Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Han er her endnu - Glibings Hulder
Forfatter: 
Dato:  08-05-2017 09:43

Det er efterhånden meget sjældent, at jeg får opdateret herinde, men jeg synes alligevel lige jeg ville lave en nu.

 

Først kan jeg fortælle, at Hulder stod på sygefold i knap 4 måneder hen over vinteren
Den 1. oktober væltede han på staldgangen, da han skulle vendes rundt - han gik lige i gulvet og fik hamret den ene side op af en bokslåge på vej ned.
Det resulterede så i et korsben der havde slået sig skævt.
Jeg havde både dyrlæge, kiropraktor og massør ude op til flere gange, da jeg dog stadig ikke syntes at han var helt optimalt gående. Ingen halthed eller lignende, men han havde ondt (hvilket også var grunden til 2 omgange Metacam med blot en uges mellemrum).
Det første stykke tid blev han holdt i boksen, men det viste sig, at han blev bedre gående ved at komme ud på sygefold - selv om han ikke var meget for at gå derude alene.

Og så er han jo ikke den letteste at holde i ro på en sygefold

Billede

 

Billede

 

Og nej .. han lignede ikke just en, der havde ondt ude på folden.

Han blev også langsomt sat i ridning igen ... men knap 14 dage senere var den gal igen.
Deromkring var der så pludselig 2 andre heste, der også fik skader - og der blev derfor lavet små sygefolde til dem alle 3 på ridebanen.

 

Billede

 

I december valgte jeg så at køre ud til dyrlægen med Hulder - selv om jeg på dette tidspunkt nok har været den eneste der har synes, at han var urengående

(Nå ja, jeg havde valgt at klippe manen af ham, så det kunne vokse pænt op igen).

Billede

 

Dyrlægen kunne heller ikke så noget - hverken på blød eller hård bund.
Så blev han bøjeprøvet ..... og det gav udslag!!

Han småstejlede så snart hun ville bøje hans ene forben og han var også halt de første par skridt efterfølgende.

Hun testede det samme ben 3 gange, for at være sikker på, at det nu også kunne passe.

 

Resultatet var altså: en kodeledsforvridning (oveni det skæve korsben).

Han stod igen stille og da han så blev tjekket i januar, var han helt rengående
Han døjede dog stadig med lidt urenhed den første runde i trav, da han blev sat i genoptræning, som heldigvis langsomt forsvandt.

At han så 14 dage senere blev sparket lige på struben, så han måtte have kiropraktor ud igen, er noget helt andet

 

... + besøget midt i april måned pga endnu et spark .. den hest er noget sart

_____________________

 

Efter 2 rigtig gode år, valgte jeg så i slutningen af april måned at flytte Hulder.

Det er der flere årsager til - den størte dog, at han nu går sammen med heste på hans egen størrelse, der er lige så nøjsomme som ham selv.

Jeg var ved at blive lidt stresset over, at han både skulle gå med mundkurv sommer og vinter, for ikke at blive for fed

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Han er faldet hurtigt til

Og der sker LANGSOMT noget med hans tykke mave

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

I går aftes fik vi endda taget nogle nye ridebilleder - de første i et års tid må det næsten være

 

Billede

 

Billede

 

Sidetraversade - trav

Billede

 

Sidetraversade - trav

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Sidetraversade - galop

Billede

 

Sidetraversade - galop

Billede

 

Ved sidetraversaderne arbejder først og fremmest med, at han skal vige for schenklerne og samtidig forblive smidig, samt få bagparten nogenlunde med. Derfor er der endnu ikke så meget runding eller overtrædning

Han havde i starten en tendens til at spænde op, så der er sket store fremskridt allerede.

 

Og sidst men ikke mindst er han stadig god til de der spanske skridt

Billede


Simone & Glibings Hulder 

 

Den smukkeste stjerne på himlen

Madison Søttrupgård

 

Hulder kan nu også følges på Facebook

 

15
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for opdatering.
Forfatter: 
Dato:  08-05-2017 16:22

 

Øv for en oplevelse, men hvor ér det godt at du holdt fast i din fornemmelse for at der altså VAR noget galt og ikke mindst at han nu er ok igen.

 

Han er virkelig smuk på billeder. Du sidder rigtig pænt på ham og i passer godt sammen, det er så fint at se jer.

 

Jeg har lige et spørgsmål, hvis han er ulsblak ligesom vores Futte, er der flere variationer af ulsblak?

Futte er nemlig lidt lysere og til tider med et gult skær på billeder. I virkeligheden er han meget grå (eller hvid) at se på, og ikke så mørk som din.

 

Nå, men det var rart at blive opdateret på Hulder.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hulder....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2017 19:32

er tæt på at være den smukkeste fjordhest, jeg har set, kun liiige slået med et mulehår af min barndoms Balder, som jeg mødte - og forelskede mig i - på en rideferie i Norge (og det er dæleme mange år siden, så sammenligningen er muligvis ikke helt reel.. )

 

Og så er ridningen da heller ikke så ringe endda...

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hulle dulle
Forfatter: 
Dato:  09-05-2017 21:22

Shagya

Ja, det var godt nok nogle lange måneder, ikke mindst fordi der ikke rigtig var nogen der kunne fortælle mig HVAD der var galt
Der var endda 3 forskellige dyrlæger/kiropraktorer ind over.

 

Tusind tak skal du have

Jeg kæmper stadig utrolig meget med at få mine ben til at "vende rigtigt" når jeg rider, men jeg føler også selv, at jeg efterhåbden er ved at komme til at sidde lidt mere lige på ham igen.

Har et skævt bækken, der har været i behandling i et halvt års tid indtil videre

 

Hulder er grå - det er nok der du ser forskellen
Indenfor de grå fjordheste, ligger Hulder også nede i den ende, hvor den grå farve ikke skinner helt så meget igennem.

Hvis du f eks kigger på både Brijol og Tulstruplunds Hudini, er begge disse helt stålgrå i farven i forhold til Hulder.

 

 

Dorte Hansen

Vi er vist mere end tilfredse med at ligge på 2. pladsen så Selv om Balder måske ikke var helt som du kan huske ham, så ser man jo tilbage på minderne med rosenrøde briller på .. så selvfølgelig slår han Hulder

 

Mange tak vi øver og øver - noget der ikke er svært, når hesten er så arbejdsvillig som Hulder.


Simone & Glibings Hulder 

 

Den smukkeste stjerne på himlen

Madison Søttrupgård

 

Hulder kan nu også følges på Facebook

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-06-2017 20:22

Dejligt at se tråd fra dig igen!!!!

 

Det kan være mega svært, at stå ved sin mavefornemmelse, når "alle andre" mener alt er ok....

Men heldigvis kom Hulder ud på den anden side og ser stadig hammer flot ud!!!!!!!!!!!!! (Han er noget lækker)

 

TAK for kigget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror aldrig
Forfatter: 
Dato:  03-06-2017 22:41

at jeg har skrevet i dine tråde, og da jeg ikke selv har hest mere så er jeg sjældent herinde, men nu bliver jeg simpelhen nødt til at fortælle dig, at du har en super lækker og smuk Fjordhest, jeg er og har altid været helt pjattet med ham, og du sidder rigtig pænt på ham.

 

Vh. Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider