Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Andreas Helgstrand mishandler Akeem
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 15:42

 

Misfarvet tunge, sår efter sporer og mærker efter pisk:

 

https://www.facebook.com/eponatv

 


luxmondyfineart.daportfolio.com/

 

 

Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(nogenlunde efter Cato)

 

12
2
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 16:01

SAMT equsana´s respons:

www.facebook.com/equsana?fref=ts

 

 

"På baggrund af den omtale der netop er blevet bragt fra Åbent Hus arrangementet hos Helgstrand Dressage på epona.tv, føler vi behov for at fastslå at Equsana naturligvis vægter hestevelfærd og dyreetik højt, ligesom vi naturligvis forventer at alle vores samarbejdspartnere efterlever disse regelsæt.
I lyset af denne sag, er vi naturligvis nødt til at tage Equsana's fremtidige samarbejdsaftaler op til overvejelse, for at tilsikre at disse efterleves fremadrettet."


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

18
3
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 17:27

Hold op hvor ville jeg synes at det var fedt hvis en sponsor rent faktisk viste at det har konsekvenser at ride unfair - også selvom man er et anerkendt navn!

Equasana får kæmpe thumbs up herfra hvis de rent faktisk handler!

Hvis sponsorerer begynder at trække sig, så begynder rytterne forhåbentligt at forstå at deres ridning har konsekvenser :)


- Louise med den dejlige Lo'moone!

23
1
Svar på denne tråd
 
 
 xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 19:32

 

Ind til det modsatte er bevist så tror jeg bare Equsana skriver hvad de skriver for at lukke munden på folk - det ville jo se dumt ud hvis de ikke reagerede.

 

Men fra min side skal jeg nok holde dem op på deres valg, hvis de vælger forsat og støtte manden.

 

Jeg kan ikke forstå hvordan nogen stadig kan mene det er ok det der vises på billederne. Uanset om det er et arrangement, larm osv. - så kommer en blå tunge ikke på en kraftig anholdning, det tager tid for den at blive blå.

Ligesom der efterhånden er SÅ mange såkaldte "uheldige" momenter og videoer af den mand, at det efterhånden er fantastisk at folk stadig undskylder hans ridning og finder det han har gang i ok.

 

Kræet har jo for pokker kunne rides fint før. Jeg var ikke kæmpe fan af Joarchims ridniing, men det var noget kønnere end det er nu. Den flotte piaffe hesten havde før har han jo maltrakteret fuldstændigt.


Nu meget eget ponydyr

 

31
1
Svar på denne tråd
 
 ang akeem
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 09:27

nu har jeg st billederne og det er på ingen måde ok for en hest at se sådan ud men nu var jeg der også og så det live og det var en anden oplevelse jeg fik da jeg så den..

Så nu er jeg forvirret..

Det jeg troede jeg så var en hest der så mere afslappet ud end sidste år..

Jeg så ik den åbne mund og den blå tunge selvom jeg syns jeg kunne se ret god..

Ja jeg ville ønske Joachim stadig havde den men det har han så desværre ik haft mulighed for da økonomien fra hans side ik har være til det.

Hm mon man skulle ta en tur omkring en brillemand og få tjekket ens syn

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Estella
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 11:56

Måske er billederne fra opvarmningen? Synes ikke bandagepålægningen ligner noget, der egner sig til opvisning? Og det gør ridningen jo så absolut heller ikke


3
1
Svar på denne tråd
 
 Når man skriver
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 15:18

 

"fremtidige samarbejdsaftaler" og afslutter med "fremadrettet", er det vel fordi man ikke har tænkt sig at gøre noget ved de nuværende aftaler. For mig virker det mere som om de vil sikre sig noget gratis goodwill på AHs bekostning samtidig med de alligevel er ude at lave noget damage-control.

 

 

Gad vide hvornår konfliktsky skvatpisseri bliver klassificeret som en egentlig sygdom?

 

25
1
Svar på denne tråd
 
 Plejer normalt
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 15:23

Plejer normalt ikke at tale imod Andreas, men nøøøj hvor havde den hest det bedre i hænderne på Joachim :(

 

Det er virkelig ikke i orden, den ridning Andreas får præsteret på Akeem og synes generelt aldrig de to har været særligt harmoniske sammen.

 

Håber den kommer i andre hænder snarest.


Wohoo Ninus er blevet passage hest nu ;)


Fantastiske hest

6
1
Svar på denne tråd
 
 Helgstrand Dressage.
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 15:51

Tema-arrangement hos Helgstrand Dressage...

"HVAD ER DET, DER SÆLGER"

www.helgstranddressage.com/ index.php/da/nyheder/903-abent-hus- med-temaet-hvad-er-det-der-saelger

 

Forhåbentlig er der flere af hans sponsorer der indser at det ikke er billeder som disse...

 

Billede

 

10
1
Svar på denne tråd
 
 Helgstrand Dressage
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 17:30

 

 

Billede

 

12
0
Svar på denne tråd
 
 føj for satan
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 02:21

jeg er ikke sart, men det der er direkte DYRPLAGERI af værste skuffe, er der ikke nogle der kan anmelde svinet så det kan stoppes



7
0
Svar på denne tråd
 
 et lille link
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 06:44
Et link til selve ridtet, nej billederne er ikke fra opvarmningen, hvordan folk kan få sig selv til at klappe af den slags ridning, er ud over min fatteevne.
Det der er ikke dressur, det er tortur, og jeg kan kun undre mig over, hvorfor folk ikke kan og vil se det...!

http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewtopic.php?f=190&t=8019&sid=a25a11196d2f3ba9c312d1deb1de1d7d

Mvh. Lotte

Med

 

Heimdals Knut -R.I.P.

Rædkær´s Le Louvre

Stenhedegårds Dorién

Rosenheim

 

My Horse, My horse, a Kingdom for my Horse!

Keep it simple. Keep it easy, and if its not you are doing it wrong!

 

8
1
Svar på denne tråd
 
 1234456
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 08:36

FFH (fy for helvede)

 

Øv hvor gør det mig ked af det.

Jeg som eller ENGANG, var en af dem der syns om Andreas, og hans ridning.

 

Har han altid været/redet såen, eller har hans stjernestatus slået lidt klik for ham???


Hilsen Pia

 

Inkarneret Connemarafan!

 

Nu igen med DV!

1
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 13:10

Jeg undrer mig over hvorfor han kan blive ved med at ride på den måde uden konsekvenser fra drf Det er jo ikke første gang der bliver vist billeder af ham i den dur. Det der er jo ikke bare et uheldigt moment men en vedvarene skadelig træning af hesten(e)

 

Jeg synes nogle dyreværnsorginsationer burde komme på banen.

 


Heste lyver aldrig

7
1
Svar på denne tråd
 
 Hestens Værn
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 14:10

Følgende har jeg kopieret fra Hestens Værns side på Facebook:

 

 

I lyset af den seneste medieomtale og fotos fra Epona.tv, vil Hestens Værn gerne slå fuldstændig fast, at vi tager afstand fra enhver upassende træning og brug af heste - uanset HVEM der er ejeren.


Hestens Værns formand og næstformand vil indenfor 10 dage besøge Andreas Helgstrand, for at høre hans forklaring på de fremsatte anklager og se den omtalte hest Akeem Foldager. Vi må få en tilkendegivelse om, hvordan han agter at træne fremadrettet - og Hestens Værn overvejer om en politianmeldelse er på sin plads.

Hestens Værn søger altid dialogen først - og hvis vi derigennem opnår tilstrækkelige dyreværnsforbedringer, så er dialog at foretrække frem for politi og domstole.

Men der er muligvis i denne sag behov for en dom til at afgøre, hvad der er passende træning og brug inden for dyreværnslovens rammer.


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Afbalancering og harmoni

 

 

Psykoterapi

 

Certificeret individuel, par- og gruppeterapeut

 

NYHED!

Jeg starter praksis op på fuld tid pr. 1. maj

Du og din hest er velkomne

 

15
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 15:28

jeg er altid skeptisk ved et still-billede, og synes man skal vare sig med at starte en heksejagt.

 

Men når det er sagt, så er der ingen hest der skal bløde fra siderne eller få sin underkæbe og tunge klemt på den måde.

det er helt, helt utilstedeligt.

 

Jeg synes faktisk det er lidt rystende at vi er nået derhen hvor man bruger så krasse midler for at opnå resultater og er meget spændt på hvad hestenes værn finder frem til.

7
0
Svar på denne tråd
 
 Hestens værn
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 15:42

Hvad de finder ud af? Tja... mit bud er ingen ting. Hvis de venter et par dage er mærkerne væk, og AH kan love, at han ikke vil træne sådan længere... og så kan han ellers grine hele vejen til banken, når de er kørt igen, for folk sender åbenbart stadig deres heste i ridning hos ham. Suk...


 

Fantastisk avlshoppe sælges:

Mor til to FEI-ponyer

Mor til ÅRETS HINGST 2006

Mor til en Bronzemedaljehoppe

Udnævnt til ELITEHOPPE

 

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 Sidste år
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 15:52

Var det ikke også AH, der sidste år red Akeem til et stævne, selvom hesten var syg?


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Afbalancering og harmoni

 

 

Psykoterapi

 

Certificeret individuel, par- og gruppeterapeut

 

NYHED!

Jeg starter praksis op på fuld tid pr. 1. maj

Du og din hest er velkomne

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 16:17

Jo Esma, det gjorde han til EM i Herning :-(

Om den så VAR syg, eller om det blev brugt som undskyldning for et skidt ridt og mindre pæn ridning, ved jeg ikke - måske begge dele?

Jeg så ham ride - var der alle dage - og har aldrig set AH i et dårligere match.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Svar..
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 16:28

OK tak for svar, Platugle.


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Afbalancering og harmoni

 

 

Psykoterapi

 

Certificeret individuel, par- og gruppeterapeut

 

NYHED!

Jeg starter praksis op på fuld tid pr. 1. maj

Du og din hest er velkomne

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hestens Værn
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 16:47

Hestens Værn har på deres FB yderligere skrevet:

 

"Hestens Værn vil gerne, i forbindelse med vores tidligere udtalelse i dag, knytte endnu kommentar til de fotos som har været dokumenteret af Epona.tv. Vores klare opfattelse er, at disse billeder er udtryk for forkert ridning og tangerer mishandling. Det er ligeledes tydeligt, at disse skader ikke er opstået på en dag. Bemærk også hjulsporerne og stram kæde på kandaren, som ikke er tegn på korrekt ridning.
Hvis det er måden man opnår topresultater på, så er man på en forkert kurs."




- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

14
0
Svar på denne tråd
 
 Her hans tortur-agtige ridning
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 18:06

 

 

epona.tv/blog/2013/august/flogging- a-sick-horse

 

Scroll lidt ned og se videoklippet, hvor han mishandler en syg hest under opvarmning 2013.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 19:01

Glædeligt at hestens værn er inde over. Nu må man så krydse fingre for at det rykker noget.


Heste lyver aldrig

1
0
Svar på denne tråd
 
 match..?
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 20:37
Sådan helt ærligt, så tror jeg ikke Andreas Helgstrand "matcher" med nogen heste, simpelthen fordi han ikke bekymre sig om hesten, det handler kun om penge, penge, penge, og han skulle skamme sig noget så grusomt!

Mvh. Lotte

Med

 

Heimdals Knut -R.I.P.

Rædkær´s Le Louvre

Stenhedegårds Dorién

Rosenheim

 

My Horse, My horse, a Kingdom for my Horse!

Keep it simple. Keep it easy, and if its not you are doing it wrong!

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 22:13

Jeg har fra en anerkendt hestedyrlæge (som jeg har kendt siden jeg var 5 år gammel), at hun var overbevist om at Helgstrand sidste år red rundt på en halt hest under EM.

 

Og det er en dygtig dyrlæge i en anerkendt dansk hestepraksis.

 

Hun sagde selv til mig, at hun efter at have overværet en halt hest gå en sådan sværhedsgrad tabte al respekt for ham.

 

 

Jeg er ikke enig i det der foregår ... men han har i mange år i hestekredse haft et ry for at være hård ved sine heste.

 

Så det kommer ikke bag på mig, at man ser sådanne billeder.

Desværre. 

 



 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Halthed..
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 23:05

HorsemanshipFan: Så er din dyrlæge ikke den eneste. Synes også den så uren ud i en af klasserne og synes også man kan se det i hjørnerne på videoer derfra. Ved dog ikke om det var fordi den "bøvlede" og derfor utaktede i hjørnerne. Synes især man kan se det i den her video: www.youtube.com/ watch?v=fBrunwI3bNQ.

 

Synes Andreas er rigtig dygtig til at få hestene til at præstere, men synes samtidigt at hans metoder bliver mere og mere ulme og hestene ser mere og mere ekstreme ud.


Wohoo Ninus er blevet passage hest nu ;)


Fantastiske hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helgstrand Dressage
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 01:22

Udmelding fra Dyrenes Beskyttelse:

Dyrenes Beskyttelse tager skarp afstand fra dressurrytter og OL-bronzevinder Andreas Helgstrands ridemetode, som vist på billeder fra en nyligt afholdt rideopvisning, hvor den kendte danske rytter viser tydelig brug af ulovlige tvangsmidler. Billederne er fra Epona.tv.

Ved et arrangement i forrige uge er den kendte dressurrytter Andreas Helgstrand fotograferet på en hest, der tydeligvis rides med brug af tvangsmidler, hvilket er ulovligt iflg. §26 i Lov om hold af heste.

Hestens tunge er blå og opsvulmet på grund af for kraftig brug af kandarbiddene, som har medført at hestens tunge er blevet blå. Den blå tunge tyder på, at blodtilførslen til hestens tunge har været afbrudt i en periode. Desuden viser billederne tydelige sår på hestens bug, som skyldes for kraftig brug af sporer. Sårene er forsøgt skjult ved hjælp af farve. Sår af denne type er smertefulde for hesten, og hesten bør ikke rides i den tilstand.

"Det er særdeles beklageligt, at en førende dressurrytter som Andreas Helgstrand i den grad tilsidesætter hensynet til hesten og benytter sig af smertefulde tvangsmetoder, som det fremgår af billederne. Andreas Helgstrand bør være bevidst om sin rolle som forbillede for en stor del af Danmarks ca. 200.000 ryttere", udtaler dyreværnsinspektør Jens Svenningsen, Dyrenes Beskyttelse.

www.dyrenesbeskyttelse.dk/dyrenes- beskyttelse-i-skarp-kritik-af-dansk- eliterytter

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 12:09

 

Efter Mathilde sagen har jeg virkelig ingen tiltro til DB. Alle de forskellige organisationer siger en masse smarte ting for ikke at tabe folks tiltro og laver bare damage control.

 

Jeg tror ikke på der sker noget som helst fra nogen folks side før jeg ser det.


Nu meget eget ponydyr

 

4
2
Svar på denne tråd
 
 Helgstrand Dressage
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 12:58
1
0
Svar på denne tråd
 
 Dressur!
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 13:42

Skulle dressur ikke vise et samspil mellem hest og rytter hvor det skal se ud som om det er en let dans uden synlige tegn på tvang......ovennævnte foto viser direkte dyremishandling/tortur af værste karat.

 

Han skal da straffes og udelukkes fra alt konkurrence fremover, det er ikke kun resultaterne som tæller med nærmere vejen dertil samt det færdige resultat ,og det er ikke kønt i dette tilfælde.

 

Equisana bør ophæve deres sponsorat omgående fordi dette han udfører tilfører vist ikke noget positivt for ridesporten.

 

Hvis det er dette han viser i offentlighed , hvad foregår så bag lukkede døre!!!

 

Jeg finder andre leverandører hvis de ikke gør noget ved dette i nærmeste fremtid, jeg støtter ikke mishandling og ej heller firmaer som gør .

 

Håber i andre følger trop, hvis equisana ikke selv kan se det og handler omgående(foto lyver ikke) så må de mærke det på markedsandelen...hvor er DRF i denne sag!

8
0
Svar på denne tråd
 
 DRF....
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 14:26

Jeg har fundet ud af, at formanden for DRF er.... Ulf Helgstrand. Altså AH's far!

 

Det forklarer måske, hvorfor der ikke bliver taget handling ift. AH's brutale måde at ride på??


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Afbalancering og harmoni

 

 

Psykoterapi

 

Certificeret individuel, par- og gruppeterapeut

 

NYHED!

Jeg starter praksis op på fuld tid pr. 1. maj

Du og din hest er velkomne

 

4
4
Svar på denne tråd
 
 ang Ah
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 14:28

mon ik der foregår mere bag linjerne som vi ikke får at vide..

 

Ik alle er styret af drf

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 16:31

Det er bare ikke ok, og jeg håber virkeligt at sådanne billeder får AH til at tænke sig om en ekstra gang i fremtiden. Det ville være rigtigt godt, hvis den slags ting her blev afspejlet i sponsorernes handlinger - men jeg forstår sagtens at Equsana siger fremadrettet. Hvis dette er en gentagen ting, bør det være nemt at få tilsvarende billeder i fremtiden, og hvis det ikke er, synes jeg også, man skal have lov at rette et sin ridning op.

Men stikke halen mellem benene og ignorere det, den duer altså ikke... Det er ikke ok. Både AH og sponsorer bør reagere på det her.

 

Mht. om den var syg sidste år, synes jeg det er en træls ting at tage op i den forbindelse. Der var en mistanke om, at hestens allergi var blusset op i forbindelse med stævnet. Det kan være meget svært at opdage, det kan blusse op pludseligt afhængig af vejr, omgivelser etc, og det kan være rigtigt svært at opdage. Det er ikke umuligt, at man først vil mærke forskellen, når man virkeligt presser hesten i lidt længere tid, hvis det er et lille udbrud, og det gør man jo mange gange først rigtigt på banen. Mange ville måske bare tænke, den var genstridig, fordi det er svært at mærke - selv hvis du ved, hesten har haft problemet før.

Og det er ikke en ting, der er magisk kureret ved at stille den på folden - mange gange snarere tværtimod. Ej heller en god mulighed, at medicinere den konstant. Så at det ikke havde været et problem, hvis den ikke skulle gå stævner, er ikke oplagt, nej.

Hvis det er et træls udbrud, ville den forhåbentlig aldrig været gået gennem dyrlægekontrollen.

Den hændelse, synes jeg er en helt anden ting end disse meget tydelige billeder, der uden skyggen af tvivl ikke er ok.

Kan godt forstå, at AH ikke tager det alvorligt, hvis han bliver svinet uanset om han gør noget rigtigt eller forkert

 

Men de her billeder - de taler altså et anderledes tydeligt sprog

0
2
Svar på denne tråd
 
 føj føj føj
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 18:42

Sjovt nok har jeg flere gange tænkt på med sezuan at de piger jeg har set ride ham virker han en del mindre stresset osv ift, når Andreas helgstrand sidder på ryggen af ham . Men Det så åbenbart sådan han er ved alle hestene, hård modbydelig og pengegrisk.... håber der bliver en konsekvens for ham, for nu må det da slutte.. Håber aldrig at se ham på ryggen af en hest igen, selvom det nok bare er ønsketækning desværre.. og om jeg fatter folk er så dumme at sætte deres hest i ridning hos ham, især hvis de ved det på forhånd, fatter jeg ikke..... Har desværre heller ikke den store tiltro til DRF, slet ikke hvis det er hans far der sidder der, men de må jo være lige så hjerndøde hvis de kan tillade sådan noget....


Det gælder ikke om hvor mange dage vi er her.....

Men om indholdet af de dage vi er her....

2
1
Svar på denne tråd
 
 tabloidaviserne
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 19:36

 

Fantastisk avlshoppe sælges:

Mor til to FEI-ponyer

Mor til ÅRETS HINGST 2006

Mor til en Bronzemedaljehoppe

Udnævnt til ELITEHOPPE

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 21:32

Jeg har altid været en af dem der har været lidt en fan af Andreas og "forsvaret" ham, men fandme nej om jeg vil det mere.


Ad hvor er det grim ridning.

 

Fatter ikke hvordan en proff kan ride sådan, især når os andre normale ryttere kan ride pænt uden vold.. Jeg forstår så heller ikke man bliver ved med at komme til åbent hus deroppe når han mishandler dem.


- Cathrine -

 

Forevigt savnet Taylor <3

 


7
0
Svar på denne tråd
 
 Information/ideer
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 09:10

Denne facebook-side:

www.facebook.com/236955513176816/

 

kommer med mange gode ideer. Balndt andet indflydelse på balget til bestyrelsen hos DRF. Der er valg sidst i denne måned...


Cirkelinemus :-)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 ang billeder
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 11:42

nu er der taget kontakt til ah og hesten er undersøgt og det er blevet ham indskærpet de forskellige ting..

 

så skal vi ik li gi manden en chance til at ændre på det..

 

Ellers var der mange andre proffer som skulle blive på jorden da mange af dem også har haft sådanne sager i fortiden også vedkommende som vi er mange der gerne så hesten ved..

 

Så håber bare ah har fået en forskrækkelse og vil tænke mere over hans opførsel fremadrettet for det er på ingen måde ok når der kan tages sådanne billeder..

 

men det var så noget andet end det jeg troede jeg så da jeg så dem live..

 

www.rideforbund.dk/da/Information/ Nyheder/2014/04%20-%20April/ Pressemeddelelse%20ved...dager.aspx

 

www.rideforbund.dk/da/Information/ Nyheder/2014/04%20-%20April/~/media/ rideforbund/Hestevelfaerd/ Hestevelfaerd/ Dyrlaegerapport_19_apr...dager.ashx

6
3
Svar på denne tråd
 
 Sofie (Stengaard)
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 12:21

Så rett du hadde , man kunne nesten tro du hadde lest uttalelsen fra DRF innen den ble skrevet!

 

Hva med at melde sig ind i denne Fb gruppe? www.facebook.com/groups/ 236955513176816/ ?notif_t=group_r2j_approved

 

Blir mange nok med vil det jo skape et press på både DRF, sponsorer og andre, og den gruppen er ikke rettet mod AH, men ALLE som ikke behandler deres heste ordentlig blant "toppen" i ryttersportsverden. En alene gør ikke meget, men mange samlet er sterkt!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Estella105,
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 12:32

 

tror du AH pludselig er begyndt at ride på en helt ny og radikalt anderledes måde, en uge inden hans arrangement? Tror du han ikke er blevet diskuteret før? Eller selv interviewet om det kritisable i hans ridning?

 

Men ja, lad os da give manden en chance mere, og når intet ændrer sig, så lad os give ham een mere, og een mere, og endnu een.

 

Nej vent, vi kan nemt gøre det bedre - vi kan blive ved med at give alle en chance mere, hele tiden. Så kan vi også spare fængslerne væk. Politiet. Juristerne. Folketinget, journalister, skoler og lærere. Vi kan også bare give vejarbejderne en chance mere. Lægerne. Skattemedarbejderne. Vi behøver faktisk ikke forlange noget af nogen, alle kan bare opføre sig som de har lyst, gør de noget som ikke passer ind i normer, moraler, god skik og civilisationsbetinget nødvendig lovgivning&opførsel, så giver vi dem sgu da bare en chance til.

 

 

Så nej, jeg mener ikke AH skal have "en chance til". Ikke at det betyder noget, der bliver det sædvanlige snak på FB som aldrig fører til noget, nogle usaglige småhysteriske kvinder i forskellige dyreforbund der snakker og diskuterer hvem der skal bage til næste gang, og det er så det.

 

Måske lærer han at bruge noget skocreme der matcher bedre i farverne fremover, undskyld "fremadrettet", også når hesten sveder. Måske kunne han finde en sko-sponsor, de må da vide noget om farver og læder?

 

Jeg kan angiveligt ikke vurdere AHs ridning (når jeg gør kan jeg ikke se noget der er pænere end hvad man ser andre udføre) så jeg tror han er der hvor han er, fordi han har en specifik gradbøjning af hvor meget man kan forlange af en hest, og hvilke midler der kan benyttes hvornår. Hvis han ændrer det, risikerer han måske at falde af pinden, og derfor kan han ikke ændre sin ridning, der er for mange penge investeret allerede.

 

Lur mig om der ikke kommer en lang smøre af ord via ritzau, som man så kan vælge at bruge som undskyldning for at beskæftige sig mere med emnet ved at bilde sig ind at alt nu er i skønneste orden.

 

 

Konfliktsky skvatpisseri.

28
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 13:55

Buhl du skal have en .

 

MVH Hanne.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 14:23

Også enig med Buhl - men jeg tror nu nok, der er en skosponsor med i foretagendet, hun er vist endda medejer af hesten?

 

Og så er der en kongekommentar i EB til artiklen "toprytter erkender fejlagtig træning":

"

"han er derfor gået i dialog med forbundet om brugen af udstyret"

Betyder at ham og farmand mon får en sludder om det over påskefrokosten ???"

 

Jeg læser i øvrigt nok den dyrlæges udsagn forkert, for det står som om, at fordi der også er en "cyste" på skulderen, kan det ikke skyldes overdreven brug af sporer - er jeg den eneste, der har set ryttere hamre sporen i skulderen på hesten, når frustrationer får overtaget?

 

I øvrigt smart med sådan en artikel. AH bekender, mange giver ham en chance til, han får ro, og det går som det altid gør - fortsætter!!!

6
2
Svar på denne tråd
 
 ang ah
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 15:03

tja nu er han under opsyn og så vil der sikkert ske noget mere i sagen hvis det forsætter..uanset om hans far et formand for drf eller ej..

 

Ja jeg ved godt der har været snak om hans hårde ridning af hans heste men hvis i tænker igennem så er han ik den eneste der desværre gør det..

 

Jeg er på ingen måde enig med ah eller andre der udsætter deres heste (unghest eller ej) for så stort et pres og hård ridning uanset alder og glæder mig kun over de ryttere der fremviser god og ubesværet ridning..

 

men det jeg syns er godt er at der er foretaget et besøg ved ham hvor hesten er blevet undersøgt..går ud fra man så ikke ville skrive at man ville holde øje med ham fremadrettet ang hans heste hvis ik man ville gøre noget hvis der igen skulle dukke billeder op som ser ligesådan ud..

 

Så nej jeg går ik ind for man gir ham flere chancer end denne ene sidste chance man nu har givet ham..

 

vi kan blive enige så langt at hvis han ik forbedrer sin ridning så skal der ske noget via enten en klækkelig bøde eller anden måde at statuere et eksempel overfor ham at det på ingen måde er ok..

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 equsna sagt opp avtale med AH
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 21:32

Så har en av sponsorene sagt takk og farvel til AH.

 

www.facebook.com/equsana/posts/ 501859213252477?stream_ref=10

 

 

Det er jo godt at iallefall en trekker seg, det gir et sterkt signal til både AH, DRF og andre som også som oppfører seg sånn mor hestene sine. Håper faktisk at fler sponsorer tør ta tak i dette, for det er eneste språket enkelte mennesker forstår, altså moneytalk.

 

8
1
Svar på denne tråd
 
 Den havde jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 22:36

 

set komme. Så må jeg jo trække mit lidet flatterende skvatpis-udsagn tilbage. Hatten af for dem.

 

15
1
Svar på denne tråd
 
 En til har trukket seg
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 17:59

Så har ennå en sponsor trukket seg fra AH.

 

 

 

www.facebook.com/linsmark/posts/ 514475001991029

 

7
1
Svar på denne tråd
 
 Sponsorater
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 19:16

Det kan godt være at jeg var optimistisk da jeg var begejstret for Equasanas første pressemeddelelse, men for en gangs skyld blev mine forventninger og håb opfyldt.

HVOR ER DET BARE FOR FEDT!!

Kæmpe thumbs up til både Equasana og Linsmark!!! For første gang bliver der handlet, og forbrugerne bliver hørt..


- Louise med den dejlige Lo'moone!

12
1
Svar på denne tråd
 
 flere følger
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 16:49

Minst 4 sponsorer har trukket seg, Ingdams revurderer sin samarbeidsavtale med AH.

 

ingdams-sadelservice.dk/?p=1091

 

Sponsoriden til helgstrand dressage kan man forøvrig ikke kome inn på lenger?

 

www.helgstranddressage.com/ index.php/da/sponsorer

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 19:42

Passier trækker sig også:

 

Fra deres facebook side:

Official statement on the accusations against Andreas Helgstrand

We at G. Passier & Sohn are shocked at the kinds of training methods of which Andreas Helgstrand is accused from many quarters. These are incompatible with our understanding and our company philosophy, and we formally distance ourselves from them. We had our lawyers examine our sponsoring contract over Easter. The contract is in abeyance until the matter is finally clarified. The wellbeing of the horses has utmost priority for our company - and we only support riders who feel an obligation to ethical principles and responsibility towards the horse.



/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
 

 

5
1
Svar på denne tråd
 
 Come on
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 21:16

Dette her er sgu da meget være!!! Blank stang masivt træk i nakke og kæbe!!!

www.youtube.com/ watch?v=16M_FpXaEh4&feature=share


Elsker dressur når det bliver en kunst! Rider i Spalding dressursadel :))

2
1
Svar på denne tråd
 
 Jow jow
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 21:45

Da disse optagelser i sin tid blev vist første gang via diverse sociale medier, var der også et ramaskrig uden lige..... Og jeg er da enig i, at det er helt stueren ridning heller, men men men.... èn uetisk måde at håndtere en hest , gør ikke en anden uetisk måde at håndtere en hest mindre uetisk!

 

Den måde TWH hestene bliver/blev behandlet på i USA af nogle trænere er også forfærdelig, men det betyder ikke at AH s ridt er mindre skidt af den grund.

 

Man må kigge på de forskellige episoder enkeltvis, og dømme dem enkeltvis, og det er det, der er sket i sagen med AHs ridt. Sponsorerne har tilkendegivet (sammen med så rigtig mange andre) at de ikke kan stå inde for den form for træning/ ridning de er blevet konfronteret med, og så er det egentligt i denne sag "ligegyldigt" hvordan andre grene indefor ridning behandler deres heste.....


Hilsen Maria

 

 

Livet er for kort til bekymringer

 

-Men hvor er det svært at lade være

 

Nu med Palominohoppe

 

13
0
Svar på denne tråd
 
 ang ah
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 10:21

tja der er vist ved at være ret så stor en kø ved håndvasken fra de forskellige sponsorer der har eller har haft et sponsorat ved AH.

 

hvis man er sponsor ved en person så undersøger man vel hvordan vedkommende rider og passer sine dyr før man tegner kontrakt..

 

eller hva??

 

ah er selv klar over den er gal og tror nu han har lært lektien..nu skal manden heller ik sparkes mere til nu han lægger ned..

 

eller hva??

 

eller går vi ind for at han helt skal fjernes fra jordens overflade??

 

Så er der godtnok mange profryttere og amatørryttere der skal samme vej som ham og nej man kan da ik forandre sig og ridemetode fremadrettet(ironi kan forekomme)..

 

5
2
Svar på denne tråd
 
 Når sponsorer må gøre det beskidte arbej
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 11:44

 

One veterinarian who is not afraid to speak up is Lene Kattrup who is a member of Denmark's Ethical Council, which advises members of Parliament on bio-ethical issues.

 

It is Lene Kattrup's opinion that the extensive photo material documents that the horse has been subjected to pain, fear and significant discomfort, which would constitute irresponsible treatment in violation of Paragraph 1 of the Danish Animal Protection Law. She feels that the photos clearly show marks from excessive use of sharp spurs on the horse's sides and moreover, a gaping mouth and blue tongue as signs of hypoxia. She would expect the spur marks to have healed by the time the veterinarian from the Danish Equestrian Federation examined Akeem.

"The photos show that the tongue is entirely squashed because of the sharp bit and as a veterinarian I would be worried about serious lesions to the tongue as a consequence of a strongly compromised circulation as well as crushing of the soft tissue. This can lead to acute trauma as well as delayed trauma such as neuropathy and local necrosis of the tongue tissue. The horse looks very uncomfortable and seems to suffer at the same time as having his neck in a very short position."

 

It is Lene Kattrup's opinion that the extensive photo material documents that the horse has been subjected to pain, fear and significant discomfort, which would constitute irresponsible treatment in violation of Paragraph 1 of the Danish Animal Protection Law. She feels that the photos clearly show marks from excessive use of sharp spurs on the horse's sides and moreover, a gaping mouth and blue tongue as signs of hypoxia. She would expect the spur marks to have healed by the time the veterinarian from the Danish Equestrian Federation examined Akeem.

"The photos show that the tongue is entirely squashed because of the sharp bit and as a veterinarian I would be worried about serious lesions to the tongue as a consequence of a strongly compromised circulation as well as crushing of the soft tissue. This can lead to acute trauma as well as delayed trauma such as neuropathy and local necrosis of the tongue tissue. The horse looks very uncomfortable and seems to suffer at the same time as having his neck in a very short position."

 

epona.tv/blog/2014/april/where-do- we-go-from-here

Inklusiv nye (grimme) billeder fra Åbent hus hos Helgstrand.


3
1
Svar på denne tråd
 
 mmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 17:31

Estella jeg er meget enig

 

At så mange tilsynelaende falder i svime over at sponsorerne vender AH ryggen, de bliver rost til skyerne over deres stillingtagen til AH ridning på pågældende billder .... come on sponsorrater handler om penge og ikke om de kan lide rytteren og hans ridning eller ej.

Hvis AH var populær, som han var i tiden med Martine eller Cavan, ja så blev pengene og sponsor aftaler nok ved med at tilstrømmer ham, lige meget hvordan han ellers red den gang og nu, at de falder fra som fluer nu, handler nok mest om at de ikke vil miste deres almindelige kunder, altså "dig og mig" de vil ikke mere forbindes med en person som jantelovs danmark forlængst har dømt ude, de vil have et image der er "politisk korrek" og selvfølgelig tjene flere PENGE.

Så at tro at diverse sponsore nu dumper AH pga hestevelfær er vist nok at stikke blår i øjnen på os selv

 

De har travt med at vaske hænder, AH og hans ridning har de kendt i årevis. Det er nok mere "pøblens" totalt unuancerede kritik af ham lige nu, og "vores" krav om et offerlam på det hellige alter "debatten om moderne dressur kontra hestevelfærd" , eller noget i den retning der får dem til at springe fra deres sponsorrater af AH.

 

Med fare for at blive hængt, skudt og slagtet vil jeg lige tilføje, at jeg faktisk mener at have set AH flere gange "live" hvor han red pænt og følsomt. jeg har hørt fordrag med ham og været til Clinic, hvor han gjorde det rigtig godt og viste kvalificeret ridning, dog er dette nogen år siden, men jeg så ham også i Herning i år, ride en af hans egne unghingste, hvilket¨så rigtig flot og afslappet ud, på en stort gående og dejlig 4 års hest.

tilgengæld så jeg ham også til EM i sommeres på Arkim, hvilket ikke var noget kønt syn, klart en ekvipage i problemer.

Sikke en nedtur det må være for ham, at få en af verdens bedste heste at ride på, og så ikke kunne finde melodien, stakkels AH og stakkesl smukke Arkim, jeg håber bare at hele denne historie kan få ham tilbage på sporet og få vent skuden.

jeg syntes at den samlede rideverden skal kigge sig selv godt og grundigt i spejelt og overveje om vi virkelig vil lefle for sensations pressen og FB og ofre/slagte en enkelt mand fuldstændigt AH, eller vi vil godtage dyrlægens erklæring og AH udtaelser om sagen og så komme videre, i håb om at vi alle har lært noget af denne sag.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.


"Buger" forever Blå Brava

5
4
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 17:47

"As always when we break a horse welfare scandal, somebody points out that "this guy is not the only one doing this stuff" - and then they proceed, as if they were the first person ever to have this insight, to lecture us on how it's not fair to make one person the scapegoat for a structural issue. - See more at: epona.tv/blog/2014/april/where-do- we-go-from- here#sthash.58N2C6yI.dpuf

 

We actually agree that it's not fair. The hypocrisy of sponsors who are now paddling away from the sinking ship that is Andreas Helgstrand is almost too much to bear. As if they didn't know what they were funding. As if they had no idea. As if they don't have eyes in their heads. Of course they knew. They're just sorry they got caught and unlike Andreas Helgstrand, they have the luxury of being able to distance themselves from Andreas Helgstrand.

It's not fair. It's never fair. It wasn't fair to Patrik Kittel, it wasn't fair to Craig Schmersal, it wasn't fair to Jason Webb. Because they are only doing what everyone else is doing.

Okay - so what does that imply? Does it imply that we should never publish photos of blue tongues or spur marks or scared horses because it might lead to an unfair distribution of blame on the riders? Or does it perhaps imply that there is a really big, ugly elephant in the room which needs to be addressed? If it's really true that "I have seen worse many times" and "oh, that happens to everyone" and "this guy over here is just as bad" - what does that tell you about equestrian sport? And where do we go from here?

 

What needs to happen is happening. A previously untouchable dressage star is losing his sponsors because he did something really, really ugly to his horse in front of everyone, including someone with a camera who decided to share the photos. The situation has been exacerbated for the rider by very bad crisis management on the part of the Danish Equestrian Federation and the Danish animal protection societies, Hestens Værn and Dyrenes Beskyttelse. These organisations who claim to work for the welfare of the horse have in fact done nothing to resolve the problems. Except talk. They have talked for five years now. Their failure to do what was wanted by a growing number of horse lovers has transformed simmering dissatisfaction and disillusionment into pure rage. And now that rage has all been directed at Andreas Helgsgrand via his sponsors.

 

It seems bizarre but the sponsors who knowingly funded Andreas Helgstrand's pursuits for years are now leading the way towards better horse welfare. Their cowardice and frantic hand washing aside, sponsors like Equsana, Jan Nygaard BMW, Passier and Linsmark are sending a signal to all the other riders out there: If you get caught hurting your horse, you lose. This is a message which the equestrian federations and the so called animal protection societies have consistently refused to convey. Now the sponsors are doing the dirty work for the federations and animal protection groups. The sponsors, who paid good money in return for what they thought would be positive exposure, are having to clean up the mess left by the federation and riders like Andreas Helgstrand who have been having a big party with no consideration for the horses or the future of the sport. It doesn't bode well for future sponsorships if that's the deal one can expect.

- See more at: epona.tv/blog/2014/april/where-do- we-go-from- here#sthash.58N2C6yI.dpuf"

 

Kunne ikke være mere enig!! Syntes de rammer hovedet på sømmet og kan da kun opfordre folk til at læse hele artiklen/blog post som de har skrevet om "hele affæren".


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

5
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider