Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Ikke EU godkendt
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 12:06

Hej, jeg har fundet en Quarter hingst i Tyskland der kun har sæd godkendt til Tyskland (altså ikke EU godkendt).

 

Hvad vil det have af betydning for at få min Quarter hoppe insimineret med hans sæd? Det har vel ingen betydning i forhold til registrering af føl, da de jo registreres i USA, så det har vel ingen betydning for Quarter horse racen, som det har for andre racer, vel?

 

Så er der de praktiske omstændigheder. Er det muligt at få sæden fragtet til dk når ikke den er EU godkendt, eller skal jeg have min hoppe insimineret på en hingstestation i tyskland?

 

Håber der er nogen der har nogle svar på mine spørgsmål.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 07:06

Det har ingen betydning i forhold til registrering af Quarter Horses, de registreres i USA. > ( hjemsted )

 

EU godkendte avlsforbund, skal have hjemsted i EU.

Reglerne for EU godkendte avlsforbund, kan du læse i dette link

www.retsinformation.dk/Forms/ R0710.aspx?id=6677

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke EU godkendt Quarter hingst
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 09:41

Okay, efter at have læst retsinformationen, forstår jeg det sådan, at hvis jeg skulle have sæden til danmark, skal den testes og godkendes!! Forstår jeg det ret, at den IKKE må indføres, hvis ikke den er EU godkendt, selvom at det ingen betydning har for racen Quarter? Jeg talte med et fragt firma, der foreslog at de kørte det til grænsen ( da de ikke måtte kører over med ikke EU godkendt sæd), og jeg så kunne hente det der! Men så er det jo mig der indfører det. Må man det? Eller er den eneste løsning, at min hoppe kommer til en hingstestation i tyskland(lige over grænsen), og jeg så får sæden sendt dertil?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 05:26

Reglerne for EU godkendte avlsforbund/Hingste, har ingen betydning for registrering og avl af Quarter Horses, de registreres og stambogsføres i USA.

0
0
Svar på denne tråd
 
 [AVL] Hingst
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 10:16

Hvad er det for en hingst at du har kig på?

 

Jeg har et par gange selv hentet sæd i Tyskland. Har lejet en transportcontainer og kørt det på hestehospotalet til opbevaring. Udgiften var ca. 400 kr + tilbagesendelse af containeren. Det er 5-6 år siden.


Lil Chief No White

Far: Satchmo Design

Mor: Great Shawnee Pine

Født d. 21 maj, 2008

0
0
Svar på denne tråd
 
 fragt af ikke eu kølesæd
Forfatter: 
Dato:  21-10-2014 11:07

Han hedder Best Spook :-), og han står lidt langt nede i Tyskland (lang køretur), og det er kølesæd ikke frost, så det kan jo ikke opbevares som sådan. Det er lidt et puslespil!

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider