Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Sadle glider tilbage
Forfatter: 
Dato:  14-01-2014 09:51

Jeg har et lille problem med at min westernsadel vil glide tilbage og vil glide lidt rundt!

 

Min hest er en Irish Cob og hans figur er tøndeform uden at være fed men han er den heavy type, og det er svært at få sadler til at ligge helt fast på ham. Vi er forholdsvis nye indenfor westernudstyret, og syntes det er øv at skulle stå af et par gange for at rykke sadlen frem og træde i bøjlen for at rette op :-(

 

Har I nogle tip til hvordan jeg får sadlen til at ligge bedre fast uden at stramme gjorden og livet ud af ham ;-)

 

Hilsen

Vibeke


Hilsen

Team Gypsy

 


 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Western og IC
Forfatter: 
Dato:  15-01-2014 13:36

Har(havde) samme problem med min IC og hans sadel.

Har i fået tjekket at sadlen i det hele taget passer ham. Det lader til at den er for bred hvis den glider tilbage og i samtidig skal rette den i bøjlerne hele tiden. :)


- Maria



1
0
Svar på denne tråd
 
 tilpasse
Forfatter: 
Dato:  16-01-2014 17:06

Har i fået en fagperson til at tjekke om sadlen passer?

Har oplevet at en sadel godt kan kurre lidt til siderne, hvis hesten er ekstremt rund og uden sadelleje, men har aldrig hørt om/oplevet at den også glider bagud.... Det lyder ikke så godt synes jeg.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-01-2014 00:56

At den glider bagud betyder jo at den ikke passer, du må have en ny.


Sagde Natascha den lykkelige ejer af:

 

My Last Heartbeat.

 

Django, en stjerne på himlen <3

 

Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  17-01-2014 12:33

Forudsat at du har fået tjekket at sadlen passer til hesten af an kyndig så kan man stadigvæk stå med dit problem. Det behøver ikke at være fordi sadlen ikke passer. Men få det nu tjekket hvis ikke du allerede har!

Når det er sagt så er der et par muligheder jeg kender til.
Den ene er at bruge et underlag der hjælper med til at få sadlen til at ligge fast. De sælges typisk under navne som "tacky too" osv.
Den anden mulighed er at få et fortøj til sadlen (breast collar). Det vil både hjælpe med til at holde sadlen fremme og stabil sidevejrs.
Sidst er en god gjord også en hjælp. Der findes igen "tacky" modellerne hvis man er til syntetisk og mohair hvis man er til naturlige materialer.


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 jtoioprj
Forfatter: 
Dato:  09-02-2014 23:53

Det betyder ikke nødvendigvis at den ikke passer fordi den glider bagud. Prøv med en ''non-slip'' underlag?


Solhöj Vaquero Horsemanship

Opstaldning Undervisning Træning Praktik

Herning

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  11-02-2014 15:42

Sadlen er gennemtjekket af Klaus fra Jeka og ifølge ham ligger sadlen som den skal men fordi hesten er så rund over skulderen så er det svært at få den til at blive liggende med det uldunderlag jeg har.

 

Han anbefalede også et andet underlag "tacky too" og evt. prøve en anden gjord. Nu prøver jeg underlaget først og ser om det giver noget :-)

 

Tak for råd og svar


Hilsen

Team Gypsy

 


 


 

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  11-02-2014 18:42

Hvis ikks et 'Tacky too' underlag virker så er der næsten kun et 'breast collar' tilbage at prøve som jeg skrev.
Jeg vil anbefale at du i så fald prøver med et 'roping breast collar' da de ligger højere på skuldern og ikke genere i forhold til skulderens bevægelse.


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider