Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 mig og sienna
Forfatter: 
Dato:  18-03-2012 20:54

sienna er en 4 snart 5 års hoppe vi træner et par gange i ugen sammen mod 5 års championat hun er en vågen hoppe efter squaredancer, sys vi er nået langt på den halvanden måned vi har dannet par nogle gange i ugen.

 

konstruktiv kritik er velkommen men respekter venligst, jeg har en træner og er ik tilhænger af bbh susan kjærgård ridestil så hvis hendes tilhænger intet positivt har at sige, vil jeg frabede at kommentere i tråden, da det ska være en fornøjelse for mig og for de tilskuer som har glæde ved at se på det. :-)

 

knus steph

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stephaniehansen.minisite.dk

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig hest
Forfatter: 
Dato:  18-03-2012 21:06

Det ser da ud til at være en rigtig dejlig hest at arbejde med, og meget smuk! Hvem er hun efter? Og hvor stor er hun?

 

Jeg synes det mest konstruktive jeg kan give dig med af kritik er, at du altså skal "frem med reklamerne" Du sidder helt sammenkrøllet i ryggen - tag skuldrene tilbage, skyd brystet frem, kip dit bækken lidt mere, så du ligesom rider med i hendes bevægelser - og kig så op og smil - det er da vist svært andet med sådan en hest ;)

 

Jeg plejer at tænke, at der er en der tager fat i de nederste ribben og hiver dem frem - så bliver musklerne i maven aktiveret og man kan meget bedre følge hestens bevægelser, og hjælpe den til at bevare sving og bæring, som hun jo tydeligvis har masser af fra naturen. Du har jo en træner, så I arbejder selvfølgelig med det hele - men det var bare lige det der faldt mig i øjnene ud fra billederne. Min gamle-gamle-gamle ridelærer, en ældre herre dengang, plejede at bruge udtrykket "frem med reklamerne" - han var ikke til piger, men synes da vi skulle gøre hvad vi kunne for at vise de fortrin vi havde.. hehe... jeg blev rød i hovedet dengang, men har da faktisk taget mig selv i at sige det til andre piger der sad og faldt sammen - om ikke andet er det da noget man husker ;) Så frem med dem ;)

 

Held og lykke til championaterne :)

 

 


Kh. Nadja




-Mig & Charley-

 

My horse is the greatest of all my teachers

 

Kurser med Cesar Lérias - læs mere her:

http://www.cesarlerias.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for din kritik
Forfatter: 
Dato:  18-03-2012 21:11

hun er en super skøn hoppe efter squaredancer fuldblod fra yourk stutteriet hun er ca 164 og blevet rigtig god at arbejde med efterhånden, hun er normalt meget ukoncenteret løber glor osv, så nu hvor hun er ved at være mere stabil er vi begyndt at koncentrer os om opstillingen, men førhen meget svært at balancere når hun stoppede løb skød skulder sprang til side osv, men det er ved at blive vbedre, jeg har haft en stille perioden inden for ridningen i lang tid, derfor sksa mine muskler balacne os lige med igen

 

mvh steph

 

 

stephaniehansen.minisite.dk

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 11:32

det første der skød mig i øjnene, var også at du skulle "samle skuldrene" forestil dig du skal holde en 5'er mellem dine skulderblade, og kig så op, så tror jeg den er der (y)

 

ellers rigtig smuk dame du har dig der, lækker lækker


. Nadja & Max Nobel .

..Se ik kritik som noget skidt..

.. brug det som en mulighed til at forbedre dig ! ..

5 stk. 100 kg wrapballer sælges for 650 kr, afslag ved hurtig handel, afhentning !

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fin hest
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 23:20

Hahah 'frem med reklamerne' - den er god! Jeg har haft en underviser, som sagde 'op med herlighederne' - jeg troede først, at jeg havde hørt forkert, men han havde et bredt grin over hele fjæset, da jeg så en anelse forvirret ud, så jeg var ikke i tvivl

 

 

Det er en rigtig køn hest - held og lykke med championatet! Hvem er forresten på hendes morside?

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 23:42

Smuk hoppe!!

 

Opstillingen er der kommenteret, men jeg må altså lige høre om det er meningen du rider hende ned/ind i bringen? :)



Syntes livet er herligt, nyt arbejde til mig og nyt hjem til mine drenge! :)

Lykkelig ejet af Big og Henry, hundene og kattene :)

Mål 2012= Stævner og Jagt på Henry..

0
0
Svar på denne tråd
 
 smuk hoppe
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 01:58

Opstillingen er kommenteret. Men..

Din skønne hoppe kan ikke bruge sig bagfra og få frihed til at løfte sig op i nakken og i lænden.. din hånd og krop er låst. Jeg laver også fejlen - og hvis du ser på billederne igen..

 

Hilsner

Fra MonaK

 

 

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hey alle
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 07:27

Jeg rider hende ik bevidst ind i bringen her skridter vi bare for lidt længere tøjle nu der ik video så ik kan ik se at hun skridter fuldstændigt igennem med god rygvind samt træder godt igennem og bruger sig over overlinien, skridten er den vi har styr på mest, trav der stiller jeg hende lidt for at få hendes skulder på plads hun har jo ik så god balance endnu min venstra hånd er ik låst kan dog godt have lidt problemer med højre, vi øver og øver men hun putter stadig stadig lidt nogle dage mvh Steph

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridning...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 08:58

Når en hest som din, har svært ved at strække sig frem og ned i skridten, så er det fordi hun bliver holdt tilbage og redet på tøjlen når du rider hende i trav. Det er er ganske både simpelt og logisk.

 

En hest der altid holdes tilbage, og som samtidig er meget følsom i munden (som jeg gætter på at din er), vil meget føle større motivation til at gå med hovedet i bringen i stedet for at strække sig frem og søge hånden. Derinde får den nemlig fred fra rytterens hånd og bliver dermed forstærket i at det er "rart" at gå der.

 

Når jeg ser billederne, så sidder du med meget lave hænder. Det giver en ufleksibel hånd og tøjlerne kommer til at have stortset samme funktion som hvis du spændte hesten ind i indspændinger. Jeg ser mange ride ganske bevidst på denne måde, og jeg lærte det selv i sin tid. Man får aldrig en hest til at gå i selvbæring på denne måde, det eneste man opnår er falsk lethed på tøjlen.

 

Du skal op på højkant med dine hænder, og hænderne skal være placeret over mankehøjde på hesten. Det vil give dig langt større mulighed for rent faktisk at kunne give efter, hvis/når din hest forsøger at søge frem til tøjlen.

 

Når din hest går med hovedet så langt inde, som det er tilfældet på billederne, så får du ikke et korrekt sving ned igennem ryggen på hesten og den kommer ikke til at kunne sætte bagbenene ind under sig. Jeg tror det du mærker i skridten, i virkeligheden er den lidt stødende fornemmelse fra en hest der går pasgang. Måske skulle du overveje at få en til at filme dig ride og så selv se videoen igennem i slowmotion for at kunne se bevægmønsteret mere tydeligt?


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 line rolig nu når du kun ser billeder
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 11:05

sienna går ik pas og hun skridter igennem jeg rider selv ved jette neverman, og det er ik skridt vi har problemer i og jo sienna for lov at gå frem til tøjlen, og hun træder super fint op men hun er ved at lære at vente, og det kræver både andholdning for sæde og hånd, og det ska den aldtså lære så min opstilling ved jeg er noget vi ska gøre noget ved, det husker jeg os momentvis at få gjordt men min hånd fejler intet nu er det os kun billeder så det lidt tarvelig at stå at sige hun går pas, når du ik har set den, den takter rent med sving og bæring dog ik så meget endnu. men jeg kan godt lære når en hest passer og når den bruger sig, hun kan godt passe i opvarmning men hun blir os skridtet varm for hånd fordi du hverken kan holde i tøjle og ligge ben til, hun er vågen og ung.

 

mvh steph

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridning?
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 11:38

Steph, jeg syntes nu at jeg er ganske rolig og kontruktiv i min udmelding...?

 

Jeg behøver ikke se video af din hest for at kunne vurdere ud fra den holdning din hest går i på billederne, at den går pas i skridten. Rent biomekanisk kan de ikke lade sig gøre for hesten at træde korrekt indunder sig og bruge ryggen ordentligt når hovedet er placeret så langt inde uden mulighed for at strække sig frem.

 

Jeg vil gerne vide, hvordan du mener at du kan give efter på hånden, når du holder hænderne så lavt?

 

Når jeg ser en hest som din (og det er i øvrigt en rigtig dejlig hest ), så ser jeg en hest der bliver skubbet i ubalance ved at du som rytter får hestens hovedet placeret så langt inde og samtidig kræver en kraftig bøjning (fleksion) til siderne af halsen. Det tvinger hesten til at smide bagbenene ud forbi tyngdepunktet, for at bevare balancen og giver ikke nogen indundergribende effekt.

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om, hvordan du mener at din hest opnår balance og selvbæring igennem din ridning?


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 okay line
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 11:47

når min hest smider skulderen er jeg nødt til at rette den ind og jeg trækker hænderne med frem og gir efter lige på disse billeder har hun måske næsten længere inde men det os momentvis for hun går os op af bakke og med næsen fremme med nakken højest når jeg driver mere på men sienna passer ik det kan jeg give dig min træners ord på, og hun strækker sig frem og ned og suger på bidet, at jeg så ik giver hende mere tøjle det min valg, men hun suger frem på bidet og strækker sig hvis jeg gir hende mere tøjle slipper jeg alt, og hun er lidt ukoncentrert unghest så man ska bevare kontskten for kommer der en lyd så stikker hun næsen i skyerne, og med helt lange tøjler mister jeg alt, og hun er heller ik ved at skridte af.

 

mvh steph

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridning?
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 12:47

Dine indlæg er lidt svære at læse, du skulle måske overveje et par punktummer rundt omkring, da noget af det ellers bliver lidt uforståeligt .

 

En så ung hest som din, vil stadig have et stort behov for at strække sig frem og ned i ridningen. Det er den nødt til for at kunne finde sin egen balance med rytter på og når din hest bliver redet så langt bag lod som det er tilfædet, så vil den aldrig opnå selv at kunne holde balancen. Derfor vil du også forsat opleve problemer med at hun smider skulderen. Enten bliver du nødt til at give tøjle, så hesten kan lære at bruge halsen som balancestang, eller også må du holde balancen for hesten i tøjlerne, og så får du en hest der hænger på biddet.

 

Det kan muligvis virke grænseoverskridende, at skulle slippe tøjlerne helt, når man sidder på en hest der er ung og vågen. Men mange gange så skyldes en nervøs hest også at rytteren har for meget fat fortil og/eller at hestens hoved at placeret så hestens synsfelt begrænses (som det ses når hesten rides meget bag lod). Det får man automatisk en hest der er mere nervøs og anspændt ud af.

Får hesten lov til at strække halsen helt frem og ned, så vil du opleve at hesten efterhånden kommer til at gå meget mere afslappet, det tør jeg godt love .


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes :)
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 12:54

Hej :)

Jeg sys det ser smadder godt ud :) Hun er utroligt smuk og godt sat sammen, og selvom billederne ikke er de bedste, kan man sagtens fornemme en dejlig udtråling! :)

Jeg kan ikke se at hun går pas i skridten, jeg ser en rentaktet skridt :) Jeg sys det lyder som om du rider hende rigtig fornuftigt. Ved selv at det kan være en rigtig god hjælp for ungheste, at man sidder med lidt lave og adskilte hænder, og sys heller ikke at dine hænder ser hårde ud :)

Jeg ser en hest i fin balance i forhold til hvor meget hun er redet, og hun ser ikke ud til at have spændinger. Bliver spændende til championatet, sys I er godt på vej! Men der kan vel ikke gå så lang tid før i begynder at samle hende lidt mere op?

 

Men I er i gode hænder hos Jette, hun er jo smadder dygtig :)

 

Held og lykke fremover!


Sara Wagner
0
0
Svar på denne tråd
 
 line kan kun sige du tager fulstændig fe
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 13:04

fejl jeg kan slippe tøjlerne ride hende rundt i kort trav med løse tøjler, korte hende ind stadig med løse tøjler, og opnå rigtig meget bæring fra hende selv, men der er hun også under lod dog med løs tøjle hvor hun strækker sig frem og ned, kan dog se på din egne billeder og læse mig frem til at vi to aldrig blir enige, jeg er ik akedemisk rytter, og min hest går ik med næsen under lod hele tiden men den opnår ik balance på en dag, det er der moment vis hvor den også har selv bæring, og har næsen fremme hvor den ska være, det jeg helt bevidst om hvor den ska være.

 

mvh steph

 

og så tror jeg vi lukker den her line for vi to ska ik diskutere igennem hele min tråd, jeg tager til mig hva jeg ved er ukorrekt og korrekt men jeg har som sagt en træner, og jeg tror på vi opnår det bedste resultat sam med tiden, og sienna er efterhånden en ret afslappet hoppe når den er varmte op, så jeg er sikker på jeg gør det rigtig for hende, også ifølge min tæner.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak sara
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 13:17

glad for du kan se det, som jeg mærker når jeg rider, man kan jo os se hun er glad, og hun går ik og pisker med halen, så tror ik jeg presser hende og forlanger noget hun ik kan, og ik bryder sig om. og det godt nok for mig, samme tid med det går fremad. vi samler lidt mere op, men hun har ik så meget stykre i galloppen.

 

mvh steph

0
0
Svar på denne tråd
 
 steph85
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 13:23

Jeg har ikke skrevet de her ting for at diskutere med dig. Jeg er ikke enig i din måde at ride hesten på, fordi jeg mener du tager fejl omkring nogle helt grundlæggende ting i grundridningen af din hest.

 

De ting jeg skriver, er sådanset ikke specielt akademiske, men er ganske grundlæggende hvis du skal bygge en ung hest op ordentlig op, så de vil kunne ride dressurprogrammerne efter DRF's fordringer (jeg går ud fra at det er dit mål). I forhold til den akademiske ridning, så ville man starte hesten op på en helt anden måde (fra jorden først). Jeg har ingen intention om at du skal ride akademisk, men jeg syntes du skulle lære at se hvordan en hest bruger sig selv korrekt.

 

Vi har vist haft "snakken" før, men jeg syntes det er en skam at folk som dig, der gerne vil gøre hestene til en karriere (det er vist noget med at du er/har været berideraspirant), ved så lidt om f.eks. hvordan en hest bevæger sig korrekt og hvordan rytterens indvirkning påvirker hestens biomekanik.

 

Jeg skal ikke bestemme hvordan du skal ride din hest, men jeg vil opfordre dig til at læse nogle bøger om rideteori og ikke nødvendigvis udelukkende tage alt hvad din træner siger for gode varer. jeg lytterede også i mange år til en berider jeg fik undervisning af, hun underviste i bedste mening, men jeg har efterfølgende fundet ud af at meget af det jeg lærte var skrupforkert og der var fokus på de helt forkerte elementer (øvelser, øvelser, øvelser). Man er nødt til at have hele "pakken" med for at få en hest der udfører øvelserne rigtigt, det er ikke nok at hesten bare "gør" det.

 

Jeg syntes det er ærgeligt, hvis du lukker af for inputs fra folk der ikke rider på samme måde som du selv gør. Jeg ville rigtig gerne lære noget fra ryttere som dig der rider moderne dressur, problemet er bare at ingen af Jer rigtig kan argumentere eller forklare hvorfor I rider på den måde I gør. Det er altid noget med at "min træner siger...", eller forklaringer der ikke holder vand hvis man ved lidt om rideteori, derfor stiller jeg dig de spørgsmål jeg gør. Desværre beviser dine svar også overfor mig, at du heller ikke kan forklare hvorfor du rider din hest som du gør.


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 line igen
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 13:28

jeg mener ik man lære at ride af at læse en bog men at udføre det i praksis og jo jeg tager alt hva min træner sir, for gode vare hun har ik ryttere stort set alle på landsplan og internationalt, hvis hun ik havde ret i de ting hun sir, og så ville hestene været gået i stykker længe før de nået det niveau, og hvis du ser sienna passer udfra billederne så den helt galt fra dit vedkommende.

 

mvh steph

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enighed
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 13:40

Nej, vi bliver aldrig enige. Men det syntes jeg heller ikke nødvendigvis at vi skal. Jeg håber du vil prøve at læse mine indlæg igen, og tænke lidt over hvad jeg mener med det jeg skriver.

 

Det kan godt være at din underviser rider på landplan, men jeg mener så ikke nødvendigvis at det er ensbetydende med at det hun gør er korrekt. Faktisk rider mange af rytterne på topplan, ikke længere korrekt hvis man skal se på de fordringer de burde ride efter. Det er noget jeg syntes er rigtig ærgeligt for ridesporten, men det er en helt anden diskussion.

 

Jeg vil opfordre dig til at være mere kritik i din tilgang til ridningen og det skader altså ikke at læse en teoribog i ny og næ. Hvis ingen nogensinde læste noget der var skrevet om ridning, hvordan skulle vi så kunne blive enige om hvilke mål og idealer der skal rides efter? For mig er de virkeligt dygtige ryttere, netop de der kan omsætte teorien til praksis.

 

Hvis du ikke er bogligt stærk, så er der også rigtig mange gode dvd'er at kigge på, men fælles for både teori, video og undervisning, er at man skal huske at være kritisk og stille spørgsmål til det man ser .


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Line....
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 13:51

Hvis ikke det er for at diskutere, hvorfor i alverden bliver du så ved??

Du har udbasuneret din holdning og brugt ord som biomekanik......... har du brug for at give udtryk for mere?? Nej vi ved hvad du står for, men du vil åbenbart diskutere.

 

Det blev udtrykkeligt af trådstarter frabedt udsagn som dine. Respekter dog dette.

kan du ikke dette, så skriv din holdning/mening og så stop der. Det er ikke sikkert du har ret og ej heller at trådstarter har ret. At jeg så har en subjektiv holdning som måske nok er luftet i under tonerene er så noget andet.

 

Til trådstarter dejlig hest, ret dig op og bliv for guds skyld ved med at bibeholde kontakten til hestens mund selvfølgelig i følgeskab med dine stænger!!!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Nete Langhoff
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 13:58

TS skriver at konstruktiv kritik er velkommen og det er det jeg har givet...

 

Jeg beklager meget hvis I af uransagelige årsgaer bliver provokeret over at ord som biomekanik??. Jeg syntes det er en temmelig snæversynet tilgang I ligger for dagen, hvis der udelukkende må komme kritik fra folk som er enige i denne rideform.

 

Jeg tror ikke det er mig der er gal på den i denne tråd, desværre

 

 

 

 


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sagens kerne
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 14:05

At du ikke tror det er dig der er galt på den er jo netop sagens kerne, det er hverken sagligt eller objektivt.

Jeg er personligt mht. til min egen ridning græsk katolsk, men føler mig efterhånden provokeret af at folk ikke kan vise deres billedtråde frem, uden der er andre der har eller mener de har set lyset - død og prompte skal, som det var besluttet ved lov lufte deres meninger og holdninger...

 

Men det er værste og det der slår sømmet på hovedet er i bliver ved og ved, istedet for at være enige om at være uenige, hvilket jeg gerne gi' dig hånd på...




0
0
Svar på denne tråd
 
 heste billeder
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 14:10

Rigtig dejlig hest du har dig der

 

Jeg tænker også "opstilling" og "hænder", men det er jo snart skrevet mange gange og du ved det godt, og det skal jo nok komme

 

Held og lykke på konkurrencebanerne

 

ps. synes Line1982 skriver nogle rigtig gode/vigtige ting, så prøv evt. at læse hendes indlæg igen senere, og så tag det du kan bruge i din ridning... Tror bestemt ikke hun skriver det "surt/bedrevidende" ment - kender hende ikke , men sådan læser jeg dem i hvertfald ikke.


Mor til 2 bulderbasser

Mads 20-05-06 og Lasse 10-07-09

0
0
Svar på denne tråd
 
 God kritik
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 14:13

Rigtig skøn hest du har, men jeg er enig med Line, som på en nøgtern og saglig måde kommer med nogle helt basale kritikpunkter omkring grundridningen.

 

Jeg er sikker på, at du gør dit bedste, og din hest er virkelig pragtfuld, men jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor man som rytter ikke får lyst til at undersøge nærmere, hvad kritikken går ud på, bliver nysgerrig efter at undersøge, hvorfor nogen mener, man gør det forkert, og tænk nu hvis man faktisk kunne lære noget nyt.

 

Hvis man kun ønsker ros her på HN, så må man altså tage et billede af sit blomsterbed eller sin frimærkesamling. Det er så genialt at få kritiske øjne på sin ridning, sin opstilling, sin hests bevægemønster. Tag nu imod med åbent sind isf at feje alt til side uden overhovedet at forholde sig til noget af det overhovedet.

 

 


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lys...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 14:19

Nete, det handler ikke om at have set lyset eller ej. Det jeg skriver er beskrivelse af ganske almindelig grundridning og "normal" opfattelse af hvordan en hest arbejder og bruger sig. Det er der intet hokus pokus eller alternative ridemetoder over. Hvis du og trådstarter havde sat jer ind i f.eks. hvordan en hest ifølge dressurfordringerne burde gå, så havde vi slet ikke denne diskussion...

 

Jeg bliver ved, fordi jeg ikke er ligeglad med hvilke ridemetoder folk udsætter deres heste for. Jeg siger ikke at alle behøver at ride sådan som jeg vælger at ride min hest, men jeg syntes bør gøre sig den ulejlighed at sætte sig lidt ind i tingene.

 

Min kritik er ment ydest velmenene, og ikke for at "hævde" mig selv om mine egne metoder. Jeg syntes det er ærgeligt, hvis ikke trådstarter er modtagelig, men jeg håber at andre kan læse denne tråd og så selv danne sig en mening om hvilken tilgang og hvilke argumenter der virker mest fornuftige...


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 line udfra din egne billeder
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 14:30

mener jeg ik du har set lyset af ridning, og det er faktisk flabet du skriver jeg rider min hest forholdt, du for det jo til at lyde som det jeg gør ved min hest er mishandling og uanset om du ik mener at jettes metoder er ensbetydne med det rigtig, på baggrund af hendes egne og rytters ride resultater, så er det emmervæk dem der rider for vores land, og det er mere end hva du gør med din ridning.

 

min hest er glad under ridning har ingen spændninger eller sure miner og jeg vil mene der burde være nogle koflikter hvis min hest var utrilfreds med hva jeg gør det er trosalt en hoppe med stort h.

 

og jeg har netop frabedt mig kritik af akedemiske rytter for det eneste de går op i det stort set det samme som at man burde lade sin hest stå på en mark uden at ride på den, for alt er mishandling samme tid med i læser en masse bøger, og mange af jer rytter kan sku ik udføre det i praksis som morten thomsen og bent brenderup laver aligevel jeg mener ik man man kan nøjes med at læse en bog og, og fordi man så kan læse en bog, og udatale sig så celvidene betyder det ik man kan udføre det i praksis.

 

jeg og akedimiske rytter blir ik enige så bliv uden om min tråd, hvis det er så forfærdeligt.

 

mvh steph

0
0
Svar på denne tråd
 
 Misforståelse
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 14:38

Jeg tror du misforstår det jeg skriver...

 

Når jeg skriver at din hest er forholdt, så er det en ganske objektiv observation og jeg har intet sted skrevet at en forholdt hest er lig med dyremishandling...

 

Jeg ved ikke hvad du kan udlede af mine ridebilleder, de er et par år gamle de fleste af dem, så de er ikke særligt sigende for det jeg laver med min hest pt. eller der hvor vi er nu (jo, jeg burde nok opdatere min profil lidt ).

Lige så lidt har jeg sagt, at den måde jeg selv rider på, er noget alle skal gøre. Jeg er ikke konkurrencerytter, det er du og dermed gør vi selvfølgelig nogle ting forskelligt. Det mener jeg dog ikke, er ensbetydende med at jeg ikke er i stand til at vurdere din ridning.

 

Ps: Mht. det med det akademiske, så tror jeg Susan kjærgård bliver ret ked af det hvis du kalder hende for AKA-rytter . Det var så vidt jeg kunne læse, kun BBH-folk du ikke ville have kritik fra og jeg rider ikke efter deres metoder...

 


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen Line
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 14:42

Så lav en hjemmeside, et fora, en særskilt tråd et eller andet der tiltrækker sig positiv opmærksomhed, istedet for at finde kloge hatten frem fra skuffen. Der er i min verden STOR forskel på praksis og teori og ja det er da optimalt at mestre begget ting, men hånden på hjertet hvor mange af os almene ryttere gør dette, så hellere praksisen.

 

Jeg har aldrig haft lyst eller brug for at sætte mig ind i hestens bevæge apperat. Hvis min hest går uden spændninger og med gålyst hvad skal jeg så med det?? belære andre??

 

Uanset ridestil eller overbevisning om det er dressur, bbh modellen, western eller spring mm. må målet være en afspændt smidig hest der bevæger sig med spændstighed, det er på sidstnævnte jeg fuldstændig mener bbh fejler, men det er jo min mening, du har ret til en anden...

 

At jeg ikke skulle kende til dressurfordringene må stå for DIN regning, men kan bare sige der er mange veje til Rom, men vi behøves ikke at gå samme vej, ihvertfald ikke for min skyld...




0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg rider hverken
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 14:47

efter bbh eller akedemiske metoder what so, det går jeg som sagt heller ik op i, jeg rider moderne dresssur og i min verden er en forhold hest ik noget rart for de for de spæninger af hvilket min ik har, og igen så sir du vi ik alle ska ride som dig, men hvorfor blir du så ved at påvege hvor forfærdeligt min ridning er, hvis jeg så ik sku ride som dig hvem så, for du ville sys det var ordenlig ridning det lidt dobbelt moralsk

 

 

Jeg bliver ved, fordi jeg ikke er ligeglad med hvilke ridemetoder folk udsætter deres heste for. Jeg siger ikke at alle behøver at ride sådan som jeg vælger at ride min hest

 

 

modsigende

 

mvh steph

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nete thumps up
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 14:50

sys du har helt ret praksissen er nok den vigtigeste, for bare fordi man har læst en bog, behøver det jo ik betyde man kan udføre det, men som du sir, hvis jeg ville kunne jeg godt læse bøger, men det betyder ik min hest pludselig er redet som line ønsker.

 

 

mvh steph :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nete, tal for dig selv
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 14:52

øhhhh Nete, jeg er uenig med dig og din måde at udtrykke dig på, men jeg kunne da aldrig finde på at bede dig om at lave din egen tråd eller sige, at du burde holde dig langt væk....

 

Totalt og aldeles langt ude at bede Line om at forlade tråden, fordi hun kommer med konstruktiv kritik.

 

Og jeg ville personligt være MEGET ked af at undvære hendes vågne kritiske blik på andres ridning - enig eller uenig med hende.

 

 


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd
 
 ???????
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 14:55

Nete:

"Jeg har aldrig haft lyst eller brug for at sætte mig ind i hestens bevæge apperat. Hvis min hest går uden spændninger og med gålyst hvad skal jeg så med det?? belære andre??"

 

Jeg syntes denne debat er ved at udvikle sig lige så lidt konstruktivt, som en samtale jeg engang havde med fortaler-damen for LDR...Hun nævnte noget tilsvarende, krydret med at jeg var en amatørrytter når jeg gik op i den slags ligegyldigheder...

 

Jeg kan kun sige at jeg syntes det er en meget meget trist indstilling I har til tingene. Jeres heste er åbenbart ikke vigtige medspillere i den rideform i dyrker, men i stedet reduceret til mekaniske sportsredskaber .

 

Jeg begriber ikke, at I ikke selv det uheldige i den måde I fremstår på med udtalelser som den jeg har fremhævet ovenover...Det er da ærgeligt ikke at have lyst til at lære noget nyt.


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kort og godt
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 22:25

Jeg anerkender du og andre har en anden holdning og aldrig om jeg vil prøve at pådutte dig min opfattelse fordi jeg føler den er mere rigtig. Det jeg simpelthen ikke kan forstå, er at jeg og andre skal fremstilles som værende uvidende og snæversynede...

 

Igen hvorfor ikke bare enes om at være uenige, istedet for at hive andre igennem sølet...




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen Nete..
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 22:42

Du har jo selv proklameret at du ikke gider læse bøger og ikke skal bruge viden om f.eks. hestens bevægapparat til noget som helst, så jeg mener ikke det er mig der udstiller dig/Jer som uvidende, det syntes jeg egentlig fint I klare selv...

 

Jeg har intet problem med at vi ikke er enige, der hvor jeg mener problemerne opstår, er når man rider rundt på en knapt 5 år gammel hest efter metoder som man ikke selv kan argumentere for og på en måde som jeg ikke mener er hensigtmæssig. Jeg mener man kan benytte sig af en mængde metoder (det behøver ikke være aka) som kunne være væsentlig mere fornuftige, end den ridnig jeg ser på billederne.

 

Jeg syntes egentlig heller ikke jeg trækker nogen igennem sølet, jeg forsøger at komme med konstruktiv kritik som trådstarter efterspurgte. At hun så ikke selv har styr på hvem der står for hvilken ridemetoder og blander det hele sammen i en pærevællig, mener jeg ikke at jeg skal klandres for.

 

Det jeg saver allermest, er nogle foruftige argumenter for hvorfor der rides efter den viste metode. Hvis I havde nogle, så ville jeg måske kunne forstå det, men det er åbenbart nemmere at blive fornærmet over at der stilles spørgsmål som I ikke forstår/kan svare på.

 


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Line hør her
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 23:16

Nu vil jeg personligt lade være at skrive i min tråd mere du er ubehagelig og jeg gider ik mere kritik fra dig vi blir ik enighe opgives du selv red bedre så dine billeder os anderledes ud du den sidste der ska snakke om korrekt brug din hest laller rundt for løs tøjle med næsen fremme hvor den ska være og ja det ville min sku os hvis jeg slap tøjlen og din hest træder ik engang op og bruger sin overlinien så nu ber jeg dig pænt forlad denne tråd vi blir ik enige og det ska vi ik diskutere længere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Line.....
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 23:35

Hvis du gerne vil være konstruktiv så brug din energi på mennesker som er modtagelige istedet for at prædike for uvidende individer som jeg selv ifølge din opfattelse er...

 

Jeg ønsker imodsætning til dig ikke at blive personlig, hvilket absolut ikke er konstruktivt i nogen som helst sammenhæng.

 

Jeg kunne komme med massere argumenter, men hvorfor eftersom du for det første overhovedet ikke er positivt indstillet og ligeledes fordi jeg ingen mission har, andet end for min egen ridning. Dette er for mig egentligt roden til hele denne diskussion..

 

For at understrege lommer her en meget brugt sætning: Du har ytringsfrihed, ikke ytringspligt......




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 08:11

Mage til ubehagelige ytringer fra trådstarter og Nete Langhoff, skal man da lede ekstremt længe efter.

 

Line kommer med kyndig, tålmodig og velformuleret saglig og konstruktiv kritik, på en så pæn og sober måde, som sjældent ses på HN.

 

Hun mødes med hån, latterliggørelse af egen person og personlige ridereferancer og ignorante mennesker, der på ingen måde læser det skrevne, men udelukkende tænker på Line som akademisk rytter, og dermed nægter at læse de ganske almindelige råd der kommer, som enhver med bare en anelse sund fornuft ved passer. HOLD DA OP!!!!!

 

Det er ganske alm. unghesteridning der bliver snakket...grundridning og ikke en rygende fis mere!!!!!!! Er det så vanvittigt svært at forstå?????Det er ikke akademisk betonet på nogen måder, eller pakket ind i et eller andet sagn omspundet cirkus Benneweis...Det er bare grundridning og de helt basale ting i grundridningen, som enhver nybegynder bør vide alt om, hvis man bare så meget som TÆNKER på at ride en unghest.

 

Der bliver virkelig ikke gået efter bolden i denne tråd...udelukkende efter manden. Og BTW...Hvordan kan man tillade sig at ride, hvis man ikke har den fjerneste interesse i at sætte sig ind i, hvordan en hest fungerer og bevæger sig?????Jeg er rystet. Det er da vel det mindste en hest kan forlange af sin rytter.

 

Jeg græmmes...

 

 


Zahrah Hamrah El Azraff..Hvorfor ride kopierne, når man kan få originalen? (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 08:18

Line: Virkelig fine, saglige og konstruktive indlæg du kommer med

 

Connie: Helt og aldeles enig!!

 

sienna: Jeg har en ide om hvorfor du reagerer SÅ voldsomt på Lines indlæg, og jeg håber du vil læse det hun skriver en gang til, med andre briller på..

Du er vel ligesom de fleste der har hest, interesseret i at den har det og rides mest optimlt?

Det Line beskriver ER jo almen grundviden om træning af ungheste, hvilket netop er det du har i hænderne.. Din hoppe viser ikke det du beskriver, så hvis du gerne vil vise at hun normalt ikke går som på de billeder du har lagt ind, må du lægge nogle andre ind, så vi kan se hvad du mener.. Det burde jo ikke være et problem, når du ved at hun rides korrekt?



Syntes livet er herligt, nyt arbejde til mig og nyt hjem til mine drenge! :)

Lykkelig ejet af Big og Henry, hundene og kattene :)

Mål 2012= Stævner og Jagt på Henry..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Over and out
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 08:51

Zahrah og Jeanette: Mange tak for opbakningen .

 

Jeg kan fornemme at min person ikke er ønsket i debatten. I får det som I vil, jeg skal nok lade være med at skrive mere her. Der er grænser for hvor meget jeg vil spilde min tid, men jeg tror desværre at I har tabt læsernes sympati og jeg mener ærglig talt heller ikke I er værdige som hverken ryttere eller hesteejere .

 

Prøv at læse det debatten igen med objektive briller og hav lidt ydmyghed overfor ridekunsten og ikke mindst Jeres heste. Ridning handler ikke kun om hvem der har den dyreste Kingslandjakke, de fedeste solbriller og er bedst til at narre dommeren til at tro at hesten rent faktisk går dressur...


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ubehagelig
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 11:19

Jeg har på intet tidspunkt været ubehagelig eller lign. i denne tråd.

Derimod ønsker jeg blot at div. skribenter herinde udviser lidt rummelighed og giver plads til andre opfattelser end deres egne.

 

Det er fint og helt OK med konstuktiv kritik, men det er i min verden ikke længere konstruktiv kritik når det udvikler sig til at være en diskussion om noget parterne aldrig bliver enige om. Her føler jeg ofte det kniber med respekten for andre menneskers opfattelse...

Der er massere af andre der i denne tråd har giver saglig og konstruktiv kritik på en helt fair måde....

 

Og jo Line her kommer lidt sagt med humor, som du måske vælger at tolke negativt: Dressur handler om kingsland, penge og hvad det ifølge dig er cirkus ridning, for går ikke udfra du er fan af Helgstrand, Corneliussen, anky og Gal med flere?? Det er nu engang det der er officielt er dressur i den verden vi lever i, ihverfald ifølge dem der dømmer..

 

 




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm.............
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 11:54

Måske trådstarter skulle begynde at interessere sig lidt for biomekanik og bevægapperatet, det er i hvert fald en dårlig statistik hun har sig i aflivede heste på sin præstetation pga. problemer i bevægapperatet 3 ud 6

Det mulig nogen synes det er under bæltestedet det her, men med den statistik ville jeg dælme til at se min ridning efter i sømmene.



MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske skulle
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 12:02

jeg tilføje til ovenstående at det ikke er ment som et angrab, men jeg undrer mig virkelig over den manglede interesse for biomekanik når man har oplevet de problemer før hen.

Men man kan jo også bare være forfulgt af virkelig sort uheld.



MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Får lige at forklare denne har jeg haft
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 12:02

Langt flere end disse og Quick step havde gigt i begge forben tre uger efter jeg fik ham så det vist ik min ridning der har gjordt det samt dia kørte vi sag på hun havde K's og var halt på tre ben da jeg købte hende så, det nok ik min ridnings skyld Lene så ja den var lige grov nok at du udtaler dig om noget du intet aner om.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej nej....
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 12:29

som jeg skrev var det ikke et angreb og som jeg også skrev kunne det jo skyldes virkelig sort uheld, hvilket det jo så er.

Men stadig undrer det mig din manglende interesse for biomekanik når du netop har oplevet de tilfælde du har også selvom du ikke har været skyld i det. Jeg ved godt alle problemer med bevægapperatet ikke kan tilskrives uhensigtsmæssigt ridning, men forebygglese er bedre end helbredelse.

 

Og så undskylder jeg hvis jeg fik dig skudt noget i skoene, det var faktisk ikke min mening, men var næsten klar over det ville blive opfattet netop sådan.

 

Over and out, nu skal jeg nok lade være at blande mig mere



MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undervisning...
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 12:35

Der er især én ting, der falder mig for brystet, og som jeg rigtig godt kunne tænke mig at høre Stephanies udtalelse om:

 

Jeg kan se, at du tilbyder undervisning, og at du har bestået grundforløbet på berideruddannelsen. Hvordan kan man med den baggrund ikke være i stand til at diskutere grundridning af en unghest, ikke interessere sig for biomekanik og ikke ønske at åbne en rideteoribog????

 

Det er ikke en kritik af dig som person men af din holdning til ridekunsten, og det overgår altså min fatteevne, at man ikke ønsker/kan/gider eller hvad der nu ligger til grund for den meget kategoriske afvisning af enhver kritik, diskutere sin ridning. I min verden bør en underviser kende til biomekanik og kunne forklare sin ridning - ellers er man da intet værd som underviser.

 

Kunne du ikke tænke dig at svare retur på dette Stephanie?

 

Og Nete, jo, du har i den grad været ubehøvlet over for Line, der i lang tid tråden igennem kom med saglig kritik af ridningen, hvorefter du beder hende lave sit eget forum, hvor hun kan præddike for andre, der gider lytte. Line kom i den grad med konstruktiv kritik, men TS svarede tilbage med en masse barnlige ytringer om, at Line ikke kan ride, etc. Line har ikke hevet tråden ned på børnehaveniveau - det klarede du og TS fint helt alene.

 

Nu har vi alle bøvset af. Kunne vi ikke få nogle ordentlige, konstruktive svar i stedet for.


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis i ser min hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 12:42

Kan i os se billederne af mine heste og der kan i så os se fe ik rides under lod det er ik min normale metode selvom i tror min hest blir mishandlet fejl redet og tvunget i holdning, jeg ska snarest ligge en video så i kam se i tager fejl, og fordi jeg ik kan forklare dig det i en tråd betyder det ik jeg ik kan hjælpe andre mine rytter rider fornuftigt og heller ej deres heste under lod de bevæger sig med sving bæring og lethed for hjælpere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 OverSkrift
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 12:47
Lene, føj hvor er du grov! :-(

Må man ikke selv om her i verden, om man vil interessere sig for biomekanik eller ej? Sidst jeg tjekkede, så var det ikke et krav, når man har hest... Jeg har aldrig læst sådan en bog, dertil synes jeg det er alt for tørt, men jeg kan godt blive fanget af en tråd herinde hvis Roselina eller Line skriver indlæg. Jeg synes dog det er synd, når man pådutter andre sin holdning, under påskud af kun at ville hestens det bedste. Vi generer dem jo nok i større eller mindre grad ved overhovedet at ride dem.;-)

Jeg synes Sienna ser rigtig fin og tilpas ud på billederne, ørene fremme og måske en lille smule for dyb fortil, men en glad og tilfreds hest. På billede 3 går hun faktisk som jeg mener man godt kan forlange af en 5 års hest.

Historie melder jo ingenting om hvorvidt hesten har været redet siden den var 4, og så mener jeg faktisk godt man kan begynde at forlange lidt samling af den. Eller forvente at den har sat muskler, som gør at man forlange lidt mere af den.

Det er ærgeligt at man ikke kan vise sin hest frem i glæde, uanset ridestil, uden at der kommer nogen som skal forsøge at omvende en. Og det uanset om man rider ganske almindelig moderne dressur eller efter BBH principperne. Endten går hesten bare og feder den for en løs tøjle, eller også er man nærmest ved at ødelægge bevægeapperatet på den. Det ville klæde mange på HN at være lidt large.

 

Mvh. Lea

 

 

 

A smile is the light in the window of your face, that tells people your heart is at home.<3

 

 

Børn er som ideer - ens egne er de bedste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er hverken flabet
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 14:05

- eller for den sags skyld ubehøvlet, at foreslå at arbejde konstruktivt med den sag man brænder for istedet for at dunke andre gentagne gange oven i hovedet, for det er netop ubehageligt....

 

Hvad der er ubehøvlet eller for den sags skyld flabet er, at stemple andre som uvidende bare fordi jeg og andre ikke har interessen i at terpe, den ene bog efter den anden om biomekanik og være mere barriere rytter end noget andet....

 

Du kender mig ikke, ved intet om min viden om heste, du ved bare at jeg ikke har terpet bøger om biomekanik og herud fra skal man så nærmest latterliggøres....

 

Og hvis det ikke er direkte ubehøvlet at kommentere andres evne til at stave og grammatiske evner, ja så ved jeg ikke hvad det er....




0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan ikke holde mund...
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 14:18

Nete: Ved godt jeg havde lovet at holde mig ude af denne debat, men jeg kan altså bare ikke holde bøtte...

 

Jeg skriver en venlig henstilling til TS om at bruge lidt flere punktummer, da hendes indlæg er svære at læse. Det er dig der tolker på resten...

 

At fremstille andre der gider læse alle de kedelige teoribøger, som barriereryttere og at vi kun gør det for at kunne slå folk oveni hovedet med deres uvidenhed, er vist igen din egen fortolkning. I øvrigt syntes jeg din udlægning er decideret flabet...

 

Jo, jeg mener at folk der ikke gider at åbne en bog eller mener at det er vigtigt at sætte sig ind i hvordan en hest er skruet sammen, når nu man ejer en af slagsen, ER ignorante. Men det er ikke det samme som latterliggørelse...

 

Jeg syntes i øvrigt det er interessant at du skriver i et indlæg længere oppe, at det er ok at komme med konstruktiv kritik, men så længe man ikke er enige må man ikke kritisere?? Jeg forstår ikke logikken .


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har godtaget konstruktiv
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 14:27

Men du belære og på dutter mig og beskylder mig for st jeg rider den forhold og pas hvilket jeg ved ik er tilfældet for nu er det mig fer rider hesten og jeg kan bestemt godt mærke om min hest er løsgjorde bærende og bruger sin ryg og om den suger på bidet derfor blir jeg sur fordi med det har du langtfra ret og vi så ska blive ved st diskutere noget du tror du ser på billedet når jeg kan mærke på hesten dette ik er sant og nu har jef faktisk læse Harry et eller andet om bioteknik og alt dette ved jeg godt men kan ik forklare dig det uden noget at forklare udfra ifølge det jeg har læst bevæger min hest sig så ledes med elastic sving og bæring samt løsgjorde hed

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du fremstiller
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 14:29

mig som værende uvidende, jeg dig som barriere rytter begge dele ender i en stereotyp kasse fordi vores optik er forskeliig. Jeg henstiller alene til om du dog ikke bare kan acceptere disse forskelligheder??

 

Og nej det er bare ikke konstruktivt, når man bliver ved og ved når modtager ikke er åben, lige meget om man står iden rigtige lejr eller ej. Fint føste indlæg du skriver. Men hvor kommer behovet fra til at blive ved når du med det samme forhåbenligt kan fornemme du bliver afvist?? Og jo trådstarter havde frabedt sig kommentere ala LDR modstandere, det kan vel ikke diskuteres.

 

Fint at du alligevel skriver det første indlæg og jo igen jeg siger ikke du er gal på den du siger MANGE fornuftige ting, men verden er bare ikke altid sort hvid...

 

Tilsidst mener jeg til stadighed ikke at man absolut skal læse tykke bøger for at kunne ride og jeg har redet min del af ungheste til uden tykke bøger...

 

 




0
0
Svar på denne tråd
 
 hold....
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 14:52

 

Som en gammel filosof sagde, "fordi du har set en sort hest, er det ikke ensbetydende med, alle heste er sorte".

 

Dem, der gider sætte sig ind i, hvordan hestens krop arbejder, de er vegetarer, kører i Kia'er, og i øvrigt er dumme og tager fejl med alt, sådan helt principielt? Dejligt frigid holdning, det er let at håndtere verden, når man har sat tingene i kasser - a la "de der er dumme, de der er gode". :)

 

Jeg er ikke Susan-rytter, heller ikke akademisk. Men interesserer mig for hestens krop - som JEG rider rundt på, og som den ikke er bygget til, og kan godt lide min hest, derfor er jeg åben for alt, der kan hjælpe min hest.

 

Hilsen hende, hvis hesten gik VOLDSOMT bag lod for løse tøjler, og det tog mig MANGE år at ERKENDE, at min hest havde en spændt ryg. Jeg var helt uperfekt og stædig, ligesom jer! Og mente naturligvis også, jeg red, som man skulle, for det gjorde alle andre dressur ryttere jo også. I dag er ridning en fornøjelse, ikke en slåskamp.

 

Og i dag har hesten gigt i nakken, pga. de 30 cm korte tøjler, mine undervisere fra top-sporten ville have.

 

Vi har godt af at mødes med åbent sind. Jeg latterliggør ingen ridestile. Jeg kan stille spørgsmål ved dem, og mene, at det ikke er vejen for OS, for det er ikke nok ex. Men sålænge folk kan argumentere og forklare, hvorfor det er u-smart at ride sin hest bag lod, så dør man nok ikke af at lære nye kunster, selvom man er en gammel hund, i "faget".


0
0
Svar på denne tråd
 
 Praksis
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 14:53

Jeg har aldrig underkendt at praksis er vigtig. Jeg har stor respekt for de ryttere der mestre praksis til perfektion, problemet er bare at hvis ikke man aner hvordan idealet bør se ud, så forsøger man at lave noget der bare "ligner". Det er for mig at se, en stor del af grunden til at den moderne dressur rides på den måde som det ses i dag.

 

Det svare vel lidt til at ligge et stykke overføringspapir ovenpå et maleri og så bare tegne stregerne af og derefter påstå at man har malet det samme som ses på det oprindelige maleri. Man har ikke fået alle nuancerne med.

 

Jeg kunne fint leve med at vi har forskellig opfattelse af ridning, hvis den ridning I står for, var noget I kunne argumentere fornuftigt for og som ikke var til ulempe for hesten på nogen nævneværdig måde (og ja, alt ridning er til ulempe for hesten på det ene eller andet plan, men noget mere end andet).

 

Problemet her, er at I ikke kan komme med ordentlige argumenter, I afviser blankt enhver form for kritik, I nægter at læse bøger, I kalder Jeres kritikkere både det ene og det andet og henviser til deres ridebilleder (jeg har i øvrigt haft mange besøgende på min profil, tak for det ), billederne i tråden viser en 5 års hest der er krøllet uheldigt sammen og I er begge en eller anden form for halv-professionelle heste-folk. Jeg tror bare vi lader den stå et øjeblik...


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Lea
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 15:03

Men jeg skriver jo netop at det ikke er for at være flabet, grov eller andet negativ....det er vitterlig blot mig der ikke forstår hvorfor interessen ikke melder sig for at finde ud af hvad uhensigtsmæssig ridning kan gøre ved en hests krop.

Jeg har aldrig skrevet eller påstået at TS SKAL lære om biomekanik og det er et krav....hvor skriver jeg det?

 

Måske er det fordi jeg selv er videbegærlig, f.eks. var vi så uheldige at miste min datters pony til tarmslyng for et år siden, det var ifølge dyrlægen ikke noget vi kunne have gjort anderledes, men efterfølgende har jeg støvsuget nettet for info om tarmslyng, fordi jeg vil vide mere om hvad der skete....det er såmænd bare det jeg mener.

 

Om det gør mig til en barriererytter aner jeg ikke, men faktisk udøver jeg også denne herlig hobby irl og er lige kommet ind efter en herlig ridetur på min lille gule i det skønne forårsvejr



MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dit ideal
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 15:06

Dit ideal er måske en ting mit ligger måske et andet sted, dette er blot en påstand der ligger hen i det uvisse, da vi ikke kender til hinanden eller hindandens heste...

 

Men Line vil du ikke være så sød og lade være at skyde mig ting i skoene som jeg ikke har sagt, jeg betragter på ingen måde mig selv som proffesionel og er faktisk ret ydmyg og modtagelig og large omkring min ridning, heste, samt andres.

 

Argumenterne er igen mange, men jeg vil ikke ind i en diskussion omkring ridning, min mission i dette er udelukkende, at åbne folks øjne for at vi ser forskelligt på tingene og anerkende dette..




0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 14:11

Jeg er også fuldstændig enig med Line1982 (som jeg kan se mange er)

Og kritikken er konstruktiv og forklarende - hvorfor jeg ikke forstår Netes indlæg:)

Men jeg er også stor tilhænger af anatomisk korrekt ridning:)

Trådstarter, det ser ikke helt galt ud - men jeg synes du skulle tænke over nogle af de ting Line siger, måske kunne du få noget ud of det alligevel :)


Trine

0
0
Svar på denne tråd
 
 ridning
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 12:52

Må erklære mig enig med Line, og sige at jeg synes det er flot hun holder tonen så pæn og konstruktiv

 

I øvrigt har Line eller nogen andre ikke kaldt TS for dyremishandler eller lign. ubehagelige ord, hun stiller blot spørgsmål til TS ridning, som desværre aldrig bliver besvaret (sagligt i hvert fald ;))

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider