Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 En opdatering herfra
Forfatter: 
Dato:  05-04-2017 12:02

Billede

Jeg synes, at det er på tide at komme med en opdatering herfra.
Calypse rykkede sidst i februar til Graverbakkegaard i Ringsted, da vi godt kunne tænke os at begynde at komme lidt ud i skoven, og træningsmulighederne for en unghest var større end hvor vi stod før.

Det gik rigtig godt med at få hende flyttet, og hun er hurtigt faldet godt til. Hun startede med at blive sat godt på plads af de andre damer i flokken, hvilket har medført et lille attitude-skift hos en ellers kæphøj Calypse. Hun er lidt vant til at gøre hvad der passer hende, men nu er hun sidst, men med i flokken. Hun kender sin plads, uden at de andre er grove.

Calypse gik i vækst i feburar, så den sidste måned i den gamle stald fik hun fri fra tilridningen, som startede i December. Da hun havde stået en uges tid på Graverbakkegaard, kunne Jette, vores part, bare hoppe op og skridte på hende, uden problemer. Det er da sejt med sådan en dygtig unghest!

Desværre er Calypse blevet meget stiv i kroppen, og Jette opfangede nogle små signaler fra hende. Vi startede ud med en kranio-sakral behandler, som fandt mange problemstillinger i kroppen på Calypse, så vi følte os slået ud af kurs. Jette og jeg blev derfor enige om, at vi ville have hende i røngten, så vi havde et klart billede af kroppen og vished om evt. alvorlige fejl.

Vi har derfor haft dyrlæge ude, som tog røngten, og han var meget positiv! Han sagde, at han sjældent havde set så flot en overlinje. Hun var dog stiv som et bræt, så derfor begynder vi på kiropraktik behandlinger, så hun kan blive løsnet op, inden ridningen går i gang.

Jeg er SÅ taknemmelig for at Jette er kommet ind i vores liv. Hun er så opmærksom på Calypse, og bruger meget tid med hende. Hun er guld værd, når nu det meste af min tid går med at være mor for min 10 mdr gamle søn, samtidig med at jeg er ved at afslutte min 3 praktikperiode som pædagog.
Jeg er SÅ evigt taknemmelig og glad for at Jette har tid og lyst til at være sammen med Calypse. De bruger tiden på at gå en masse dejlige og lange ture i skoven, og lidt jordarbejde.

Det viser sig endda, at Calypse ELSKER at være i skoven, hun finder en eller anden ro på de der ture og hvis der er nogle der rider med på turen, så tør Calypse godt at gå foran, hvis de andre heste bliver bange i en eller anden situation. <3

Så - Ingen ridebilleder, men ganske lidt fra den første tid på Graverbakkegaard.

Billede

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 Hyppelyp
Forfatter: 
Dato:  05-04-2017 14:27

Sikke dog en smuk hest du har der.
Skovture er bare guld værd, og rigtig godt for at lære unge heste at der er ting der kan bevæge sig og mange lyde, fugle der kan lette og så giver det nogle gode muskler at gå rundt i skoven op og ned af bakke. Godt i har fået rettet op i hendes stivhed.

Hilsen Pia.



If the world didn't suck, we'd all fall off :)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig mule
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 13:08

Sikke en dejlig hest du har... og super at du er så opmærksom :) det lønner sig helt sikkert i det lange løb... pøj fremover med hende :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Caaaaalypse
Forfatter: 
Dato:  28-05-2017 21:19

Calypse og Jette er kommet så småt igang igen med noget genoptræning. Calypse er en stjerne - helt cool, både i ridehallen og i skoven

 

Billede

Her 1. gang med rytter i ridehuset.

Billede

Hun begynder at se meget mere færdig-heste-agtigt ud nu, synes jeg. Det er skønt at se!

 

Billede

Her er de på vej i skoven. 200 m. ned af en privat vej, og så kommer man til skoven!

 

Billede

Og en velfortjent slapper i boksen

Calypse og Jette arbejder derudover på at vænne hende til at gå i trailer. Det går så godt; www.youtube.com/watch?v=j0s1kbPIh-0

Og derudover så laver de mange andre forskellige ting. www.youtube.com/watch?v=RgNJt- xiQjg&t=71s

Jeg er så taknemmelig for, at Jette kom ind i vores liv! Nu er jeg ved afslutningen af min 3 praktik, og så får jeg forhåbentlig mere tid og overskud til at komme med i stald.

(og tænkt, at jeg om en uge er mor til en dreng på 1 år )

 



 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-06-2017 14:46

Tillykke med sønnike, nem unghest (og Jette) samt en forhåbentlig snart veloverstået eksamen!!!!

 

Din hest ER for lækker

 

Tak for kigget!!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering Calypse
Forfatter: 
Dato:  05-10-2017 09:09

Jeg overvejede om jeg skulle oprette en ny tråd med billeder af Jette og Calypse, men jeg synes egentlig at det er sjovere at køre videre i denne her tråd.

Calypse har været uheldigt at blive sparket og halt, så vi har stadig været lidt on/off, så hendes ridning er meget kontinuerlig. Heldigvis er hun typen som kan holde pause, og stadig være sød når man sætter sig op igen!

På billederne havde Calypse lidt en off-dag, hun synes egentlig ikke at ridehuset var særlig spændende, ligesom en galop på marken var hellere ikke særlig interessant, men jeg synes nu egentlig at hun gør det meget godt.
Det er Jette der rider på billederne og vi er opmærksomme på de rytterfejl der er, og at det selvfølgelig ikke er en perfekt equipage. Jette er ikke på HN, så jeg håber i kan se udover det

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 smuksak alligevel
Forfatter: 
Dato:  05-10-2017 22:45
Hvor ser hun da godt ud!
Ja verden er ikke perfekt, men synes da de gør det rigtig rigtig fint. Nyder især galoppen på marken.
Sikke heldige I er at have fundet Jette. Sådan en part er bare guld værd!!!

Og hvor hun altså ligner er rigtig ridehest efterhånden...

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider