Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Min sadel er for tung
Forfatter: 
Dato:  15-06-2014 22:28

Jeg elsker min gode gamle Creates reiner sadel - den er skøn, men den er tung med sine 16 kg.

 

Jeg ved godt at en westernsadel af god kvalitet vejer til, men desværre fik jeg min nakke ødelagt i en alvorlig trafikulykke for nogle år tilbage - og det gør at jeg næsten ikke kan håndtere den tunge sadel.

 

Jeg har overvejet om jeg måtte finde en alm engelsk sadel - men ærligt, det er jo ikke det jeg vil.

 

I håbet om at jeg en gang bliver bedre i kroppen vil jeg lade min elskede Creates hænge og pynte og jeg vil bare elske at se på den.

 

Men jeg skal have en anden - men hvilken?

 

Det skal være i god kvalitet, eller så god det kan blive når den ikke skal være så tung.

 

Sadlen skal ligge på mine fjordheste, det skal være en quarter i bredde og 16" sæde til min mås.

Det vil ikke gøre noget hvis den er lidt blød at sidde i - det er nemlig det eneste minus jeg har at sige om min creates, den er ikke specielt blød.

 

Nogen bud???


Kærlig hilsen

Stine


- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007


0
0
Svar på denne tråd
 
 Levægtssadler
Forfatter: 
Dato:  16-06-2014 21:11

Hvis du ikke vil showe kan du købe en cordura/kunststofsadel. Den vejer betydeligt mindre.

Ellers er der ikke andet for end at finde en sadel der vejer mindre. Feks en rundskørtet sadel hvor der simpelthen er mindre materiale. Men så længe vi snakker kvalitetswesternsadel i læder vil de veje godt til.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 sadler
Forfatter: 
Dato:  16-06-2014 21:15

Der er håb forude. Jeg har har selv div skavanker og operationer bag mig og jeg kan selv sadle op idag (lidt armbøjninger hjælper, hvis den er helt gal, eller noget svømning har jeg hørt). Dog tror jeg ikke min reinsman reining sadel vejer mere end 10 max 12 kg, så det er ok.

Om du skal have QH bom kommer an på hvilket mærke det er, da de forskellige mærker kører med hver deres bom bredde, så der skal nok prof tilpasning til, desværre. Prøv at kontakte westernoutfitter, jeko, westernhorseman, eller noget i den stil og fortæl om dine behov. De er nok de bedste til at rådgive dig om mulighederne og div priser incl tilpasning.

Har hørt mange være glade for equiflex sadlerne fra jeko. Synes også nogle af dem ser mere "bløde" ud i sædet, hvis man ønsker lidt ekstra her.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  17-06-2014 14:38

Prøv at søge på det der hedder en Australian Half Breed Saddle. Der kan du få nogen sadler der vejer ca. 10 Kg eller mindre af god kvalitet også.


Hilsen

Jens

 

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  17-06-2014 14:38

Prøv at søge på det der hedder en Australian Half Breed Saddle. Der kan du få nogen sadler der vejer ca. 10 Kg eller mindre af god kvalitet også.


Hilsen

Jens

 

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  17-06-2014 19:03

Fabtron laver også sadler der er en kombination af cordura og læder som vejer ca. 10Kg. De skulle være gode at ride i, men de har så kun 5 års garanti på sadeltræet ligesom mange engelske sadler.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 BigHorn
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 20:55

Jeg rider pt i en letvægts fra BigHorn. Den er måske ikke verdens bedste kvalitet, men den ligger super på min unghest, og det at den har stoffenders gør at mine ben har meget mere frihed samtidig med at sædet er i læder så man beholder siddekomforten. Jeg er vild med de bevægelsige fenders, fordi jeg bedre kan give min dreng signaler.

Jeg har købt den brugt så ved ikke hvem der forhandler dem, men den er ihvertfald et godt alternativ når man rider unghest eller bare ønsker en lettere sadel.
Den vejer 6,5 kg og har stofskørt og stoffenders og bøjlerne er noget kunstmateriale. Kun sædet og hornet er læder.


Nu som ejer af Tennessee walkeren

Beech Smokin' Royal

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider