har ikke FB Så jeg må bare tænke mig til videoer, kan jeg regne ud

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  10-09-2017 01:13

Til ære for dig, du kan se alle videoer på hestegalleri også.

www.hestegalleri.dk/bruger/14737- sandra_charlotte_kempf

Følg mig på Facebook:

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-09-2017 10:32
Tak :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider