Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 20 årig skulle være slagtet ..
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 17:38

For ca to måneder siden, var jeg og kæresten ude og se på en rive til trakoren, så vi kunne få vendt vores græs uden hjælp fra maskinstationen.

 

Da vi kommer ud for at kigge på riven kommer jeg i snak med den ældre dame, som bor på gården. Hun viser mig glad sine husdyr frem, og også hendes ældre hest, Axel.

 

Axel stod alene med nogle fedekvæg. Det var nogle år siden den sidste hest døde i flokken og nu var Axel den eneste hest tilbage. Og havde været det længe.

 

Køerne skulle slagtes til september og da de ikke havde planer om at købe nye kreature ind, ville de også slagte Axel, da det var synd han skulle gå alene. Men hun var noget trist over det, hvilket jeg godt kunne forstå, for trods hans 20 år, så han jo ganske udmærket ud og var en glad hest.

 

Hun fortalte og fortalte (imens mænderne snakkede traktore). Axel havde haft en karriere som millitaryhest og havde været til mange stævner. Desværre havde hans bagben ikke kunne klare alle de høje spring o og han havde fået 'sommerferie' hos hende. Dog var han aldrig kommet tilbage til tidligere ejer, da hun ikke kunne bruge en hest der ikke kunne springe mere, men kun dressur. Derfor blev de enige om at Axel kunne blive hos hende, hvor han har gået og hygget sig de sidste (mange) år.

 

Hun spurgte om jeg ikke ville have ham, da hun ikke nænnede at slagte ham. Jeg tænkte så over det indtil nu og valgte at tage imod ham.

 

Selvom han er en ældre herre, kunne han jo snildt holde til at være en hest til nogle hyggeture/let dressur hos mig. Også selvom det er længe siden jeg har haft en varmblodshest ;)

 

Vi kørte ned og hentede ham, han gik direkte i traileren og stod bom stille hele vejen (men ak ja, han har nok prøvet det tonsvis af gange i sin konkurrence karriere). Han kom ud på folden til sine nye hestekammerater, og selvom han ikke har set andre heste i flere år, var der ingenting. Han er sådan en høflig herre!

 

Jeg fik også hans gamle udstyr med, noget mere medtaget end andet, men de gav mig det med i den bedste mening :)

Ny trense blev det dog til (den gamle havde rusten bid). Og en meget gammel stubbensadel kom også med i bagagen. Den har fået noget læderfedt over flere gange, da den virkelig trængte ;) Men jeg kan ikke rigtig vurdere om den ligger ordentligt, så det må en fagmand se på inden vi starter ridning op.

 

Idag havde jeg ham så med nede i ridehuset til lidt 'hygge'.

I betragning af at han ikke har set et ridehus i nok ca 10 år, tog han det super flot og endda med sin sadel på. (måske nogen kan se hvordan den ligger)?

Han elskede at trave afsted. Han gik bare rundt og rundt og rundt... Som om han genfandt nogle minder... Jeg lod ham bare hygge sig som han vil og så kom han hen og sagde goddag, når han havde gået de runder han nu synes han skulle ;)

 

Derefter lignede han en der ville rulle sig, så pillede sadlen af og rigtig nok fik den lige en rulletur, så han må have følt sig tryg nok :)

 

Også på staldgangen har han nydt at blive puslet om, selvom han er en ældre herre der har sine egne meninger, tror jeg han nyder at være lidt i hænder igen :)

 

Nu skal jeg så bare have ham vaccineret, fået lavet hestepas, set tænderne efter inden vi starter rigtig op - meget spændende!

 

Jeg ved ikke rigtig hvorfor, men det føltes lidt som skæbnen der kom ind her, at jeg mødte Axel og jeg glæder mig til at lære ham meget mere at kende!

 

Har vedhæftet nogle billeder fra vores hyggelige dag sammen :)

 

Dont ask

Billede

 

Axel trasker lidt rundt for sig selv ;)

Billede

 

Traver lidt forsigtigt frem :)

Billede

 

og igen trav :) Med den oldtids gamle sadel, hehe ;)

Billede

 

Fine vægbilleder, som han var ligeglad med ;)

Billede

 

Så kom sadlen af, så man ku få lov til at rulle sig!

Billede

 

Ahhhh :)

Billede

 

Smukke dreng :)

Billede

 

Tror der er noget araber i ham, hvad tror i?

Billede

 

Fri trav :)

Billede

 

:)

Billede

 

Afsted det går :)

Billede

 

Smuk :)

Billede

 

Mindre charmerende her måske ;)

Billede

 

Jeg synes selv han er flot af sin alder taget i betragning. Synes ikke han var klar til at tage afsted til regnbuerne endnu, så håber vi kan have nogle hyggelige år sammen indtil da :O)

 

I må meget gerne smide en kommentar med om hvad i synes om ham, jeg synes ihvertfald han er en lækker ældre herre :)

 

(og for god ordens skyld er det ikke fordi jeg ikke mener man ikke må aflive en ældre hest, slet ikke, nu var det bare sådan her dette udløste sig denne gang) :)


Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

 

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

57
0
Svar på denne tråd
 
 Årrrrhh!
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 17:52

Han ser så fin og sød ud. Man kan virkelig se han har masevis af livglæde. Held og lykke med det hele ;D


Mvh. Mathilde Snipsen og Guffe

 

Some freinds have to walk on four legs, just so they can carry around their big hearts <3

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Fin fyr.
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 18:22

 

 

Sikke da en dejlig hest , til lykke med ham!

 

 

Hilsen Linda.

 


Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
1
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...........
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 18:29

Tusind tak for de søde kommentarer, ja, jeg synes også hans har masser af livsglæde tilbage ;)

 

Han er en rigtig sød hyps!


Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

 

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

2
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 18:43

 

Han ser da ud til og hygge sig gevaldigt :)

 

Vdr. sadelen så ligger den meget elendigt, meget i bagvægt. Måske den godt også kunne trænge til at komme lidt længere bag ud, men så vil jeg mene den bliver for lang.


Nu med eget ponydyr

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...........
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 18:45

Tak for tippet, syntes heller ikke den så helt fantastisk ud (nu rusjede den også meget rundt - da jeg nok ikke havde spændt gjorden så stamt) . heldigvis har jeg en lammeskindsadel jeg tror jeg vil bruge i stedet... når tid er ;)


Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

 

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 heste heste
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 19:29
Ihh hvor dejligt i kunne have ham. Er i sikre på alderen. Han ser jo super godt ud. Ville tro en hest i den alder der ikke blev brugt var mere 'faldet sammen'. Tillykke til både ham og jer

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 19:31

Dejlig historie, han stod da bare og ventede på netop dig :-). Han ser virkelig rar ud. God fornøjelse med ham :-)

 


Sælges: Velgående, smukt hingsteføl e. Fürstenball. Mor er ERDH Heslegård's Laxmi e. Heslegård's Louis, hun er mor til S-hest i dressur, samt flere succesfulde, unge rideheste

www.stutterikrone.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 19:58

Dejlig læsning. Godt du og Axel mødte hinanden


Giveaway på min blog lige nu:

 

Unwritten By Caroline

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 20:10

Sikke en dejlig historie, og en flot gammel fyr. Jeg er i øvrigt enig i at sadlen ligger i bagvægt :)


Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 20:51

Aj, hvor er han en dejlig hest. Det er da virkelig en ære at få lov til at tage vare på sådan et dyr Jeg red på et tidspunkt en hoppe på 21. Hun var super frisk og en fantastisk personlighed.

 

Angående sadlen, så ligger den helt sikkert ikke godt. På billederne fra siden er det tydeligt at den ligger i bagvægt, dermed vil din vægt komme for langt bagud. Den gør det måske pga en for lille bomvidde, og hvis det er problemet vil den også trykke på skulderen. Jeg synes det lyder som en god ide med den lammeskindssadel

1
0
Svar på denne tråd
 
 ældre hest
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 21:48

 

Hej

 

Han ser da rigtig fin ud

 

er enig med de andre om at sadlen ikke passer, den ligger i bagvægt og for langt ude på skulderen.

 

Er du sikker på at han ikke allerede har pas? Hvis han har gået mange stævner så burde han have pas.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej........
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 22:08
Tak for de søde kommentarer,, er også rigtig glad for at mine veje krydsede Axel. Han var så flot og stolt da han stod på marken!:)

Og ja, den sadel passer vidst ingen vegne, godt jeg har min lammeskind :)

Angående pas, så fik jeg at vide han ikke havde. Det er også nok 10 år siden han har startet stævner, kender ikke reglerne fra dengang. men vil forhøre mig med min dyrlæge :)

Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

 

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig hest
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 23:32

Tillykke med smuksakken.

 

Han ser bestemt hverken gammel eller slidt ud.

 

Hvor høj er han? og er der araber blod i ham? Han har en skøn udstråling. Kan godt forstå at du vil give ham et hjem.

 

Han ser ud til at være blevet passet godt på. Hovene ser også fine ud (ved ikke om du har haft smed osv.). ER du sikker på det var millitary hest og ikke cirkus hest han har været med de grimasser han kan lave.

 

Sadlen ser umiddelbart ud til at være i god stand. Stubben er et godt mærke, men måske den passer bedre på en anden hest. :)


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Axel...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 00:06

Høhø, jeg troede faktisk ikke der fandtes andre der kunne finde på at døbe deres varmblodshest "Axel" -men det var der så kan jeg se

 

Han ser nu godt ud -ligner bestemt ikke en ældre hest, så mon ikke du kan få nogen gode år med ham, og ham en god alderdom hvor han ikke skal være afskåret fra kontakt med andre heste. Det lyder da som en win-win situation for jer begge...

Han er da faktisk en ganske køn fyr. jeg tror han kommer til at se rigtig godt ud når han har smidt de overflødige kg og har fået sat lidt muskler

 

God fornøjelse med ham... og en lille hilsen fra min gamle Axel, som osse går og nyder pensionstilværelsen som hyggehest

Billede

 



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...........
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 08:26

Shagya: Tak for de fine ord, ja han har bestemt en dejlig udstråling. Angående det med araber, så er der flere der har sagt at det ligner der er araber i ham, så mon ikke? Jeg har desværre ingen papirer på ham, så ved ikke om der ville have stået noget, men han skulle ikke være renracet ;)

Og han fik smed to gange om året sagde de ;) De har skam passet fint på ham, nok bare mere på den gammeldaws måde.. :)

 

 

MichelleW: også tak for din kommentar, sjovt at du også har en ældre model Axel ;) Han ser også fin ud, og så endda kørehest - dejligt :D

Men ja, glæder mig også til at komme lidt mere i gang med min Axel, men vi tager den lige stille og roligt nu. Det er nok flere år siden han har haft en rytter på ryggen.. Pluds jeg selv er lidt ude af 'rideform' ;)

 


Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

 

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

2
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 08:33

Sikke en dejlig historie :) Hvor er han fin! Jeg sidder lidt og tænker om alderen kan passe. Synes han ser yderst fin ud og ligner slet ikke en ældre herre. Han er ikke faldt sammen eller noget andet.

 

Mht. sadlen, så skal du helt sikkert på udkig efter en ny. Den ligger alt for meget i bagvægt. Vil gerne have den lidt længere tilbage - men så tror jeg den bliver for lang til ham. Dette er selvfølgelig kun en bedømmelse ud fra billederne.

 

Stort tillykke med ham - han ser dejlig godmodig ud :)


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk dreng.....
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 08:34

Han er da skøn at se på - tillykke med ham. Og tillykke til ham, at du lige var der på rette tid og sted :-)

 

Jeg har selv haft fornøjelsen af en ældre gentleman - smukke hvide Morgan. Han var min første egen hest jeg fik forærende, da han var 22 år, og jeg var 30 år.

Han var en FANTASTISK hest, og super lærerhest, for mig som kun havde redet skovture hele mit liv.

I de 2,5 år vi fik sammen fik vi redet dressur, spring, jagt og military - han var en ren duracellkanin :-)

Billede

 

Billede

Alle burde som deres første hest havde sådan nogle "gode gamle heste" med visdom, erfaring og stor tilgivelsesevne overfor rytteren :-). Og så skal man nyde de ældres heste personlighed, som ofte kan være yderst spøjse :-)

 

Held og lykke til jer begge to - og husk at lave flere billedtråd med den smukke ældre ekvipage :-)

 

mvh charlotte

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med ham
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 14:52

Han ser da rigtig godt ud for sin alder


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 16:00

Hvor er han fin! 20 sagde du? Aaarh - kan det nu passe Under læsningen forestillede jeg mig en ældre hest, godt mæt af dage og en smule sammensunken i ryggen med en håndfuld grå hår og lidt træt udtryk i øjnene.

 

Men i overraskede. Meget! Sikket udtryk og han ser jo herre godt ud. Du må endelig huske at komme med flere billeder

 

Ved du andet om fortiden end at han var military hest? Tænker det kunne være sjovt med ungdommelige billeder af Herren i hans storhedstid


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

0
0
Svar på denne tråd
 
 sadlen
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 17:18

Tillykke med ham. Godt at han er faldet godt til efter flere år uden andre heste. Som andre skriver ligger sadlen noget højt fortil/lavt bagtil, men mon ikke en slankekur vil hjælpe på det. Han er jo lige en anelse til den runde side . Der burde være et pas på ham, hvis han har gået så mange stævner, da der skulle pas til, hvis man startede distriktsstævner. Men det er nok ikke fulgt med på pension.


2
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...........
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 20:23

RandiG : tusind tak, dejligt med nogle rosende ord, så er jeg ikke alene om at synes han så fantastisk ud :) Angående alderen, så er det hvad de siger han er. Men jeg har jo intet bevis for det, men tænker lidt dyrlægen an tjekke på tænderne og se om det stemme overens? :)

 

morgan : Nej hvor er han også fin, elsker skimler ;) Og ja helt sikkert, ældre heste har et helt specielt sind, de er meget egenrådige synes jeg. Fx ved Axel præcist hvad han vil og ikke vil. Ikke på nogen hysterisk måde, bare den der overlegne 'jeg ved bedre' agtig måde ;)

 

 

Luckyone ?Mille?: Tusind tak for de fine ord også :) Igen så er det hvad jeg fik at vide at han skulle være 20år... men jeg har da bestemt tænkt mig at lade dyrlægen se hans tænder igennem og se om det kan passe, men da jeg hentede ham lagde den ældre dame bare slet ikke skjul på at han var en meget ældre herre.

Og ja, det kunne da være spændende hvis nogle kendte til hans historie. Af hvad jeg fik at vide skulle han have et mere fornemt navn, men blev kaldt Axel. (kender desværre ikke det fornemme navn). Og ja det enestej eg ved, er at han har været brugt som millitaryhest.

 

DitteH: Blev de også chippet dengang? mht pas? Eller? Men nej, intet fulgte med, så vi må nok lave et nyt pas til drengen ;) Og angående sadlen vil jeg gemme den og se for ja, han er lidt rund Men lige nu vil jeg bare bruge min lammeskindsadel, har ingen planer om høj dressur ;)

 

og til alle andre, tak for de herlige kommentarer, er så glad for drengen :D


Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

 

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 chip.....
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 20:29

Nej chippet blev de ikke. Min niårs blev chippet som føl, og jeg tror, det var en af de første årgange, der blev det.


0
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig dreng
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 09:17

Hej igen :)

 

Åha, den med alderen er svær og tjekke, tror jeg. Jeg har hørt, at dyrlægen ikke kan tjekke den nøjagtige alder på hestens tænder. De kan sikkert godt sige om hesten er 4 år eller nærmere 20 år. Men ved ikke hvor nøjagtigt de kan komme. Dette er dog bare noget jeg har hørt. Jeg har aldrig selv haft behov for, at få sådan noget tjekket.

 

Ved du om han hedder Axel rigtigt? Det kunne da være rigtig sjovt, at finde ud af hans fortid. Den ældre dame har ikke et navn eller nummer til tidligere ejer? :)


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

1
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...........
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 14:01

RandiG: Jeg kan da forhøre hende ad, ihvertfald om hun kan huske hans rigtige navn :) Kunne være sjovt at se om man kunne hørte mere om ham ja, og måske de kender til den præcise alder, men den ældre dame lød nu rimelig sikker :)

 

DitteH: ok, dyrlægen kommer på mandag, så kan de tjekke ang chip, men nej, det har han nok ikke :)

 

Det går ellers stadig fint med ham, idag hyggede min kæreste også om ham. Har da lige vedhæftet et lille billede, hvor han giver Axel et måltid ;)

Og så fik jeg lige en trækketur på ham idag, uden han rokkede et øre :)

 

Billede

 

 

Go dag derude!


Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

 

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

10
0
Svar på denne tråd
 
 Når man nu
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 14:07

 

ser billeder af sådan en påstået "ældre" hest, som du har fået af en "ældre" dame ... så er det jo lidt svært ikke at grine og overveje om den "ældre dame" så også viser sig at være en ponypige på ca. 9 år

0
0
Svar på denne tråd
 
 hehe............
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 14:12

Ja forstår godt din tanke :p

 

Uden at sige for meget vil jeg skyde den ældre dame til at være omkring de 60 , hun havde trods alt gråt hår, hihi ;)


Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

 

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 15:42

Sikke en smuk hest. Han ligner da ikke en på 20.

 

Dejlig historie, håber i får mange gode år sammen.

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlige billeder...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 16:12

... af en velholdt hest, som nok skulle have nogle gode år i sig endnu. Lov os bare, at du starter MEGET stille op, ikke? Gamle ben er meget længere om at styrkes end yngre ben ;)

 

Mht. sadlen, så skal du bestemt ikke grine ad den - de gamle stübbensadler besidder mange kvaliteter som desværre ikke er bygget ind i nyere sadler/sadelmærker. Men man skal kunne sidde selv på hesten, der er ikke meget støtte i dem :)

 

Hvis du er heldig, har den "Federbaum", altså en fjederbom, som kan modelleres stort set ubegrænset. En sadelmager kan vurdere om den kan bringes til at passe ham.

 

Pøj-pøj med det.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ox araber
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 17:41

 

hvis han har hvide "aftegn" under manen, så tag lige et billede af det. OX arabere fik førhen deres "nummerplade" frosset på så hårene blev hvide og man kan via tegnene læse stambogs nr. :)


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 den kære hest axel
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 10:52

Jeg tror den kære Axel er kommet i paradis hos dig, det se ihvertfad sådan ud :)

 

held og lykke med dit nye grå guld :)


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Skønne Axel
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 20:19

Hvor ser han da bare dejlig ud, Ditte - og hvor er han heldig, at han endte hos dig

Håber, du vil opdatere jævnligt med masser af billeder - jeg glæder mig til at følge med i dit og Axels eventyr


Hilsen Inge

- og de to løver ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...........
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 21:27

Charlotte ?4muler?: tak, ja han holder sig fantastisk :)

 

Sif: self starter jeg stille og rolig op, jeg er også selv lidt ude af form og vi har ikke noget vi skal nå :) Det eneste vi har lavet indtil videre er at gå lidt småture, let longering eller hvor han bare får lov til at lave hvad han vil på banen løst ;)

Og ja Stubben er skam et fint mærke, men indtil videre bruger jeg lige lammeskindet, indtil en der har forstand på det, kigger på sadlen :)

 

Shagya : Der er ingen numre på ham, men fik også at vide han ikke var renracet, mere ved jeg ikke :) Men det gør nu heller ikke så meget, nu kommer dyrlægen mandag og laver pas på ham, så han kan blive 'lovlig' :)

 

Margueritten: tusind tak, jeg håber også vi får mange gode år sammen fremover :D

 

Løvehulen: også tusind tak for de søde ord, jeg vil self opdatere hen af vejen, når jeg goså begynder at lære ham mere at kende ;) Indtil videre kan jeg da sige, at det går super fint, han følger mig som en hund når vi går rundt på banen uden longe... Han har dog lidt svært ved at finde sig til rette i hesteflokken... Altså... han er lidt sådan 'undskyld, jeg er' agtig.. Håber han bliver lidt mere tryg ved de andre ;)

 

Har lige nogle billeder fra idag:

 

Her med lammeskindsadlen :)

Billede

 

 

Et kys fra Axel :)

Billede

 

Han fik lige et flip ;)

Billede

 

:)


Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

 

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

12
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 23:56

Hvor er han fin! Og nogle heste ældes godt, jeg har en 21 år gammel hest som mange siger de ikke ville tro hun var så gammel. Mens andre heste kan se gammel ud når de er 15....

 

Men held og lykke med den smukke herre! :-)


Marit :-)

 

 

- hestemassage tilbydes på Sjælland -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2014 01:04

Tillykke med Aksel...Han er rigtig fin...

Man kan lære en super masse af de ældre heste, jeg har selv en der er 22 år og ingen tror at han er så gammel når de ser ham..

Men han er stadig super frisk og tror selv at han stadig kun er 5 år....

Et billede af min dejlige på 22 år..

Billede

 


{>

Speciale i genoptræning af problemheste

Trailertræning

5
0
Svar på denne tråd
 
 Ham axel
Forfatter: 
Dato:  31-08-2014 12:13

har da i hvert fald ikke lidt nogen nød det sidste laaaaaange stykke tid :-) Han er da i hvert fald velnæret til den gode side :-D

 

Meget smuk hest. Dejligt at jeres veje krydsede hinanden på det rigtige tidspunkt. Jeg er sikker på at i nok skal få mange gode timer sammen.


 

Zamangah

 

 

Wrap sælges; minibig-baller i god kvalitet. Sælges både stykvis og flere af gangen. Afhentes, 350 kr. stk.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...........
Forfatter: 
Dato:  31-08-2014 21:00

Labbis: tusind tak :) Ja de ældes vel helt forskelligt sådanne heste, ligesom mennesker ;) Dejligt din også holder sig godt :)

 

Stjernehesten : Sikke en fin hyps, holder sig godt, springer du med ham? :) Det er dejligt når de ældes med ynde og ikke falder sammen ;)

 

 

Zamangah: hehe, nej han har levet godt det andet sted sammen med køerne ;) .. Men lidt rund er han altså, der er lidt små deller rundt omkring, men sys han bærer det ok :p Det skal nok komme væk når vi kommer mere i gang ligeså stille, hehe...


Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

 

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

1
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...........
Forfatter: 
Dato:  31-08-2014 22:09

Fra idag... :)

 

Video

 


Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

 

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

4
0
Svar på denne tråd
 
 Ditte....
Forfatter: 
Dato:  31-08-2014 22:10
Ditte...ja jeg springer med ham.... Han er fuld udd i dressur og havde ikke lavet andet da jeg købte ham, der var han 17 år... Jeg lærte ham at springe og han nyder det bare..han er frisk og har masser af gå på mod...
Jeg vil ønske dig lykke til med din hest..håber du får en rigtig dejlig tid med ham...selv om de er oppe i alderen har de godt af at blive brugt istedet for at stå på marken og kigge..

{>

Speciale i genoptræning af problemheste

Trailertræning

2
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...........
Forfatter: 
Dato:  08-09-2014 18:02

Stjernehesten: hvor dejligt, og rart at høre han bliver holdt i gang, nu når han nyder det :)

 

Det går fint med Axel, dyrlægen har kigget på ham, hun mener bestemt han er i 20'erne, så den er god nok :)

Han så ellers fin ud også hans tænder :) Han er self gammel :)

 

Har også været oppe og ride på ham, men ikke særlig længe ad gangen (ca 15 min), men han rokkede ikke et øre den første gang! Meget meget sød dreng er han, som ikke er til at hyle ud af den, dejligt! :) Det er jo lidt af et sats, når man ikke havde prøvet ham inden ;)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

og han er meget blød fortil, skal lige lære at spille sammen med ham, så han ikke krøller for meget sammen fortil ;)


Besøg min side: https://www.facebook.com/bettefarm

- hvis du vil se masser af ponybilleder (updates)

 

Ponykørsel er vejen frem

- og som bonus får man ikke ondt i ryggen ;)

17
0
Svar på denne tråd
 
 Lækre Axel
Forfatter: 
Dato:  08-09-2014 18:27

Hold nu fast hvor er han en lækket gammel dreng!!!

Den der hals - wow!!

Den ville de fleste yngre dressurheste misunde (min hest inklusiv!)!

Godt at du tog ham, er sikker på at i nok skal få en masse gode ture sammen :)


- Louise med den dejlige Lo'moone!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Lækker, lækker
Forfatter: 
Dato:  09-09-2014 08:18

 

Han er bestemt også fin med rytter på! I klæder virkelig hinanden.

 

Har du prøvet at efterlyse ham på de fora, hvor man efterlyser heste? Det kunne være skægt at finde ud af mere fra hans fortid. Hvis han har gået military så burde der være mulighed, hvis nogle husker noget fra for ca. 10 - 15 år siden.

 

Ja, jeg syntes i hvertfald at han ligner en konge.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Smuk historie
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 10:39

Årh jeg bliver helt blød om hjertet af at læse din historie

 

Hvor er det smukt at han har fået endne "en plads" i livet og har fået en helt ny plads at udfylde og nye relationer hos mennesker, der værdsætter ham.. ''I love it


 

Fri for rytterangst

 

 

www.blueberryhill.dk

 


"Our greatest glory is not in never falling,

but in rising evrytime we fall...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Axel er her endnu :)
Forfatter: 
Dato:  08-03-2017 09:42

Det er jo ved at være længe... meget længe siden jeg har skrevet om søde gamle Axel...

 

Han er her endnu :)

Han er kommet hjem og stå hos mig selv, han er en glad gammel dreng, som nyder hesteflokken herhjemme.

 

Hans ridning har været trappet lidt ned ligeså stille på det seneste. Han har fået lidt flere grå hår rundt omkring også - såkaldte gammelmandpletter ;) Og generelt blevet en lidt mere ældre herre, men stadig livsglad :)

 

Axel kommer med ud på skridtture, alle kan som sagt ride ham, han er god som dagen er lang.. Og han nyder at komme ud.. ørerne fremme og store åbne øjne :D

 

Men jeg begynder at mærke hans alderdom ligeså stille.

Han har tabt sig lidt, så i morgen kommer der en dyrlæge ud og kigger på hans tænder, så mon ikke det kan hjælpe lidt

 

Han har også været med til juleoptog i vores lokale by de sidste par jule og så har han fået en sød sød part, som er en 24årig ung pige som skridter en tur på ham om ugen også. Det er så dejligt!

 

Jeg håber at få lavet ridebane herhjemme til sommer, så jeg kan få trænet lidt sund gymnastik af hans gamle krop, så meget som det nu kan holde til det :)

 

Det var alt for nu, jeg må se at blive bedre til opdateringer :)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Besøg gerne min facebookside: https://www.facebook.com/bettefarm

 

 

En side om mit lille liv på mit lille landsted 

 

 

VH Ditte :)

20
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig hest
Forfatter: 
Dato:  08-03-2017 13:26

Hej TS

Tak for din skønne historie og billeder og updates. Vi er mange, der følger Axel.

 

Dejlig læsning og smuk, smuk hest :-D

 

Mvh Britt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  08-03-2017 16:52

Tak for din opdatering.

Det er altid dejligt, når folk herinde følger op på deres tråde.

 


Mange hilsner fra

Rina B & Misty - det grå lyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 gode gamle Axel
Forfatter: 
Dato:  08-03-2017 22:13

Hvem husker ikke ham!!!! - herligt at han er her endnu - og hvor ser han dog godt ud!!!!

 

SÅ skønt at du opdaterer :)

 

Vi har også fået os en ældre pony - han er nu 22 og vi har haft ham i 2 år. Han er bare det mest fantastiske livsglade væsen - elsker ham af hele mit ponymor hjerte!


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  09-03-2017 11:27

Så nu har dyrlægen været her og ordne hans bisser :)

 

Det gik egentlig ok, men han havde en hjertefejl ved venstre hjerteklap som ikke lukkede ordentligt (muligvis pga alderen) , så at han skulle bedøves var jo en lille risiko, men altså... han skulle have ordnet tænderne, fordi han ikke kunne spise sin wrap ordentligt.

 

Under tandraspningen vurderede han så Axel til at være ældre end jeg jeg lige først troede ;) Ihvertfald sidst i 20'erne, evt 30.

 

Men jeg må da også indrømme at det sidste år er han blevet en del mere gråhåret og 'gammel' at se på. Nu hjælper det så heller ikke at han ligr har tabt sig en smule henover vinteren ;)

 

Nå men hans tænder var selvfølgelig slidte og han skal nok følges op på hvert halve år fra nu af. Fair nok :) Så håber jeg bare han bliver ved med at kunne tåle bedøvelsen.

 

Og selvfølgelig vil jeg gerne opdatere, der har bare været så meget det sidste tid. Meget arbejde... Gården herhjemme at passe også... Plus alt det løse ;)

 

Jeg skal nok opdatere i nærmeste fremtid med nogle friske billeder, evt når dækkenet er røget af ham igen til foråret, så er det lidt mere lyserødt det hele :)


Besøg gerne min facebookside: https://www.facebook.com/bettefarm

 

 

En side om mit lille liv på mit lille landsted 

 

 

VH Ditte :)

8
0
Svar på denne tråd
 
 billede
Forfatter: 
Dato:  09-03-2017 11:35

Glemte lige et billede af den ynkelige patient efter tandrasp

 

Lille gamle Axel dreng

 

Billede

 


Besøg gerne min facebookside: https://www.facebook.com/bettefarm

 

 

En side om mit lille liv på mit lille landsted 

 

 

VH Ditte :)

8
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-03-2017 18:08

Axel er min yndlings HN-historie, det er simpelthen så sød en fortælling!

Så TAK for billeder og update. Dejligt du passer godt på ham, han er heldig at få lov at blive gammel hos dig :)


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skønne axel
Forfatter: 
Dato:  15-03-2017 19:31

Skønne Axel - dejlig at se den gamle dreng have det så godt hos en FANTASTISK ejer :-)

 

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 aaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  21-03-2017 10:22

 


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider