Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Western PONYER - findes de?
Forfatter: 
Dato:  20-07-2013 07:27

Vi ser alle disse smukke quartere og paints og også helt fantastiske allbreeds rundt omkring i landet og deres dygtige ryttere.

Men jeg kommer sådan til at tænke på den nye generation.

Låner de deres mødres heste eller findes der rent faktisk westernponyer derude?

Nu tænker jeg ikke shetlændere (ja de er søde, men Gud forbyde at han har gjort dem så stædige), men mere new forest, måske dartmor ponyer og dem der har et lidt mildere sind.

Ponyer på de 120-130.

 

Jeg kunne sådan godt tænke mig at gå i gang med et ponyprojekt, da jeg har solgt min egen unghest, og måske på den måde bidrage til den nye generation af små westernryttere.

Men hvis de selvfølgelig bare låner store heste eller har deres egne, vil det jo være lost cause :)

 

Findes westernponyer? :)


Sagde Line

 

Skovsgaard Quarter Horses

Avl af American Quarter Horses

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør de
Forfatter: 
Dato:  20-07-2013 22:35

Bestemt!! :)
Nu er hende her godt nok en blanding af noget fjord og islænder, og har en voksen rytter, men pony oog western det er hun :)

 

Kender både hest og rytter, og de er et fantastisk par!

 

www.hestegalleri.dk/fotoalbum/ staevner_og_loeb/378940- fynsmesterskab_western_2012

 

Hun er den mest allround pony jeg nogensinde har mødt, men hun klarer sig SÅ fantastisk i western :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ponystørrelse
Forfatter: 
Dato:  23-07-2013 08:19

Jeg ved ikke hvad den nye generation gør, men min hjemmeavlede unghest bliver ikke mere en 135 og han bliver en god og rolig westernpony ;)


Mange venlige hilsner

Claire Isabelle Blanchet

www.danskwestern.wordpress.com

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 både og
Forfatter: 
Dato:  23-07-2013 08:31

Jeg har rideskole hold med western redet ponyer, som også shettere der er venligheden selv og gerne går både bidsløs og for løstøjleføring.

 

vi har western redet ponyer fra 80 cm i stang til 145 cm i stang (9 stk i alt)

 

de fleste har mine egne unger fået som start ponyer og så når de er blevet større har jeg brugt dem i rideskolen.

 

lige på rider min datter på 11 en smuk appypony på ca. 110-115 i stand (går ikke så højt op i stang mål) den er tilrede akademisk, men er omskolet til western - den kan så også sagtens gå en fin dressur.

 

alle mine ponyer kan både western, dressur, alm. tur/hyggeridning og rideterap - så jo de findes.

 

fordelen ved western er jo at ungerne meget hurtigt kan ride en velredet hest, så det er ikke så længe der er brug for små ponyer.

 

jette


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ja sagtens
Forfatter: 
Dato:  31-07-2013 12:41

Da min datter startede med western ridning, var det på hendes dressur pony, som var en New Forest (som hun selv omskolede til western). De blev Danmarks mestre i flere discipliner til DWF DM i standard klasser i 2011 . Så ja, det kan sagtens lade sig gøre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  31-07-2013 16:19
De findes sikkert i den størrelse men jeg synes ikke man ser meget til dem til stævnerne, jeg har vist kun set en der kom under 130.

Jeg ser de helt små piger komme med mødrenes heste i stedet eller heste de låner sig til.

Jeg synes det mangler meget i western verdenen at de små kommer med ponyer i pony klasser hvor man fx i trail kan nå lågen.(klasserne er der vel ikke fordi ponyerne ikke er der)

Måske er det fordi de børn der rider western også har forældre der også rider western?

Jeg har en lille ride pige herhjemme som ikke vil tage til western stævne fordi hun synes det er pinligt at komme på en pony på 127 når de andre piger har store heste med. Så vil hun hellere springe men nu falder hun for aldersgrænsen for at ride kat 3 pony til alm stævner, hvilket er synd da hun er meget lille af sin alder og sagtens kan ride videre på ponyen et par år endnu. Så måske får jeg hende overtalt til sidst.
(Ponyen er ellers go til trail)

(der er ingen familie relationer mellem os, så hendes holdninger kommer helt og aldeles hjemmefra)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2013 00:13

Jeg har en pony på 110 der er megagod til trail, men uden rytter kommer man nu ikke så langt. Har gået en del trail at hand med hende, og indtil videre har hun vundet alle sammen.

 

Mon hun kan kaldes western pony når hun så ingen rytter har.


Alltid med en

Appaloosa

 

Berta - Shetlænder/Islandshest hoppe 2003. Søger rytter

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Skrivefejl? Ret mig gerne, jeg er nordmand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-09-2013 23:01

Tror faktisk godt at ham her kunne egne sig godt til western :-)

 

 

 

Billede

Billede


Billede

Billede






Kunne faktisk være sjovt at prøve....!






 

 

Opstaldning tilbydes mellem Vejle og Horsens

Tjek dette link www.guloggratis.dk/dyr/heste/ opstaldning/annonce/20300803- opstaldning-mellem-vejle-og-horsens

 

 

 

Ejer af: Mr. Complicado


 




 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mors hest
Forfatter: 
Dato:  04-11-2013 20:40

Nu har jeg selv en datter på knap 2 år som jeg naturligvis håber bliver en ride/hestepige...

 

Nu er jeg så heldig at have en stabil og sød paint på kun 144 i stang... og står opstaldet et sted hvor Julie må låne en miniature vallak til at strigle/trække med og senere til den første ridning.

jeg mener at til at lære hende at side op på en pony/hest er det ligemeget om ponyen er western eller engelskredet...bare den er sød og flink og når det bliver mere seriøst, regner jeg med at hun låner (og med tiden overtager?) min "pony":-)...

 

Tror man skal tænke på at det ikke er det samme som i engelsk ridning, hvor en hest er tit på over 160 cm...og behovet for "ponyer" dermed er større... Mange western"heste" er i virkeligheden ponyer... og med deres gode sind er det tit nemmere at starte på mors velredne "westernpony"...end det vil være i engelsk verden. Jeg personligt vil også føle at det er en stor fordel at dele hesten, siden det er nemmere at undervise barnet på en hest man kender godt og som man selv kan sætte sig op på en gang imellem for at "holde den på rette vej"...

 

Når det er sagt, så jeg på FYn til en DWF stævne en shetlander pony med sin lille rytter på som "bankede" alle de fine amerikaner heste i en pleasure klasse og i Trail at halter... Så - der findes nogle skarpe små westernponyer iblandt ;-).

 


 




Majesty 12. 3. 1998 - 16. 9. 2008

Du vil altid være i mine tanker

0
0
Svar på denne tråd
 
 modsat dig anhanus
Forfatter: 
Dato:  05-11-2013 06:50

synes jeg det er lige så vigtigt i western som i engelsk at børn kan overskue deres ridedyr.

 

Mine unger har altid haft en pony i rette størrelse som de har kunne strigle, sadle op og ride fuldstændig selv - det kræver selvfølgelige en meget omgængelig og veltrænet pony - som vi så også har.

 

når de bliver større får de selvfølgelige en pony der passer i str. og lige i disse dage er min datter begyndt at tage sig af en af vores hopper - den bliver hendes -

 

Jeg er på intet tidspunkt usikker på hvad min datter kan klare på sin nye hest for jeg har set og ved at hun kan tumle enhver pony - disse pony år giver så utrolig meget til både sikkerhed, ridefærdigheder og hestomgang at jeg til hver en tid vil anbefale at børn starter deres ridekarriere med en pony i rette størrelse.

 


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd
 
 jo de findes skam
Forfatter: 
Dato:  08-11-2013 10:37

Billede




Billede




Billede



jo de findes... her min datter på fire år og hendes sehtlænder. de har startet første stævne allerede. hun rider selv.

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 min gamle western pony
Forfatter: 
Dato:  12-12-2013 17:22


Billede




Billede



Her er min gamle western pony!

 

hun hedder fanta og er halv newforest/araber.

 

Fanta og jeg har vundet flere dm titler inden for kvæg og speedklasser:) vil ikke til at ramse op da der er en LANG liste

Fata har altid redet western, og hun ikke kunne bruges til andet, da western er det hun er bedst til og elsker:-) Jeg har hende ikke længere men vil lige vise et par ride billeder af hende :-)

 


Fansy Salsa Aka Missisippi !

1
0
Svar på denne tråd
 
 fjordhoppe
Forfatter: 
Dato:  15-12-2013 21:30


Billede




Billede




Billede



jeg har min dejlige fjord hoppe på 7 år... :-)

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider