Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Vacc. og stævne
Forfatter: 
Dato:  06-02-2014 10:52

Hej

Jeg er i tvivl om om mine heste må deltage i stævner til maj, da de er i gang med at blive revaccineret, og de mangler kun den sidste, som de skal have om 6 mdr. Må de deltage når de jo har fået basicvacc. plus nr 2 revacc?


I Bet You Never Want To Have A Bad Horse Day Again. Guess What?? I Bet Your Horse Never Ever Wants To Have A Bad Human Day Ever Again.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det tror jeg godt
Forfatter: 
Dato:  06-02-2014 14:31

Så længe de bare følger vacc. programmet og der ikke er nogen af dem, der er givet for sent.

 

Kan måske komme lidt an på, hvor stort et show der er tale om - de fliste mindre shows tænker jeg ikke vil blive nogen problemer overhovedet.

 

mvh Maria




Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-02-2014 11:56

Hej

 

Nu er westernstævnerne ikke under DRF, men var det et DRF stævne må du først deltage når din hest er basisvaccineret! Dvs. du må først deltage efter den har fået den 3. vaccine!

 

Basisvaccination består af 3 vaccinationer, hvor de to førte gives med max. 3 mdrs mellemrum og derefter en boostervaccinen efter 6 mdr!

 

Så hvis westernreglementerne følger DRF så må du vente til efter 3. vacc. Da den ikke er basisvaccineret før det. Efterfølgende er det så bare en gang om året

 

 

Mvh

Pernille

 


HELHEDSORIENTERET HESTETRÆNING

Uddannet BBH Basisinstruktør

Læs mere på:

http://www.horsebynature.dk

 

 

HESTEMASSØR

Uddannet hos Axelson

Læs mere på:

http://www.pernilleseindal.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 11:25

Tak for svar. Jeg skriver en mail, til de enkelte stævners arrangører, og høre hvad reglerne er for stævnet :-)


I Bet You Never Want To Have A Bad Horse Day Again. Guess What?? I Bet Your Horse Never Ever Wants To Have A Bad Human Day Ever Again.

0
0
Svar på denne tråd
 
 DWF Stævner
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 20:24

Det er enkelt og ensartet, hvis du starter DWF stævner:

 

§ 123 VACCINATION

Rytteren skal på forlangende under showet kunne dokumentere gyldige, årlige vaccinationer tilbage til en gyldig basisvaccination.

DWF følger de almindelige vaccinationsregler i henhold til Dansk Rideforbund (DRF). Se mere på http://www.rideforbund.dk eller læs reglerne ved at scanne QR-koden.


Part på velredne westernheste tilbydes


Mulighed for bestilling af quarter, paint og appaloosa føl

0
0
Svar på denne tråd
 
 DRF-regler
Forfatter: 
Dato:  25-02-2014 13:04

Vaccinationsregler for DWF følger reglerne for DRF:

www.rideforbund.dk/Hestevelfaerd/ Vaccination.aspx

 

Hvis ikke det er et DWF-stævne og ikke et EWU eller FEI-stævne, hvor reglerne er enartede, så må man henvende sig til den enkelte showmanager. Som showmanager burde man dog holde sig til de gængse regler i Danmark (DRF's regler) da mange heste mødes på forskellige destinationer og derfor kan være smittebære til stalden eller deres egen stald/hestehold, hvis ikke ens regler følges.

 

Der er mange meninger om hvorvidt DRF's regler er for overdrevet, men de forskriver egentligt bare at heste der er blevet vaccineret efter de gamle regler og blot er blevet vaccineret årligt ikke behøver en om-vaccination, hvorimod at heste der først påbegynder vaccinationsprogram efter 31/12 2012 blot skal følge de nye regler.


Mange venlige hilsner

Claire Isabelle Blanchet-Pedersen

www.danskwestern.wordpress.com

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider