Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Guldet til stævne i spring og dressur
Forfatter: 
Dato:  20-03-2017 13:03

Så har Champ og jeg sørme været afsted igen igen - ved ikke, hvad der går af os. :-P

 

I fredags var vi en tur på Vindinge Rideklub og starte årets første springstævne, 2 x 80 cm B0. Mange af hestene havde rigtig mange problemer på opvarmningen fordi der kun var lys på de første 30 meter af udendørsbanen og derfor sprang ind i mørket - heldigvis havde Champ og jeg ingen problemer med det, men tænkte godt mit, da jeg skridtede varm og så de andre lave refusering på refusering pga lyset Men han var en guttermand og hoppede bare der ud af

I første runde fik vi et stop på spring nummer 3 - helt og holdent min skyld, fordi jeg fik et uroligt sæde og fik lagt vægten skiftevis på indvendige og udvendige hofteben og så glemmer jeg at Champ er blevet så god for sædet og så er det klart han skifter galoppen, så det blev til en refusering. Vi fløj heldigvis over i 2. forsøg :-P I 2. runde fik vi en lækker tur, men så giver grødhovedet her lidt for meget gas over sidste spring og får sprunget fladt henover, hvilket gør han piller med bagbenene.. Jaja, så kan jeg da også bare lære at gå til hest rigtigt altså. :-P Men Champ var en guttermand og bare på opgaven og så kan jeg ikke forvente mere! Vi skal selvfølgelig have pudset stilen lidt af, men synes sgu det var fair når vi ikke har startet siden oktober i spring og haft det hele lidt på standby pga vinteren. :-D

Jeg håber sådan vi kan debutere i en LC hen mod efteråret - men lige pt skal vi træne afstande, da det er det, der holder os lidt tilbage. Han kan sagtens springe sig ud af en forkert afstand på 80 cm, men jeg skal ikke ud og have en hest, der brager igennem et spring på 100 cm fordi vi ikke er helt skarpe i afstandene endnu - hans selvtillid skal bevares og have en masse gode oplevelser! Jeg kan bedre og bedre ride afstandene på ham, så jeg er sikker på det nok skal komme - vi har ikke travlt :-D

 

Billede

Meget glad ekvipage <3

Billede

 

Jeg har også lavet et videomix af begge ture:

Video

 

Igår søndag stod den på hele 2 x debutter i dressur. Ja, jeg ved sgu ikke lige, hvad der gik af mig :-P Har jo altid sagt at pr 2 springstævner jeg starter, skal jeg starte 1 springstævne - så jeg er stadig rigtig meget i underskud af dressur ;-D

Vi tog en tur til Slangerup-Lynge Rideklub og startede LC3 og LB1. Jeg har aldrig startet højere end LC2 pga skadede heste, så det var lidt vildt lige pludselig at skulle starte så højt (som jeg jo synes det er :-P). Jeg er en klaphat til at huske programmer, så jeg starter mest spring, det er meget sjovere og jeg kan bedre tælle til max 15 end at skulle huske at 6 minutters program

På opvarmningen måtte vi flere gange tjekke om han virkelig havde fået kappet kuglerne - han spændte op overfor hopperne i ridehuset, ville ikke slappe af og fik slet ikke ryg og bagpart med sig. Så jeg tænkte, ja det måtte briste eller bære. Går det, så går det og går det ikke, så går det nok alligevel. ;-) Men ak, Champ er jo Champ og mine bange anelser blev gjort til skamme! Så snart vi kom ind på banen var han bare og 100% klar på opgaven. LC3'en gik super godt, lidt små rytterfejl fra min side af, men alt i alt mega tilfreds og vi red til 67,20% I LB1'en red vi til 62,66% og der glemte jeg at galop var i øgning og ikke til hjørnet, men til bogstavet før hjørnet. Og da jeg så kom i tanke om jeg havde redet forkert glemte jeg en travvolte. :-P Amen, det er så skide godt. Og det værste er, at inden jeg red ind på banen, spurte jeg min veninde "Vi er enige om at galop er til bogstavet FØR hjørnet, ik?". Amen, for helvede Sascha. Nåh, pyt pyt, det kostede -2 og sikkert et par karakterer lavere i de øvelser end hvad vi ellers ville have fået. Men jeg kan bare ikke huske de @!#$ programmer for dæææælen da :-P Det resulterede i et super upræcist program men jeg var stolt af Champ. Schenkelvigningerne skal vi helt klart øve på og det vidste jeg også godt, men prøvede at vise overfor dommeren, når han tabte røven for meget at jeg godt vidste han tabte den og derfor prøvede at rette op istedet for bare at fortsætte.

Galop har altid været Champs udfordring, så der dykker han momentvis men generelt ser jeg rigtig meget forbedring i den - anspringene ligger der efterhånden super fint og han krydser ikke (ja udover i hjørnet hvor han faldt i trav - men der skulle jeg have støttet ham bedre). Dog skriver dommeren til sidst i en af øvelserne at han changerer mod slut og derfor gav os 4 - hvilket jeg slet ikke kan se. Han går i trav, men han changerer da ikke Nåh, pyt pyt :-D Det havde nok ikke rykket det store. :-P

 

Jeg har lavet et videomix med begge programmer inkl point fra dommeren og hendes kommentarer fra kritikken. :-D Jeg håber I vil se dem med de lærerige briller på - synes tit man kan lære af at se andres karakterer og kommentarer (Y) Jeg ved ikke hvorfor kvaliteten blev så dårlig, for den er helt fin på tlf'en, men jeg kan fortælle jer at der rider en hest rundt på banen :-P

 

Video

 

Billede

Inden opvarmning gik igang :-D

Billede

Udklip fra videoen.

Billede

Behøver jeg sige jeg var en glad lille mus over vores 2 debutter selvom mange nok havde været utilfreds med 62%?

 

Jeg håber I vil smide en kommentar til os Vi lærer hver dag og jeg er bare skide stolt af min hest som bare tager alle de mæreklige udfordringer i stiv hov


- Sascha

Kjærgaards Golden Champ & Roosgårdens Celica <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Dream it. Wish it. Do it.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Flot flot flot
Forfatter: 
Dato:  20-03-2017 14:27

Først og fremmest, STORT tillykke med begge jeres debuter. :)

 

Jeg var jo så heldig at se jer ride LC3'eren og det så simpelthen så flot, harmonisk og fredeligt ud. (I modsætning til den LC1 jeg startede på min venindes 2'er pony, som startede ud med at gå super indtil dommeren afbrød mit program, så gik den med næsen i vejret resten af programmet. ) Men vi gennemførte da nogenlunde hæderligt og endte da ikke på sidstepladsen.


I er nået virkelig langt og Champ ser ud til at nyde at være på stævnebanerne. :) I er et super godt match. :)

Endnu en gang tillykke.


Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper M & N <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Josephine ♥Maphard og Nuller:
Forfatter: 
Dato:  21-03-2017 19:44

Det var hyggeligt at du lige kom og sagde hej, det havde jeg ikke forventet :-D Skulle da have set dig ride - men det må jeg have tilgode :-P Starter du slet ikke stævne på Møffe mere?

Tak for de søde ord Vi skal bare ud og have noget mere rutine, så skal det nok komme, det er jeg sikker på :-D


- Sascha

Kjærgaards Golden Champ & Roosgårdens Celica <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Dream it. Wish it. Do it.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2017 10:27

Det var rigtig hyggeligt at mødes igen. :) Det er jo nogle år siden efterhånden.


Jeg startede som nr. 3 og lad mig sige det sådan - du gik ikke glip af noget. ;) Det var ponyens første dressurstævne, den har tidligere gået Mounted Games, så det var et sats at starte. Han gik faktisk super fint indtil dommeren valgte at afbryde hele mit program fordi jeg "glemte" at galoppere. Jeg havde bevidst taget valget om at droppe galoppen, da ponyen endnu ikke kan falde til ro efter galop og for at give den en god oplevelse ville jeg ikke galoppere. Det var dommeren så ikke enig i, hun ville diskvalificere os, hvis ikke vi galopperede. Så galop det fik hun, og det var så pudsigt nok der vi trak de højeste karakterer hjem Og resten af programmet gik så helt af H til, men så er vi den oplevelse rigere og fik da alligevel 58,2%.

Jeg har faktisk ikke startet stævne på Møffe siden 2012 og planen var egentlig også at han skulle have været med i søndags, men da jeg fik fjernet min blindtarm i slutningen af januar, har jeg desværre ikke haft kræfterne til at træne to heste op. :)
MEN, jeg satser da på at vi skal starte på SLR her start maj. :)


Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper M & N <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Josephine ♥Maphard og Nuller:
Forfatter: 
Dato:  28-03-2017 23:50

Ja, det må man sige! Hold nu op, vi har brugt mange timer sammen :-D

 

Ah, ja I see - men altså, er det vigtige ikke at man selv kommer ud og føler man får noget med hjem man kan arbejdere videre udfra? Synes du skal have Møffe med ud snart :-D


- Sascha

Kjærgaards Golden Champ & Roosgårdens Celica <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Dream it. Wish it. Do it.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider