Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 4 års Maru elsker at gå til ridning!
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 11:54

Hej med jer.

Nogen af jer kan måske huske min nye hoppe, Marusaki, som jeg delte med jer i mit sidste indlæg for en månedstid siden.

 

Hun kom hjem først i januar 2012 og var mere eller mindre helt rå. Herefter brugte vi godt 1½ måned på at blive venner, finde ud af mennesker ikke var farlige, at hun var kommet et nyt sted hen og skulle pludselig være alene uden mor til at beskytte sig.

 

Hesten var i ''tilridning'' i marts måned menn blev tilvænnet til longe, rytter i skridt og en smule i trav osv. Da vi hentede hende hjem mandag d. 2 april, var det kun 4 gang hun skulle i trailer og det var jo en hel måned siden sidst. Men krikken gik LIGE op og stod stille hele turen hjem på godt 1½ time, weeeee!

 

Vel hjemme og jeg red hende vel 2 gange henover påsken, dog stadig mest i skridt og lidt trav. Herefter blev det tirsdag d. 11 april og jeg tog Giz og Maru i traileren og kørte til tjek ved Tove Due.

Jeg havde på fornemmelse at der muligvis var et eller andet med Maru, da hun stadig blev ved med at sparke med venste bagben når vi rensede hove. Til tjekket viste det sig at hun var låst i hoften, dejligt og godt at få rettet ud! Giz havde små-låsninger rundt omkring, ikke noget alvorligt, men jeg har det nu altid bedst med at vide at alt er som det skal være.

 

Herefter var der en hel UGES fri til Maru, pga. stævne med Giz, arbejde osv, søndag d. 15 april red jeg hende derfor igen, endnu engang en eksemplarisk hest og det var tydeligt at mærke at hun var løsnet i hoften! Lækkert! Denne gang galoperede vi også for første gang med rytter.

 

Herefter blev det til over en uges fri, jeg havde desværre fået hjernerystelse efter et styrt til stævnet (der kommer et andet indlæg om Giza ;-)), så først igår aftes (tirs 24 april) red jeg hende igen.

 

Denne gang tog jeg chancen og red uden at have longeret først, hoppede bare op og afsted det gik. Super mulen gik bare som om hun ALTID har gjort det. Vi fik redet en forholdvis ''normal'' træningningstime uden de store præg af ungheste-ridning ;-) dvs. både skridt, trav, parade, overgange, volter, galopanspring osv.

 

Her er endelig lidt billeder fra gårsdagens træning, hun går momentvis lidt trægt, da hun forsøger og forsøger og forsøger. Jeg ser dog hellere at hun svarer frem hver gang hun misforstår og dette øver vi rigtigt meget, samt at flytte skulder og slappe af.

 

Skridte med kontakt til bidet.

 

Flytte lidt skulder og runde let til indvendige, på vej ind i volte.

 

Skridte, skridte.

 

Forsøg på at flytte indvendige skulder og derved runde let, giver lidt spænding og gang i bagparten.

 

Så kom der gang i bagparten.

 

Så gik gamachen helt op, den var formentlig fyldt med jord i velkroen, fra vores vand ridning i bunden af banen tidligere, men hesten siger ''Hjælp mig!, den er mærkelig den der''

 

Ned og rette gamacherne, pyyyh siger Maru, det er altså mærkeligt når de er løse ;-)

 

Endelig en hest som ikke spænder helt op.

 

Galop den ene vej, ved at løfte indvendige hånd let og trykke an, kommer der det letteste anspring, dog med vild galop som følger, WOOOOOW.

 

Vild galop den anden vej rundt, forsøg på rigtig runding på buet spor.

 

 

Som det tydeligt ses, er ridningen jo ungheste-præget endnu ;-) . Vild og voldsom galop, lidt spændinger og lidt signalforvirring til tider, men på trods af alt synes jeg hun gør det kanont!

 

Hun er snart klar til små-stævner :-)


Stutteri Rannerupgaard

MILITARY RYTTER

Giza, Marusaki & Hlin.

Hvil i fred; Velour, Vanessa, Jenny & Nelly.


''Jeg bliver ved, fordi jeg ikke vil acceptere at jeg ikke kan''

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 17:05

Dejligt hun er så cool :)

 

Men tjek lige dig selv i den sadel? Du sidder helt ude på bagsvidslen og dine ben ligger for langt fremme.. Hvilket jeg tror, giver hende det svaj i ryggen hun fremviser på de fleste billeder, så den ville jeg lige overveje at få tjekket, hvis jeg var dig :)



Easyboot Trail str 8 sælges, brugt ca 15 gange, send pb for pris! :)

Lykkelig ejet af Big og Henry, hundene og kattene :)

Mål 2012= Stævner og Jagt på Henry..

0
0
Svar på denne tråd
 
 tilridning
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 20:39

 

Det er da en dejlig hest - fine aftegn ! :-)

Men der er simpelthen noget jeg ikke forstår ?

Hvorfor vælger du at tilride hesten, i en sadel der ikke passer hverken dig eller hesten ?
Og i springbøjler ?

 

I alle de år jeg har haft arbejdet med tilridning, der har det været med fornuftig længde på bøjlerne, så hesten kunne vende sig til at schenklerne + at man kan støtte dem med benene, i stedet for at have alt for meget fat i munden på dem.

 

Du skriver, at du Forsøg på at flytte indvendige skulder og derved runde let, giver lidt spænding og gang i bagparten.

 

Det er slet ikke det jeg ser - tværtimod. Du har for meget fat i den, og så kan jeg slet ikke se - hvorfor en 4års der lige er begyndt at blive redet skal stilles. Du aktivere ikke bagparten, langt fra. Der er spændinger og hun modarbejder dig, fordi har for meget fat i hende - og forlanger alt for meget.

 

Har du ikke nogen fra jorden, der har mere styr på tilridningen, der kan hjælpe dig ? :-)

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa sikke
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 21:22

en fin mule =D lækre aftegn ;)

Hvis jeg må give dig et råd, så ville jeg som de 2 andre siger få tjekket op på den sadel, jeg er helt sikker på det vil gøre så super meget positivt for dig og din smukke hest =) Jeg ser du falder bagover i sadlen/tilbage i sadlen så du ikke sidder i balancepunktet, derfor sænkes ryggen så meget som den gør. Jeg er 100% sikker på at hvis sadlen og du kommer i ballance så skal du bare se hvor fin fortil hun bliver og hvor flotte og gode ryg og bagparts muskler hun vil sætte =)

Mange gange held og lykke hun ser dejlig ud =)


Team Le Mans


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ang. svar på spørgsmål.
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 11:16

 

Hmm, hvordan skal jeg få svaret jer.

 

1. Sadlen ligger super godt på hesten, hesten er markeret fortil og naturligt lavt sat i ryggen. Hvilket tydeligt vil kunne ses hvis jeg satte et billede ind uden udstyr (dette har jeg dog ikke lige pt).

 

2. Sadlen passer også mig. Jeg rider normalvis military i denne sadel på min anden hoppe, dog gjorde jeg et forsøg og red momentvis nedsidning under træningen her, derfor ser min opstilling helt forfærdelig ud på mange af billederne. Dette for at give hende lidt mere ro fortil, da hun er urolig på bidet. Dette er dog blevet meget bedre efter vi skriftede bid.

 

3. Om jeg tilrider i spring- eller dressurbøjler er vel en smagssag. Jeg har med min krop bare lettere ved at ride i springsadlen. De korte bøjler er de bøjler jeg normalvis rider med på spring-/terrænbanen, ser ingengrund til at ændre dette. (igen, men dårlige opstilling, skyldes vist mere et forsøg på nedsidning)

 

4. Vi øver os i at ''runde'' og flytte os, fordi det er her vi er nået i vores ridning, hun skal begynde at runde sig/ flytte sig for schenklen og derfor også flytte indvendige skulder, hun er jo IKKE lige begyndt at blive redet, men er redet on/off i gennemsnittet 1-3 gange om ugen de sidste snart 7-8 uger.

 

5. Jeg får skam undervisning og rider (hvis dette skulle får jer til at tro mere på mig) normalvis MB-dressur på min anden hoppe, samt har tilredet flere heste gennem de sidste snart 11 år som aktiv stævnerytter.

 

Men tak for jeres svar, manglede vist bare at forklare en hel del, håber dette giver mere mening for nogen af jer så?

 

 


Stutteri Rannerupgaard

MILITARY RYTTER

Giza, Marusaki & Hlin.

Hvil i fred; Velour, Vanessa, Jenny & Nelly.


''Jeg bliver ved, fordi jeg ikke vil acceptere at jeg ikke kan''

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smuke hest
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 12:22

Jeg ville ønske, jeg blev klogere efter dine forklaringer, men jeg blev faktisk tvært imod ret skræmt over, at man kan ride på MB-niveau (som du skriver), og så kan man stadig ikke se, at sadlen ikke passer, og at ens dejlige hest vender fuldstændig forkert, fordi der forlanges meget mere, end den er klar til

 

Hvordan kan du mene, at sadlen passer til dig og hesten, når du ser på ovenstående billeder? Det er da ganske tydeligt, at det ikke er tilfældet. Din rumpe sidder jo nærmest ikke engang i hestens sadelleje

 

Du skriver, at din hest er redet 1-3 gange de sidste 7-8 uger. Det er måske så kun 16-20 gange din hest har haft rytter på, og så forlanger du allerede at den skal arbejde så godt med ryggen, at du kan ride nedsidning og ride hesten til bidet i høj holdning Jeg er rystet - Specielt dit rytter-niveau taget i betragtning!!

 

Det er en dejlig hest, du har, men den er da nødt til at have opbygget muskler til det, du forlanger af den, og det kommer altså ikke af 16 ganges "unghesteridning". Det tager tid og kræver at hesten får lov til at gå frem og ned, så den får mulighed for at bruge ryggen.

 

Som Pernille skriver, ser jeg heller ikke en hest, der "får gang i bagparten". Jeg ser en hest, der ser signalforvirret og generet ud. Hun arbejder ikke MED dig, for du har alt for meget fat i hende fortil, og hun er meget spændt at se på - Desværre.

 

Prøv og slip hende fortil, så hun får muligheden for at arbejde med ryggen, og så giv hende god tid til at opbygge muskler, inden du forlanger mere af hende

 


Venlig hilsen


Rosen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilridning
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 13:53

 

 

Hvordan kan du sige at sadlen passer dig og hesten ?
Du sidder helt ude på bagsvidslen, hvilket medføre et kraftigt tryk ned i ryggen på hesten.

 

Hvis du rider på MB-niveau, så burde du jo netop også vide, at en hest rundes omkring schenklen - men da du har så korte bøjler så har du ikke en chance for at indvirke korrekt.

 

Hvis du har redet heste til før, så ville du da også vide - at nedsidning først er noget man begynder på, når hesten har fået nok muskulatur til at bære sig selv.

 

Jeg vil som Rosen sige, det giver ingen mening den forklaring du kommer med. Tværtimod så er det mere foruroligende, at du mener at efter så kort tid - så er hesten klar til høj holdning, bøjning via bidet og nedsidning. Der er mange måder at smadre en unghest på - din måde er i hvert fald en af dem.

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 14:35

også redet min hest til i springsadel og springbøjler. Med det resultat at jeg nu har en hest der bliver redet for vægthjælpen for den har aldrig været vandt til andet.

 

Jeg laver ret flotte sidebevægelser på min springhest i springsadel og med springbøjler som mange dressurryttere misunder mig.

Så det kan altså sagtens lade sig gøre, det er nok bare en vanesag for den enkelte og jeg tror hesten er ligeglad med om den skal lære signaler med lange ben eller korte ben.

 

Faktisk har jeg oplevet mennesker til stæver være noget så overrasket over det overhovedet kan kan lade sig gøre, det synes jeg siger mere om menneskerne end om sadel-rytter-bøjler.

 

Til TS, jeg synes det ser fornuftigt ud og ja du ryger lidt i bagvægt, men jeg kan godt forstå din forklaring om kortvaring nedsidning.

 

 


Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 maru ridning
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 19:24

 

''Der er mange måder at smadre en unghest på - din måde er i hvert fald en af dem. ''

Tak for denne her sætning, den giver da virkelig en mod på blive ved med at lægge billeder op herinde! Jeg håber da du har lyst til at følge med og se at hende her skam ikke bliver ødelagt, hverken nu eller senere.

 

Hesten er skam ikke klar til at gå i høj holdning osv, dette er noget den selv præstere, uanset hvorledes min tøjleføring er. Sådan går hun altså naturligt, selv på folden. Hun går naturligt meget højt med hovedet og når hun så følger bidet, bliver det til høj holdning, om jeg blot rører tøjlen ganske let. Med tiden lærer hun at slappe mere af (det er allerede blevet meget bedre!) og dette vil give en langt mere ungheste-præget ridning.

 

Jeg tvinger hende ikke til noget, andet end at lære hende at flytte sig for schenklen.

 

Pernille, bare fordi vi ikke deler samme holdning til ridning af ungheste og eller sadeltype, er det stadig om at tale pænt og vare sin mund, samt acceptere at andre er forskellige eller vælger at gøre noget anderledes end den måde man selv vælger at gøre det på. Ingenfor hesten-verdenen er der er hav af muligheder og måder hvorpå man kan træne sine heste. Jeg gør det op til hesten og træner derfor efter hvordan hesten arbejder under mig og hvad den selv ligger op til. Med tiden bliver træningen mere ''visende'' i den rigtige retning, men indtil da, lader jeg hende selv. Således hun bevarer sin glæde omkring ridningen og menneskehåndteringen. Hvis hun virkelig havde ondt eller lider under vores træninger, tror jeg næppe hun ville komme vrinkende i vild galop hver gang et menneske nærmer sig folden.


Stutteri Rannerupgaard

MILITARY RYTTER

Giza, Marusaki & Hlin.

Hvil i fred; Velour, Vanessa, Jenny & Nelly.


''Jeg bliver ved, fordi jeg ikke vil acceptere at jeg ikke kan''

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm tjaa
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 19:44

jeg har ikke noget imod man tilrider i springsadel osv men jeg vil nu stadig vove den påstand at den sadel genere din fine hests ryg.

Jeg tror på at hvis du fjerner den gene fra hendes ryg vil hun også søge dybere med næsen, trods en naturlig højtstilling, fordi der så er plads til hende i ryggen =)

Det er okay du ikke vil tage imod rådet, men håber nu alligevel du vil tænke en gang mere over det, om end ikke andre så hvis hun begynder at blive meget urolig at ride på eller der opstår problemer eller spændinger.
Der ville måske heller ikke ske noget ved at tage 5 "ture" i en anden sadel der ligger bedre "over" hende? Og se hvad der skete?
Min hest har samme facon og puha alle springsadler faldt bare så langt ned over ham, at han ikke kunne være der trods det så ganske fint ud inden der kom rytter på.. Suk, måtte invistere i helt ny.. 8000 for en Kentaur Apollon, men den giver rigtig god plads til manken der er høj og bred selvom min ikke er så bred om resten af kroppen..

Held og lykke i hvert fald.


Team Le Mans


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 19:53

Jeg kan så slet ikke se nogen billeder Spild af tid



Guldhår & Sigøjnerhestene

____________________________

 

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

 

...........Bedst til Bucas

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 20:00

Nix heller ingen billeder her


Vakse Viggo og Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen billeder
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 20:53

Tror det er fordi der linkes til billeder fra hestegalleri, og siden er pt nede/overbelastet eller lign... Jeg kan nemlig heller ikke se nogle


Salg af 1.-klasses trakehnere


Se www.Dyrhave.com for info


Fotografering af heste, equipager og dyr. 300 kr+kørsel

se www.123hjemmeside.dk/Pernica-foto for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa sa
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 20:54

tror de er taget af, for jeg kan heller ikke se dem mere =)


Team Le Mans


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 22:51

kan sagtens se billederne .. :)


. Nadja & Max Nobel .

..Se ik kritik som noget skidt..

.. brug det som en mulighed til at forbedre dig ! ..

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang. billeder.
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 08:46

Som mange skriver, må det have været fordi HG var nede. Jeg har i hvert fald ikke fjernet dem :-) .

 

Men tak for rådende omkring sadlen, selvfølgelig bliver det taget op til vurdering hvis der skulle blive yderligere problemer.

Jeg havde da også tænkt mig at prøve en dressursadel på hende, bare for at se hvad hun siger til at mine ben pludselig ligger anderledes. Nu får hun smed i dag, og jeg er til stævne på Sjælland hele weekenden med min anden hoppe, så det må blive i næste uge der kommer nye opdateringer med hende.

 


Stutteri Rannerupgaard

MILITARY RYTTER

Giza, Marusaki & Hlin.

Hvil i fred; Velour, Vanessa, Jenny & Nelly.


''Jeg bliver ved, fordi jeg ikke vil acceptere at jeg ikke kan''

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smuk hest
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 09:09

Sikke en smuk hest, hun er godt nok en lækkerbisken

 

Men jeg undrer mig lidt over, at du skriver at du bruger den samme sadel til din anden hoppe?

Eller er den fordi du har en magen til den anden hest? :)

 

Jeg ville nemlig personligt aldrig bruge den samme sadel til to forskellige heste, da ingen heste er ens i kropsbygningen og sadlen dermed med stor chance vil ligge forkert på min. en af dem :)

Men det er selvfølgelig bare min mening :)

 

Held og lykke til stævnet i weekenden! :)


Mange hilsner


Josephine & Maphard - soulmates <3

*R.I.P. Sølvpil - savnet og højt elsket sjæleven*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme sadel.
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 11:42

Jeg bruger samme sadel, da det er den der ligger bedst på hende. Jeg har været ude og investere i ikke mindre end to andre sadler (modeller, bomstørrelser osv) i håb om at finde en som er hendes egen. Er heller ikke selv meget for at ride med samme sadel på to heste, netop fordi ingen heste er ens.

 

Men indtil videre er det ikke lykkedes at finde noget som ligger godt og ikke er min anden hoppes sadel -.- Håber dig det giver sig selv, når hun vokser lidt mere til og derved bliver det større, så burde hun nemlig SLET ikke kunne passe samme sadel. De er nemlig to vidt forskellige modeller, mine to heste ;-)

 

Indtil videre er det sådan her det må fungere og jeg kan jo ærge mig over at begge heste netop matcher samme sadel, da det jo ikke er særlig nemt at tage en kopi af sadlen, således man havde to.

 

Min anden hoppe taber sig snart igen (gør hun altid som sæsonen skrider frem) og derfor er det ekstra vigtigt at Maru ikke går med sadlen ret længe, da det jo bare ender med at ingen af hestene kan passe den så.

 

Men vi leder videre!


Stutteri Rannerupgaard

MILITARY RYTTER

Giza, Marusaki & Hlin.

Hvil i fred; Velour, Vanessa, Jenny & Nelly.


''Jeg bliver ved, fordi jeg ikke vil acceptere at jeg ikke kan''

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilridning
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 13:02

 

Jeg skal bestemt ikke vare min mund - du har valgt at lægge billeder ind på et offentligt forum, og jeg er i min fulde ret til at kommentere præcis det jeg ser !!!

 

Men i stedet for at have skyklapper på, så skulle du måske overveje det der bliver skrevet i tråden. Det er ikke kun mig, der finder din ridning uhensigtsmæssig. Og at din sadel, uanset hvor meget du siger det, ikke passer jer !

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 15:06

det er fuldstændig hip som hap om man tilrider i spring eller dressursadel. Det er vel bare et spørgsmål om hvordan man giver signalerne til hhv. den ene eller anden form for ridning.

Men jeg synes nu også at sadlen ser ud til at sidde skidt. Måske ser den ud til at den passer når man står på jorden, men det ser ikke sådan ud med rytter på. Det ser ud som om du kommer lidt i bagvægt og dermed trykker du sadelpuderne ned i rygmusklerne, så hesten ikke har så let ved at bruge dem.

En anden ting der falder mig i øjnene er at dit underlag ser ud til at være en anelse for lille. Det betyder at når der så er vægt i sadlen, vil kanten af underlaget genere hesten. Jeg ved i hvert fald hvordan det føles hvis jeg har haft stramme cowboybukser til at trykke trussernes kant ind i huden.

Jeg er selv i gang med sadelmareridtet. Jeg har prøvet 5 sadler på min, og overvejer nu om jeg skulle prøve en bomløs. Men det hjælper nok ikke dig, da jeg ikke er sikker på hvor gode de er til spring, hvis det er det du vil. Jeg tror dog at det vil sætte et gevaldigt skub fremad i ridningen, hvis du får en sadel der sidder som den skal.


HP: www.staldlindskov.dk

Opstaldning tilbydes tæt ved Hadsund.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så ligeT
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 18:24

At du skal til Haslev i weekenden. Det skal jeg også


Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó,
& Kuhlmanns Liva.

 

Billig Welsh bedækning 2012:

Fronbach Hello Casanova


Sponsored by

Kopenhagen Fur - Sadelmager B. K. Rützou - HERI

Ll. Haspeholm hestefoder - Kronborggaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 igen nogen der bliver savet.
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 19:04

Hej TS.

 

jeg har læst dit indlæg tre gange og kan ikke se nogle steder at du spørger om råd til noget som helst, kun læse at du er glad og stolt fordi din hyp opføre sig super eksemplarisk.

 

Jeanette Mufasa skriver kort kig lige på sadlen den ligger vist i bagvægt, ok fint med et enkelt lille godt råd, men så skal jeg da lige love for at folk får blod på tanden og bliver ved at køre i de fejl de synes de kan finde.

 

Ville sådan ønske at folk kunne se det positive og droppe at fortælle andre hvad de skal gøre medmindre det er det der bliver spurgt om.

 

Jeg kunne sagtens forsvare de korte bøjler og brug af springsadel til tilridning, men det er ikke det tråden handler om den handler om en hesteejer der er stolt af hendes hest.

 

Jeg synes din hest ser fin ud og synes udfra det du fortæller at det lyder som en rigtig god hest med et godt hoved.

 

Til jer andre, hvad får i ud af jeres kritik, helt ærligt det ville jeg godt vide? et eller andet må der jo komme ud af det siden i gør det, men jeg kan helt ærligt ikke gennemskue hvad det er??????????

 

Knus Heidi


I have CDO, its like OCD.

Only the letters are in alphabetical order.

like they should be.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2012 00:33

Heidi: Der er nogle der kan se ting, som traadstarter og du selv ikke kan. Enten vil kritik herinde gavne hesten og ellers fortsaetter rytteren som hidtil. Det kan vel aldrig skade?

 

Mener du virkelig at man skal tie hvis man har en mistanke om, at noget ikke er helt tiptop iorden?

 

 


[S]he doth nothing but talk of h[er] horse.


The Merchant of Venice (I.ii.10)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-04-2012 00:49

Jeg ville personligt blive glad for at folk gør mig opmærksom på evt. forkert sadel eller andet i den dur. Der kunne jo være en chance for at jeg selv havde overset noget.

Alt hvad der kan hjælpe min hest til det bedre, er jeg mere end glad for at få kommenteret - så jeg synes ikke at man altid skal tage kommentarer fra HN negativt, de er langt fra altid negative - folk vil bare gerne hjælpe.

Det går oftest først hen og bliver en negativ tone, når trådsstartere reagerer negativt på kommentarene til deres heste, ridning eller udstyr.


*Winnie & Falcon*

 

 

Købes: Easyboot Glove str. 1,5

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen
Forfatter: 
Dato:  29-04-2012 20:26

TS: det lyder rigtig fint =D Puha, det er altid svært med sadler, især når de så begynder at udvikle sig også.. Pøj pøj =)

Heidi: Personligt ville jeg trække på skuldrene og tænke at detvar af mindre betydning hvis der kun var en enkelt der kommenterede en ting ved mine billeder, hest, ridning eller andet, men hvis flere sagde og så, det samme ville jeg klart tjekke op på det.. Synes det er okay flere ser og kommenterer det samme, hvis blot tonen er ok. Og det synes jeg nu bestemt min er =)


Team Le Mans


0
0
Svar på denne tråd
 
 give konstruktiv kritik
Forfatter: 
Dato:  01-05-2012 15:23

Hej igen.

 

Ja, er med på at vi alle kan lære af hinanden. Gode råd osv.

 

Men flere påpeger kun hvad de kan se af negative ting og virker som om de er helt ligeglade med hvad TS har skrevet.

 

Jeg kan godt se sadlen ligger i bagvægt og synes det er fint man kort som Jeanette påpeger det.

 

men at der er personer som Nullergøj/nuller89 der udfra hvad jeg læser kun kritisere, har meget svært ved at se det konstruktive i det eller se det som et velmende råd.

 

Sorry guys men læser det altså udlukket som negativ. Tror ikke på at det hjælper TS synderligt med en sådan formulering.

 

Ville blive trist hvis jeg fik en sådan sviner, kunne sagtens klare konstruktiv kritik men ville ikke bryde mig om at få af vide at jeg smadrede min hest.

 

Så nuller89 : hvad godt får du ud af at skrive sådan noget. Dette er ikke ironisk/arrogant men vil virkelig gerne forstå hvad der motivere dig til at skrive/reagere sådan????

 

Mvh Heidi, der helt ærligt gerne vil forstå hvorfor nogle reagere sådan.


I have CDO, its like OCD.

Only the letters are in alphabetical order.

like they should be.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 dulleridning
Forfatter: 
Dato:  01-05-2012 15:28

PS: prøv lige at læs tråden Dulleridning, det mener jeg er god og konstruktiv kritik som på ingen måde ville få mig til at føle mig savet og som man samtidig lære noget af.

Mvh Heidi


I have CDO, its like OCD.

Only the letters are in alphabetical order.

like they should be.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-05-2012 21:02

Sikke dog en smuk hest! Flotte aftegn, og farven på hovedtøjet passer så fint til :)

 

Men kast lige et kritisk blik på bagsvidslen af sadlen, hvis du ser alle billederne igennem vil du se, at du sidder heeelt ude på den, så den trykker meget ned i hestens ryg. Det er selvfølgelig ikke noget man opdager når man rider, men nu ved du det ihvertfald :)

Man skal jo helst sidde med vægten længere fremme i sadlen, for ikke at trykke på hestens ryg alt for meget. Måske kig efter en større sadel :)

 

Held og lykke :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang sadler og opdatering
Forfatter: 
Dato:  05-05-2012 18:32

Hej igen :-)

Jeg vil gerne sige tak for jeres råd og jeg kan sagtens se at jeg sidder meget på bagkanten af sadlen på disse billeder. Jeg satte mig ned og sammenlignede med andre billeder jeg har, hvor jeg sidder i samme sadel og kan godt se hvad I mener!

 

Jeg prøvede derfor at lægge dressursadlen på hende her i tirsdags, men har billeder fra i torsdags her.

 

Maru slapper mere og mere af, har dog stadig tildens til at gå ind og putte sig for meget og derved også dykke helt i tempoet. Men efterhånden som hun bliver mere stabil i tempoet og bedre til at balancere med rytter, bliver det meget lettere for mig at sidde bedre og derved også tillade mig at give hende meget mere gennemgående plads fortil. Galloppen er stadig lidt en by i Rusland, men vi arbejder på det. Mest af alt på bare at finde balance for os begge og at finde et nogenlunde tempo som er jævnt. Anspringene har hun dog helt styr på

 

Efter at have nærstuderet billederne, synes jeg det ser ud som om at denne sadel ligger bedre, selvom den er lidt for bred til hende. Forresten skulle jeg have hentet en anden dressur sadel hjem i dag, som var smallere, men sælger havde desværre ikke tid, så det bliver ikke før i næste uge ... Jeg har kun redet Maru to gange siden de sidste billeder blev taget.

 

Billederne ligger på HG:

www.hestegalleri.dk/ alb_vis.aspx?albumid=368042

 

Efter træning red vi en tur ned i Rapsmarken:

www.hestegalleri.dk/ alb_vis.aspx?albumid=368055

 

Håber I nyder billederne, jeg nyder i hvert fald at ride hesten!


Stutteri Rannerupgaard

MILITARY RYTTER

Giza, Marusaki & Hlin.

Hvil i fred; Velour, Vanessa, Jenny & Nelly.


''Jeg bliver ved, fordi jeg ikke vil acceptere at jeg ikke kan''

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  05-05-2012 18:48

er helt vild med dette billede <3 <3 <3

 


Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om


0
0
Svar på denne tråd
 
 Synes sadlen
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 20:57

virker meget bedre på hende..
Jeg kan rigtig godt lide du skifter mellem at stoppe hende lidt op (anholdende) og så rider frem og dyb (så godt i kan), det guf i mine øjne.. "hamonika"-ridning på de unge er vejen frem =D
Ang. galloppen, puha det svært for de fleste unge, irriterende men der er kun den vej du selv går, at blive ved med at øve det =)
Rigtig fin mule =)

 

 


Team Le Mans


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det ser
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 12:24

meget bedre ud på de nye billeder. Hesten synker heller ikke så voldsomt bag sadlen som på de "gamle" billeder.

Det er da i øvrigt en super dejlig hest. Og galoppen skal I nok få på plads, når hun får mere øvelse, styrke og balance.

 

I øvrigt synes jeg at det er dejligt du tør opdatere og tør at kigge en ekstra gang i stedet for at afvise kritikken helt.

 

De fleste skriver kun kritik for at hjælpe ud fra den bedste overbevisning. Jeg kan dog også godt se at det kan virke voldsomt hvis mange skriver det samme. På den anden side, så synes jeg det er ok, hvis det gøres i en pæn tone. Dvs man behøver ikke kalde folk mishandlere, at de ødelægger hesten osv, da det ikke er særlig konstruktivt. Det får i stedet modtageren af budskabet til at blive sur, ked eller får dem i forsvarsposition frem for at de får lyst til at kigge om der nu skulle være noget om sagen.

 


HP: www.staldlindskov.dk

Opstaldning tilbydes tæt ved Hadsund.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider