Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Spækhuggere i Canada
Forfatter: 
Dato:  01-11-2015 20:02

Jeg fik i år muligheden for at udleve en drøm jeg har haft i mange år, nemlig at se spækhuggere. Ikke i fangeskab, men i havet hvor de høre til. Så sommerferien stod på 2 måneders ferie i Canada, med 3 uger på Vancouver Island, dedikeret til at se hvaler/delfiner.
Der har været en del tråde vedr. SeaWorld, og jeg vil derfor dele nogle af de billeder jeg tog på turene. Sådan en tur kan virkelig anbefales! Jeg har planlagt at skulle afsted igen til næste år :)

Jeg så både Southern Residents og Northern Residents (begge laksespiser), samt Transients (som bla. spiser sæler, søløver, delfiner, hajer mm), og tit kom de så tæt på at man kunne have rørt dem.


Ham her, J27 (Blackberry) er en af mine favoritter! En imponerende han! Her kom han op lige ved siden af båden.

Billede

 

Og de hyggede sig!

Billede

 

"Rygsvømning"

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Spyhopping

Billede

 

og breaching...

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Lige indtil solen gik ned...

Billede

 

Billede

 




:P Mvh. Christina :P

37
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk!
Forfatter: 
Dato:  01-11-2015 20:10

Intet mindre end fantastisk!

 

Hvornår var du afsted? Juli? Og hvilket selskab var I ude at se hvaler med?

 

Vi planlægger en British Columbia-tur med mine forældre i 2017, og jeg vil så gerne se hvaler! Spækhuggere ville bestemt ikke være dårligt! Jeg arbejdede i BC sommeren over i 2009 og var også på Vancouver Island, men kun en uges tid, hvor vi valgte at vandre og ligge i telt i semiregnskoven på vestkysten. Super fedt, men næste gang vil jeg gerne se noget nyt


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak for kigget
Forfatter: 
Dato:  01-11-2015 21:41

hold fest de er flotte - og i de perfekte naturlige omgivelser :) Har ikke lige billeder her men vi fandt også et sted i Austalien "tin-can-bay" hvor man kunne komme tæt på de vilde delfiner - fordi de havde lyst :) - mange gange federe end at se dem i en sea-world...


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345334
Forfatter: 
Dato:  01-11-2015 22:48

Det må godt nok have været en kæmpe oplevelse.

 

En kollega fortalte, at det var ret dyrt at komme ud på de bådture for at se hvaler, noget med 10-15000kr for en tur? Dette også på Vancuver. Kan det virkelig passe det er så dyrt?

 

Vi var ude og sejle uden for monterry (staves?) i Cali sidste sommer, der så vi også delfiner og hvaler, kæmpe oplevelse.

 

Sådanne Dyr skal oplevelse i naturen. Vi var i yellowstone for ca 2 mdr siden, hvor vi så en stor Grizzlybjørn. Så fed en oplevelse!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 13:53

 

Jeg har netop set Blackfish for nyligt, og derfor rører dine billeder mig virkelig.
Hvor ser de bare glade og tilfredse ud. Så fantastisk at se dem boltre sig, uden at de gør det for en få laks af et menneske.

Det er også nogle ret gode billeder. Især det første er godt nok herligt! :) :)

Det er SÅDAN spækhuggerne skal opleves! I deres natur!

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 17:07

Hold da op, hvor er de flotte Jeg ville vildt gerne se dem, men jeg er også helt fuldstændig dødbange for dem, så ville nok aldrig få sat fod på båden Men det forhindrer mig ikke i at være dødmisundelig

... og tænk at nogen kan se på de store dyr og overhovedet tro, at mennesker kan tilbyde dem acceptable forhold i fangeskab


Mvh. Katja

 

Sælges: Pikeur Epsom stævnejakke str. 42 navy (mørkeblå) - Back on Track netdækken str. 155 - Royal Blue RBH dressur underlag - Coffee Liqeuer RBH dressur underlag - Eden Green RBH bandager

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 17:37

Fantastisk syn! Tak fordi du delte det - sådan, virkelig tak! Det gjorde lige min dag meget bedre


Med venlig hilsen

Line Madsen

 

 

Fotonørd med ualmindeligt stort F!

 

Se evt. mine billeder på:

www.Line-Madsen.dk

www.facebook.com/FotografLineMadsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spækhuggere
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 22:54

Det var virkelig en oplevelse der stadig gør mig helt glad indvendig. Den første gang man ser den sorte rygfinne bryde vandet, og en til, og en til og en til, det er vildt!

Sine (Aslan): Jeg var på Vancouver Island i August/september, og var ude med et par forskellige selskaber :) Eagle Wing i Victoria har nogle gode hurtige både. Og deres Sunset Tour er super!
Ocean EcoVentures i Cowichan Bay var min favorit :) Simon der ejer det, er fotograf og ved hvordan han skal placere båden for at man kan få de bedste billeder med lys osv. Ham og hans ansatte gør lige det ekstra, og kan nå steder som Eagle Wing ikke kan og omvendt. Så det kommer selvfølgelig også an på hvor dyrene er :)
Men jeg oplevede at begge selskaber gjorde hvad de kunne for at finde spækhuggere/hvaler, og flere gange kom vi først tilbage da solen var gået ned :) Der er noget helt specielt ved at kunne høre dem, men ikke se dem. Så spækhuggere på alle ture :)
Hvis i har tid til at tage lidt længere op af øen er der også Telegraph Cove. Det er en helt anden oplevelse, da det er mere vild natur. Ørne, bjørne, sæler, søløver, delfiner, spækhuggere og pukkelhvaler over alt! Vi var enda så heldige at møde en Vågehval også. Men British Columbia er bare alt for fantastisk!

Svensen: Jeg kunne også rigtig godt tænke mig at prøve at svømme med delfiner i det fri. Jeg ved der er et sted på Bahamas hvor man kan komme ud med en båd og springe i med dem, men spækhuggeren er nu min absolut yndlings, så først må det blive at snorkle med dem i Norge :)
Jeg havde også et par fede episoder med delfiner i Canada. Vi mødte en flok med ca. 500 pacific white-sided som fulgte båden i et stykke tid. Det var vildt at være midt i sådan en kæmpe flok!

Video

 

Heidi ?86?:
Monterey skulle også være et godt sted at se hvaler fra, og mange gange er det de samme der holder til oppe nord på ved Victoria/Seattle, de får også nogle gange besøg af spækhuggerne, men det er vist mest om vinteren/foråret.
Det er virkelig en fed følelse når de popper op, man bliver næsten helt høj ;)
hmm det lyder godt nok dyrt! Jeg gav mellem 500-700 kr pr tur. Det synes jeg ikke var galt for 3-5 timer på vandet :)
Yellowstone er helt sikkert også på min liste over "must see". Det er fedt at se en Grizzly i det fri! Dem så jeg også nogle stykker af, og sortbjørne der rendte rundt i de mindre byer. Ååh det er bare noget andet end danmarks kedelige natur hehe

Plovbæstet:
Åh ja Blackfsh :( Jeg får tåre i øjnene hver gang jeg ser de stakkels dyr i fangeskab. Og jeg tudbrøler hver gang jeg ser video/billeder af Lolita fra Miami Seaquarium :'(
de er så intelligente og har så stærke familiebånd, simpelthen det værste dyreplageri :(

KBH (Musse):
Tro mig, de er mere eller mindre ligeglade med dig og bådene, og de fleste i det område spiser kun laks :) Pukkelhvalerne er jeg mere nervøs for, de laver nogle spøjse moves en gang imellem, og man ved aldrig rigtig hvor man har dem, og de er så store! :)




:P Mvh. Christina :P

1
0
Svar på denne tråd
 
 et par billeder mere
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 23:27

Har et par billeder mere :)

Et af de billeder der viser hvor tætte de egentlig er. Der var omkring 12 dyr i den flok, og de svømmede lige op og ned af hinanden, selvom de havde næsten uendeligt plads at sprede sig ud på :)

Billede

 

"Whalesoup"... på dette tidspunkt hang de bare i overfladen. Hvad der foregik under vandet var svært at se, men de kom ihvertfald hinanden ved

Billede

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede


En hun der kom op lige foran båden...

Billede

 

og dykkede under den...

Billede

 

Blackney, som han bliver kaldt, kommer tit tæt på bådene, og her dukkede han op på siden af os.

Billede

 

Og ved siden af en anden båd

Billede

 

En Northern Resident der har selskab af en Pacific White-sided dolphin. Det sker ikke så tit, da delfinerne er lidt af en pest for de andre dyr i området. Vi så en flok delfiner jage både spækhuggere og pukkelhvaler væk... de er så stride!

Billede

 

Billede

 

Billede

 

En baby der igen kom op ved siden af båden :) De er så nusser de små, og så fulde af energi <3

Billede

 

Billede

 

Og ham/hende her var virkelig en ballademager :) Familien måtte flere gange vende om for at hente den lille, da den hele tiden var langt bagud da den havde travlt med at lege.

Billede

 

Billede

 

"Flyvefisk"

Billede

Billede

 




:P Mvh. Christina :P

10
0
Svar på denne tråd
 
 Transients
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 23:34

Jeg fik også mulighed for at følge en lille gruppe transient orcas, mens vi ventede på at de skulle "få færten" af noget der kunne spises, desværre var det mørkt da det endelig så ud som om der skulle til at ske noget, så fik kun "kedelige" billeder :)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede




:P Mvh. Christina :P

4
0
Svar på denne tråd
 
 Super, tusind
Forfatter: 
Dato:  03-11-2015 10:43

tak for oplysninger og anbefalinger! Også tippet om Telegraph Cove - selvom der aldrig er garantier, så vil jeg SÅ gerne, at min mand og mine forældre får set en bjørn eller to også, fordi jeg selv syntes, at det var så fantastisk at se dem i naturen. Og alle mulige andre dyr selvfølgelig.

Så er det bare lige det med tidspunktet på året i forhold til hvalerne - vi kan kun komme afsted i juli, da min mor er lærer og afhængig af skoleferien. Jeg må i gang med noget research

 

Helt igennem fantastiske billeder, du har taget - må have været en kæmpe oplevelse!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 spækhuggere
Forfatter: 
Dato:  03-11-2015 21:54

Sine (Aslan):
Hvis i skal afsted i juli vil jeg anbefale jer, at se hvaler på den sydlige del af øen. Der er garanteret pukkelhvaler ved den nordlige del, men i kan risikere at spækhuggerne ikke er kommet ind i Blackfish Sound endnu, da de først vender tilbage i starten/midten af juli.
Hvis i kun tager én tur, ville jeg bruge Eagle Wing i Victoria, da de for det meste også tager ud omkring Race Rocks for at se sæler, søløver og oddere :)
Bjørne er lidt "hit and miss", jeg så en sort bjørn med 2 unger på vejen i det nordelige, og tog et par ture til fastlandet for at se grizzlybjørne. Det er dyrt, men vi kom helt tæt på :) Det eneste sted at gøre det i juli er dog fra telegraph cove, da turene fra Campbell River først starter senere på sæsonen.

Den her video er fra den første tur jeg var på... med Eagle Wing :)

Video

 




:P Mvh. Christina :P

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det ville være
Forfatter: 
Dato:  03-11-2015 22:51

de sidste 3 uger af juli. Hmmm, man kan vel høre selskaberne ad til den tid, om der har været sightings i dagene op til og så bestemme sig derefter?

Ja, vi må se med bjørnene. Jeg så sortbjørne en del gange den sommer, og hvis det stod til mig, så skulle vi til Wells Grey Provincial Park, hvor vi så flere på den weekend, jeg var der (også mor med unger, der pludselig dukkede op meget tæt på - så kommer man hurtigt ind i bilen igen ), men der er sindsygt mange myg deroppe og med en allergiker iblandt os, så går det ikke.

Alle dine tips er noteret!

 

Du må ikke blive ved med at reklamere med de spækhuggere - nu vil jeg også se dem, hahah Vild video!

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wells Gray
Forfatter: 
Dato:  07-11-2015 20:52

I Victoria er der så mange selskaber at man nok godt kan finde plads hos en af dem, men lige så snart man kommer lidt længere op svinder udvalget, og mange er fuldt booket lang tid i forvejen.
Hehe man kan ikke reklamere nok for spækhuggere! de er for vilde!! :D

Wells Gray er et dejligt sted! Elsker at der ikke er så mange turister, som i nationalparkerne. Du er så heldig at du så bjørne der :) Jeg var der i tre dage og så ikke andre dyr end egern :/
hehe men nej det går nok ikke at tage dertil hvis der er nogen der er allergiske for myggestik :/ Skal i til Banff og Jasper??

 

Så må må det være på tide med et par bamse billeder, når det hele ikke skal gå op i spækhuggere :)

Fra en tur til Toba Inlet

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Og fra en tur til Knight Inlet. Vejret var desværre RET VÅDT :(

Billede

 

Billede

 

Billede

Der er nok at se til med 4 unger!

Billede

 

En sortbjørn der guffede skaldyr :)

Billede


Og selvfølgelig blev det også en tur ud for at se bjørne fra Tofino, hvor vi mødte en hun med to unger :)

Billede

 

Billede

 




:P Mvh. Christina :P

3
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt mere
Forfatter: 
Dato:  07-11-2015 21:03

Den fedeste naturoplevelse var dog på min næstsidste dag i Canada, på vej tilbage fra en Grizzlytur, hvor vi tilfældigt kom forbi en lille flok Transient orcas, altså dem der spiser andre pattedyr. De var i fuld gang med at sørge for aftensmaden, og det gik desværre ud over et stakkels marsvin :(
Men på trods af at marsvinet måtte lade livet for at spækhuggerne kunne få mad i maven, var det SÅ vildt at se!
Som at være med i et program fra National Geographic!

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 




:P Mvh. Christina :P

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-11-2015 21:29

Det er billeder som disse, der gør, at man kan undre sig over, at folk vil støtte steder som Seaworld og Miami Seaquarium.

 

Ihh, hvor bliver man lidt misundelig. Jeg har altid været fascineret af spækhuggere og har altid gerne ville se dem frie.

 

Billederne giver mig en dejlig nostalgi-følelse tilbage til Free Willy-filmene. Jeg kan huske, at jeg altid spolede frem til rulleteksterne, fordi jeg elskede de optagelser, de viste til slut og med Michael Jackson-sang :)

 

Sjovt som jeg faktisk sad og lyttede til denne her, da jeg så dine billeder :)

http://www.youtube.com/ watch?v=SIv7fbpqiUE&spfreload=10

 


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  10-11-2015 07:28

Wow fantastiske billeder!! Nu vil jeg også afsted!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Free willy
Forfatter: 
Dato:  10-11-2015 22:39

Det er bare at tage afsted :) Det kan gøres for en rimelig pris, hvis man er i god tid og holder øje med priserne. Jeg har givet 3000 kr for min flybillet til næste års tur, og kan slippe med ca. 300 kr pr nat for overnatning. Så kommer der selvfølgelig turene, leje af bil, mad og lommepenge oveni, men det behøver ikke koste en "hel-halv million" :)

Jeg gjorde nøjagtig det samme med Free Willy, jeg skulle altid frem til rulleteksterne for at se klippene med spækhuggerne sammen med den fantastiske MJ sang. Jeg kan huske at jeg altid fik tårer i øjnene, og jeg kunne se det mange gange! Så det var lidt sjovt at se nogle af de dyr i virkeligheden som var med i det klip :)




:P Mvh. Christina :P

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  11-11-2015 09:14

Har også set blackfish hvilket gør at jeg aldrig kommer til at se spækhuggere i fangeskab, men i går så jeg en dokumentar om aber der holdes som erstatningsbabyer. Amerikanere som ikke kan eller vil have børn køber sig en abe i stedet og opforstrer den præcis som var det et barn. Jeg græd da jeg så moderen kalde efter sin unge. De bliver taget fra indenfor 1-2 uger. Jeg kan slet ikke holde det ud, bare tanken om at nogen tog mine børn fra mig Forstår det slet ikke. Man tager da ikke hverken killinger eller hvalpe fra, før de er klar og aber bliver først selvstændige når de er mindst 1 år.


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider