Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Hjælp til westernsadel
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 12:45

Hej HN'er

 

Jeg har fået en ny part til Adrian - En rigtig sød dame, der primært rider lange ture, men også lidt undervisning på bane (ikke traditionel dressur).
Hun vil meget gerne have en westernsadel, som hun sidder godt i, når hun skal ud og ride langt.


Jeg aner ikke en dyt om westernsadler, hvordan de er bygget op, hvor de kan købes, hvem der tilpasser sådan nogle (og om de kan tilpasses). Er der måske nogen derude, som kan hjælpe mig med at svare på dette?
Problemet er også, at min hest har en stor skulder og har et ret bredt og markeret mankeben.
Findes der westernsadler med cut-back eller hvad gør man i sådan et tilfælde?

 

Håber i kan hjælpe



/Patricia

 

- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life

0
0
Svar på denne tråd
 
 Western sadler
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 13:51

Hej Patricia :)

 

Western udstyr kan du finde, herinde på marked under western udstyr sælges. Eller under nogle af alle de western sider der er på Facebook.

 

www.facebook.com/groups/95438252242/

 

www.facebook.com/groups/ 216319498404014/

 

 

Western sadler kan ikke tilpasses en hest, du er nød til at finde en sadel der ligger rigtig på din hest fra start af....., eller så tæt på rigtig man kan komme, også evt. finde ud af om der skal et tynder, eller tykker underlag under eller et biald up (staves?)Brian kronbor har også vist nok sammen med en anden udviklet nogle helt fantastiske underlag med luft i, som for fordeler trykket under sadlen.

 

I dit tilfælle ville jeg nok vælge, at få en sadel forhandler ud, og afprøve sadler og give råd og vejledning.

 

Du skal nok regne med at en brugt sadel koster mellem 5000 - 12000 kr, og en nye sadler mellem 15000 - 25000 kr.

 

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne af i landet, men jeg ville helt bestemt anbefale dig at ringe til Pernille bendixen fra western Outfitter. De har hjemme i Randers, men kommer til Sjælland hvert anden uge. http://www.westernoutfitter.dk/

 

Men ellers er der også:

 

http://www.jeko.as/ (Sjælland)

 

www.westernhorseman.dk/da/forsiden (Sjællad/Falster)

 

 

Det sådan lige dem på stående fod......, håber du finder ud af det:)

 

 

 

 

Mvh Signe :)





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det gik lige hurtigt nok
Forfatter: 
Dato:  02-08-2013 13:55

Hov......, det gik lidt stærkt.

 

Håber at det kan læses ;)

 

 

 

Mvh :)





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Westernsadel
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 20:43

Mange tak for dit svar
Jeg bor syd for Århus, så det er nok Pernille Bendixen, der bliver aktuel.

1000 tak for hjælpen, nu har jeg lidt at gå efter



/Patricia

 

- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 23:04

Jeg kan kun støtte Signes råd. Få en prof. til at hjælpe med at finde en sadel der passer til din hest.

 

Sadler handles fra ca. 4500Kr og op. Ofte til 6-7000Kr brugt for en OK sadel og der handles konstant brugte sadler på kryds og tværs så der er aldrig fare for at du ikke kan komme af med din sadel igen. Du skal blot være forberedt på at det ofte tager et par måneder før den rigtige hest kommer forbi der kan passe din brugte sadel.

Det er også helt normal kotyme og esentielt at du prøver en sadel inden du køber. Det kan ikke lade sig gøre at købe sadel uden at den både er prøvet på hesten når den står stille og uder rytter.

Vær heller ikke bange for at købe en brugt sadel, de holder normalt en livstid og det er ikke unormalt at westernsadler går i arv i en familie.

Det eneste du med sikkerhed bliver ked af er hvis du finder en Indisk fremstillet "pap"-sadel til et par tusinde for en ny. De er af så ringe kvalitet at de i bogstaveligste forstand pulvarisere under dig!

 

Et rigtigt godt sted at bruge en time eller to er her på Western Saddle Guide Der er tonsvis af god information alt hvad der har med sadler at gøre.

 

Ud over sadlen har du brug for et underlag. Underlaget eller "saddle pad" er en del af western sadlens "system" og har samme funktion som panelerne under en engelsk sadel. Ideelt set så burde sadlen passe så godt at du kan nøjes med at ride med et foldet uldtæppe under sadlen - hvilket der er mange der gør i USA stadigvæk. Men realistisk så er det bedst at have en pad under.
Og hermed er jagten på den perfekte pad gået ind. For nogen en livslang vandring og sadelrum fyldt fra gulv til loft med underlag af alle slags og tykkelser... :-D


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Westernoutfitter
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 15:29

Hej Patricia

 

Jeg har mødt dig og din dejlige Adrian på BBH da jeg uddannede mig til basisinstruktør

 

Jeg vil helt klart også råde dig til at tage en proff. med ind over når du skal have sadel til Adrian, så du er sikker på at sadlen ligger rigtig på ham. Der er en verden til forskel på at tilpasse engelske- og westernsadler, da de er så forskelligt opbygget.

 

Pernille Bendix med westernoutfitter er et rigtig godt bud. De har god service, gode produkter og er gode til at forklare om deres produkter.

 

Mange hilsner fra

 

Pernille


HELHEDSORIENTERET HESTETRÆNING

Uddannet BBH Basisinstruktør

Læs mere på:

http://www.horsebynature.dk

 

 

HESTEMASSØR

Uddannet hos Axelson

Læs mere på:

http://www.pernilleseindal.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille Bendixen
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 18:35

Hej Jens og Pernille

Mange tak for jeres uddybende svar. Det har været meget brugbart

Min part har nu talt med Pernille og hendes mand, og vi er ved at sætte en aftale i stand, om at køre Adrian til Randers, så vi kan få prøvet nogle sadler, der både passer Adrian og min part.



/Patricia

 

- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  04-08-2013 23:17

Dejligt at høre Patricia. Vi glæder os til at se et billede af Adrian med hans nye sadel. :-)


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider