Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Spørgsmål om sadler
Forfatter: 
Dato:  26-09-2015 17:00

Hej! :)

Jeg leder efter en sadel til min hest. Da westernsadler er ret tunge, hun er en islænder (132 i stg, så en bette en af slagsen) og jeg har en diskusprolaps, der gør at jeg ikke skal løfte for meget, kiggede jeg på nogle kunststofs og faldt over wintec's westernsadel. Er der nogle der har erfaring med om den er noget værd?
Og så vidt jeg kan se, skal den bestilles fra udlandet... Hvordan finder man den rigtige størrelse til hesten inden så?
Findes der andre okay kunstofswesternsadler, der måske er lidt nemmere tilgængelige?

Og andet spørgsmål: Findes der nogle sadelforhandlere, der opkøber westernsadler? Jeg har en Circle Y hængende fra min gamle hest af... Jeg har intet imod at sælge den til under værdi, som jeg formoder man gør ved sådan en, bare jeg slipper for at have den hængende og minde mig om min gamle hest :)

På forhånd tak for hjælpen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-09-2015 20:45

Hej,- Jeg prøver lige igen...Havde skrevet et længere indlæg som >PUFF < forsvandt da jeg godkendte det

jeg kan muligvis hjælpe med dit første spørgsmål, da jeg for nogen tid siden oprettede en tråd "letvægts og kunststofsadler" Den kan du jo starte med at læse,- Jens havde nogle gode input. Jeg har også haft kig på wintecs westernsadel, men endte med at opgive da jeg simpelthen ikke kunne få noget ordentlig information osv og jeg ville under ingen omstændigheder bare tage chancen og bestille en (fra Tyskland). Så jeg endte med en gammel udrangeret Barefoot Arizona, som jeg fik pimpet op med nye bøjler, nyt pelssæde og det rigtige underlag (trail pad) og den vejer næsten ingenting,- kan faktisk løfte den i en hånd...Nu er min hest nok også noget større og længere i ryg og lænd end en islænder, men jeg ved da, at en del islænderryttere rider i barefoot sadler og flere af modellerne godt kan laves så de minder meget om en westernsadel. Dvs skift stigeremme til fenders og copjern ud med et med horn. Hvis det er noget kunne du jo prøve at kontakte Barefoot-forhandleren i DK, hun er flink til at svare på spørgsmål og har måske nogle forslag

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar på svar.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 11:06

Tak! Jeg vil kigge den anden tråd igennem :)

Og ja, jeg er også ved at nå frem til at det bliver lidt for stort et sats på den fra Wintec :/ Det er bare ærgerligt, for jeg havde virkelig forelsket mig i den... (Når udvalget nu ikke er så stort, når man skal have en letvægts westernsadel) Og jeg vil helst undgå en bomløs, selvom jeg har kigget lidt på dem :)

Men tusind tak for svaret :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 wintec
Forfatter: 
Dato:  12-12-2015 20:35

Wintecs western sadel er noget bras - kort og godt. Den har en elendig pasform og man sidder ikke godt i den. Har haft fornøjelsen i en halv times tid, så var det rigeligt.

 

I forhold til din gamle Circle Y sadel, så kan du evt. smide den til salg på facebook på siden Westernsadler i DK, som er en side for kvalitetssadler. Ellers er der flere af forhandlerne som tager sadler i kommision. Alt efter hvor du bor henne, så Pernille Bendix fra Randers, Jonna McCabe fra Brædstrup, Claus Ceklarek fra Tuse er da nogen du kan prøve at skrive til.


Lil Chief No White

Far: Satchmo Design

Mor: Great Shawnee Pine

Født d. 21 maj, 2008

0
0
Svar på denne tråd
 
 wintec western,,,,
Forfatter: 
Dato:  22-12-2015 13:14

hej, Jeg så lige denne tråd,,,,jeg ved ikke om du stadigvæk mangler en Wintec western ?? Jeg har faktisk en sådan,,,, som ikke er i brug mere pga. hesteskift. Jeg sidder godt i den, men det er da ikke den mest suveræne kvalitetssadel,,,, Det er jo heller ikke en 10000 kr. sadel fra ny,,,Det kommer selvfølgelig også an på om du skal starte w.stævner eller "bare" hyggeride,,,,

Nem at passe og som sagt sidder jeg fint i den,,,,, og nej, der er ikke nogen vægt i den,,,

du kan evt. kontakte mig hvis det har interesse,,,,

Det en en bred bom med 17" sæde i sort og den har ikke været brugt ret meget, ser pæn og ordentlig ud og har ingen skrammer.

Venlig hilsen Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider