Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Velkommen til verden
Forfatter: 
Dato:  19-05-2017 10:16

Drømmen startede i 2012 da min hoppe blev skadet første gang, og da hun blev uanvendelig i september 2013 blev målet et føl efter hende.
Først i 2016 blev det muligt for mig at ifole, 3. juni 2016 blev hun insemineret, og det hele kørte på skinner.
11. maj kl 00.25 kom det skønneste hingsteføl til verden havde godt nok bestilt en hoppe, men hva pokker..

Det foregik desværre ikke uden dramatik - gudskelov for overvågningskamera!!
Vi måtte hjælpe ham ud og havde dyrlæge med. Hoppen virkede meget træt og i smerter, men kom til sig selv da hun så ham.

kl 2 om natten var hun kraftig smertepåvirket, og dyrlægen måtte ud med smertestillende. Det virkede til at tage smerterne og hun blev sig selv igen.
Torsdag eftermiddag virkede hun noget mat, men dyrlægen sagde det "skulle" hun være.
Torsdag til midnat tjekker jeg overvågning og kan se hun ikke bare har lagt sig for at sove, men har smidt sig i smerter.
Mig løbende ud i stalden, og opkald til dyrlægen, som lidt modvilligt kørte afsted "for den var bare træt".
45 min senere kom dyrlægen og kunne godt se hoppen var meget smerteplaget.
Vi blev sendt til Ansager dyrehospital - vi kørte kl 2 - var fremme kl 5 og kunne bare håbe på de kunne gøre noget for min smukke stjernehest.
Vi kørte hjem for at sove, men om eftermiddagen kørte vi derned igen, da jeg fik at vide hun var i meget kritisk tilstand som hurtigt kunne vende. Så jeg ville derned i tilfælde af der skulle siges farvel.
Kl 17 kom vi frem og her var hun igen smerteplaget. Hun fik smertestillende og jeg fik striglet hende fin og hun virkede til at finde ro under omsorgen, men 45 min senere brød hun ud af det smertestillende og de kunne ikke længere følge med på væskebehandling og hendes krop var så småt ved at lukke ned.
Vi tog beslutningen for hende og gav hende fred
Jeg er knust! drømmen blev til et mareridt! Jeg mistede min bedste ven, partner og prinsessehest. Og står nu med et uge gammelt føl uden en mor
Jeg holdte "hovedet koldt", fik taget blodprøve på hoppen, så følle kan få sit røde pas, og så bad jeg om at få obduceret hoppen for at få klarhed. Og uanset hvad havde det bare været et spørgsmål om tid, hun havde ikke kunne redes

Jeg kan nu bare glæde mig over at have et lille livsglad føl i stalden, som allerede giver os kamp til stregen Er ikke i tvivl om at han har fået sin mors temperament, og uden hende til at opdrage, ja så ender jeg med at blive gråhåret meget meget tidligt

Han er efter Don Deluxe og min hoppe Vestergårdens Madame (Mantovani/Maerchenprinz) og navnet er til ære for min prinsesse og for altid elskede hest.

Byd velkommen til Madame's Treasure

 

 

Billede

Hun ville have været den bedste mor!

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede


Med få dage til termin fik jeg taget billeder af Madame - det skulle vise sig at være mit livs bedste beslutning, for at have disse billeder af min prinsesse, er helt fantastisk!
Jeg savner hende og hader hun ikke står i stalden mere! Men disse billeder er præcis hvad jeg husker hende for - smuk, stolt, glad og på alle måder sin egen!

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Velkommen til verden Treasure - lad det blive et fantastisk eventyr!

Madame - tak for rejsen, du var en ener og jeg ville gøre alt for du stod i stalden igen!


Mvh Kathrine

Med 4 smukke stjerner på himlen og tre i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

Pandora Á Fenris 20/05/09 - 14/04/16

Vestergårdens Madame 13/07/01 - 12/05/17

6
0
Svar på denne tråd
 
 sikke en start på livet
Forfatter: 
Dato:  19-05-2017 22:50

Sikke da en voldsom historie!!

 

håber I kan finde en tryg tante til den lille skønne fyr! - Håber du ligger lidt flere billeder op ad ham når han har rettet sig helt ud - sikke da nogle lange stænger han har!!!!

 

Og Sikke nogle smukke billeder du fik af Madame -kan godt forstå du er mere end lykkelig for dem.


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores alles frygt
Forfatter: 
Dato:  20-05-2017 09:41

Som avler er det vores alles frygt at vi mister en hoppe i forbindelse med en foling. 7-9-13, jeg har været forskånet og er da tæt på føl nummer 100.

 

Tillykke med knægten, håber alt går fint med ham og at du får lige så stor glæde af ham som du havde af hans mor.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 føler med dig...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2017 23:34

Ønsker dig og Treasure masser af eventyr fra nu og i fremtiden.

 

Har selv oplevet bagsiden af medaljen med omvendt fortegn da jeg mistede et skønt hingsteføl under folingen sidste år. At miste hoppen er selvfølgelig det største mareridt.

 

Imens jeg ventede på at hoppen skulle nedkomme satte jeg en anden hoppe i fol, og i år er det gået efter planen ( 7-9-13 )det hjalp på min lyst til at avle så i år bliver hoppen som mistede ifolet igen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nye billeder!
Forfatter: 
Dato:  28-06-2017 15:20

Igår fik jeg fanget lidt billeder af min lille bandit
Han har det rigtig godt, vokser og spiser godt og er generelt glad og tilpas!

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Mvh Kathrine

Med 4 smukke stjerner på himlen og tre i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

Pandora Á Fenris 20/05/09 - 14/04/16

Vestergårdens Madame 13/07/01 - 12/05/17

5
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-06-2017 19:19

Hvad er der lige sket, siden jeg ikke har smidt en kommentar....

 

Nå, den kommer her!!!:

 

Rigtig trist Madame ikke er her - mon ikke hun kigger ned med stolthed over sin flotte "der-er-godt-nok-gang-i-den" søn OG det kæmpe arbejde, det må være for dig, at opfostre ham!!!!

 

TAK for kigget!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-07-2017 22:53

Mange tak for jeres søde kommentarer!

Det har været en hård tid, og jeg er bare dybt taknemmelig over den hjælp jeg har fået til at fodre, for nøj hvor trækker det tænder ud!
Vi fodre lige nu hver 5. time, hvilket er LUKSUS!!! (vi startede jo med hver anden time) Så nu er det jo lige før jeg kan få en normal nattesøvn.
Min far møder kl 6 hver morgen, så jeg er heldig, at han fodre kl 5 hver morgen - fantastisk far hva?

Min ridehest, på 6 år, som aldrig har haft føl før, har kastet sin kærliged på Treasure, og passer på ham, opdrager og leger også lidt. Hun tolerer han går lige ved siden af hende, og når han tonser op for at få mælk, så kommer hun lige så stille efter og står der til han er færdig med at spise.
Jeg kan godt ride hende uden ham, men de er godt nok meget knyttet til hinanden!
Min shetlænder hoppe accepterer ham også, og han synes hun er vældig sød (han tror han er størst og stærkest fordi han er højere end hende)

Men han virker til at være en gut som ikke lader sig slå ud af den modstand han har mødt i hans korte liv.
Selvfølgelig ville jeg ønske hans mor havde været ved ham længere tid, men når det nu skulle være, så tror jeg faktisk det var godt han ikke nåede at opleve en frisk mor?
Hans liv har jo været det samme hele tiden, hvor han nok havde "sørget" mere hvis han havde haft bare et par dage ekstra med madame?

Jeg vælger samtidig at se de lyse sider af sagen. Jeg tror på mange måder, at mine to andre heste, kan hjælpe til at gøre ham til en mere kæle og tillidsfuld hest, end Madame nogensinde blev.
Madame var i mine øjne en fantastisk hest - helt unik! Men Kæle var hun ikke, men ridehesten og shetlænderen ser mennesker som det mest fantastiske i verden, og det håber jeg de kan give ham!

Jeg kunne sætte mig ned og tude og synes alt var bund uretfærdigt, og det ER de! Men jeg vælger at tro på at det nok skal gå, og jeg får mig en fantastisk hest med hjælp fra en helt unik og mild ridehest. Faktisk kunne jeg ikke have ønsket mig en bedre flok til at opdrage min lille skid!


Mvh Kathrine

Med 4 smukke stjerner på himlen og tre i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

Pandora Á Fenris 20/05/09 - 14/04/16

Vestergårdens Madame 13/07/01 - 12/05/17

2
0
Svar på denne tråd
 
 smuksak
Forfatter: 
Dato:  01-07-2017 23:38
Hold op hvor er han altså bare blevet fin nu han er foldet ud!!!! Og sikke han han tonse 😄

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-07-2017 17:01

En barsk start på livet, men nøj hvor er han fin!
Fandt man ud af hvad hoppen blev så syg af?


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

0
0
Svar på denne tråd
 
 obduktion
Forfatter: 
Dato:  05-07-2017 08:20

Ja, fik jo obduceret hoppen, for selv at få klarhed, og det viste sig, at hun under folingen har fået en revne langt inde på endetarmen, samt revet endetarmen af helt oppe ved endetarmsåbningen, og det havde været umuligt at redde hende


Mvh Kathrine

Med 4 smukke stjerner på himlen og tre i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

Pandora Á Fenris 20/05/09 - 14/04/16

Vestergårdens Madame 13/07/01 - 12/05/17

0
0
Svar på denne tråd
 
 trist...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2017 11:12

Æv, det var da lidt et mareridt.
Kunne det ikke lade sig gøre at finde en ammehoppe til ham? Det må være hårdt arbejde at fodre ham op, men godt at din anden hest gider lege barnepige.


 

Marlene

 

Westerntosse under indlæring

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ammehoppe
Forfatter: 
Dato:  06-07-2017 16:30
Vi prøvede med et par hopper - desværre uden held.
Den første ville ham egentlig gerne og han begyndte at ville hende, men et døgn efter han kom derned, stod hun pludselig med 40 i feber grundet yver betændelse, så det forsøg måtte desværre afbrydes.

Og han kom hjem, han fik desværre feber om aftenen fordi det havde været for meget for hans lille krop.

Vi forsøgte med en hoppe hjemme, men hun gad ham overhovedet ikke. På det tidspunkt var han begyndt at søge mine de andre, men efter to døgn med adskillelse fra dem, så gik der 4 dage før han igen gik derned.
Så jeg bestemte mig for at der ikke skulle forsøges mere.
Min ridehest er rigtig god til ham og selvom han ikke patter ved hende, så tror jeg på hun nok skal få ham opdraget.
Han skulle i hvert fald ikke udsættes for flere forsøg der ikke gik med køreture i hele landet.
Han har været udsat for rigeligt på en meget kort liv.

Men ja det har været modbydeligt hårdt at skulle fodre ham, men heldigvis er det nede på hver 5. Time nu, så nu er det faktisk ok.

Mvh Kathrine

Med 4 smukke stjerner på himlen og tre i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

Pandora Á Fenris 20/05/09 - 14/04/16

Vestergårdens Madame 13/07/01 - 12/05/17

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider