Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 dårlig hofte, westernridning ??
Forfatter: 
Dato:  10-12-2013 12:12

hej . er ellers aldrig herinde, men nu vil jeg gerne høre om der er andre western ryttere som ser en fordel i at ride i western sadel istedet for en almindelig engelsk dressur sadel.

jeg har en del problemer med min hofte i den ene side og har prøvet flere forskellige dressur sadler og de låser mig for meget om den er smal, bred eller med lidt/meget knæstøtte men på den anden side tænker jeg om en western sadel er for bred at sidde i når man har ondt ihoften,lysken og ned af indersiden af benet.

 

dressur er ellers det jeg elsker mest men mine overvejelser i at ride mere western istedet kommer både af hoften og en dårlig venstre arm /hånd

så istedet for at pine mig selv med alt det jeg ikke kan skulle man måske tænke andre ride metoder

 

håber at høre positivt/negativt fra andre der har samme ridemæssige problemer med hofte som så rider anderledes, og om de syntes westernsadel ar hjulpet.

pt overvejer jeg en bomløs også.

 

vil helst ikke helt ligge ridning på hylden.


mvh sussie..

nu med ceduina ox og may-sheri <3

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-12-2013 00:22

Jeg syns at man slapper mere af i en westernsadel :) Men en god ide vil nok være at prøve en hest, med en god kvalitets-sadel på. Så du kan se om det er godt for dig. For at smide 6 til 15 tusind kr på en sadel, som du alligvel ikke kan bruge vil være ærgeligt :)


Sagde Natascha den lykkelige ejer af:

 

My Last Heartbeat.

 

Django, en stjerne på himlen <3

 

Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123123
Forfatter: 
Dato:  11-12-2013 07:37

Hej med dig..

 

det bedste er jo at finde nogle westernrytter nær dig selv, hvor du kan prøve at komme op og sitte i en..nu ved jeg ikke hvor i landet du kommer fra..

 

Men jeg ville ikke på nogen måde undvære min sadel...


 

 

Hilsen Tina http://www.kenos.dk

Danmark´s dejligste Painthingst står til avlsbenyttelse

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 ja1234567
Forfatter: 
Dato:  11-12-2013 08:22

ja der er nok nogle i nærheden der har en del mere forstand på det :) ved ikke om jeg ville kunne prøve nogen men man kune undersøge det nærmere, har en ide om jeg nok ville føle mig bedre tilpas i en western sadel end en bomløs.


mvh sussie..

nu med ceduina ox og may-sheri <3

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  14-12-2013 17:15

Der er lige så mange eller flere modeller indenfor westernsadler som der er i Englske sadler, så det er svært at svare entydigt på.


En af de ting du skal være meget opmærksom på er at sadlen skal være lavet til en kvinde for dit vedkommende. Det er sådan at både vinklen og bredden på kønnenes bækken er forskellige. Derfor skal en sadel til en kvinde også være lavet med et andet sæde end til en mand for at undgå problemer i hofter og knæ, hvilket selvfølgeligt også gælder for engelske sadler.

Som de andre vil jeg også opfordre dig til at prøve en hest der er western-redet med sin sadel på. Det dur ikke helt at du blot låner en sadel og prøver det på din egen da den sandsynligvis ikke vil passe til din hest og fordi din hest helt sikkert vil syntes at det er noget underligt noget der nu er spændt på ryggen af den... Det tager lige lidt tid inden de finder ud af at en god westernsadel er mere behagelig end en engelsk ;-) Det er også alfa og omega at sadlen passer så godt som overhovedet muligt til din hest når du skal købe en. Derfor vil jeg kun anbefale at du finder en af de forhandlere der er i nærheden af dig og få dem ud med en bunke sadler hvis du beslutter at få en til din hest. Så er du sikret et godt match fra starten af og undgår (de meget) dyre fejlkøb.

Der er rigtigt mange der rider i det der hedder en "reiner-sadel" som nok er den mest almindeligt forekommendene. Men der findes en lang række sadler at vælge imellem alt efter hvad man rider mest.
Du kan finde rigtigt meget god info omkring sadlerne HER og HER.


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 smerter
Forfatter: 
Dato:  15-12-2013 00:32

den beskrivelse du kommer med her minder meget om den beskrivelse min mor gav af sit problem for år tilbage og hun havde nemlig også svært ved at ride tilsidst.

 

Hun havde prøvet alt inden hun lod sig overtale til en ny hofte af en førende ortopæd kirurg. Dog lod hun sig følge af en kollegas råd og prøvede Carsten Nøddeskou, som har et lidt andet syn på kroppen end alm læger og kiropraktorer.

Efter 1 behandling kunnne min mor ride igen uden nogen problemer og efter 3 behandling skulle ikke have flere behandlinger og hun har det stadig fint mange år efter.

 

Jeg kom selv i bekendtskab med manden pga en låsning af min lænd var på tale, da jeg var på vej i rullestol og havde udtalt dropfod mv. (25 år gammel dengang). Jeg havde også prøvet ALT (akkupunktur, kiropraktor, fys, genoptræning, neurolog, medicin osv. og var iøvrigt allerede blevet opereret en gang) og kunne kun sidde i en westernsadel iøvrigt.

Men denne Carsten Nøddeskou reddede mit liv (havde ikke levet længe på alt det smertestillende) og min evne til at gå og endda løbe normalt. Og med simpel logik. Som ekstra bonus kom jeg til at blive helt lige på hesten igen og alle mulige øvelser blev pludselig meget lette for mig. Carsten har selv børn og kone med hest, så han ved ofte hvad der er galt, hvis man kommer og siger eks. "min hest går stift til venstre og ikke til højre og det plejer den ikke". Og bagefter behandling af en selv, går hest igen lige godt og blødt på begge sider.

 

Jeg ved det lyder hokus pokus og jeg havde/troede ikke selv på det før jeg fik 1 behandling, for jeg havde jo prøvet "den slags" troede jeg. På grund af der ikke er mange af hans slags, har han lang ventetid for nye patienter, da folk kommer udlandet for at blive behandlet af ham. Og skulle du bliver fristet en dag og prøver, så skal det bare være ham du kommer ind til og ikke nogle af de andre. De har slet ikke samme erfaring som Carsten (ved det af erfaring).

 

Nu blev dette jo et lidt andet svar end havd du spurgte om og du har jo sikkert allerede prøvet ALT ligesom jeg selv dengang. Men jeg har det forfærdeligt, når jeg hører om folk med smerter, især fordi lægerne ikke helt har åbnet øjnene overfor denne logik endnu. Jeg var opgivet af landets bedste neurokirurger, da riget nemlig ikke rigtig selv turde pille ved mig og sendte mig på privathospital med de to bedste på dette område. Og de to gav mig "dødsstødet"....Jeg var færdig, sagde de....Og jeg måtte iøvrigt aldrig mere modtage behandling i form af kiropraktik, da jeg kunne miste følelsen helt til mine ben, sagde de....Uden tvivl er de dygtige til operationer, men ikke så gode til at undgå dem og finde årsagen bag behovet for dem...desværre.

Nogle år senere blev jeg selv uddannet bioanalytiker og arbejde i en periode med scanninger af folk med bla. smeter, gigtsygdomme ect. Og jeg må altså indrømme at det er hovedrystende, hvor lidt sammenhæng læger gennerelt mener den ene ende af kroppen har med den anden. Jeg synes jo anatomi er meget spændende, men jeg kan ikke holde ud at være med til disse (efter min opfattelse) fejlfortolkninger af billeddiagnostik. Så idag er jeg i andet speciale.

 

Undskyld det blev lidt langt, men jeg håber du bliver rask en dag. Og jeg kan kun sige at en western sadel er det bedste at sidde i

1
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2013 23:15

Jeg har selv store problemer med min hofte og kan slet ikke ride i en engelsk sadel. Jeg har også riktig svært ved de fleste westernsadler, mest reining og pleasure sadlene. Den jeg har haft meget gode erfaringer med derimod er california sadelen. Jeg kan ride i den i flere timer uden jeg får vondt. Men bare når den passer mig i størrelse.

 

Så prøv lidt sadler, så finner du måske en der er god nok. Jeg synes selv jeg sidder mere afslappet i en western end i en engelsk.


Alltid med en

Appaloosa

 

Berta - Shetlænder/Islandshest hoppe 2003. Søger rytter

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Skrivefejl? Ret mig gerne, jeg er nordmand.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider