Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Heste i min tid
Forfatter: 
Dato:  07-06-2017 15:06

De sidste dage har stået i fortidens heste tegn og ja, det skal så gå udover jer for her er en tråd - med lidt om de heste jeg har haft...

 

Sjovt nok er de 4 af dem alle købt okt/nov mdr....

 

Efter et par år som rideskole elev, var drømmen om egen hest dukket op og okt 2005 købte jeg Laban. En fjordvallak - som jeg havde godt et år. Han levede op til sit navn og vores kemi fandt aldrig helt melodien.

Billede

 

Så skulle jeg ikke have hest mere!!! Kunne klappe dem på rideskolen... Man føler sig ikke ret underlig, når man tripper rundt i stalden, uden at have noget at gøre der....

HN's salgssider blev dog kigget ofte - det skulle jo ende galt

 

Så 4. okt '06 ankom min nye hest.... Han var ALT det, jeg absolut ikke skulle have!!! Nu skulle jeg sådan set ikke have haft hest overhovedet - så alene det faktum men han var KÆMPE!!!

Alt over 149 stg med sko var højhus og Giga var 178 (en halv)

Men han ramte plet helt ind i det allerinderste og vi havde et specielt bånd.

Giga blev verdenskendt her på HN og den dag i dag, kan jeg stadig savne det store skrummel!!

Han krydsede regnbuebroen 22. sep '08

Billede

 

På rideskolen var der en unghest - meget sød og rar. Ejer havde flere gange givet udtryk for, at jeg skulle købe ham. Meeen aj, hvad skulle jeg stille op med en 3 års - det mente jeg var noget udenfor mit kompetence område.

Nov '08 blev Bornholm alligevel min. Solgte ham i 2010, da han aldrig helt "nåede helt ind" for han manglede lige det der udefinerbare "det" som en hest bliver nødt til at besidde, hvis den skal være min.

Billede

Lucky kom ind i mit liv okt '10

Han fik en plads lige ved siden af Giga - helt inde - og vi oplevede MEGA meget... Ridelejer, for sjov western stævner, distance, galop på stubmarker med og uden sadel, ture i skov og "spring" (vel ca så høj som en bum på højkant men stort, når man er kylling)

Også et enkelt fald af hest, blev det til med ham

Jeg blev single - og andre interesser dukkede op så Lucky fik nyt hjem juli '11.

Billede

 

Så jeg levede det søde liv en periode

Mange gange har jeg hørt "jamen savner du det ikke???" og nej, det gjorde jeg ikke.... Kunne da godt tænke - super vejr, det kunne være fedt med en skridttur - men andet var der ikke...

 

6 år skulle der gå, før der igen kom hest i mit liv.

HN er tæt på uddød, TREC havde set dagens lys i mellemtiden og jeg faldt for Malik.

Trods han er fjordhest (havde ikke set mig med en gul igen) - så ramte han noget i mig og jeg var glad, da han i juni '16 stod i stalden.

(UUH nu er vi væk fra okt/nov hestene.... spændende )

Jeg havde planer med Malik og jeg, det der TREC skulle vi styre for vildt - når han havde tabt sig ca 100 kg og der samtidig gerne skulle være faldet en 10 stykker fra mine sideben

Det kom desværre aldig til at ske - præcis en mdr efter, fik røngtenfoto bekræftet min værste frygt... Malik havde spat i en grad, så han ikke længere kunne bruges..

Han går nu et sted i DK som foldbums.

Billede

 

Det, der skulle have været mit store come back, blev i stedet tomme lommer (pengene var tabt)

 

Fik tilbud om at låne Odin - fuldstændig bombesikker, godt gående og brun

Fik ham hjem i juli. Vi (Odin og jeg) gjorde vores bedste - men melodien fandt vi aldig helt, så kørte ham tilbage til ejer okt '16.

Billede

 

Den vågne læser (hvis der er flere tilbage a dem ) vil have set - at ringen er sluttet....

Start hest okt - slut hest okt...

 

Her næsten et år efter gør tegnebogen stadig avs - det samme gør min tro på, der dukker hest op i mit liv igen...

 

TAK for i gad se med

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

10
0
Svar på denne tråd
 
 skønne minder
Forfatter: 
Dato:  07-06-2017 21:57

ihhh det er nu alligevel hyggeligt med sådan et dejligt tilbageblik....

 

og er sikker på at der står en ny "Giga" på en mark et sted i lille Danmark og bare venter på at blive opdaget af dig!

 

Selv er jeg havnet i den "modsatte grøft"..... Vi har haft Nisha i mere end 10 år - jo vidst vi har haft op og nedture - og tæt på "nu er det slut :) - men nu er hun 18 og vi er stadig gående :)

 

Så hyggeligt når du er aktiv herinde :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2017 09:50

Svensen - TAK!!!

Nogen gange kan jeg godt tænke, jeg aldrig skulle have solgt Lucky - men når man så regner opstaldning mv ud - så er det mange penge på 6 år

Hvis jeg får hest igen, så vogt dig på TREC banerne


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 *********
Forfatter: 
Dato:  12-06-2017 16:56

Jeg kan virkelig godt huske både dig og Giga!

 

Det er en rigtig dyr hobby at have hest, men håber da at du finder muligheden for at få en ny kammerat på et tidspunkt.


 

Ceciliewinberg.dk - Freelance Fotograf

 

 

Find mig på facebook HER

 

Mangler du skønne billeder af din hest? Kontakt mig !

1
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  13-06-2017 11:52

guuuuud hvor kommer jeg til at føle mig gammel, når jeg kan huske så mange af hestene... Men jeg er jo ikke blevet ældre end da jeg købte isabella??

 

Nå men jeg hepper på at du en dag finder en ny soulmate!!!

 

Om ikke andet måske bare en du kan låne/part??

 

Håber jeg for dig <3


Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-06-2017 15:19

Chaos - Tak!! Husker også dig og dine mega gode billeder!!!

 

Sandie - Tak!! AMEN forstår heller ikke, hvor tiden bliver a det er 10 år og otte mdr, siden Giga ankom til rideskolen

Synes ikke det var SÅ mange år siden... men når man tænker sig om - ungerne flyttet hjemmefra, den ældste er selv blevet mor, så nogen år må der jo være rullet forbi

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-06-2017 19:34

Chaos - det er en dyr hobby, dog er der ikke problemer med at have til hverdagens halløj (opstaldning, smed, evt dyrlæge mv) Det er indkøbet af ny firebenet ven, der halter, fordi jeg mistede en pæn sum penge på den gule.

 

Sandie - Vil rigtig gerne låne en, de hænger dog ikke på træerne og slet ikke til en hygge-rytter med et dressur/spring niveau på ca LC og minus noget som helst

 

Så jeg sparer op, kigger lidt og måske en dag, der igen står en mule i stalden

Men overvejer en okt/nov hest - da succes raten er højest der

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 00:27

Uha ja husker dem alle..

 

Dejlige hver og en på hver deres måde.

 

Selvfølgelig finder du en igen.. Ellers søger Fabi en pensionist part som bare vil hygge med ham. Selvom alderen trykker er han altid klar på en tur enten på bane, skov eller strand...

Så du siger bare til. Min tid er desværre ikke så stor længere og har jo den unge også...


 Golden Fabia - Min stjerne

Another Prince Skovbo - Min røde prins

Fernando - Min bette mand

 

Golden Destiny 3.3.95-17.11.08 - Elsket og savnet <3

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 13:48

Karina - Tak!!

Hold da op, troede ikke nogen huskede Laban

Har sendt dig en besked, for selvom jeg ikke helt er pensioneret endnu skader det ikke, at høre lidt mere og overveje sagerne

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-06-2017 00:19

ja om jeg husker Giga, var det ikke for ham havde vi to nok aldrig mødt hinanden, og det havde været noget rigtig møg, så det er jeg ham evig taknemmelig for Han var en ener og helt speciel, Bornholm var også sød men temmelig intetsigende, og så Lucky den dejligste hest med fantastisk temperament, nåede ikke at møde Malik irl men han så ud til at væe en skøn hest.

 

En eller anden dag står der lige pludselig en hest til dig også:-)

 

knus Naja


Mvh Naja

 

Ydmyg tjener for Donna og Bob

og lykkelig ejer af Cirkeline

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-06-2017 15:05

Naja - Tak!! Ja, ham Giga har været skyld i meget


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Perioder
Forfatter: 
Dato:  21-06-2017 18:54

Fin lille vals ned ad mindernes sidevej

 

Det er lidt pudsigt med tidspunkterne; nu hvor jeg tænker over det, har jeg fået/købt de fleste af mine heste i august/september, men det er jo også der, hvor folk som regel skal af med dem

 

Jeg er sikker på, at du finder en Giga II, så du kan passe det ind i dit hesteanskaffelsesvindue for dette år

 


Nu med skovtursquarter

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-06-2017 20:10

Kirstine - Tak!! Altså ville nu blive ret tilfreds med en Lucky klon Sådan en er noget mere handy end et kæmpe hus

Jamen, det bliver spændende og se om du får ret


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmm.
Forfatter: 
Dato:  14-07-2017 16:10

Jeg har været her på denne side i maaaaaange år, men jeg kan virkelig ikke huske en eneste af de heste der, og da slet ikke den store hvide.
Spøg til side, jo gu kan jeg da så husker dem alle sammen, og aller mest din lille pony Giga.
Men hol op hvor er du bare nærrig med billeder, jeg ved at der findes maaaaange flere billeder og ikke mindst mange SJOVE.


Det var da et godt tilbud, Karina kom med, selvom du så må gå som pensionist, men hvad gør man ikke for at være sammen med de skønne dyr.

Kom nu med flere billeder ellers har jeg nogle på lur i mine gemmer

 

Knus fra fjelaben.

 



If the world didn't suck, we'd all fall off :)


1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-07-2017 21:41

Galanti - sjov og skøn som altid

Kommer ikke med flere fotos i denne tråd - for det var bare en tur ned af mindernes sti - så kort som det nu kunne blive, når det var tråd fra mig

 

KNUS fra nordjylland


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså lille
Forfatter: 
Dato:  18-07-2017 21:39

Lille spændstige Amigo er her også stadig hvis du skulle tulle en tur - han er slet ikke så sprængfarlig som han ser ud :D

 

Hyggeligt gensyn, men ja HN er desværre ret død efterhånden, det er øv - savner de goe gamle dage med lange fjollede tråde og chatten...

 

Billede

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-07-2017 15:32

Tak for tilbudet - dog bliver svaret samme som for (efterhånden MAAANGE) år tilbage - tak, men jeg springer sørme over

 

Ved ikke om du stadig holder til der - men smider dig en venlig tanke, hver gang jeg kører forbi en flyvemaskine, på underlig landingsbane, et sted i DK

 

(har alle dage været vild med din signatur i øvrigt!!)

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 Blind - blindere...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2017 21:21

...mig Hvordan dælen har jeg da kunne overse denne tråd?????? (nå - kald mig bare Stevie...)

 

Kan huske alle de skønne heste undtagen den allerførste... Jeg var på HN dengang - meeeen demensen er ikke helt nået op i det stadie hvor man går helt i barndom tilsyneladende

 

Altid skønt med en tur ned af memory lane

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-07-2017 14:45

Det må være før min tid, men må sige at Giga ser simpelthen dejlig ud :)

Sådan et godmodigt ansigt. Er sikker på han er savnet.

 

Jeg er snart ved at blive bims af det hesteløse liv, forhåbentligt er det snart min tur!


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

1
0
Svar på denne tråd
 
 Forstår
Forfatter: 
Dato:  30-07-2017 16:12

Forstår SLET ikke din relation mellem flyvemaskiner og min søde lille nuttet-hest???

 

Kan dog "berolige" dig med, at han er pensioneret nu og nyder pensionisttilværelsen på stald og mark, indtil han stiller hesteskoene...

 

:)

 

Og tak for kommentar til signatur...


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-07-2017 20:27

Trine - godt du fandt dine briller

Du er ikke dement - ingen husker Laban, fordi mrsheaven først blev værd, at vide hvem var (ER) da 4 totalt slørede og mega dårlige billeder af Giga, blev sat ind i en tråd på HN

 

Paradise - dit profilnavn husker jeg, troede du var "ældre" herinde, men det må så hænge i min hukommelse, fordi jeg lige skal tjekke x mange om jeg nu HAR stavet det korrekt (så du må have svaret i en tråd engang ) eller nooooget...

Og jep, det kæmpe hus er sq savnet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Christina - det er fordi din hukommelse er virkelig ringe Jeg kan huske jeg skulle a motorvejen, ved den der flyvemaskine (som er parkeret på en mark foran en fabrik-agtig-halløj) for at komme ned til dig og den søøøøøde hest (med totalt-meget-ild-i-bag-plus )

Og tænkte nok, han bare går og feder den Det er immervæk et par dawe siden, jeg mødte jer


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-08-2017 14:12

Jeg husker flere af hestene. Især Lucky :-)

 

Selv er der nok kun få der husker mig, og hvis de gør er det formentlig for Alexia, som jeg viste mange billeder af herinde.

 

Jeg føler stadig, at jeg næsten lige er begyndt at ride Mickey i stedet for Alexia, men alligevel er det nu over 10 år siden, og han er i mellemtiden også blevet min

 

Jeg fortryder ikke et sekundt, at jeg valgte at købe ham, men jeg skal ikke have ny hest efter ham. Der vil jeg gerne tilbage til part-livets mindre udgifter og bekymringer


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 16:39

Måtte lige ind på din præ og kigge (havde jeg nu læst din signatur, ville 10 øren være faldet ) Alexia sagde mig umiddelbart ikke noget - før jeg så "efternavnet"

 

Måske du husker Lucky bedst, fordi han faktisk ligner Mickey ret meget

(det kan nemlig overhovedet ikke være fordi, jeg undre mig over, nogen kan finde på, at huske ham mere end Giga )

 

Der er mindre udgifter ved part - men bekymringerne, tror jeg ikke, der bliver skruet meget ned for.... man kommer jo til at holde a kræet

 

Tillykke med ejerskab - håber han holder mange år endnu (selv om jeg godt kan se han er en ældre herre)

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 21:45

Vodagergård er nok også lidt nemmere at huske end Alexia :-)

Og så viste jeg også generelt bare mange billeder derfra, ikke kun af Alexia.

 

Det kan da godt være, jeg husker Lukcy bedst, fordi han ligner Mickey Husker han dog især for sin flotte man, og der kan Mickey ikke helt være med, selv om han har fået lov at få lang man efter jeg købte ham.

Jeg er spændt på hvor længe han holder, men i dag har parten berettet om en 4 timers skovtur, så ind til videre klarer han sig da ganske fint den gamle dreng :-)


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt gensyn
Forfatter: 
Dato:  19-08-2017 22:43

Sååå dejligt med et "memory-lane" indlæg fra dig

 

Hvor var det godt du fik Giga dengang, og at du kom på rideskolen!

Så skønne nogle muler du har haft dig. Og selvfølgelig løser det hele sig en dag, og du finder din "Prince Charming" igen

 

Håber det går godt hos dig


"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Hetja fra Thorup & Flintegårdens Kevin - Mine skønne bamser!

 

Amadeus & Vejgaards Elliott <3

Unette & Vejgards Una Evigglad <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-08-2017 23:34

Julie - næh, Lucky's garn, er der ikke mange heste der kan stikke Klippede hans hale i hvert fald 4 gange den tid. jeg havde ham - for ellers trådte han i den... og der var man på begge sider a halsen - vildt... Han var (er??) nu en ener!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Marie - jamen halløj der Uden dig, havde Giga nok aldrig helt nået rideskolen anden gang - vildt sejt du red ham dertil fra Wolhøjgaard!!!!!!!!

Alt vel her - håber også det går godt hos dig?? Hvis du har fået mit nummer væk - så smid en besked eller få det via Clarissa ;)

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider