Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Valg af bid??
Forfatter: 
Dato:  11-01-2015 21:57

Hvilket bid bør man anvende på en rutineret western quarter hoppe på 12 år, hvis man som mig er nybegynder indenfor western?

 

Har læst at stangbid er til rutineret rytter.

 

Er det så et snaffel bid jeg skal gå efter - hvis jeg på nuværende tidspunkt rider med begge hænder?

 

og hvordan beslutter man hvor lange de der "shanks" på bidet skal være?

 

Håber nogen kan hjælpe mig igang :-)

 

hilsen Sabrina



Sabii

0
0
Svar på denne tråd
 
 snaffle
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 13:54

Vælg et almindeligt snafflebid til din hest til daglig træning. Man kan sagtens starte med at ride med en hånd på snaffle, ligesom man også godt kan ride med to hænder og stang - her giver det dog mest mening hvis det er en delt stang (altså med almindelig snaffle-munddel) da det er mere fleksibelt ifht at tage kun i den ene tøjle fx.

 

Når du skal til at ride med stang, er det lidt en smagssag, hvor lange shanks man vil have - jo længere de er jo mere vekselvirkning er der i biddet (du skal trække mindre for at opnå en effekt med længere shanks), nogen heste går også bedre, hvis de har en eller anden form for port på biddet, men det kommer alt sammen an på hvor veluddannet/fintfølende hesten er og hvor rolig en hånd du rider med.

 

Har man en god træner vil han/hun altid kunne vejlede i, hvilket bid der vil være passende til det niveau man nu er på :)

 

mvh Maria




Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Myler bid
Forfatter: 
Dato:  30-12-2015 18:47

Efter min mening, er myler bid helt fantastiske!! Jeg ved ikke om du kender det?? Men det er et bid med massere af tungefrihed der gør alting meget lettere for hesten! I sær hvis man er nybegynder er det godt, så man ikke skal være bange for at tage for hårdt fat. (Det skal man selvfølgelig ikke uanset hvad)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider