Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 1 ear headstall?
Forfatter: 
Dato:  11-02-2014 21:09

hej jeg skal til usa i næste uge og ku godt tænke mig at købe en 1 ear headstall med hjem, for neeeej hvor er de flotte.

 

nu har jeg aldrig redet mede andet end et "normalt" engelsk hovedtøj, og der er godt nok ikke meget at sådan et 1 ear hovedtøj hænger fast i.

 

sidder de lige så godt fast på hesten som de "normale". Jeg forestiller mig at min hest klør sig på benet, så så sidder jeg med hovedtøjet hængende om halsen :)

 

hvordan fungerer de?

 

kh METTE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øhhh...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2014 08:35

Hej.

 

Jeg håber da forhåbendligt ikke din hest klør sig med transe på one-ear eller engelsk. Så er det vist mere et opdragelse spørgsmål vi er ude i.

Men ud over det har jeg aldrig haft problemer med one-ear transe ikke bliver hvor den skal. Jeg har forskellige både til træning og show. Jeg tror det vigtige er at købe en ordenlig kvalitet så det holder i længden.

 

Sari


Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011


Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd
 
 hovedtøj
Forfatter: 
Dato:  12-02-2014 10:35

hvis du ikke rider med stangbid, skal du ikke ride med et one ear hovedtøj, da det ikke lægger stabilt med et trensebid. Heste der går med trensebid el snaffle går med browband fordi det gør kindstykkerne lægger stabilt.

Jeg har dog heller ikke oplevet et sådant høvedtøj ryge af. Jeg har oplevet et helt almindeligt hovedtøj ryge af, men det var fordi hesten havde de mindste øre (fjordhest med str. shetter øre).

 

god tur

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  12-02-2014 17:24

tusinde tak for svar - godt at vide det er bedst til stangbid - så tror jeg at jeg vil prøve et browband i stedet.

 

Tænk - det er sjovt som øjet ser - jeg har aldrig set et problem i at min hest klør sig på benet, når vi er færdig med arbejde. Jeg har endda ladet hende gøre det til dresssur stævner, i udridningen. Aldrig tænkt over om det var noget der kunne ses som forkert :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forkert eller ikke..
Forfatter: 
Dato:  13-02-2014 09:02

Hej igen..

 

Nu er der jo ikke noget ret eller forkert i det.

Det er nok mere et spørgsmål om hvornår vi anser arbejdet for slut.

 

Jeg har det sådan at mine heste de arbejder sålænge de har rytter på ryggen eller der er en person i den anden ende af træktovet/tøjlen/grimen. Og i al den tid skal de "rette ind til højre" og vente på jeg beder dem om at gøre noget.

Og så er det sådan set lige meget om den så står i knæ højt græs eller midt i en line up til et show.

 

Jeg kan gå med til de få lovt/bliver kløet når de kommer ud og få transen af og jeg har en strigle/håndklæde til at gnubbe dem med.

 

Sari


Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011


Zippo Glory Bar AQHA

5
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har prøvet
Forfatter: 
Dato:  17-02-2014 21:41

at tabe en one ear engang, fordi jeg red med snaffle og hesten så lige rystede lidt på hovedet Så nu har jeg altid pandebånd og kæberem på sammen med snaffle :) Har aldrig oplevet problemer med stang.

 

mvh Maria




Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider