Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 SÅ kom næsen frem!
Forfatter: 
Dato:  20-04-2017 11:21

Uha ja jeg har godt nok KÆMPET med at få den næse frem på min "lille" dreng, som fylder 5 år lige om snart :D

 

Men sidste uge var det som om vi begge fandt ud af et eller andet.. Jeg begyndte pludselig at kunne sidde bedre på ham, og det resultere i at næsen kommer mere frem..

 

Så i mandags tog vi ud og ride en LB2 og vores første LB3...

 

Stævnet startede ellers spændende ud med at Sigge var NOGET oppe at køre.. Der var mange heste/ponyer/biler til stede da der blev kørt stævne på 3 baner på en gang... Så han lagde faktisk ud med at springe trækketovet og rende fra mig!

 

Men jeg vil da sadlet op, og så snart jeg sad på ham var han heldigvis rolig...

 

Vi red LB2 til 67.6% og LB3 debut til 67.9%.. To ganske stabile programmer hvor jeg for første gang nogensinde ikke var ved at hyperventilere allerede efter jeg havde redet af midterlinien

 

Der var kun 5 starter i alt i LB% klassen fordelt på 3 equipager.. Og vi var ikke dygtige nok til sløjfer denne gang..

 

MEN jeg havde væsentlig bedre rideture end når han har gået 70+ procent - og det holder jeg ved og glæder mig over istedet for at spekulere i sløjfer

 

Nu skal jeg så bare huske, at fordi han er fremme i næsen skal jeg ikke blive ved med at give og give, for så falder han vare på næsen.. Nu må fokus være at få lidt mere "ild i bagenden" af ham, så han kommer mere op af istedet for fremaf...

 

Alt i korte momenter selvfølgelig

 

www.hestegalleri.dk/video/staaevner- og-loeb/358767-sieg_zack_i_to_lber

 

 

Tirsdag i sidste uge, var vi lige et smut til ring og spring og springe 40 og 50 cm for hyggens skyld...

 

Vi fik et enkelt stop i 50 cm (min fejl!) men var fejlfri i 40 :D

 

www.youtube.com/watch?v=-_- 8Ir1TsZI&t=2s

 

Han er sku ikke elegant når han springer.. Men vi har det meget sjovt

 

Billede

 


Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

8
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig opdatering
Forfatter: 
Dato:  22-04-2017 23:09

Hvor er han altså bare blivet fin!! og sikke en flot LB debut I fik jer - han er da en stjerne i svøb :) - og springningen hø hø - han vil da gerne :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridning
Forfatter: 
Dato:  23-04-2017 11:14

SUPER dejlig hest du har dig.

Han skal nok blive fin når han bliver færdig med at vokse på et tidspunkt og får styr på de lange ben og små spring.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2017 16:52

Hvor er i altså flittige, dejlig med en så fin debut i LB.

Han er så lækker din langbenede fyr, og han skal da nok komme efter det i springningen også, og med hans lange ben, kan han jo nærmest gå over springende he.....he....


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2017 20:33
... med den flotte LB debut - det ser jo godt ud. Og sløjferne er ikke det vigtigste - det er meget vigtigere at I har en god tur!!

Hvor bliver jeg GLAD når jeg ser andre starte de helt små sløjfeklasser. Jeg kæmper selv lidt med at jeg gerne VIl springe - men også stadig synes det er ret skræmmende og halvfarligt. Hele sidste år, fik jeg startet en del 30 cm klasser - og nu har jeg meldt mig til 40 cm - og synes at det er stort. Det sjove er at da jeg så din video, tænkte jeg straks at "nå ja, så ER 40 cm altså heller ikke så slemt - det ser jo næsten ikke farligt ud" og så opdagede jeg at det var 50 cm klassen jeg sad og så på :)


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  24-04-2017 11:19

Tusind tak for de rosende ord :D Han er så sød den "bette" langbenede, og er så spændt på hvad jeg med tiden vil kunne formå at få ud af ham...

 

Nu håber jeg bare at han holder med at vokse, så han ikke ender med at blive alt for stor til mig

 

Hans spring teknik er noget for sig selv Men han synes faktisk det er meget sjovt.. Jeg skal bare lige vænne mig til at jeg skal huske at RIDE der hen og ikke kun STYRE der hen (som jeg gjorde da jeg fik det stop)...

 

Går med overvejelser om næste spring "stævne" skal være 50 og 60 eller 60 og 70 Meeeen mon ikke det bliver 50 og 60 for at vi begge stadig kan være med i hovedet


Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider