Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Quarter eller paint
Forfatter: 
Dato:  06-03-2014 11:23

Er der aldrig nogen af jer westernfolk, der står med en hoppe, der ikke bruges til shows/seriøs ridning eller avl, men som kunne bruges til at være en god kammerat til stille og rolige ture i naturen? OG SOM er intersseret i en "idiotsikker" fjordhoppe på 11 år, 143 i stg, kåret og fået 4 føl. Ridevant og trafiksikker...

Ved ikke om dette indlæg er helt i "hegnet" men jeg finder jo aldrig ud af det, hvis jeg ikke spørger..!


Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 western heste...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2014 13:00

Hej

inde på Face book findes der en side der hedder western udtyr og heste... og en gruppe der hedder danske western heste- her kan du måske finde det du søger:)

 


***Find Your Cowboy Inside***


1
0
Svar på denne tråd
 
 Quarter eller paint
Forfatter: 
Dato:  06-03-2014 13:20

Hej

Tak, dem er jeg også medlem af...kan jo være man er heldig på et tidspunkt Indtil videre tøffer jeg bare rundt på min fjordmule...og hygger.


Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 nu er jeg jo lidt nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  09-03-2014 15:37

For det lyder jo til at du har den hest du søger. Den er bare gul og ikke amerikaner... :)

 

Ikke fordi jeg ikke forstår at du gerne vil have sådan en, men jeg tror du får svært ved at finde nogen, der vil tage fjordhesten i bytte.

Hvis du ikke vil beholde den, tror jeg det nemmeste ville være at sælge den til anden side og så finde en quarter/paint bagefter.

 

mvh Maria




Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-03-2014 19:00

Er, som Maria, lidt nysgerrig på hvorfor du vil af med den, tilsyneladende, perfekte hest til det du vil?

 

Hvis det er fordi du bare gerne vil ride western på hyggeplan, i skoven og få lidt undervisning for at holde teknikken m.v. I frisk erindring, så behøver du såmænd ikke skifte race, men derimod kan du med hjælp fra en træner eller dygtig rytter få omskolet din fjordhoppe.

 

Hvis det er fordi du og fjordhoppen ikke er et match, ja så vil det nok være nemmest at sælge denne i en ren handel til en der vil have en god stabil, kåret fjordhoppe og så derefter købe en amerikaner. Du finder nok ikke mange der vil bytte en amerikaner med en fjordhest, men hvo intet vover, intet vinder :-)

 

Jeg har selv byttet amerikanerne ud med fjordhesten, og jeg skal ikke tilbage igen, da jeg har alt hvad jeg skal bruge i Selina... Bedre kammerat skal man godt nok lede længe efter, og med lidt arbejde, så bliver hun også en rigtig fin ridepony til mit behov :-)

 

held og lykke med det hele

 

kh

 

kira


Selina

Sød, sej & solid...

 

Rosie, Apache & Thilda - I himlen er I gemt, men i hjertet aldrig glemt..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjord...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2014 21:29

Jeg har også besluttet at beholde min "fjeld-quarter"...for hun har det skønneste sind :-) men måske en gang, hvis jeg får råd og plads til en mere....så kan det da godt tænkes, at en "rigtig" westernhest må flytte ind...Tak for input på tråden. Og jeg er begyndt at få undervisning på fjordmulen, hun bliver helt sikkert en super western-hygge-hest ;-)


Lone

2
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  11-03-2014 02:18

Hvis du har pladsen og tålmodigheden er en god og (forholdsvis) billig måde at få quarter på, at købe et føl. Så har du også tiden for dig til at få din egen teknik pudset af og virkelig få din drømmehest som du selv har trænet med, helt fra start.

Som du nok har opdaget så hænger de rolige, fantastiske og veltrænede quartere ikke på træerne og når de kommer til salg er prisen høj.
Grunden er meget enkel og lige til som oftest. Det koster at fodre et føl til det er klart til at blive tilredet, derefter koster al træning og stævnestart...
Hvis du vælger at fodre på et føl i de år det vare indtil det er klart til ridning spare du en hel del, kan du selv træne endnu mere osv. osv.

Finder man en ældre billig quarter eller paint, så er det som regel enten fordi den ikke er redet aldersvarende eller fordi der er en eller anden skavank med den. Ikke at det altid er sådan, men ofte.


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordhest...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2014 21:41

Jamen fjordheste kan såmænd blive ret fine westernheste, vi har da haft et par stykker der har klaret sig super godt her i landet. SÅ god fornøjelse med projektet.

 

-Randi


.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Trail-hygge
Forfatter: 
Dato:  14-03-2014 10:42

Hun bliver skam bedre og bedre, den lille fjeld-quarter...og nu er det besluttet, at hun bliver her hos mig :-)er i gang med planlægning af en lille hygge-trail-bane...så kan yngstebarnet også komme til at bruge den, med sin shetter....

 


Lone

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider