Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Bøger om westernridning
Forfatter: 
Dato:  14-11-2015 18:31
Jeg er i gang med at købe min første quarter horse, og har planer om at konvertere til western, så jeg ville høre, om I kender noget godt læsestof om westernridning? Enten på dansk eller engelsk.

Jeg skal selvfølgelig have undervisning, men vil gerne have "the basics" på plads.




Marlene


0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme interesse
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 12:45

hej Marlene

 

Jeg deler interesse med dig :-) Dog har jeg stadig mine 2 varmblodsheste og quarteren kommer nok først i stalden, når en af dem ikke er der mere. Men jeg har fået meget stor nysgerrighed og interesse for western. Min plan er indenfor det næste halve år at finde et sted, hvor jeg kan få undervisning på en uddannet westernhest.

I mellemtiden må jeg suge viden til mig :-) Jeg har set, der er en del westernrelaterede bøger på horseconsult's hjemmeside. Så der kunne du jo også kigge. Og så har jeg fundet en masse på youtube - både fra reining konkurrencer og western riding lessons.

Har du fundet et sted med undervisning? Bare nysgerrig, da jeg bor i Aalborg området, og kan se på din profil, du bor i samme landsdel.

 

Venlig hilsen Mette

1
0
Svar på denne tråd
 
 Westerntræner
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 12:56
Okay,tak for tippet :-)
Det kniber lidt med westerntrænere heroppe, men Helle fra www.valley-view.dk giver gerne clinics heroppe en gang imellem, hvis man kan samle nogle stykker, så det håber jeg lidt på. Men det er jo så kun på egen hest, men du kan da også godt ride western på en ikke-quarter, så hvorfor vente. ;-)
Undervisning på en westerntrænet hest kan du få hos Little Mule i Klitmøller. De afholder ridelejre om sommeren. Det kunne jeg godt finde på at prøve på et tidspunkt.




Marlene


0
0
Svar på denne tråd
 
 Western og varmblod
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 13:19

Tak for dit svar :-)

Ja, det kunne være fantastisk med en uges intensiv undervisning. Ærgeligt Klitmøller er så langt væk... Har kigget på hjemmesiden, du nævner, men den er lidt sparsom med oplysninger.

Jeg ville meget gerne western træne min ene varmblodshest. Men det er en meget vågen hest (mildest talt), så er ikke helt sikker på hun er egnet... Og så bliver det måske for svært for både hesten og mig. Vil gerne lægge ud med en god oplevelse, da jeg er kørt helt træt i engelsk ridning. Lige nu rider jeg lidt på bane hjemme og så ellers en masse ture. Konkurrencebanerne (spring) har jeg sagt farvel til for længst.

Nå, vi kom lidt væk fra dine bøger

jeg læser med her, hvis der skulle komme konkrete bud.

 

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Valley view
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 13:22
Hvis du søger på valley view på facebook, lægger hun jævnligt info op om clinics. Du kan da eventuelt skrive til hende om det med en varm hest.




Marlene


0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  12-12-2015 11:06

Jeg er ikke stødt på så mange bøger jeg kunne relatere til, men hvis du f.eks. søger på Amazon efter DVD'er om western så dukker der en del op der er brugbart.
Hvis du leder efter titler så prøv at besøge
http://www.giddyupflix.com - de har utroligt mange DVD'er om ridning. Desværre kan man ikke bruge deres service i DK, men man kan få en god fornemmelse af hvad der findes så man kan lede efter det.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 westernridning
Forfatter: 
Dato:  12-12-2015 13:26

 

Her er et link, hvor du kan købe bøger og DVD om westernridning.

Westernoutfitter holder til ved Randers

 

westernoutfitter.dk/ group.asp?group=230

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Videoer
Forfatter: 
Dato:  17-12-2015 12:06

Hej, jeg kan varmt anbefale Warwick Schiller og hans videoer. Der er mange mindre klip på youtube og vil man rigtigt igang så har han et online program til lidt under 200 om måneden, hvor der kommer over 2 timers nyt hver måned og hvis man ønsker kan man også selv modtage undervisning gennem video. Hans side hedder Warwickshiller.com

Derudover er der andre spændende hestefolk som ray hunt, Buck Brannaman, Martin Black har sammen med en hjerne forsker skrevet en meget spændende bog om indlæring hos hesten, så bare klø på :-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 warwick schiller
Forfatter: 
Dato:  11-01-2016 09:41

Perlen, tusind tak for henvisningen til warwick schillers videoer. Jeg har tegnet abonnement og er sikker på at jeg vil få stor glæde af det! S.T.T.D.P!!!





Marlene


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider