Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Stamtavle
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 06:17

Jeg søger i øjeblikket efter en quater horse, helst 1 el. 2 års som gerne skulle blive min fremtidige makker i mange år frem.

 

Når jeg sidder og søger på forskellige navne kan jeg kun finde heste og afkom frem til omkring 2007.

 

Er der nogle steder man kan gå ind og søge på Quater horses efter 2007 og se hvad de har tjent, ejerforhold osv. eller skal man være medlem af Quaterhorse forbundet i USA for at kunne finde de oplysninger?

0
0
Svar på denne tråd
 
 AQHA...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 07:25

Hejsa..

 

Hvis du er medlem af AQHA, har de en service inde på deres hjemmeside, hvor man kan finde alle disse oplysninger(shows, afstamning, ejerforhold osv.), men du skal betale for at få adgang, det er vist et mindre beløb 15$ eller noget i den stil.

 

Det er vist det sted du kan være sikker på at de oplysninger der står er rigtige.

 

Når der er tale om en 1-2 års så går jeg ud fra det er forældre og besteforældre du søger info på.

 

Men ellers er det jo bare at google på livet løs... ;-)

 

Sari


Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011


Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 07:50

Tak for info.

 

Får man automatisk adgang til denne service når man melder sig ind i AQHA?

 

Det er forældrene og især moren jeg er interesseret i. Det er jo ikke nok at faren er god og har mange resultater. Hingsten kan du altid google og finde en masse om, men hoppen har folk desværre en tildens til at "glemme" og det er på trods af nyere forskning vise at hoppen giver op til 70 - 80 % videre til sine afkom.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke automatisk.
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 08:15

Hej igen.

 

Nej du få ikke automatisk ad gang til det hele bare ved at blive medlem.

 

Men du kan købe ad gang for en månede til de ting du er intressert i at se.

 

Det er jo ikke altid sikkert at hoppen selv har vist noget i sporten, men gået direkte i avlen, pga afstamningen.

 

Så det er også med at kigge et led længer ud for at se hvad der ligger der af præstationer.

 

Sari


Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011


Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor skønt
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 10:15

at der er en køber af unghest der faktisk gider lave hele researcharbejdet mht præstationer, blodlinier osv.

Når man som avler forsøger at bruge gode hoppelinier og bruger lang tid på at udvælge præstationshingste er det rart der er nogen der går efter andet end farven og at den har kønne øjne.

(Og nej, jeg har ikke noget til salg :-))

 

Når du melder dig ind i AQHA får du automatisk adgang til deres store database hvor du kan søg epå mange forskellig emåder og lave små rapporter over en hests afkom, dens resultater, afstamning osv.

Disse services koster dog penge.

Som medlem får man dog hver måned en lille mængde "virtuelle" dollars som man kan bruge på disse søgninger. Hvis man vil lave de større rapporter eller søge på flere heste må man indbetale ekstra penge.

 

Man kan også erfaren hel del ved at google hesten, dens afkom/søskende/forældre/ bedsteforældre og ved at spørge sig for. nogen af os "gamle" kender mange af avlshestene i DK og nogen af dem i udlandet...eller kender til nogen der kender dem bedre end vi selv gør. Men dobbeltcheck alligevel hvad du hører for enhver so synes jo bedst om sine grise :-)

 

Jeg plejer feks så vidt muligt at bruge hingste som jeg selv eller nogen jeg kender har set og mødt for på den måde at have en smule ide om temperament og lignende hvilket er svært at søge på via officielle kanaler.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak tak
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 12:34

tusind tak for mere info :-). En af grundende til jeg gerne vi lave lidt researcharbejde er at jeg ikke ved særlig meget om hvad der skidt og hvad der er godt i Quater hestenes univers.

 

Jeg mistede desværre min 17 år gamle dv vallak gennem 13 år i sidste måned på meget kedelig vis.

Jeg har også ( el.retter min kæreste) har en italiensk quater som jeg mere eller minde har overtaget når han nu ikke ride den selv og har der igennem fået smag for reining.

 

Inden for DV avlen kender jeg til en del, men quater hestene kender jeg stort intet til. Jeg har hørt nogle hingste navne og det er alt. Derfor syntes jeg at der er lidt vigtigt at finde ud af hvad det er for noget man kommer ud og kigger på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er også
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 21:36

ekstra vigtigt at sætte sig ind i sagerne når det gælder quartere. Man må groft sagt avle på revl og krat - og det bliver der gjort. Avlshestene, end ikke hingstene, skal godkendes eller undersøges eller kåres på nogen måde.

Det betyder dels at racen er meget bred og man kan få nogenlunde hvad man ønsker sig, men det betyder også at man skal sortere i udbudet selv. Man kan ikke vælge et afkom efter en DH hoppe og en DH hingst og have en ide om en vis standard.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv evt....
Forfatter: 
Dato:  18-05-2013 23:51

at kigge ud til nogle stævner hvor der er AQHA klasser og få en sludder med de mange ejere...

 

Der er f.eks stort stævne på Tuse ved Holbæk i Juni : www.tusecreekranch.dk/frame.htm

 

Og så er der selvfølgelig DM i september som også foregår på Tuse...





Proud owner of the australien cattledog " Archi"

Nu med 3 AKC hyrdetitler fra USA

westernundervisning tilbydes

heste tages i træning....omskoling af heste til western

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider