Logo used for printing

HN afstemning
Hvor meget betaler du i staldleje pr hest? (Foreslag: Sebrina )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Kan jeg måske blive en part?
Forfatter: 
Dato:  01-10-2013 11:18

Hejsa.

Jeg måtte desværre aflive min DV hoppe for godt 14 dage siden grundet sygdom.

Og det var en beslutning jeg MÅTTE tage, da hun blev dårligere og dårligere

Nu er jeg hesteløs og må indrømme at jeg ikke kan finde ro.

Har kigget lidt på heste til salg, men der er ikke noget som jeg tænder på....metaforisk forstået.

Mine tanker vender ofte til western ridning.

Jeg ved at en hotbloodede DV, som min egen var, IKKE er noget jeg vil igen.

Tilgengæld vil jeg meget gerne en sød, "skolet"(ikke rå) hest som jeg måske kan videreuddanne og lære noget af.

Og jeg har altid været glad for at se westernheste arbejde under rytter

Men den diciplin hvor rytteren skal kaste sig af hesten og ned på en kalv, er ikke lige det jeg vil lære

Jeg selv:

Har haft egen hest i 8 år og har de sidste par år redet mest på hobby niveau og sørget for at min hoppe fik nogle gode ture i skoven og på banen.

Har redet siden jeg var 7 år, både spring og dressur.

Har god erfaring med selvpasser stald og er generelt ikke bange for andres heste.

Min egen hoppe var hotblooded og var en svær hest at ride til tider som heller ikke gav sin kærlighed ud til alle og enhver.

Derfor skal der meget til at jeg blive skræmt, hvis en hest eks. laver unoder.

Har redet de sidste 2 år med ride-on ridepad og let hovedtøj.

Dog er jeg i tvivl om jeg er for "stor" til westernheste....jeg er 175 høj og passer str. 42 i bukser. Så jeg er en stor pige uden at have deller.

Bor i øvrigt på midtsjælland ved Ringsted.

Anyways, kunne jeg være en part som en westernhest ejer kunne være interesseret i at have som part?

Eller er jeg for langt væk fra denne rideverden, til at det kunne lade sig gøre?

0
0
Svar på denne tråd

alle kan...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2013 12:00

Ked af at høre at du måtte sende din hest over regnbuen, så vidt jeg kan forstå har det været den rette beslutning for hesten's side, selvom det altid er hårdt at miste ens bedste ven.

Øhhh...hvorfor skulle du ikke kunne ride western selvom du er til den buttede side, jeg er ikke just en lille nips (undlader yderligere kommentarer herom ;) ), jeg syns ikke jeg har haft svært ved at finde parter, du skal bare finde en hest der ikke er alt for lille og spinkel uanset om du vil købe eller have part.

Det jeg tror en part "sælges" ved er om man er god ved hesten og om man er stabil og holder aftaler, herunder også betaler til tiden. Nogle ønsker at du som part skal have undervisning hvilket i mine øjne er rimeligt nok for at hesten rides korrekt, og flere hvad jeg kan læse mig til vægter mere at parten er villig for at lære og så ikke kan ride western end en der mener man kan ride western.

Kommer du til Nordsjælland på Søndag så kig forbi OHWR (www.ohwr.dk), vi afholder clinic (undervisning), her kan du måske få lidt inspiration, vi får undervisning på alle niveauer, og har bare en hyggelig dag.

Adressen er Kroglund, Helsingørsvej 94, 3490 Kvistgård.

De bedste hilsner

Tina ;)

OHWR - din westernklub i Nordsjælland

0
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  02-10-2013 17:20

dit gode indlæg Tina

Og tak for invitationen - det lyder spændende

1
0
Svar på denne tråd

Bum Bum
Forfatter: 
Dato:  02-10-2013 19:37

Hejsa..

Det er lidt sjovt det lyder næsten som om du har beskrevet den måde jeg har fået en part til min quarter hoppe.

Jeg havde godt opgivet at finde en part der bare kunne lidt western i forvejen.

Så mit eneste krav til en kommende part var at vedkommende fik undervisning i basis western, som så var muligt på stedet hvor jeg har mine heste.

Jeg er så endt ud med en super flink og hyggelig dame, der selv tidliger havde haft hest, men savnede at ride og hun var frisk på at lære sig noget nyt.

Bare det du er frisk på at ville have undervisning og har mod på at lære noget nyt, er helt klart et stort plus i min verden hvis jeg nu stod og skulle bruge en ny part.

Og en anden ting, du er bestemt ikke stor jeg er selv i samme størrelse(har været større også) og har en paint på 155 og en quarter på 160. Så det er bare at finde en hest hvor man selv synd det er behageligt.

Så kom du bare ud og se lidt clinics/shows og snak med lidt mennesker så skal der nok dukke nogle muligheder op.

Sari

Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011

Zippo Glory Bar AQHA

1
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  03-10-2013 08:14

dit positive indlæg, Sari

0
0
Svar på denne tråd

du er da en ønskepart
Forfatter: 
Dato:  03-10-2013 09:23

det er altså ikke tit der er nogen der overhovedet vil lære western.. jeg søgte også part til vores painthoppe, men der var aldrig nogen der dukkede op eller ville konverterer når jeg så skrev til dem og de fleste gad ikke en gang svare..

Og her i foråret havde vores nuværende part smidt et brev i postkassen hvor hun beskrev sig selv og det synes jeg at det mod skulle belønnes og jeg taker himlen for jeg gjorde det.. hun er super sej og kæmper virkelig for at lære western.. men hun kan ride og det er virkelig fedt...

med hensyn til størrelsen så er jeg samme højde og lidt drøjere og Lyne ser ikke ud til at klage og min mand på 190 og (lidt rund, men hvad rund er også en form) og Holly hans painthoppe som er en bred mode der heller ikke ud til at klage. :-D

så jeg håber at du finder dig en rigtig god part og så velkommen til westernland..

Tina

At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd

Livli Lyngsgård
Forfatter: 
Dato:  03-10-2013 13:42

Hej.

Kunne du ikke tænke dig at komme og møde vores Livli Lyngsgård ? Han er en super velopdragen og MEGET rolig pleasure hest - og så besidder han et sind man KUN kan elske :-)

Han er Oldenborg, søn af Urprinz. og prof. trænet af James fra Tuse.

Trods hans 170 cm. er han ikke en kæmpe stor og tung hest, men har derimod en fantastisk jog.

Ingen unoder, ingen staldfejl og kan med hånden på hjertet faktisk ikke sige noget dårligt om ham :-)

Hvis han kunne være noget for dig - så skriv endelig til mig, kom og mød ham, og så tager vi den derfra Til rette hjem er han til salg.

Mvh Jannie

(Billederne er fra sep. 2013. Der ligger flere billeder på hestegalleri)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Jannie

Rolig westernhest til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Du skal være :)
Forfatter: 
Dato:  04-10-2013 11:55

Du skal være velkommen her, hvid du gider køre for det :) jeg har en gammel dame der gerne ville røres :)

Ridecenter syd for køge, vi er en blanding af dressur og westernrytter. vi har ledige bokse som lejes ud på ridecenter.

0
0
Svar på denne tråd

Tusinde
Forfatter: 
Dato:  05-10-2013 12:11

tak for jeres indlæg og gode tilbud.

Jeg er allerede igang og skal nok vende tilbage, hvis jeg mangler hest.

Fedt at I har ville besvarer og komme med gode input

Tak igen

0
0
Svar på denne tråd

Western hest
Forfatter: 
Dato:  05-10-2013 20:01

Hej med dig.

Nu ved jeg ikke lige hvor i landet du bor, men jeg har en dejlig Quarter-hoppe, som jeg ikke har tid til at ride mere. Hun er til pleasure(DM. mester i 1995) men er også rigtig glad og dygtig til trail. Ring gerne for yderligere information på 22441107. Mvh. Lena.

Slottet
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider