Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 CONNEMARA billede spam
Forfatter: 
Dato:  24-02-2017 11:25

Hej alle HN'er

 

Det er sørme flere år siden, at jeg selv har været aktiv med et indlæg herinde - det hele går op i ponyer og studie

 

Men NU skal det være, og I skal da have lov at se alle de flotte (synes vi selv ) ponyer vi har avlet gennem årene.

 

Det er altså også lidt en reklame for den dejlige race, for vi ville frygteligt gerne, at flere fik øjnene op for den! Den er gået lidt i glemmebogen, og det er ærgeligt, for racen kan bruges til ALT!

 

Billede

Skærgårdens Secret Love (Marvel van Graaf Janshof/ Barholts Evita/ Frederiksminde Hazy Marvel)

 

Billede

Skærgårdens Party Night (Skærgårdens First Night/ Barholts Evita/ Frederiksminde Hazy Marvel)

 

Billede

Skærgårdens Marvelous Night (Marvel van Graaf Janshof/ Egevangens Golden Kimberly/ Innellan Kestrel)

 

Billede

Vores præmiehingst og bedste ven Wirtsmühle Delaneys (Diamond Shamrock/ Nørlunds Primrose/ Lærkens Cascade Dawn)

Billede

 

 

Billede

Skærgårdens Delicious Love ( Wirtsmühle Delaney's/ Skærgårdens Secret Love/ Marvel van Graaf Janshof)

Billede

Billede

 

 

Billede

Skærgårdens Movie Night (Marvel van Graaf Janshof/ Barholts Evita/ Frederiksminde Hazy Marvel)

 

Billede

Skærgårdens First Love (Skærgårdens First Night/ Fiona II/ Øxenholm Marble Jr.)

 

Billede

Vores elskede avlshingst Skærgårdens First Night lige inden afrejse til Indonesien

 

Billede

Skærgårdens Electric Love (Sternbergs Larry Jr./ Bechs Butterfly/ Innellan Kestrel)

 

Billede

Skærgårdens Golden Love (Skærgårdens First Night/ Egevangens Golden Kimberly/ Innellan Kestrel)

 

Billede

Vores gamle avlshingst Marvel van Graaf Janshof, der blev 29 år

 

Billede

Skærgårdens First Night (Frederik/ Enghøjs Red Scarlet/ Coosheen Finnegan)

 

Billede

Enghøjs Red Scarlet (Coosheen Finnegan/ Enghøjs Lovely Lauren/ Frederiksminde Hazy Marvel)

 

Jeg håber ikke, at det I har tabt pusten alt for meget

Og endelig spørg løs, hvis I vil vide mere om ponyerne!

 

Hvis I selv har connemaraponyer, så vis dem endelig her i tråden!

 

Mange hilsner Anna

 


Skærgården Connemara

Seriøst opdræt af særdeles velgående, funktionelle og smukke ponyer
Lejlighedsvis salg af veluddannede og ridelige ponyer

 

www.skaergaarden.dk

22
0
Svar på denne tråd
 
 Connemare
Forfatter: 
Dato:  24-02-2017 13:27

Du har ret, det er en fantastisk race. Har haft 2 stk selv, inden jeg voksede fra dem.

Hvor er de lækre jeres heste, er specielt helt vild med

Delicious Love og First Night.

Bliver nød til lige at høre dig. Det kan godt være jeg har været frosset ned, men importerer Indonesien dyre kvalitetsheste?

 


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Connemara...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2017 14:49

Hvor spændende Marianne, må jeg høre mere om dine to?

 

Det er 10 år siden, at min ponytid sluttede, og jeg er endnu ikke vokset fra dem Det er min opfattelse, at der er flere og flere voksenryttere, der går over til connemara'en. Især de der synes, at DV'en er blevet for stor en opgave.
Det skal dog nævnes, at jeg stadig synes, det er sjovt at ride de store, så vi har også et par DV'er Det er dejligt med lidt af hvert.

 

Jeg tror faktisk, at der er ret mange velhavende mennesker i Indonesien, og de bliver nødt til at hente heste i Europa, hvis de vil noget mere, da hestematerialet er af for ringe kvalitet i Indonesien.
First rejste med et par tyske varmblodsheste derned

 

Delicious (eller Lis, som vi kalder hende ), er du ikke den eneste, der er faldet for. Hun blev i sommers solgt til England, efter at have opnået gode resultater i DK, bl.a. fik hun 24 point og ærespræmie til Landsskuet i Herning, og derudover har hun stort set vundet alt, hvad der vindes kan

Der er lidt video af hende her: www.youtube.com/ watch?v=tFr1REkvjR4&t=85s

 

Mange hilsner Anna


Skærgården Connemara

Seriøst opdræt af særdeles velgående, funktionelle og smukke ponyer
Lejlighedsvis salg af veluddannede og ridelige ponyer

 

www.skaergaarden.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-02-2017 06:08

Tak for kigget af nogle utrolig smukke heste!

 

I de få år jeg red pony (hurra for laaaaange ben ) red jeg på en Connemara ved navn Carex Felicia på rideskolen. Jeg var helt vild med hendes sind og havde egentlig altid drømt om at få en mørkskimmel en af slagsen, når jeg skulle have egen pony. Men skæbnen ville at mit slutmål blev 176 cm hvoraf det meste er ben - så der var altså ingen pony til mig. :-P Når jeg får et rutineret barn kunne det være lækkert med en connemara på maxmål - så kunne mor her også få en tur i ny og næ


- Sascha

Kjærgaards Golden Champ & Roosgårdens Celica <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

Dream it. Wish it. Do it.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine Connemare
Forfatter: 
Dato:  25-02-2017 18:22

Billede

 

Billede

 

Hej Anna

Det må du da selvom det er mange år siden.

 

Min første pony er det øverste billede og viser Øxenholm's Gwendolyn som var efter Lambay Boy og Glann Beauty, og som navnet antyder stammede fra stutteri Øxenholm. Havde dog forinden jeg købte hende været forbi 2 ejere, der ikke behandlede hende godt. Så hun "krøb" ind i sig selv det første år jeg ejede hende, og var en mundfuld at ride. Men ganske langsomt vandt jeg hendes tillid (sad i boksen hos hende og læste bøger bl.a) og sammen nåede vi til LA klasserne (startede pony mod de store, da jeg var 18 år)

 

Da jeg til min store sorg mistede Gwendolyn (pga forfangenhed), købte jeg charmetrolden Heisselagers Mayson (billede nr 2). Mayson som var hingst, var efter Øxenholm M.A.S.H og Houndswood Girl.

Han var 2 da jeg købte ham, og tilred ham selv senere hen. Han voksede over målet og endte på 1.53

 

Savner dem hver og en.


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt bedre
Forfatter: 
Dato:  25-02-2017 18:27

Du får lige et lidt bedre billede af Øxenholm's Gwendolyn, da det jeg satte ind, ikke viser hendes smukke hovede. <3

 

Billede

 


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa!!!
Forfatter: 
Dato:  01-03-2017 19:50

Når jeg ikke kan kravle op på de store heste mere skal jeg have mig en connemara Synes det er en skøn race.

 

Den rideskole jeg red på avlede connemaraponyer - Stutteri Skovse i Slagelse. Jeg fik lov til at ride en skøn hoppe - havde hende nærmest som min egen. En dejlig tid

0
0
Svar på denne tråd
 
 connemara
Forfatter: 
Dato:  03-04-2017 21:50

Jeg kunne ikke være mere enig. Og har lige fået min connemara-dreng hjem i weekenden: Dambækgårds Karim. 4år og bare en skøn fyr :)

Billede

 

Billede

 

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 super smukke
Forfatter: 
Dato:  03-04-2017 22:05

Nøj hvor er de smukke!!!! - har desværre ikke rigtig redet Connemara - men SMUKKE det er de :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 smukke heste
Forfatter: 
Dato:  05-04-2017 11:12

det er nogle smukke heste og takker for kigget..

 

det er ikke kun Connemare der har oplevet nedgang.. en del af de renracede hest/ponyer har op levet stor nedgang, og når bestanden ikke består af uanede mængder så kan de hurtige blive sårbare..

 

Jeg har selv DV og synes faktisk det er lidt synd med vi har de ridehestavlsforbund på en måde.. for de renracede heste betaler prisen..

har selv dartmoor og der er virkelig ikke mange tilbage.. og så har jeg invistreret i en New forest ..

 

Se bare frederiksborgeren.. vores nationalsrace nærmest.. er på vej til at blive "truet"..

så lad os endelig få mere fokus på de renracede heste og fokus på at beholde racerne...


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-06-2017 20:06

Flotte heste!!!!

 

Lucky var halvt connemare (den anden halve var haflinger) og han var en fantastisk hest!!!

 

Tak for kigget!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Connemara
Forfatter: 
Dato:  23-06-2017 23:08

Dejlige heste

Jeg har ikke selv nogen connemara, men som teenager var jeg så heldig at ride den skønneste hoppe. Jeg har desværre ingen billeder af hende på computeren (det var før den tid ). Hun hed Gydens Pamela. En af de andre piger på rideskolen købte hendes søn, Flash point Hedelund. Ham mødte jeg igen ca. 15 år senere i den anden ende af landet (da jeg købte min egen hest endte den med at være opstaldet samme sted som ham).

 

Jeg har også været heldig at ride ham her engang omkring 2005-2006. Han hed Charlie (og jeg kan ikke huske hvad mere) og havde det kønnest lille ponyfjæs synes jeg En super skøn pony.

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-07-2017 14:27

Jeg er også den heldige ejer af en skøn Connemara

 

Jeg har kendt og redet ham on/off siden 2007, og i 2016 blev han så min. I dag er han 26 år gammel, og han bruges stadig til skovture og let dressur.

 

Frederiksminde Mickey

Billede

 

Billede

 


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gad vide om...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2017 17:01

Iiiiha, jeg elsker connemara de er så utrolig smukke, jeg er dog aller mest svag for dem der er grå/skimmel/hvide.

Vi har en pony hos os som er importeret fra Danmark, men i passet står der bare blandingspony, men jeg er ganske overbevist om at der må være en hel del connemara i ham, så da kan jeg jo meget passende spørge dig om du er enig med mig i min vurdering?

Billede

 

Billede

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Mvh. Pia

 



If the world didn't suck, we'd all fall off :)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider