Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Er der snart udsolgt?
Forfatter: 
Dato:  09-02-2014 14:28

Jeg har lige for sjov kigget på HN, DBA og Gul og Gratis for at se hvad der er på markedet af salgsheste.

Der er ikke nogen ?!?!?

Tror sammenlagt der var 2 stk QH og 3 stk PH, heraf kun een plettet. Jeg ved der er nogen på Facebook men ikke ret mange.

Kender en der sælger quartere og paints i kommission, og det største problem er at skaffe heste til et bugnende køberkartotek. Når hun finder en ny hest er der jævnligt kø til at komme og prøve den og de fleste er solgt på under en måned. Det er rideheste til priser på hyppigt 35-75.000 kr (og enkelte dyrere).

 

Er krisen ved at være ovre?

Er det de små årgange i avlen der begynder at slå igennem?

Er der luget mange heste fra? Solgt til slagt/selskab/hygge/ikke-western- brug?

Gider folk ikke annoncere deres salgsheste fordi der ikke er købere?

Min fornemmelse er at det stadig kniber (generelt) med at sælge plage og utilredne/utrænede heste mens reelle rideheste måske kan gå hen og blive en mangelvare?

 

Hvad ser i som hovedårsagerne til nedgangen i salgsheste?

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej..............
Forfatter: 
Dato:  09-02-2014 15:07

Jeg har også været ved at se om jeg måske kan finde min en quarter igen, men det er svært at finde nogle.

Har fundet lidt på facebook. og lidt på en Svensk hjemmeside.

Men der godt nok ikke meget at komme efter.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-02-2014 15:13

Uden at være helt sikker, så tror jeg at folk ikke annoncerer med de heste de har til salg.

Hvis man skriver i et forum at man søger en hest, så er det min opfattelse at man hutigt får ret mange henvendelser.

 

Hilsen Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET! :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det så fordi
Forfatter: 
Dato:  09-02-2014 15:57

at man køber/sælger gennem nogen der kender nogen osv?

Eller bare fordi markedet er så ringe at sælgerne ikke orker at annoncere måned efter måned, måske fordi det får hesten til at se uattraktiv ud?

Jeg hjalp for nyligt en veninde med at finde en god reiningvallak og der var siger og skriver een mulig kandidat i DK på trods af et rimeligt stort budget.

Nå jeg er bare glad for hverken at være på købers eller sælgers marked for tiden.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Salgs hest.
Forfatter: 
Dato:  09-02-2014 18:01

Hejsa.

 

Jeg er også en af dem der har en QH hoppe tilsalg, men har valgt hovedesageligt at bruge FB, da det er nemmer og fornye og svare folk.

 

Jeg har også haft en annoce her på HN, men og skulle give 99 kr månede efter månede hvor den så forsvinder i mængden. Jeg har også haft brugt et par svenske sider, Luckyrider og Hästnet.

 

Men jeg tror meget salg af amerikaner sker fra mund til mund, frem for anoncer.

 

Sari


Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011


Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-02-2014 11:54

Vi har nogle stykker til salg, men alle ungheste og det er der ikke det store marked i. De forespørgsler der kommer, lyder mange af dem således:

Køber giver hesten et godt hjem resten af dens dage og det er vel det vigtigste...!

Den/de skal være redet og ikke bare hygge, men til de helt store show.

Sunde og raske.

Maks 7 år.

Skal kunne gå gennem røngten og handelsundersøgelse som sælger betaler uanset udfaldet.

Maks pris 15.000kr.

 

Jeg er altså nogen gange kommet til at svare -efter rigtig meget skriven frem og tilbage - at så spiser jeg hellere hesten selv

 

mvh

Lene


Opstaldning tilbydes i Bjerringbro med adgang til ridehus. PT alt optaget.

 

 

Til salg:

Flere quarter og paint horses i forskellige aldre og køn.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Nemlig Lene
Forfatter: 
Dato:  11-02-2014 09:26

Eller dem der starter med "jeg vil måske godt tage den men jeg skal lige vide hvad det mindste er du vil sælge den for" :-)Det finder de aldrig ud af.

Kommer der derimod en sød køber der matcher med hesten men som ikke helt har pengene så finder man som regel ud af noget. Jeg endte med at låne en ud og han har det perfekt. Han ville ikke være en super billig hest hvis han skulle sælges men det skal han ikke og lige nu har jeg ingen udgifter og han er højt elsket der hvor han er og han bliver brugt og har det som blommen i et æg.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Skulle jeg købe hest
Forfatter: 
Dato:  11-02-2014 19:05

Skulle jeg købe hest i dag, så ville jeg lade det sive i western-land. Kender efter hånden rigtig mange og mange ved hvordan en hest hos mig vil få det.

 

Jeg ville ikke have det helt store budget, men vil heller ikke forvente at få en super broke gangmaskine for ingen penge. Alt skal jo være realistisk.

 

Men nu har jeg fået lov til at låne en hoppemave, så forhåbentlig får jeg mit eget paintføl til næste år.

 

Ryger det i vasken, ja så vil jeg være at finde på hestemarkedet, for én ting er sikker; jeg skal have hest til næste år.

 

Hilsen Benedicte




SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET! :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Købers marked??
Forfatter: 
Dato:  12-02-2014 08:12
Sidder og tænker at det P.t. nok er det der hedder købers marked, eller så godt som ihvertfald..

Der er rigtig mange der af den ene eller anden grund sælger deres heste, men ikke ret mange der køber. Og så bliver det jo lidt lige som på husmarkedet, købers marked, hvor priserne forsøges presset helt i bund og gerne lidt til, "fordi køber gør jo reelt sælger en tjeneste...." Ironi off..

Det virker til at folk helst vil sælge via mund til mund, da de så nogenlunde ved hvad type køber de ramler ind i samtidig med at de ikke skal betale for annoncering, der yderligere presser prisen npr hesten har været til salg et godt stykke tid uden resultat.

At jeg så personligt er dybt uenig i hvad priserne på QH og PH er, bør være osv., er jo en helt anden sag, men det kan jo også være en faktor der afholder folk fra at henvende sig på en hest som måske ellers ville være et fantastisk match.. Jeg ville personligt ikke henvende mig på en hest jeg ikke havde købesummen på, så hellere selv søge med en annonce og ærligt og redeligt skrive at jeg havde så og så meget at købe for. Så kan sælgerne jo selv vælge om de vil "spise hesten selv" eller om jeg er en værdig ny ejer..

Og ja, jeg ved godt hvad det koster at avle gode sunde reelle heste, og ja, jeg har ejet heste i alle prisklasser lige fra foræringer til 65.000+++ klassen.. Og ingen har været bedre end de andre, for de er alle forskellige..

Kh

Kira


Selina

Sød, sej & solid...

 

Rosie, Apache & Thilda - I himlen er I gemt, men i hjertet aldrig glemt..

0
0
Svar på denne tråd
 
 forskelligt
Forfatter: 
Dato:  12-02-2014 11:11

nogle salgsstalde skilter jo med at de mangler redne heste....så et lille hul er der jo derude. Hvor stort det så er ved jeg ikke, men redet qh heste er der ikke mange at vælge imellem i dk.

Mht til at være køber på ungeheste, plage og føl, så er det ikke ret mange sælgere der "gør noget ud af det". og så virker det hurtigt meget useriøst og så tiltrækker man også useriøse henvendelser. Hvis så plagene ikke er fodret ordentligt, hvilket desværre ses, at der kan tælles ribben, at pelsen er mat og tottet og en næsten to års ligner et 8 mdrs føl, ja så er det ikke de seriøse man får i "nettet".

Ser man hos nogle af de avlere der altid kan få afsat deres heste, så må de jo gøre noget, som de der ikke kan få afsat, åbenbart ikke gør......Måske der skulle strammes op der, for der tages jo stadig en del heste hjem fra udlandet hvert år.

Man hører desværre stadig fra folk mht til hopper (også unge hopper 3-5 år), hvis den bliver kronisk halt/ikke ridbar kan der jo altid trækkes føl på den............? har folk slet intet lært i krisen..........selvfølgelig kan der være forskel på hvilken skade hesten har fået, men vil man gerne tiltrække den seriøse køber, der også vil give mere end de 15-20.000, så må der jo også laves et lidt stramt kriterie for, hvilke hopper der avles på, så der kommer noget mere holdbart ud af det, forhåbentlig.

Skulle jeg se efter hest i dag (man kigger da indimellem hvad der er på markedet), ville jeg da se på annoncer til at starte med. Jo mere materiale der er i annoncen af billeder og evt. en lille video, jo bedre kan man vide, om der skal ringes til sælger, eller om det vil være spild af begge parters tid.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-02-2014 12:04

Der er flere der er inde på nogle af de rigtige ting:

Der bliver avlet på rigtig mange hopper der ikke rigtig har kunnet noget med diverse skader/skavanker - ligeledes med hingstene der heller ikke har vist noget, men alligevel bliver rost til skyerne.

 

Priserne på de forskellige heste variere en del og ja Tina hvis køber kommer og kigger og man har fornemmelsen af at hest/rytter bare passer sammen, så kan man da selvfølgelig snakke om prisen og finde ud af noget sammen, men denne løsning kommer ikke hos mig over sms, det er face-to-face. Og en dyr hest er ikke nødvendigvis den bedste hvis man ikke passer sammen. Vores temperament er forskelligt ligesom hestenes er og det skal passe for at gå op i en højere enhed.

 

Vi har pt kun ungheste uredne og jeg tror ikke de er attraktive for så mange, det koster jo at have hesten stående om du kan ride den eller ej, og skal du så opstalde ude bliver det meget hurtigt rigtigt dyrt. Jeg ville så personligt selv vælge at købe én der var redet til så jeg kunne prøve den og se om det var "min" hest. Indrømmet, vi har ikke gjort meget ud af annoncen vi har haft med vores ungheste, dog når vi har haft redne heste har vi gjort mere ud af det. Kan være jeg skal prøve det næste gang jeg indrykker en annonce.


Opstaldning tilbydes i Bjerringbro med adgang til ridehus. PT alt optaget.

 

 

Til salg:

Flere quarter og paint horses i forskellige aldre og køn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er de
Forfatter: 
Dato:  12-02-2014 13:56

Jeg har inden for det sidste halve år købt 2 quatere der er hel brødere. Max er 5 år og Lillebror er 3 i år. Ingen af dem er særlig trænede eller tilredet da jeg købte dem. Budgettet til heste køb var ikke så stort, så derfor besluttede jeg ret hurtigt at købe rå heste også selv ride dem op.

 

Da jeg begyndte at kigge var det rigtigt svært at finde hestene. Der var intet af betydning på de kendte heste sider. Fandt vi hjemme sider var de ikke up to date eller også var avleren lukket ned. Så de heste jeg har nu , fandt jeg ved mund til mund metoden. Ellers havde jeg aldrig fundet de to skønne drenge jeg har nu.

 

Ja jeg er egentligt ret rystet over at der er så lidt styr på avelsmaterialet inden for Quater og paint. Dette gør det super svært at finde de rigtige heste og afstamlinger. Du skal virkelig vide hvad du har med at gøre. Lige nu ser jeg Quater avlen på samme stadie som DV var for 20-25 år siden, hvor man avlede på nærmest alt der var hoppe og så bare lidt godt ud, uden at man forlangte resultatet på konkurrencebanen.

 

Mine har ingen større stjerne i deres afstamling, men er super fornuftige heste også må jeg se om jeg kommer til at ramme reiningklasserne til show med dem om et par år. Elleres hvar jeg et par super skønne og søde allround heste

1
0
Svar på denne tråd
 
 unge useriøse køber
Forfatter: 
Dato:  12-02-2014 17:48

Hej

 

Vi har 2 ungheste på 4 år der skal sælgs. De er avlet efter vores egen homozyogte paint hingst og vores quarter og paint hoppe.

Alle 3 har et kanon temperament og pæn bygning, hvilket de har givet vidre. Alle er redet på bane og i skoven. om sommere hverdag og om vinteren når der er vejr til det. De rides af alle også børn fra 9 år. Ja selv hingsten bliver lukket ud og ind af vores datter på 9 år, det syntes jeg siger meget om hans opdragelse og temperament.

Vi VIL IKKE avle på noget som er skadet, det er ikke hold bart og vi vil IKKE avle på feks. fuldblod eller andet.

Det vi gerne vil avle/lave er holdbare heste med et rigtig godt temperament, pæn bygning og godt opdraget. Det er allround heste der kan rides af alle.

Når vi sælger er de redet i skridt, trav/jok og gallop. de er styrebare i alle gangarter og har været med i skoven et par gange.

De kan læsse i trailer og har være med i byen 10-20 gange.

Til de priser som vi sælger til kan man godt sende hesten i ridning i nogle måneder hos en profesionel, hvis man vil det.

 

Alle disse ting og meget mere står i annoncerne, trods det spørger folk om mange af de ting som allerede står i annoncerne og det irretere mig og svare men dem ikke og helts inden for samme time som de har spurt, får man tit en flabet kommentar. mange af dem som spør og kommentere er mindre piger på 12-15 år. hvor jeg så skriver at hvis de er interesseret må de få deres forældre til at kontakte mig. Så hører man ikke mere.

Tit skrives/spørges der til mindste prisen. Jeg vil ikke handle over telefonen eller nette og da slet ikke hvis de ikke har set/mødt hesten, kun face to face, hvis man mener det er det perfekte par.

Alt for mange useriøse køber er grunden til jeg ikke annoncere.

 

Til sommer når jeg skal lave annonce bliver det på face-book der er ikke så mange useriøse købere tror/håber jeg ikke.

 

hilsen alice

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider